Dupa doo saptamani de photoshop, vizitat jdemii de situri, sa vad cum dreacu si unde pun ceasurile de ulei si altele, si la final tragand concluzia ca ajunge sa fie pom de craciun, sorcova, pimp my ride... chestie cu care nu ma impac deloc, dorind sa pastrez cat mai mult din originalitatea 75-ului.
Am hotarat ca la final sa imi fac un ceas "custom", pus exact sub ceasul de ulei, am pus poza de mai jos sa vedeti unde. Plus ca nu vreau sa fie nici pe alb, nici pe rosu. Vreau sa fie portocaliu, cum sunt luminile de bord originale.
Acest ceas custom va fi format dintr-un ecran LCD si 16 LED-uri de jur imprejurul LCD-ului, pe post de "digital gauge".
Cum spatiul disponibil este de numai 50mm x 45mm, trebuie sa folosesc un LCD suficient de mic incat sa incapa acolo. Am cotrobait prin sertarele mele si am gasit un Nokia 5210 defect - Eureka! E la fix, are dimensiunile fix 37 x 39mm, are backlight portocaliu (YES!), e foaaaaarte simplu de folosit, comunicarea se face prin SPI - numai 2 fire (1 de date si 1 de ceas - pt electronisti
)
Am folosit un dremel (minifreza) pentru a taia din telefon incat sa am doar rama LCD-ului - pe spate e un conector cu 9 pini, ce il voi conecta la un microcontroller (iarasi electronisti - da, stiu, sunt inginer electronist). La microcontroller voi conecta si cele 16 LED-uri (am optat pentru unele bicolore, ce sunt formate de fapt din 2 leduri - unul rosu si unul verde - incat pot aprinde led-urile in cele 3 culori posibile - rosu, verde si portocaliu prin combinarea celor 2 culori de baza - rosu pt Warning, galben pt Atentie, si verde pt OK).
La controller voi conecta urmatorii senzori/actuatori, bineinteles nu inainte de a filtra semnalele, astfel:
- un senzor de presiune ulei - pentru indicatie ulei
- un senzor de temperatura ulei
- senzor temperatura apa
- senzor presiune galerie de admisie - voi cupla un senzor care este prezent la JTD-uri - e la fix
- sondele lambda - pentru monitorizarea amestecului
- viteza
- turatie motor
- injectorul nr. 1 - masor timpul cat injectorul este deschis in unitatea de timp, si stiind debitul injectorului, viteza masinii putem determina consumul pe unitatea de lungime (l/100km) sau pe unitatea de timp (in stationare - L/h).
- un buton pentru selectarea diversilor parametri de afisat
Am optat pentru un microcontroller PIC16F877 - simplu de folosit, low cost
.
Urmeaza zilele astea sa fac un prototip al acestui "computer" - botezat ABC (Alfa Board Computer), sa fac software-ul, teste si reglaje apoi versiunea finala a lui - doritorii care nu poseda un astfel de computer pot sa il aibe.
Voi face 100% programabil, incat sa se potriveasca oricarui tip de motor, indiferent de cilindree.
Stay tuned!
Alex.