It is currently 28 Jan 2025, 06:13

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1384 posts ]  Go to page Previous 152 53 54 55 56 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 05 Nov 2024, 01:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6727
Location: Brasov... oarecum.
Interesting....
https://youtu.be/Mr14xcWavas?si=7dcbhYEFImi7GIHX

Si mai interesant este punctul de vedere Toyota.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 05 Nov 2024, 14:48 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Fiecare constructor "pariaza" pe ceea ce crede ca va putea raspunde mai bine cerintelor UE. Problema insa o reprezinta chiar UE, prin modul de aplicare al cerintelor. Ideea de reducere a amprentei de CO2 este buna. Punerea in practica este problema.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 05 Nov 2024, 20:25 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1334
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Cred ca adevarul e undeva la mijloc, nici aia cu 2035 nu e realista (poate 2055), dar si constructorii germani au stat cu burta la soare tot facand SUV-uri si crossovere de nisa in vreme ce chinezii cumparau tot litiul. Si acum au realizat ca au ratat rau de tot startul si ca nu au nici o sansa pe partea electrica, deci pedaleaza pe moneda ajutorului de la EU. Care ajutor nu stiu cum o sa vina, China e clar ca nu se intoarce la ICE-uri, iar europenii trebuie sa vanda EV-uri in China sau sa inlocuiasca piata aia cu alta ca sa aiba aceleasi vanzari.

EV-urile au cam atins maximul la vanzari, exista un procent de vreo 10% cred care nu vor considera un EV nici daca ar veni gratis, dar restul populatiei e destul de pragmatica. Adica daca EV-ul costa mai putin si au unde sa-l incarce, nu ar exista vreo problema cu tranzitia la 0% emisii. Doar ca momentan e greu sa raspunzi la intrebarea "ce alegi, un auto scump sau unul mai ieftin? si ala mai scump vine si cu autonomie mai mica si cu infrastructura mai proasta si mai scump de incarcat" cu EV. Ptr cine s-au aliniat planetele, schimbarea a fost deja facuta, acum vad ca activitatea s-a mutat pe piata de SH, mai ales din cauza devalorizarii drastice a EV-urilor.

Alti actori care influenteaza adoptia sunt si companiile Oil&Gas, care evident ca nu vor sa-si diminueze profiturile gigantice. Si care fac o chestie de ochii lumii cu instalatul de chargere atata vreme cat preturile sunt astronomice. Am fost recent in Milton Keynes, un oras in care vezi mai multe chargere decat masini pe strada, tot orasul e cam ca un imensa charging station, nu exista colt de strada fara charger. Dar vreo 80% din ele sunt doar BP, Shell et comp. De lene nu m-am dus la Tesla ca era de condus vreo 10 minute si n-aveam ce face in zona aia, asa ca am pus in spatele hotelului. Si mi-a cazut fata cand am vazut factura cateva zile mai tarziu, 40 lire ptr ceva mai mult de jumatate de 'rezervor'. Noroc ca e doar o exceptie, cred ca a fost doar a doua oara anul asta cand am platit electricitatea (exceptand excursia din Normandia, dar unde am incarcat la Tesla, deci ieftinache), altfel nu stiu cum poti rezista cu 40 lire ptr 150ish mile.
Dar infrastructura ca si numar de chargere a devenit foarte buna si cred ca a luat-o inaintea cererii, cel putin in UK si in Franta, n-am mai vazut cozi la chargere de mai bine de un an cred. Ca si bani insa e altceva.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 05 Nov 2024, 22:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6727
Location: Brasov... oarecum.
Dane, asta e bula marilor orase, sau a anumitor orase. Pe M4 se statea la coada la cele 3 chargere acolo unde m-am oprit. Aici la mine la tara sunt putine, si de unele si de altele, dar in special chargere. Fiind multe case, cine are electrica o incarca acasa, dar ponderea e mica datorita infrastructurii. Iar aici masina rules, greu sa te misti fara ea.
Am fost in Wales saptamana trecuta ca a fost vacanta copiilor. slaba miscarea pe electric. Greu sa convingi fermierii sa renunte la pick-up uri.

