It is currently 18 Jan 2025, 08:17

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 06 Dec 2024, 23:24 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 915
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Laurian Quote:
În modul Dinamic, am acces la puterea maximă pe ambele axe. Regenerarea energiei este de asemenea intensificată în timpul frânării, ceea ce permite o experiență eficientă de condus cu 'o singură pedală'. Retragerea piciorului de pe pedala de accelerație generează un efect de frânare care imită trecerea bruscă la o treaptă inferioară de viteză. De obicei, nu trebuie să folosesc pedala de frână dacă prevăd oprirea din timp, cu 50 de metri înainte, cum ar fi la semafor sau intersecție.
In cazul in care esti in decelerare, deci masina electrica intra in regenerare:
- pe tabloul de bord iti apare afisata un fel de animatie cum fluxul de energie merge catre bateria de tractiune?
- acest mod de regenerare sta pana la oprirea completa a vehiculului?


Laurian Quote:
Un avantaj, mai ales acum când temperaturile au început să scadă, este activarea funcției de "pregătire a temperaturii interioare" (climate schedule) din aplicație sau din meniul de bord. Astfel, găsesc mașina cu interiorul deja încălzit sau răcit (conform preferințelor) înainte de plecare.
Presupun ca functia poate fi activata doar peste un anumit prag de incarcare al bateriei de tractiune.


Laurian Quote:
De asemenea, există posibilitatea de a seta un program pentru pornirea încărcării, dacă există un interval orar când prețul energiei electrice utilizate la încărcare este mai redus.
"Smart charging" cred ca se numeste aceasta functie.


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2024, 02:36 
Offline

Joined: 13 Feb 2019, 20:45
Posts: 84
Car: Alfa Romeo Tonale
Location: Finland
Da, animația de pe tabloul de bord indică fluxul de energie către baterie. Modul de regenerare intensificat este disponibil doar în setarea 'Dinamic'. Schimbarea modului de conducere în timpul mersului (Neutral sau Advanced) face ca regenerarea să devină aproape imperceptibilă.
Programul 'climate schedule' poate fi configurat să se activeze (prin selectarea unei opțiuni) chiar și când nivelul bateriei de tracțiune este sub 25%. Nu am testat această funcție în acele condiții, deci nu sunt sigur de funcționarea ei. Unica restricție este că la temperaturi sub -25 de grade Celsius, 'climate schedule' nu se va iniția. Probabil o forma de protectie,deoarece chiar in acele momente de temperatura scazuta ai mai mare nevoie de un habitaclu incalzit in prealabil.

Nu exista buton fizic pentru incalzirea in scaune. Ele sunt disponibile in meniul tabletei de bord. Daca se gandeste Stelantis sa ceara abonament pentru aceasta functie,e usor de implementat...Restul butoanelor sistemului de climatizare sunt fizice.
La o temperatura de sub +4 grade Celsius scaunele fata si volanul se incalzesc automat.

_________________
Alfa Romeo Tonale Veloce Phev
Ex Jeep Compass Limited 4Xe
Ex Alfa Romeo 159 SW 3.2 V6 Q4
Ex Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Ex Alfa Romeo 159 SW 2.2 JTS
Ex Fiat Croma 2.2 Mpi
Ex Fiat Stilo Coupe 1.6 16v


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2024, 06:45 
Offline

Joined: 13 Feb 2019, 20:45
Posts: 84
Car: Alfa Romeo Tonale
Location: Finland
Mă gândesc să aplic protecție ceramică, mai ales pentru că negrul este destul de pretențios la eventualele zgârieturi. Aici, operația în mod profesionist (la un atelier auto) costă undeva peste 500 de euro.
Oare merită "investiția"?

_________________
Alfa Romeo Tonale Veloce Phev
Ex Jeep Compass Limited 4Xe
Ex Alfa Romeo 159 SW 3.2 V6 Q4
Ex Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Ex Alfa Romeo 159 SW 2.2 JTS
Ex Fiat Croma 2.2 Mpi
Ex Fiat Stilo Coupe 1.6 16v


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2024, 13:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4320
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Recomand cu incredere, am avut protectie ceramica aplicata pe fostul Stelvio si a meritat din plin, de la spalatul mult mai usor al masinii pana la zgarieturi care apar mult mai greu. Conditia este sa ai in vedere anual o intretinere, din aceeasi gama, discuta asta cu atelierul care iti va aplica protectia initial.
Masina actuala chiar acum se afla in proces de aplicare a protectie de la Gtechniq.

