Hai ca nu mai pot sa editez. Faptul ca actualmente un EV se preteaza la unii dar nu si la altii e o poveste clara si cred ca am convenit amandoi ca asa e. No furhter comments.
In cazul meu particular e nevoie de 2 masini. Aici la mine la tara transportul in comun e mai mult sa ajungi in Londra sau alte orase mari. De altfel e cam regula: cate carnete sunt in casa atatea masini parcate in fata. Ni s-a intamplat destul de des in ultima perioada ca doamna sa plece intr-o directie iar eu sa trebuiasca sa merg in alta. Pe distante scurte mai merg cu bicicleta, dar daca tre sa iau 2 galeti de lavabila de la B&Q, sau sa tar plozii dupa mine, nu prea e miscare.
Leasingul pentru a doua masina e practic pentru ca vrei sa iti asezi dorsalul in ceva nou. Ceea ce din anumite perspective nu e o idee de lepadat. Eu chiar incurajez acest obicei.
Dar incercam sa pun problema si altfel, si care cred ca se aplica la multi alti oameni, ca nu degeaba gem strazile de cazaturi si alte cutii pe 4 roti: ai o nevoie, un scop (un caiet de sarcini sa zic) si un buget. Rotesti numerele si optiunile si tragi concluziile. De cele mai multe ori bugetul iese mic iar rezultatul devine limpede. Si uite cum din ecuatie un EV dispare. E si cazul meu, si e cazul multora de altfel.
Un EV poate intra in discutie pentru simplitatea utilizarii si posibil costuri reduse cu "combustibilul". Motiv pentru care m-am uitat si de un EV, a.k.a. 500e.
Centurion, faptul ca vrei un EV, l-am inteles. Face parte din lista de pe caietul de sarcini. Fair enough.
Masini istorice cu motor de masina de spalat....let's agree to disagree. Luand cazul particular 33 Stradale, scoti motorul si pui niste magneti, o bobina si cateva AAuri si valoarea se pierde probabil in proportie de mai bine de 50%. Cei care fac conversiile fac si un trick ca sa creasca, artificial daca ma intrebi pe mine, valoarea cutiei: faiclitati moderne gen AC, interior cu materiale scumpe (piele, aluminiu, lemn, carbon etc), si gadgeturi electronice; dupa cum zici un vehicul utilizabil daily. Toate astea integrate creaza un produs scump, un exercitiu tehnic admirabil, dar care se vor devaloriza la fel de repede si aproximativ la fel de mult ca in cazul oricaui alt EV banal. Nu prea vad sincer cum un restomod de-asta se va vinde apoi la a doua, a treia mana in decurs de 10-15 ani iar valoarea lui sa creasca la fel cum creste valoarea unui autovehicul istoric in esenta. E combinatia, forma, sasiu, motor, transmisie, istoric, owneship care dau valoarea vehiculului istoric. Plus originalitatea componentelor, vopselei, etc. Scoti din ecuatie diverse si pierzi valoarea.
Ca sa nu mai zic ca nu prea vad motivatia conversiei unei Fieste de 17ani din benzina in electric. Nu are nici o ratiune.
Drept urmare, pe langa ca ma lasa rece "metoda", nu prea vad un val nebun de conversii in viitorul apropiat sau chiar indepartat.
Dar vom vedea ce ne rezerva viitorul, adica anul 2030 - 2035