Americanii s-au cam mictionat pe electrice. Rata de adoptie e si mai mica decat in UE. Exceptie California care traieste intr-o bula. Apoi mai e Africa, mare parte din Asia care inca se dezvolta si se bazeaza pe petrol. America de Sud cu benzina/etanol. Australia...nu stiu cum vrei sa traversezi intinderile alea vaste cu 3 electroni la buzunar.
De aia zic interesanta pozitia Toyota. Au gandit-o global nu doar sa se alinieze cu aburelile birocratilor fandositi de la Bruxelle.

Din pacate Europa nu mai e demult epicentrul lumii. Restul vine din urma si vine chiar tare.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 06 Nov 2024, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1334
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
A, pai ma refeream doar la Europa cu 2035 (2055). Iti dai seama ca pana sa apara EV-uri in Africa, America de Sud si Australia (daca vor apare vreodata), vorbim de decenii, nu de ani:) Acum ca a iesit si "drill, baby, drill" presidente, nu cred ca se va mai vorbi mult de EV-uri nici in America, cred ca Musk e mai degraba interesat sa obtina monopolul pe Moon&Mars expeditions decat de "pet projectul" Tesla.

Da, ai dreptate, cred ca trebuie sa nuantez putin in sensul ca in Anglia retetaua s-a extins foarte mult in ultimii 4-5 ani. Cand am luat primul EV acum 4 ani si, Zapmap-ul avea doar Londra si ceva mic prin centru (Milton Keynes area). Acum e plin, dar daca te uiti la Scotia si partial la Wales, sunt multe zone albe.
Attachment:
zapmap.png
zapmap.png [ 177.33 KiB | Viewed 404 times ]
Dar in afara Londrei si a oraselor mari, lumea sta in general la case deci instalarea unui charger nu e o problema. Iar distantele mici, cam orice EV acopera azi 250 mile. Problema primordiala e dupa parerea mea, costul. Nimeni nu s etrezeste dimineata gandindu-se, "hai sa-mi fac viata mai grea, ce-ar fi sa iau un auto mult mai scump, si pe care trebuie sa-l incarc ca pe telefon". Dar daca calculul da fara virgula si iese mai bine decat petrol, e altceva. Dar nicidecum 100% EV-uri, tot timpul vor exista ICE-uri/hibride etc, aia cu 2035 e "political posturing" la Brussels/Lomndra etc.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 14 Nov 2024, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Gasiti pe site-ul EuroNCap rezultatele testelor de siguranta pe 2024.
Printre ele si electrice. Scot in evidenta cateva modele care fac parte din razboiul comercial in desfasurare:
- MG HS:
https://www.euroncap.com/en/results/mg/hs/53051
Masina a luat 5 stele. Dar nu asta ma intereseaza. Eu ma uit in special la 2 valori: protectia pasagerilor si protectia copiilor. De restul nu imi pasa. La pasageri are 90%, la copii are 85%.


- Jeep Avenger:
https://www.euroncap.com/en/results/jeep/avenger/52562
Masina a luat 3 stele. La pasageri are 79%, la copii are 70%.
Sa ma astept la fel la Fiat 600 si la Alfa Romeo Junior?

- Mitsubishi ASX/Renault Captur (aceeasi masina, sigle diferite)
https://www.euroncap.com/en/results/mit ... /asx/53137
Masinile au luat 4 stele. La adulti au 76%, la copii au 80%.


Toyota CH-R si Subaru Crosstreck stau foarte bine. 5 stele, valori mari la protectie.


Eu inteleg "ca chinejii ie naspa" si ne invadeaza continentul. Dar pana sa tipam "aoleu", nu mai bine facem niste masini care sa concureze intr-adevar cu "chinezariile"?


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Nov 2024, 19:36 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1334
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Acum si asta tot vina EU este, sau dam vina pe Brexit? :)
https://www.bbc.co.uk/news/articles/cy8n3n62wq4o

O combinatie de chestii politice si corporatiste. Guvernul mentine limita idioata de 22% EV (guvern nonEU ca sa eliminam confuzia cu Brussels-ul), producatorii, pe buna dreptate, zic fcuk you, cum sa produc 22% cand nu am cerere? Cine imi acopera diferenta intre 22% si ce vand (probabil un 10-15%)
Acum Stellantis tot a incercat sa inchida fabrica aia indiferent de EV vs ICE, acum au gasit motivul ideal si sunt castigatorii din situatia asta. Cine pierde? Oamenii aia care raman fara servici.
Cica guvernul analizeaza diverse optiuni, printre care incentives ptr EV-uri. Au descoperit apa calda, pana acum n-au realizat ca ptr a cumpara un auto mai scump, cu autonomie mai mica si mai greu de incarcat, ai nevoie de ceva incentives:)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Dec 2024, 17:39 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Una calda una rece, iar a castigat PSD-ul, dar macar am scapat de Tavares.

https://apnews.com/article/stellantis-c ... 821cb73317

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Dec 2024, 21:08 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1378
Location: Lisbon
Quote:
“Tavares is leaving behind a mess of painful layoffs and overpriced vehicles sitting on dealership lots,”

...Stellantis has faced pressure in Italy — where lawmakers questioned the former chief executive over the company’s production plans in October, with the far-right government accusing the company of relocating assembly plants to low-cost countries.
Luna trecuta era vorba ca ramane pana prin 2026, dar se pare ca pleaca imediat. Oricum cine vine in locul lui are ceva treaba.

In schimb, despre overpriced vehicles, in US cred. Prin EU ce sa mai zicem?

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Dec 2024, 22:12 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Tind sa cred ca nu a plecat prin demisie "planificata", ci mai degraba o fortare sa plece. Demisii cu efect imediat, mai ales la nivelul lui, nu prea exista in mod natural. Dar, ca sa dea bine pentru toate partile, au anuntat "demisie cu efect imediat".
Am citit ca de cateva luni se trimit scrisori din SUA (reteaua de dealeri Stellantis) catre Stellantis Europa, denuntand managementul nerealist al lui Tavares in ceea ce priveste piata nord americana.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Dec 2024, 23:26 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
L-au dat afara mai repede ca sa nu-i mai dea bonusul de Craciun, la ce salariu avea omul din banii aia mai dau salarii 6 luni la Mirafiori.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 00:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6727
Location: Brasov... oarecum.
Astea is noutati din lumea auto, nu vehicule electrice....

Apropo, 500 electeic se mai produce? Ca nu mai inteleg nimic....

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 06:24 
Offline

Joined: 13 Feb 2019, 20:45
Posts: 84
Car: Alfa Romeo Tonale
Location: Finland
centurion Quote:
Gasiti pe site-ul EuroNCap rezultatele testelor de siguranta pe 2024.
Printre ele si electrice. Scot in evidenta cateva modele care fac parte din razboiul comercial in desfasurare:
- MG HS:
https://www.euroncap.com/en/results/mg/hs/53051
Masina a luat 5 stele. Dar nu asta ma intereseaza. Eu ma uit in special la 2 valori: protectia pasagerilor si protectia copiilor. De restul nu imi pasa. La pasageri are 90%, la copii are 85%.


Toyota CH-R si Subaru Crosstreck stau foarte bine. 5 stele, valori mari la protectie.
Desigur, toate aceste teste pot fi luate cu un "gram de sare"...
https://www.theregister.com/2024/06/04/ ... ion_tests/

_________________
Alfa Romeo Tonale Veloce Phev
Ex Jeep Compass Limited 4Xe
Ex Alfa Romeo 159 SW 3.2 V6 Q4
Ex Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Ex Alfa Romeo 159 SW 2.2 JTS
Ex Fiat Croma 2.2 Mpi
Ex Fiat Stilo Coupe 1.6 16v


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 11:48 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Ca si utilizator nu ai de unde sa stii ce face producatorul. Iei de bune rezultatele testelor realizate de catre institutii specializate pe materialul adus de producator, asa cum iei de buna si eticheta cu ingredientele produselor alimentare din magazine sau eticheta cu specificatii tehnice ale unui produs electric/electronic. Cand cineva este prins cu ocaua mica, atunci ar trebui amenzi mari si informari catre public. Cred ca recent si Daihatsu (parte a Toyota) a mintit rau tot partea de siguranta, fabrica fiind inchisa cateva luni.


Ce faci insa cand materialul adus la teste este (mai) slab din conceptie? Exemplele date mai jos cu Jeep, Mitsubishi/Renault etc. .... Ca nu toti care au scoruri bune triseaza.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 11:53 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
yux_mm Quote:
Astea is noutati din lumea auto, nu vehicule electrice....

Apropo, 500 electeic se mai produce? Ca nu mai inteleg nimic....
Am vazut un articol in care era scris ca productia lui Fiat 500e, Maserati GranTurismo si Maserati GranCabrio va fi oprita intre 2 decembrie si 5 ianuarie. Si tot din ianuarie va fi introdus in productie la Mirafiori modelul 500 hybrid.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6727
Location: Brasov... oarecum.
Pe site-ul Fiat UK e inca prezent.
Productia oprita intre 2 de si 5 ian pare o fi inchudere temporara pe perioada sarbatorilor, cel mai posibil datorita cererii scazute.

Mno, era o idee dar oricum o dai un EV nou, sau chiar si SH, e prea scump ca solutie pentru a doua masina, de tavaleala.

Colegul Dan tot incearca sa ma convinga cu un EV :lol: Din pacate la mine nu prea isi gaseste aplicatie ca principala masina din familie, mai degraba pentru a doua: ceva relativ mic, fara pretentii prea mari de range(150-200mile). 500e s-ar fi integrat perfect, stil, range,...mai putin pretul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
500e ar trebui sa se poata comanda oricand. Nu a fost oprita vanzarea modelului, ci doar "ajustarea" productiei in functie de cerere.
Personal consider ca nimic nu poate bate un EV ca a doua masina (datorita motorului). Sau ca prima masina, depinde cum se vad lucrurile. Adica, pentru viata de zi cu zi - naveta pentru mers la serviciu, mers/frecus in oras, scoala, cumparaturi, fotbal cu amicii etc. - consider ca este cea mai buna alegere.
Financiar insa, da, poate fi o problema. Exemplu personal: La reprezentanta Fiat din Galati este de vanzare un 500e. A fost masina de showroom. An de fabricatie: 2021. Pana recent o vindeau cu 21000 - 22000 euro. A aparut 600 hybrid la 20500 euro, tot masina de showroom, asa ca, de nevoie, au coborat pretul acestui 500e la 19000 euro. Mai astept putin.
Vezi daca gasesti oferte pentru vehicule electrice care au fost folosite ca si masini de reprezentanta sau de teste, iar acum vor sa scape de ele.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 17:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6727
Location: Brasov... oarecum.
De cumparat nu se pune problema, ideea era un leasing operational, la lander sau prin salary sacrifice. Oricum ai da-o, pe 4 ani platesc de la 10k in sus, plus riscurile de rigoare ca platesti pentru uzura excesiva, limitare pe milage or costuri aditionale.
Am un 500 1.2 cumparat cu £2000, aproape 300km care in mai putin de un an a facut spre 10k km ca a doua masina in ograda. La pretul asta imi permit sa ma doara in partile cele mai moi ale corpului de el, ca utilizare si mentenanta. Practic as putea sa iau cate unul pe an si imi mai ramana £1000 pentru benzina. Restul de benzina compenseaza cu consumul de curent, +/-... Deci strict pe numere in cazul de fata, e greu pentru un EV sa lupte cu un ICE. Ceea ce este pacat, pentru ca, din nou in cazul de fata, pentru modul de utilizare al 500-lui, un EV ar fi fost ideal. Asa ca statul ori ma "mituieste" cu subventii consistente sa egalizeze preturile ori altfel sa isi puna pofta in cui.

In alta ordine de idei, daca imi permiti o gluma, nu e cam scump un aspirator sa fie 19k de coco? :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 18:34 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
yux_mm Quote:
Am un 500 1.2 cumparat cu £2000, aproape 300km care in mai putin de un an a facut spre 10k km ca a doua masina in ograda. La pretul asta imi permit sa ma doara in partile cele mai moi ale corpului de el, ca utilizare si mentenanta. Practic as putea sa iau cate unul pe an si imi mai ramana £1000 pentru benzina. Restul de benzina compenseaza cu consumul de curent, +/-... Deci strict pe numere in cazul de fata, e greu pentru un EV sa lupte cu un ICE. Ceea ce este pacat, pentru ca, din nou in cazul de fata, pentru modul de utilizare al 500-lui, un EV ar fi fost ideal. Asa ca statul ori ma "mituieste" cu subventii consistente sa egalizeze preturile ori altfel sa isi puna pofta in cui.
Suntem cam in aceeasi situatie. Eu am 500L 1.3 MJet pentru viata de zi cu zi. Masina asta consuma ... mai nimic*. In oras nu sare de 6.5 - 6.8% indiferent cat de lungi sau scurte sunt drumurile. Si asta acum, cand e rece afara. E adevarat ca nu se compara cu un echivalent electric la nimic. Nici la placere, nici la performante, nici la consum raportat la performante etc. Dar doresc si il schimb cu un vehicul electric (doar din grupul Fiat) incepand cu toamna viitoare. Imi plac motoarele electrice si vreau sa am un vehicul electric.


Apropo, in Anglia sunt unii care se ocupa de conversia termic --> electric. Imi scapa numele, seful garajului are si un canal de YouTube, Petrol Ped (se numeste canalul). Va deveni o afacere, mai ales pentru cei care vor sa salveze vehiculele istorice si sa continue sa ruleze cu ele.


*Legat de consum, cand zic "mai nimic": uite ce a scos sotia cand a facut un drum dus - intors de aproape 200 km. Mie nu mi-ar iesi nici daca m-as chinui, avand vantul din spate.


yux_mm Quote:
In alta ordine de idei, daca imi permiti o gluma, nu e cam scump un aspirator sa fie 19k de coco? :lol:
Ba da, e scumpa, de aceea am zis ca mai astept. Era 22000 euro. Au mai ieftinit-o.


Attachments:
DSC_5145.JPG
DSC_5145.JPG [ 2.1 MiB | Viewed 96 times ]
DSC_5146.JPG
DSC_5146.JPG [ 2.37 MiB | Viewed 96 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 19:50 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1334
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Yux, comparatia masina noua cu uzata nu are nici o legatura cu electricele, adica la petrol iesi cumva mai bine financiar cu masina noua, nu e aceeasi situatie?
Sigur ca la 10k leasingul pe 4 ani la o masina noua poti lua vreo 6-10 Fiaturi 500 sau vreo 25 de Nissan Micra cu gramezi de mile la bord si iesi mai ieftin, dar nu asta comparam aici, ci new ICE vs new EV.

Eu nu zic ca EV-urile se adreseaza tutor, cred ca am repetat ca o moara stricata, e o varianta viabila doar daca 1) ai vreun avantaj financiar adica gen Salary Sacrifice si discounturile masive de la nenea Merc/Audi etc si 2) daca nu trebuie sa alimentezi public (care te rupe la ora actuala). La limita, poate merge ca o varianta in cazul in care macar un criteriu se aplica, dar nu as recomanda-o decat daca ambele sunt cumulate. Si desigur daca criteriul financiar conteaza in alegerea unui auto intr-o proportie in care sa poti trece peste faptul ca o calatorie creeaza cel putin in primul an sau doi o stare de anxietate (ptr ca e imposibil sa nu fii stressat la inceput, doar daca esti pur si simplu inconștient).
Daca nu ai nici avantaj financiar, nici unde sa incarci, atunci nu inteleg cum intra EV in discutie in alegerea unui auto (nou sau vechi), e doar Petrol vs Diesel.
Dar daca ambele criterii (salSac + inarcat acasa/la servici) se aplica atunci nu stiu sincer cum mai poate intra un ICE in discutie la alegerea unui auto:) Eu anul asta am platit putin peste 100 de lire pe "combustibil" ptr 2800 de mile, ceea ce zic ca e binisor (puteam sa fiu sub 100 daca nu bagam la BP la ultimul roadtrip, ci imi deplasam fundul juma' de mila mai incolo la Tesla).

Acum la partea cu Salary Sacrifice in UK, cred ca am decodat o alta chestie importanta. Intotdeauna trebuie sa comanzi EV-ul in decembrie, cand toate firmele mari fac ceea ce se cheama 'pre-registered vehicles'. Adica inregistreaza vanzarile in avans pe numere cu RegPlate temporare (acum sunt cu 74 chiar daca masina n-a intrat nici macar in fabricatie, in martie le vor schimba pe 25 ca sa reflecte anul fabricatiei) ca sa intre in rapoartele pe anul in curs, acum e al doilea an consecutiv cand se intampla mega discounts.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Last edited by dand on 03 Dec 2024, 20:09, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 19:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6727
Location: Brasov... oarecum.
Avand in vedere ca sunt sceptic vis-a-vist de automobilele, cel mai mare poluator, nu ma gandesc momentan la nici o conversie. Pentru mine Fiatul asta e pur un exercitiu economic pentru a acoperi o nevoie.

Legat de conversia masinilor istorice...nu stiu ce sa zic. Care e farmecul unui Aston din 1967 cu motor electric? Sau sa bag una la sentiment: daca ai avea un 33 Stradale l-ai converti la electric sa te plimbi pe strada cu el sau l-ai pune intr-un glob de cristal ca pe bibelouri, intr-un garaj ca sa poti admira zilnic acel motor, si ocazional sa torni niste benzina sintetica la suprapret doar ca sa dai o tura?
Electrificarea masinilor istorice este un exercitiu tehnic extraordinar si inutil.

@ Dan, eram sigur ca bagi un comment :lol: : treaba e simpla: am o nevoie -> cum o satisfac. Si cum ziceam, totul e pe cifre (£).

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 20:03 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1334
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Conversia la electric ptr auto clasice nu cred sa se justifice oricum, avand in vedere ca va exista si combustibil sintetic daca candva va veni ziua in care nu va mai exista benzina. Ala e un exercitiu de imagine ptr vedete mai mult, gen Beckham etc care sa dea bine la public.

Yux, pai daca nevoia e de doua masini, iarasi nu vad cum isi gaseste loc un EV, chiar si cu mama salary sacrifice-urilor:) Ca practic ai avea 2 leasinguri care n-au cum sa iasa sub 800, ceea ce e cam exorbitant. Ideea e daca poti trai cu un EV pe care sa-l duci si la alimentara, si copii la scoala, si cu bicla in Cornwall, si la ski in Austria. Daca ai acces la SalSac si poti incarca acasa atunci inca combat ptr varianta EV:), dar intr-adevar Id Buzz-ul ala e cam un mare fas. Iti trebuie ceva cu autonomie in jur de 350 de mile si heatpump (ca sa nu ai diferente iarna vara de 50% la autonomie), in 2 ani vor fi mai multe optiuni.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 20:54 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
yux_mm Quote:
Legat de conversia masinilor istorice...nu stiu ce sa zic. Care e farmecul unui Aston din 1967 cu motor electric? Sau sa bag una la sentiment: daca ai avea un 33 Stradale l-ai converti la electric sa te plimbi pe strada cu el sau l-ai pune intr-un glob de cristal ca pe bibelouri, intr-un garaj ca sa poti admira zilnic acel motor, si ocazional sa torni niste benzina sintetica la suprapret doar ca sa dai o tura?
Electrificarea masinilor istorice este un exercitiu tehnic extraordinar si inutil.
De ce sa o faci? Raspuns simplu: fiabilitate si eficienta. Nu mai spun si rapiditate. Cand ai un autoturism vechi/istoric, care oricat de ingrijit ar fi va incepe sa puna probleme (de la injectoare, de la carburator (apropo, cati mai stiu sa regleze carburatoare?), de la ambreiaj etc.), vei dori ceva fiabil, cu care sa mergi oricand si oricum, pentru a te bucura de el.

yux_mm, dand:
Ramane acest mesaj: Peste 10 - 12 ani, cand bateriile vor fi evoluat deja, prevad ca afacerile cu conversia termic --> electric vor prinde foarte bine pentru clientii cu vehicule vechi/istorice. Mai vorbim atunci. Nu sunt pretentios, un Martini din partea voastra e suficient. :D


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6727
Location: Brasov... oarecum.
Hai ca nu mai pot sa editez. Faptul ca actualmente un EV se preteaza la unii dar nu si la altii e o poveste clara si cred ca am convenit amandoi ca asa e. No furhter comments.
In cazul meu particular e nevoie de 2 masini. Aici la mine la tara transportul in comun e mai mult sa ajungi in Londra sau alte orase mari. De altfel e cam regula: cate carnete sunt in casa atatea masini parcate in fata. Ni s-a intamplat destul de des in ultima perioada ca doamna sa plece intr-o directie iar eu sa trebuiasca sa merg in alta. Pe distante scurte mai merg cu bicicleta, dar daca tre sa iau 2 galeti de lavabila de la B&Q, sau sa tar plozii dupa mine, nu prea e miscare.

Leasingul pentru a doua masina e practic pentru ca vrei sa iti asezi dorsalul in ceva nou. Ceea ce din anumite perspective nu e o idee de lepadat. Eu chiar incurajez acest obicei.
Dar incercam sa pun problema si altfel, si care cred ca se aplica la multi alti oameni, ca nu degeaba gem strazile de cazaturi si alte cutii pe 4 roti: ai o nevoie, un scop (un caiet de sarcini sa zic) si un buget. Rotesti numerele si optiunile si tragi concluziile. De cele mai multe ori bugetul iese mic iar rezultatul devine limpede. Si uite cum din ecuatie un EV dispare. E si cazul meu, si e cazul multora de altfel.

Un EV poate intra in discutie pentru simplitatea utilizarii si posibil costuri reduse cu "combustibilul". Motiv pentru care m-am uitat si de un EV, a.k.a. 500e.

Centurion, faptul ca vrei un EV, l-am inteles. Face parte din lista de pe caietul de sarcini. Fair enough.
Masini istorice cu motor de masina de spalat....let's agree to disagree. Luand cazul particular 33 Stradale, scoti motorul si pui niste magneti, o bobina si cateva AAuri si valoarea se pierde probabil in proportie de mai bine de 50%. Cei care fac conversiile fac si un trick ca sa creasca, artificial daca ma intrebi pe mine, valoarea cutiei: faiclitati moderne gen AC, interior cu materiale scumpe (piele, aluminiu, lemn, carbon etc), si gadgeturi electronice; dupa cum zici un vehicul utilizabil daily. Toate astea integrate creaza un produs scump, un exercitiu tehnic admirabil, dar care se vor devaloriza la fel de repede si aproximativ la fel de mult ca in cazul oricaui alt EV banal. Nu prea vad sincer cum un restomod de-asta se va vinde apoi la a doua, a treia mana in decurs de 10-15 ani iar valoarea lui sa creasca la fel cum creste valoarea unui autovehicul istoric in esenta. E combinatia, forma, sasiu, motor, transmisie, istoric, owneship care dau valoarea vehiculului istoric. Plus originalitatea componentelor, vopselei, etc. Scoti din ecuatie diverse si pierzi valoarea.
Ca sa nu mai zic ca nu prea vad motivatia conversiei unei Fieste de 17ani din benzina in electric. Nu are nici o ratiune.
Drept urmare, pe langa ca ma lasa rece "metoda", nu prea vad un val nebun de conversii in viitorul apropiat sau chiar indepartat.

Dar vom vedea ce ne rezerva viitorul, adica anul 2030 - 2035 :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Dec 2024, 22:05 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 918
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
O singura precizare: nu la Fiesta ma refeream. Ma refeream la un Maserati Biturbo care numai fiabil nu a fost, la acel Aston Martin din 1967 la care te refereai, la acea Alfa Romeo 33 Stradale tot din anii 60 la care din nou te refereai, la acel Ferrari 412 care imi place mie etc. Ramane sa vedem. 10 - 12 ani de acum incolo.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1384 posts ]  Go to page Previous 152 53 54 55 56 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited