Nu am mai scris pe aici de foarte mult timp. Unii ar spune ca am imbatranit de tot si nu mai stiu ce inseamna sa deschizi o capota (partial adevarat).
In ultimii ani, am condus Nissan-ul Leaf in 95% la timp, iar in concedii sau drumuri mai lungi de 300km/zi am folosit un Seat Leon TDI 2016. Seat-ul a ajuns la propriu sa rugineasca pe dedesupt (fix asta mi-au zis cand m-am dus sa-i fac geometria acum 2 luni) si abia daca mai facea 2-3 mii de km pe an. In schimb, Leaf-ul merge zilnic fara nicio pauza si fara sa sa riposteze in vreun fel. In ultimii 2 ani am medie anuala de aproximativ 20k km cu leaf-ul si asta doar in Bucuresti pentru treburile zilnice (cumparaturi, gradinita/scoala, si alte nevoi random) + cateva drumuri pe la tara care e la 60km de Bucuresti.
De la inceputul anului am inceput sa ma gandesc la o noua masina, si acea masina sa fie tot EV, dar sa impace cumva si nevoia drumurilor mai lungi si sa renunt de tot la ICE. Visul ideal ar fi un EV cu baterie mare + o Mazda Miata NC care sa fie masina de urgente (cand EV-ul e plecat de acasa), fun car, project car.
Prin martie, dupa ce a intrat bonusul de la munca, am inceput sa urmaresc masini la licitatii. Dupa lungi cautari care ar fi masina cu pretul cel mai avantajos si totusi cu baterie maricica + range decent, Hyundai Kona aparea pe toate cautarile. Niciodata nu mi-a palcut cum arata si nici marimea ei nu satisface confortabil o familie de 4 persoane asa ca am inceput sa ma uit la "sora" ei si anume Kia E-niro. Baterie de 64kwh, range de 400-500km, dotari din plin, arata cat de cat decent a masina asa ca m-am axact cu cautarile pe acest model.
Am tot urmarit cateva luni bune sa observ care e pretul la care se vinde acest model insa nu reuseam deloc sa imi foe alocata o masina castigata la licitatii (Roman zgarcit care vrea chilipir).
La inceput de Iulie am plecat in Grecia, si cat eram acolo, satul de atatea refuzuri (cred ca pierdusem cam 10 masini), imi vine ideea sa imi fac conturi mai multe platforme de licitatii, si atunci descopar ca vanzatorii posteaza aceeasi masina pe mai multe platforme, si cel mai probabil vand masina acolo unde primesc oferta cea mai mare. Dupa vreo 3 zile de urmarit pun ochii pe o masina si reusesc sa o castig si sa-mi fie alocata.
Nu are rost sa va plictisesc cu tot procesul de plata, transport, acte etc. Ieri am reusit sa ii fac numere rosii si sa o scot la plimbare. Chiar a fost o coincidenta ca m-am intalnit cu colegul @VLZZ care e vecin de comuna cu mine.
Masina este foarte faina, si inca o descopar, insa ma astept sa fac multe drumuri cu ea. Culoarea, e un fel de Rosso Competizzione asa cum am avut pe Giulietta acum foarte multi ani. Zic ca e un fel, deoarece e mult mai domol acel pigment care face sa-ti sara in ochi.
Spuneam ca e partial adevarat ca nu am mai ridicat capota. La leaf in 3 ani de zile, am schimbat doar un singur filtru de polen, dar de 1 luna mesteresc zilnic la o Insignia sa o aduc la linia de plutire (m-am trezit cu ea dupa ce am vandut Leon-ul la intoarcerea din Grecia).
Vreau sa zic ca aceasta Insignia imi aduce mult aminte de Alfa GT, si anume cat ajunsesem sa o indragesc si sa muncesc sub capota ei. E o masina foarte faina aceasta Insignia care e foarte sub-apreciata si la fel ca multe Alfe, are cateva puncte cheie care trebuie monitorizate, ca altfel ajunge sa fie dauna totala