_________________
now: 2023 Stelvio Competizione 2.0 280hp Q4
ex: Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2024, 18:15 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 1087
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
Laurian Quote:
Mă gândesc să aplic protecție ceramică, mai ales pentru că negrul este destul de pretențios la eventualele zgârieturi. Aici, operația în mod profesionist (la un atelier auto) costă undeva peste 500 de euro.
Oare merită "investiția"?
Eu am dat chiar 600 la Romanica, x2 ca sunt fan.

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2025, 21:44 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3372
Car: Giulia Q
Si eu sunt fan Romanica ! :).

Sper sa ai noroc , dar am auzit o chestie naspa despre Jeep hybrid , banuiesc ca impart tehnologia, se tot schimba distributii la ele , cica sar , probabil o eroare de proiectare.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2025, 19:36 
Offline

Joined: 13 Feb 2019, 20:45
Posts: 84
Car: Alfa Romeo Tonale
Location: Finland
alfetta Quote:
o chestie naspa despre Jeep hybrid , banuiesc ca impart tehnologia, se tot schimba distributii la ele , cica sar
Am căutat informații cu privire la cele afirmate, dar probabil nu am căutat unde trebuie, pentru că nu am găsit nimic care să sune ca o problemă generală sau să facă referire la motorul de 1.3l 4L pe care îl am pe mașină.
Este în garanție până în 2027, dacă nu mă înșel, și dacă se întâmplă ceva între timp, voi apela la garanție.
Daca nu se intampla nimic,si totusi exista riscul sa se intample,o marit inainte de sfarsitul garantiei. Iau alta noua cu garantia intergala. O sa platesc toata viata abonament la masina...Poate apare un Tonale cu motorul de 2.0 benzina punte fata si electricul de 120 cp pe spate. sa te tii atunci. Sau un Stelvio Phev..Imi place mult modul Phev,mai ales ca incarc acasa,si deocamdata este mai rentabil electricul comparativ cu benzina (peste 1,9euro zilele astea).

In alta ordine de idei.Ma intrebam daca cumva Tonale vandut in US are alta "configurare" a comportamentului DNA-ului ? Pe forumul dedicat Tonale din US posesorii de PHEV-uri ca al meu sunt mirati cand le spun ca eu,in A(advanced efficiency) merg electric indiferent daca patineaza sau nu rotile tractoare(puntea spate in cazul de fata). Ei reclama ca,imediat ce patineaza un pic la plecarea de pe loc(zapada,gheata etc) se initeaza ICE si ajuta la tractiune si se muta automat in N. La mine,indiferent de patinat,nu pleaca si ICE atata timp cat sunt in A. maina e grea,anvelopele chiar daca sunt noi si cu cuie sunt totusi niste chinezarii jenante. Le aud imediat cum harsaie la plecarea de pe loc in mod mai sportiv.Nu mai spun de un viraj luat pe gheata . O simt cum fuge(ma mai joc un pic acolo unde este posibil)de spate. Aici am zapada si gheata pe drumuri de o luna. Singurul mod in care pot face sa porneasca ICE si sa treaca in N din A este sa apas pedala acceleratie la podea.
Daca setez eu in N plec "electric" dar ICE porneste automat daca sesizeaza ca e posibil sa alunec cu rotile spate(tractoare) sau cu oricare roata.

Astept sa se termine iarna(prin luna mai aici...) sa ajung cu masina la tratamentul ceramic.

_________________
Alfa Romeo Tonale Veloce Phev
Ex Jeep Compass Limited 4Xe
Ex Alfa Romeo 159 SW 3.2 V6 Q4
Ex Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Ex Alfa Romeo 159 SW 2.2 JTS
Ex Fiat Croma 2.2 Mpi
Ex Fiat Stilo Coupe 1.6 16v


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2025, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 915
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Laurian Quote:
Poate apare un Tonale cu motorul de 2.0 benzina punte fata si electricul de 120 cp pe spate.
Solutia asta tehnica nu ar fi rea deloc, mai ales daca vorbim de un PHEV, adica o baterie cu o capacitate destul de mare.
Singura limitare ar veni din situatia in care ai petrece voluntar mai mult timp pe un drum pe care sa doresti mod 4x4, iar bateria s-ar descarca pana la limita la care decupleaza motorul electric, deci automat pierzi tractiunea integrala.
Cat despre motorul termic de 2.0 turbo benzina pentru Europa pentru clasa compacta .... cred ca este un capitol inchis.


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2025, 15:34 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6721
Location: Brasov... oarecum.
Eu nu am vazut prea multe Defendere (noi) petrecand timp in afara soselelor. Cam cat crezi ca va petrece un Tonale, care nu e altceva decat un sasiu monococa de clasa compacta cu roti mai mari?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2025, 17:30 
Offline

Joined: 13 Feb 2019, 20:45
Posts: 84
Car: Alfa Romeo Tonale
Location: Finland
centurion Quote:
Singura limitare ar veni din situatia in care ai petrece voluntar mai mult timp pe un drum pe care sa doresti mod 4x4, iar bateria s-ar descarca pana la limita la care decupleaza motorul electric, deci automat pierzi tractiunea integrala.
Cica sistemul este asa fel facut incat motorul electric spate este alimentat continuu si de alternatorul/generatorul(care este de fapt un motor de vreo 50 CP pe cureaua de accesorii) motorului termic. Adica atata tamp cat motorul termic este in functiune,el poate alimenta continuu motorul electric spate. Nu spun nimic legat de randament si de pierderi. Probabil nu alimenteaza direct motorul electric,ci tot prin baterie,dar astea sunt detalii tehnice pe care nu le stapanesc.
Acum ceva vreme am urmarit un video pe un canal unde un nene a incercat si partea asta la un Compass Phev. Si a aratat ca,si cu bateria afisand un procent de 0% in offroad puntea/rotile spate aveau tractiune cand situatia o cerea.

_________________
Alfa Romeo Tonale Veloce Phev
Ex Jeep Compass Limited 4Xe
Ex Alfa Romeo 159 SW 3.2 V6 Q4
Ex Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Ex Alfa Romeo 159 SW 2.2 JTS
Ex Fiat Croma 2.2 Mpi
Ex Fiat Stilo Coupe 1.6 16v


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2025, 19:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6721
Location: Brasov... oarecum.
Mi-e un pic greu sa cred ca alternatorul ala e de 50cp. Practic tre sa substragi 50cp din capacitatea motorului termic, si cu ce ramai, aia merge la roata.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2025, 21:55 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 915
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Laurian Quote:
Cica sistemul este asa fel facut incat motorul electric spate este alimentat continuu si de alternatorul/generatorul(care este de fapt un motor de vreo 50 CP pe cureaua de accesorii) motorului termic. Adica atata tamp cat motorul termic este in functiune,el poate alimenta continuu motorul electric spate. Nu spun nimic legat de randament si de pierderi. Probabil nu alimenteaza direct motorul electric,ci tot prin baterie,dar astea sunt detalii tehnice pe care nu le stapanesc.
Acum ceva vreme am urmarit un video pe un canal unde un nene a incercat si partea asta la un Compass Phev. Si a aratat ca,si cu bateria afisand un procent de 0% in offroad puntea/rotile spate aveau tractiune cand situatia o cerea.
Eu cred ca motorul electric spate este alimentat prin baterie. Nu imi explic insa cum ar putea continua sa fie alimentat chiar daca procentul afisat este 0%. Procentul afisat este sub cel real, sunt de acord. Dar tot nu ar trebui ca sistemul sa lase motorul electric alimentat la procent afisat 0%. Cine stie cum au gandit inginerii de la Jeep.

yux_mm Quote:
Eu nu am vazut prea multe Defendere (noi) petrecand timp in afara soselelor. Cam cat crezi ca va petrece un Tonale, care nu e altceva decat un sasiu monococa de clasa compacta cu roti mai mari?
Tonale poate nu vei vedea deloc in afara soselelor. Nici eu nu scot al meu Stelvio in afara soselelor.
Am scos in evidenta ceea ce vad eu ca si limitare/dezavantaj la solutia asta tehnica comparativ cu un sistem "clasic" mecanic daca vrea constructorul sa puna "4x4" pe o masina compacta.


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2025, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 915
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
yux_mm Quote:
Mi-e un pic greu sa cred ca alternatorul ala e de 50cp. Practic tre sa substragi 50cp din capacitatea motorului termic, si cu ce ramai, aia merge la roata.
Probabil vreo 5 kW.


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2025, 00:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6721
Location: Brasov... oarecum.
Asta inseamna aproape 7cp, ceea ce e plauzibil.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited