It is currently 21 Dec 2024, 13:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
PostPosted: 18 Nov 2024, 01:01 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mulțumesc pentru informație ! Ce știu sigur că mufa care intra în selenoidul variatorului ,era mai mereu umezita de ulei . Mă uit mai bine și vad daca se poate face ceva .


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2024, 09:35 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7430
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Schimbat solenoidul.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2024, 14:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din cate stiu mai am 2 bucati folosite , o sa le probez sa vad daca se umezesc de ulei , alte variante ar fi nou pe original ,dar datorita pretului iese din discutie ,mai era o varianta pe nou dar nu se gaseste pe piata noastra ,se pare ca mostenitorul chinezesc a lui Alfa 166 ,anume Trumphi GA5 foloseste acelasti tip de solenoid ,pare singurul aftermarket dar se gaseste doar pe Alibaba https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 74147.html , daca se gasea ceva de genul si in tara luam una noua sa vad cum si cat merge bine ,mai ales ca pretul era foarte bun ,chiar daca era dublu sau triplu fata de cel afisat .

Din ce citisem pe net ,scria pe undeva ca RAR-ul autorizeaza anumite masini sa foloseasca becuri led in locul celor cu halogen ,inca nu am gasit o lista cu masinile care au voie sa faca schimbarea asta , poate se afla si 166 printre ele.


Top
   
PostPosted: 18 Nov 2024, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 42
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
Atasez niste liste cu omologari RAR pentru H1 si H7. Sunt luate de pe un grup de facebook, deci nu stiu daca astea sunt toate, sau mai exista si altele. Omologarile sunt specifice pentru anumite becuri LED de la Osram, nu sunt general valabile pentru orice bec LED (ar fi si ciudat sa fie).

Din pacate, Alfa 166 nu e pe lista. Surprinzator, 156 e, atat la H1 cat si la H7.


Attachments:
Certificat H1.pdf [931.92 KiB]
Downloaded 9 times
Certificat H7.pdf [4.25 MiB]
Downloaded 4 times

_________________
'97 156 V6 | '10 MiTo 1.4 TB MultiAir
'12 Kia Sportage AWD | '99 Subaru Forester S-Turbo
EX '08 Honda Accord CL7 | '88 Honda Prelude 2.0i-16 | '00 Audi A6 "Money pit" 2.5 TDI
Top
   
PostPosted: 18 Nov 2024, 23:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Poate pe viitor poate o sa extinda lista cu autoturisme la care o sa mearga montate becuri led, eu zic de 166, dar cine stie daca o sa lumineze mai bine cu becurile led , oricum eu am inlocuit lupele originale si suportul becului de la H7 la H1 , lumineaza putin mai bine ca inainte, dar nu este mare afacere.
Lista este binevenita , mai ales ca sunt unel modele de Alfa Romeo care sunt compatibile pe H1 sau H7.

Vroiam sa fac o improvizatie legata de muzica ,dar nu stiu daca o sa mearga sa leg ceva de cablurile care ies din cd-romul din porbagaj , cele 2 mufe RCA pentru sunet staga /dreapta si cealata mufa probabil alimentarea plus si minus ,stiu ca sunt unele facute de Loudlink dar noi mi se par destul de scumpe ,111 euro jucaria plus 69 euro cablul care face legatura intre mufele cd-romului si Loulink .
Ma gandeam la ceva ieftin gen aparatele denumite modul decodor ,au usb ,bluetooth si la prima vedere era ce am nevoie ,dar nu stiu cum o sa il recunoasca ICS ,cand dau la CD in caz de CD pote trimite alte informatii catre ICS comparativ cu decoder board.


Attachments:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 222.23 KiB | Viewed 215 times ]
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (1).jpg [ 151.78 KiB | Viewed 215 times ]
111.jpg
111.jpg [ 347.21 KiB | Viewed 215 times ]
Top
   
PostPosted: 24 Nov 2024, 01:13 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vad ca de cateva zile ,de cand am pus jantele de tabla cu anvelope de iarna ,a inceput sa se auda in interior un zgomot dupa 50 km/ora, care pare sa vina din fata ,acel zgomot este mai pronuntat cand iau un viraj la dreapta cu viteza ,apare odata cu invartirea rotii , am pus la loc rotile de vara cu roti de 17 si zgomotul sa micsorat in intensitate pe drum drept ,dar in curbe luate cu 60-70 km/ora tot se aude . Zgomotul nu este un uruit contiu , pare ca are ceva pe anvelopa si cand intra in contact cu asfaltul se aude zgomotul .
Eu presupuneam ca ar fi rulment roata stanga sau dreapta (poate ambele) ,dar o sa merg la un service poate imi da ei un raspuns mai exact

Am observat mai demult ca in momentul in care este bagata in viteza ,suspend rotile fata si le rotesc putin stanga dreapta se aude ca un zorzanit de bile rulmenti pe ambele roti fata dinspre butuc ,nu pare sa se auda dinspre cutie.


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2024, 23:51 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am facut o proba cu diagnoza pusa pe masina, timp de 62 km pe autostrada si vad ca apa nu trece de 80 grade ,se incalzeste ceva mai mult cand merg prin oras sau stau pe loc , mai mult ca sigur termostatul a ramas blocat pe intredeschis ,ultima data am luat acum cativa ani un Vernet ,se pare ca tot deasta o sa iau ,oricum oferta nu este prea bogata .
Vazusem mai demult ca acul care indica temperatura apei, statea putin sub 90 de grade ,acum am vrut sa verific diferenta de temperatura intre ce arata senzorul din termostat si senzorul dupa reductorul instatiei gpl ,ca nu este bine sa fie diferenta prea mare , in cazul asta pe autostrada sunt diferente de 20 de grade , din cauza ca reductorul este bagtat deasupra cutiei de viteze si se pare ca circula ceva aer pe acolo , daca vreau sa creasca si temperatura reductorului trebuie sa ii schimb locatia , in oras se mai apropie temperaturile iar daca stau pe loc se apropie la cel mult 5-6 grade intre temperatura antigelului din motor si a celui din reductorul de gaz.


Attachments:
111.png
111.png [ 349.3 KiB | Viewed 139 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Dec 2024, 22:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
A venit termostatul Vernet , urmeaza sa il montez , sunt multumit de vechiul termostat , 6 ani sunt suficienti pentru unul ieftin .
La ultima verificare am vazut ca prima data deschide termostatul in jur de 82 grade ,scade pana la 70 dupa care o tine in 80 de grade , cand se incalzeste apa nu se mai inchide de tot ,abia dupa ce se raceste antigelul se inchide si termostatul.
Am aprape 3 litri de antigel diluat ,dar incerc sa recuperez cat mai mult din actualul , la intoarcere pun diagnoza si vad cat urca temperatura .

Legat de zgomotele aparute pe la roti ar fi urmatoarele :

1.Roata dreapta spate face un zgomot strident cand o invart , se invarte usor dar placutele fac zgomot la atingerea cu discul , fara placute nu se aude nimic . Roata stanga spate nu face galagie cu placutele pe pozitie .

2. Roata fata dreapta ,aici este ceva mai ciudat , am pus anvelopele de iarna si de atunci la vitezele 60-80 km/ora se aude un zgomot de anvelopa mai tare si peste 110 km/ora mai slab dar mai des , culmea ca in momentul in care am pus doar o anvelopa de vara cu jante aliaj de 17 zgomotul a disparut , dar a reaparut la loc odata cu punerea unei anvelope de iarna cu jante de tabla de 16 ,chiar daca am inversat rotile de iarna fata spate , zgomotul a persistat .

3.Pe langa zgomotul de anvleopa , este sigur un zgomot care pare sa fie de rulmet , acesta este foarte persistent cand merg cu 60-70 km /ora in viraj mai stans si ceva mai lung la dreapta , atunci uriuie mai tare , pe drum drept sau viraj la stanga nu este asa de galagios.

Prima data trebuie sa rezolv cu zgomotul ca de anvelopa , ca nu pot asculta linistit o muzica in masina de acel zgomot .


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2024, 10:20 
Offline
User avatar

Joined: 16 Feb 2024, 13:29
Posts: 42
Car: 156 V6 | MiTo 1.4 TB
Location: Timisoara
1) Pare ca si cum placutele nu se retrag suficient. Tu pe spate ai mai mesterit la frane, dar poate trebuie curatat si gresat cu vaselina de frane din nou. Sper sa nu ajungi in situatia nefericita in care am fost eu cu una din fostele masini, in care isi facuse uzura cilindrul din etrier si nu mai culisa drept pistonasul - degeaba am inlocuit tot ce avea kit de reparatie, ca tot la schimb etrier am ajuns.

2,3) Oare jantele de tabla amplifica zgomotul de rulment mai tare decat cele de aluminiu? Si sa nu ai de fapt nici un zgomot de anvelopa, ci doar de rulment?

_________________
'97 156 V6 | '10 MiTo 1.4 TB MultiAir
'12 Kia Sportage AWD | '99 Subaru Forester S-Turbo
EX '08 Honda Accord CL7 | '88 Honda Prelude 2.0i-16 | '00 Audi A6 "Money pit" 2.5 TDI


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2024, 12:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Da , am mai umblat la etrierele sapte , le-am inlocuit si pistonasele de frana ca se invarteau extrem de greu ,cand schimbam placutele de frana si trebuia sa se imping la maxim .

1. Am scos placutele dupa dreapta spate , am curatat doar santul interor , dar o sa vreau sa inlocuiesc provizoriu placutele, dupa o roata pe alta sa urmaresc zgomotul ,daca se duce pe roata cealata sau ramane pe actuala ,pentru ca roata cu zgomotul se invarte mai usor ,decat cea din dreapta spate care face un zgomot normal , nu atinge vre0o tabla sau altceva , zgomotul se aude doar pe o anumita portinue a discului ,gen invart roata 3 sferturi face zgomot normal ,ajunge la acel un sfert face zgomot anormal de puternic ,exact cum imi face galagie in masina , nu face zgomot continu , doar cand ajunge roata intr-o anumita pozitie. Incerc cu inversarea placutelor eventual cu a discurilor si vad cum o sa fie cu zgomotul .

3. Banuiesc ca este rulmetul fata dreapta , aseara la ITP am zis sa se uite dupa probleme ,dar nu au vzut probleme ,oricum nu ma bazez pe ei pentru ca nu au scule pentru a verifica orice joc ,mai ales ca nu se simte decat in mers .


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2024, 17:19 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Legat de termostat era o mica inadvertenta de care mi-am dat seama cam tarziu ,eu cand am inlocuit motorul acum 4 ani ,am lasat termostatul original ,iar cel vechi Vernet l-am pus deoparte si am uitat de el , daca imi aduceam aminte, il probam prima data pe acela ,poate scuteam 237 lei .

Am pus termostatul nou , acesta deocamdata functioneaza corect la proba pe loc , deschide la 92.4 grade , scade pana la 83,6 , se inchide ,urca la loc dupa care coboara , ventilatorul sta oprit .
Acum vad si consumul daca se modifica ca a luat-o putin pe aratura ,la ultimul consum calculatorul arata 10 benzina si realul a fost de 14 de gaz ,cand in mod normal trebuie sa fie cu aproximativ 2 litri mai mult decat ce arata pe benzina .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 372.82 KiB | Viewed 63 times ]
2.jpg
2.jpg [ 268.85 KiB | Viewed 63 times ]
3.jpg
3.jpg [ 400.44 KiB | Viewed 63 times ]
4.jpg
4.jpg [ 277.34 KiB | Viewed 63 times ]
5.jpg
5.jpg [ 378.47 KiB | Viewed 63 times ]
6.jpg
6.jpg [ 377.22 KiB | Viewed 63 times ]
Top
   
PostPosted: 16 Dec 2024, 23:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1075
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Termostatul este ok si in mers , deschide tot la 92,4 grade .
Am rezolvat si cu instaltia de gaz , acum nu mai sare singura pe benzina cand accelerez mai tare ,iau o denivelare sau schimb directia mai brusc . Am inlocuit filtrele de gaz , am marit putin presiunea din reductor ,am verificat fierele si am umblat la electrovalve , dupa toate acestea acum gpl merge bine .
O sa vreau sa merg la o firma care monteaza instaltii gpl sa se uite prin setari, sa vad daca totul este ok , ca nu am fost niciodata la meseriasi de cand am inlocuit kitul fata pe masina , ma intereseaza in special partea de consum ,daca se mai poate micsora fara sa se piarda prea mult din performante .

Pe partea cu zgomotul de la roti ,bine ca sa atenuat la viteze de peste 100 km /ora , nu mai face atata galagie , ramane doar zona 50-70 km /ora cand se aude mai tare ,mai ales la viraje spre dreapta , spre stanga este mai ok . La un moment dat cand ma hotarasc ,o sa scot ambele fuzete dupa fata si merg la un service sa schimbe rulmenti , ca nu am sanse fara presa , singurul inconvenient este pretul ,care sare de 300 lei pe bucata + manopera , deci trebuie un 900-1000 de lei .


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited