It is currently 10 Nov 2024, 10:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 137 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: 22 Jun 2022, 00:16 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Tziiv le-a gasit, inafara de evacuare, ambreiaj si Q2, Tziv s-a ocupat de tot!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2022, 06:41 
Offline
User avatar

Joined: 26 Dec 2011, 18:30
Posts: 261
Car: GTV 2.0 JTS
Location: Sibiu
Cool! Înseamnă că trebuie să-i bat în poartă.

_________________
Alfa Romeo 916 GTV 2.0JTS
Alfa Romeo 916 Spider 2.0TS
Alfa Romeo 159 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo 156SW 1.9JTD

uneori fotograf


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2022, 23:15 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
ALXege Quote:
Merci George. Never say never, dar in principiu cam asta e planul, ca atat Spiderul cat si GTVul sa ramana in garaj forever!
Never say never :(
Nu o sa pun anunt, insa daca e cineva in cautare de GTV Busso, eu ma simt nevoit sa ma despart de Beppe. Asa cum e acum, pentru suma extrem de fixa de 12.900E (adica pretul celui mai ieftin GTV V6 de la momentul actual de pe mobile). Pe langa masina veti primi si completarea kitului de CUP (adica o bara fata nou-nouta completa cu tot cu splitter Zender original, praguri noi replica, eleron sh in stare foarte buna OE), un set se jante Teledial (necesita reconditionare) si un set de flanse nou-noute pentru amortizoarele fata (NOS proaspat achizitionate de pe Alfisti pentru 500E).
Mecanic e impecabila (ma rog, poate avea niste frane mai bune), estetic are nevoie de o revopsire integrala dupa standardele mele.
Nu vand absolut nici o piesa separat, nu am nici o presiune sa dau masina repede, am toata convingerea ca pe masura ce va sta mai mult se va aprecia mai tare. Planuiesc sa o revopsesc, caz in care ii va creste si pretul (si cel mai probabil o voi vinde afara).


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2022, 13:43 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Pentru ca, asa cum ma asteptam, interesul e scazut la noi pentru asa masina (practic doar sa mai existe un alt nebun ca mine), am inceput sa iau in considerare sa pun anunt afara. In contextul asta, am inceput sa ma interesez mai mult despre Edizione Sportiva, si-am aflat ca au fost planificate doar 500 de masini (incluzand ambele motorizari disponibile, 2.0TS si 3.0V6), si ca in realitate s-au produs mai putine. Ceea ce, in configuratia asta, o face mai rara chiar si decat mult mai ravnita serie CUP :shock:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2022, 16:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
3.0 fiind in realitate sub 3000cmc, ar trebui sa fie mai dezirabila decat varianta 3.2.
Dar cum iti spuneam, incerca o licitatie cu rezerva. Daca rezerva nu se atinge, masina nu se vinde, sau asa am inteles eu pana acum.
Dar altfel da, cred ca daca o scoti la mezat pe site-uri internationale, ai mai multe sanse sa o vinzi.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2022, 16:28 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2013, 19:09
Posts: 406
Car: Giulietta
Location: Brasov
ALXege Quote:
Pentru ca, asa cum ma asteptam, interesul e scazut la noi pentru asa masina (practic doar sa mai existe un alt nebun ca mine), am inceput sa iau in considerare sa pun anunt afara. In contextul asta, am inceput sa ma interesez mai mult despre Edizione Sportiva, si-am aflat ca au fost planificate doar 500 de masini (incluzand ambele motorizari disponibile, 2.0TS si 3.0V6), si ca in realitate s-au produs mai putine. Ceea ce, in configuratia asta, o face mai rara chiar si decat mult mai ravnita serie CUP :shock:
Nici asta nu te-a convins sa o pastrezi?

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 HP
Ex: Alfa Romeo 156 1.6 TS - Nera

“We are in the realm of sensations, passions, things
that have more to do with the heart than the head.”


Top
   
PostPosted: 31 Oct 2022, 12:07 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Ba da, masina este extraordinara! Doar ca, din pacate, nu le pot tine pe toate, iar GTVul nu a mai fost folosit de la Fest (l-am scos de 2 ori doar sa-l spal, ultima data ieri, cand mi-am amintit cat de inchegata e si ce frumos merge).

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2023, 23:21 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
La recomandarea lui Tzivi, am decis sa misc GTVul ceva mai mult decat pana la spalatorie (aflata literally la iesirea din garaj).
Asa ca RCA, ITP si revizie, ocazie cu care Tziv a montat si flansele de la amortizoarele fata.
In weekend plecam in Bulgaria, la Gusto Alfa :dance:
Attachment:
IMG_6048.jpg
IMG_6048.jpg [ 1.8 MiB | Viewed 4175 times ]

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2024, 13:08 
Offline

Joined: 16 Jun 2009, 09:49
Posts: 57
Location: Bucuresti
ALXege Quote:
Pentru ca, asa cum ma asteptam, interesul e scazut la noi pentru asa masina (practic doar sa mai existe un alt nebun ca mine), am inceput sa iau in considerare sa pun anunt afara. :shock:
Ai pus Anunt? Am și eu o mașină care se vinde greu în România și mă bate gândul dar nu îmi dau seama care sunt implicațiile.


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2024, 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7896
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Implicatiile sunt ca gasesti mai usor oameni care apreciaza cum trebuie masini ca asta si care sunt constienti ca pui greu mana pe un exemplar bun.
Nasol e ca pleaca din RO si noi ramanem cu gunoaiele ..


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2024, 11:54 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Nu am postat-o inca in afara. Cand o voi face, vreau ca masina sa fie "mint condition", ceea ce in momentul de fata presupune o revopsire (sunt inca indecis daca totala sau partiala).
Nu sunt nici un fel de implicatii, nu m-am interesat exact care-i procedura de export, insa stiu de la Kali ca exista si la noi "numere de export", unless cine o ia nu o pune pe platforma.
De vandut, nu cred ca se va vinde pe Mobile sau Autoscout, ci pe diverse grupuri de pasionati.

Ca tot am resuscitat topicul, duminica am scos-o din garaj pentru spalarea de primvara 🥹
Attachment:
IMG_9348.jpg
IMG_9348.jpg [ 722.31 KiB | Viewed 3803 times ]

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2024, 15:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Ege, diferenta intre una bec si una "purtata" dar mechanically sound e absolut infima.
Eu urmaresc Car&Classic momentan. Arunca un ochi sa vezi diverse cum se prezinta modele, branduri, etc.

Daca vrei sa scapi de ea, pune-o pe site-urile europene.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2024, 17:38 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Nu stiu cat de realista ar fi, dar o alternativa la vanzare ar fi sa o inchiriezi, daca spatiul nu reprezinta o problema (garaj etc) si daca exista ceva site-uri specializate si ptr Romania. Inchirierile de 'classic cars' sunt destul de populare si mai ales se adreseaza unui segment mai matur si mai specializat, deci mai atenti cu masina.
Ca o paranteza, in UK eu urmaresc de ceva vreme sa gasesc un 4C alb ptr New Forest in sud, dar pe timpul verii e foarte rar disponibil:
https://www.newforestclassichire.co.uk/ ... 4c-spider/

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2024, 20:09 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
@yux masinile alea "purtate" nu sunt nici "mechanically sound", au o anumita urma de purtare si-acolo; sunt niste masini intretinute, unele poate chiar maniacal, dar nu sunt perfecte!
Mecanic, GTVul e impecabil! Tot ce s-a putut reconditiona sau inlocui la motor/ transmisie / tren de rulare s-a facut (fara sa fi desfacut motorul, deci acolo e neumblat).
Exteriorul insa nu reflecta starea mecanica, nu e nici macar ceva normal pentru o masina de varsta ei, e atinsa pe colturile stanga-fata si dreapta-spate (doar zgariata, nu e nimic spart sau indoit).
Nu stiu voi cum sunteti si la ce va uitati cand cumparati o masina, poate e un pitic de-al meu, dar chiar vreau sa vad masina asta impecabila! Si sper apoi sa obtin si pretul corect! Daca nu, o voi tine pana il voi primi..

De ceva timp il urmaresc pe Sam van Dalen, e genul de dealer de la care mi-ar placea sa cumpar o masina someday.
(bine, mie imi si place sa ma bag in tot felul de proiecte, chiar daca nu le fac cu mainile mele, si, oricat de suparat sunt uneori (ca mai crapa ceva, ca nu se potrivesc mereu planurile), imi si place sa stau sa descopar cum functioneaza lucrurile la o masina, sa caut piese, sa gasesc solutii despre cum se pot restaura cele care nu se mai gasesc etc. Deci, chiar si daca nu s-ar pune problema de bani, tot as alege probabil o masina proiect in detrimentul uneia "mechanically sound" 🤦🏻‍♂️ Sunt putin masochist, recunosc..)
Dar, revenind, asa mi-ar placea sa vand o masina! Iar GTVul nu e inca acolo..

@dand e un tip in Ro, chiar fost alfist si forumist, care a strans o colectie draguta de masini, si care isi propune sa faca treaba asta cu inchiriatul. In prima faza doar cu masinile lui, apoi sa o extinda catre masinile prietenilor, sa faca o mini-comunitate. Personal, mi-e greu sa vad cum functioneaza chestia asta, cred ca fie o faci un business, adica ti se rupe de masini si singurul scop e sa le amortizezi si sa faci profit (ca o veritabila firma de rent-a-car), fie stai cuminte daca masinile iti sunt dragi. Presupunand ca ar fi piata in RO, oricat de avizat ar fi publicul, tot se vor purta ca si cu o masina inchiriata. Apoi mai e problema asigurarilor, in Ro nu poti face Casco la masini atat de vechi. Si chiar de-ai putea, intervine problema pieselor: unde mai gasesti de ex. capota de GTV? Personal, nu prea vad viabila asta cu inchirierea clasicelor.. Dar il astept pe Andrei sa ma contrazica :)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2024, 01:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Ma refer la pret.
Ce vroiam sa insinuez e ca nu e nevoie sa fie bec , pentru a o pune la vanzare.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2024, 12:15 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Lasati omul să-și facă nebunia. Eu îl înțeleg :)

159le ce l-am avut era impecabil din punct de vedere mecanic. Din punct de vedere estetic, avea multiple zgârieturi ici-colo, vopseaua sărită de la pietricele pe capota etc. La valoarea de piață a jucăriei nu se justifica o vopsire integrala, insa pentru nebunia mea, mi-ar fi plăcut maxim si niciodată nu am făcut-o. Conștient acum ca si atunci ca banii pentru revopsire nu i-aș fi recuperat niciodată, acum îmi pare oarecum rău ca nu am făcut-o. As fi trăit sentimentul de a vedea o mașina într-o stare impecabilă din toate punctele de vedere.

Daca vorbim despre GTV-ul lui Alex, eu as zice ca merita. El are șanse mai mari sa recupereze banii pe vopsea la vânzare. In caz contrar rămâne doar cu satisfacția personală de a avea o mașina veche in stare impecabilă din toate punctele de vedere.

@Alex, sper ca te-am convins sa iei decizia înțeleaptă si sa o duci la vopsit :lol:

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 05 Apr 2024, 20:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7896
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Am avut ocazia astazi sa fac un drum prin Bucuresti cu Beppe, este incredibil ce masina e …
Venind dupa experienta placuta cu Eremia care statea foarte bine tehnic si se misca super frumos pentru un 2.0 de pe vremea lu’ tataie, credeam ca o sa simt o diferenta doar de sunet … Total eronat, Beppe trage super calumea si nu simti ca are varsta pe care o are de fapt. Cutia impecabila, franele bune, de sunet nu are sens sa mai zic, per total mi-a placut enorm. Nu mai mersesem pana azi cu el deci surpriza a fost fooooarte placuta. Dupa vopsire cred ca o sa fie direct bijuterie :)
In alta ordine de idei, sanse mari sa plece din tara, lucru care ma mahneste, e pacat ca nu raman in tara exemplarele astea din ce in mai rare.


Top
   
PostPosted: 27 May 2024, 23:55 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Farewell


Attachments:
DSC01832bw.jpg
DSC01832bw.jpg [ 1003.56 KiB | Viewed 3107 times ]

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS
Top
   
PostPosted: 28 May 2024, 10:32 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2013, 19:09
Posts: 406
Car: Giulietta
Location: Brasov
ALXege Quote:
Farewell
A ramas in Club/ Ro sau a plecat in alte zari?

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 HP
Ex: Alfa Romeo 156 1.6 TS - Nera

“We are in the realm of sensations, passions, things
that have more to do with the heart than the head.”


Top
   
PostPosted: 28 May 2024, 15:12 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Club [emoji3060]


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2024, 13:57 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1668
Car: GTV
S-a luat Ege de mine ca nu spun nimic :lol:


Attachments:
13da29d4-2d02-4b05-8b6f-057e0f8186f1.jpeg
13da29d4-2d02-4b05-8b6f-057e0f8186f1.jpeg [ 635.94 KiB | Viewed 2490 times ]

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Top
   
PostPosted: 09 Jul 2024, 14:44 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Ziceam ca sper sa faci postare dupa escapada anuala din Grecia :)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 10 Jul 2024, 00:02 
Offline
User avatar

Joined: 27 Sep 2018, 13:14
Posts: 142
Car: MiTo QV
Mai frumoase pozele din fata magazinului Brico Depot decat cele de langa plaje virgine din Grecia...

_________________
'11 Alfa Romeo MiTo QV


Top
   
PostPosted: 10 Jul 2024, 00:39 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7896
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Cum ma, ai facut un drum lung si nu zici nimic ???
Hai ca sunt curios


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2024, 16:48 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1668
Car: GTV
Dupa cum m-au dat deja baietii de gol, am dat si cu GTV-ul asta o tura de Grecia.

Inainte de plecare insa, am facut niste mici upgrades. In primul rand, farurile au primit un kit LED pentru pozitii, faza scurta si faza lunga de la leditup. Aceasi miscare am facut-o si la 156 acum cateva luni, iar imbunatatirea a fost fantastica. Stiind forma farurilor de la GTV nu aveam asteptari foarte mari, dar e destul de bine. Faza scurta e utilizabila, acum nu va asteptati la ceva apropiat de o masina moderna, dar imi aduce aminte de farurile OEM cu xenon de la 159. Pe acolo as aproxima. Iar faza lunga e efectiv imbecila, bate pana la Ploiesti si mi-e teama sa nu trezesc din somn vreo vietate noaptea prin coclauri. A meritat din plin acest upgrade, se poate merge cu masina noaptea acum. Al doilea upgrade, e la partea audio, unde am facut o mica ghidusie. Am pus casetofonul OEM in masina, pentru ca arata fantastic in interiorul masinii, il completeaza si il face sa arate fix cum trebuie. Dar parca mi-a fost prea peste mana anul trecut cu celalalt GTV drumul pana in Grecia doar cu casete, asa ca am ales sa montez un player modern cu Bluetooth si conectivitate de smartphone in torpedou. Am ajuns la baietii de la audiolab care au lucrat la numeroase Alfe din comunitate, au prelungit cablurile pana in torpedou, dar i-au dat curent si playerului original, astfel ca la pornirea luminilor de bord, se aprinde si el, chit ca e in stand by. Pot reveni oricand la folosirea casetofonului original, nu s-a gaurit/modificat nimic. Imi trebuie alte boxe la un moment dat, dar pana atunci sunt foarte multumit de miscare, am si muzica pe bluetooth, am si bordul intact.

Dupa, am dat o tura de aproape 3 saptamani pana in Grecia, drum anual deja cu GTV-ul. Cu celalalt am fost deja de 3 ori, a patra oara iata ca facem drumul si cu un GTV cu Busso. Gratie luminilor imbunatatite, mi-am luat inima-n dinti si am plecat pentru prima data noaptea. Pe la 01:00 plecam din Bucuresti, sperand sa scap de statul prea mult prin vami, si a fost decent, putin sub o ora in cele 2 treceri. Drumul a fost lejer, si a fost prima data cand am scos masina asta la drum lung. Se simte sanatoasa si cu chef de duca. E de o lejeritate fenomenala in exploatare, da mereu impresia ca nici macar nu se chinuie, de parca ar avea rezerve infinite de putere, orice depasire e mai usoara decat te astepti, si pentru ca oricum mare parte din drum a fost pe intuneric la dus, am mers destul de calm in treapta 6, parca am avut cutie automata, se pune in miscare de la orice viteza.

In fine, am ajuns cu bine la cazare, unde masina a stat vreo saptamana nemiscata, pana cand am zis ca dam o tura pana la Salonik care e relativ aproape. Aici v-as spune partea buna a unei masini intr-o stare estetica destul de slaba: nu iti pasa. Nu se vede in poze, dar masina e zgariata pe toate partile, lac sarit in cateva locuri, urme de pietre, vopsea crapata, haos. Chiar trebuie revopsita. Dar cand am fost acum in Salonik, nu mi-a fost nasol sa parchez pe strada unde m-ar putea freca unul sau altul. Sa va spun cum la un mall, am parchat chiar langa intrare? Sau ca pe drumul spre Grecia am luat un mic dejun cu cafele si croissanti, chiar pe portbagajul masinii? N-am mai facut astfel de manevre de cand eram tanar habarnist cu 159-le. Incepe sa imi placa nepasarea la astfel de aspecte.

Dupa inca vreo saptamana la mare, am remarcat roata spate cam dezumflata, dar am zis ca mi se pare. Dupa o raita la spalatorie si un plin unde grecul a insistat sa bage el benzina pana sus la capacul de la rezervor, am zis sa fac si presiunea. Iar surpriza a fost imensa cand am vazut ca presiunea in roata respectiva era sub 0.5 bar. Omu' de la benzinarie imi spune ca ma trimite sa rezolv la vulcanizarea care e la doar 200m. Plec la vulcanizare destul de calm, o pana e cea mai lejera problema cand esti plecat din tara, cel mai simplu de rezolvat. Sau poate o baterie descarcata complet sa fie si mai usor. Astea doua par cele mai banale. In fine, la vulcanizare il intreb pe grec daca stie engleza, imi spune ca nu, dar stie portugheza. Pe la inceputul anului mi-am luat Duolingo, am ales portugheza, dar ca orice alt utilizator de Duolingo, dupa vreo 3 saptamani m-am dat batut. Stiam sa spun ca "baietelul este in casa", "fetita mananca un mar", dar nu cred ca ma ajuta acum la problema mea. Asa ca i-am spus grecului ca nu stiu portugheza, i-am sugerat germana, dar a spus ca stie franceza. M-am bucurat, stau bine cu franceza. Din pacate insa, urma in curand sa aflu ca nivelul grecului de franceza era similar cu nivelul meu de portugheza. Ne-am balbait putin intr-un fel de franceza unde el inventa cuvinte iar eu trebuia sa le ghicesc, dar a inteles care e problema. A dat repede roata jos, a bagat-o in cada cu apa sa caute pana si imediat a venit sa imi arate o fisura pe laterala. In momentul ala am zis ca imi trebuie alt pneu. Dar n-am apucat sa spun nimic, grecul nevorbitor de engleza imi spune: five minutes. Il vad ca noteaza cu creta locul fisurii si pozitia ventilului, apoi da repede anvelopa jos, repara fisura, pune cauciucul in aceasi pozitie pe janta, imi cere 20 eur si ma trimite acasa. Il intreb daca e ok, e totusi pe laterala. Parfait, spune grecul. Asa ca am plecat.

Dupa cateva ore insa, m-au luat gandurile si stiind ca ma asteapta un drum de inca 1700km pana acasa, alegand sa evit vama Ruse cu podul inchis, preferand sa vad si eu Belgradul cu ocazia asta, trecand astfel prin Macedonia si apoi prin Serbia ca apoi in sfarsit sa intru prin tara pe langa Timisoara, am zis ca trebuie totusi sa fac ceva cu anvelopa aia. M-am intors la vulcanizare, sa vad ce optiuni am. Gumele de pe masina, Bridgestone Turanza 5
nu sunt ranforsate si nici nu mai exista. Turanza 6 care le-a inlocuit in gama Bridgestone, sunt ranforsate. Internetul urla sa nu combini anvelope XL cu unele non-XL, si deja ma gandeam ca poate ajung sa iau doua bucati. Bajbaim si batjocorim iar limba franceza si se apuca grecul sa caute ce ii spun. Nu gaseste nimic neranforsat, de la niciun producator pentru dimensiunea mea. Imi spune sa iau Michelin, are el in stoc. Ma duce in depozitul sau din spate unde imi arata un set nou nout de Michelin Pilot Sport 5, imi spune ca sunt "za best". Stiu maestre, dar sunt in vacanta, vreau sa stau la plaja si sa bronzez extremitatile, nu sa fac upgrades la masina. Imi spune sa iau o bucata in locul pneului cu pana, imi mazgaleste pretul unei anvelope pe o bucata de hartie, cu tot cu echilibrat si ventil nou, ca sa nu ne incurcam in cifre, si imi spune ca e cel mai bine asa. Masina avea pe langa pana asta, inca un cauciuc problematic, care avea niste bucati lipsa, acela era pneul de la care ma asteptam sa faca probleme. Deci deja cugetam sa iau doua. Cat grecul se ocupa de altcineva, m-am dus tiptil in depozit sa mai vad odata Michelinurile si sa verific DOT-ul. Aveau 2 luni. M-am intors la grec, i-am spus ca le vreau pe toate 4. A facut ochii cat o bufnita cand m-a auzit, dar s-a apucat repede de treaba, cat sa n-am timp sa ma razgandesc. Cum am gasit fix PS5uri intr-o statiune din Grecia uitata de toti zeii antici, fix pe dimensiunea mea si atat de noi, nu ma intrebati. In cateva minute aveam 4 gume noi pe masina, pentru jantele pe care nici nu stiam daca si cat le mai pastrez. Dar acum era luata decizia, astea raman o vreme buna pe masina. Ii spun ca imi trebuie o geometrie, pe drumul pana in Grecia am observat ca e cam stramb volanul, dar nu mi-a prea pasat, nu imi pasa de anvelopele alea si urma sa renunt la 18" si sa trec la 17" cu gume noi dupa vacanta. Imi spune ca are el un prieten, dar trebuie sa il sune sa vada daca mai e deschis. N-am inteles ce au vorbit, doar "Alfa Romeo, Rumania" am priceput din discutia lor. Mi-a aratat pe harta unde sa merg, i-am multumit si gratie probabil celei mai mari vanzari pe care a avut-o de ceva timp aici in statiune, mi-a dat cadou o sapca cu inscrisurile service-ului.

Am plecat spre geometrie, la doar 1km distanta, iar acolo am avut un mic soc si deja-vu. Service-ul cu geometria, imi era cunoscut. Il mai vizitasem odata, acum 14 ani cand intr-o vacanta in aceasi statiune, ambreiajul lui 159 dadea semne de duca. Iar gazda de atunci m-a trimis la service-ul asta, unde in 2010 nu aveau de unde sa imi aduca un ambreiaj nou pentru asa o masina, asa ca mi-au sugerat la vremea respectiva fie sa merg pana la Atena, fie sa merg in treapta 4 pana in Romania si poate ajung intreg. Evident ca pustiul de mine la 19 ani a mers ca un bezmetic pana acasa, dar am ajuns cu bine. Iar dupa sosire am cautat online sfaturi legate de service pentru Alfa Romeo, asa am ajuns eu pe forumul nostru.

Am divaghat. Vorbesc cu mecanicul de la geometrie, care vorbeste engleza decent. Ii spun ca masina trage stanga si cum am gume noi de la prietenul lui, asta in timp ce ii arat spre sapca pe care o purtam deja, as vrea sa fac geometria sa nu uzez gumele aiurea. Imi spune ok, sa faca un test. Adica sa plece cu masina. Aduce husa pentru scaun, volan si isi pune manusi, si da sa plece cu masina. In momentul ala regretam ca la inceput de an, cand m-am apucat de Duolingo, nu am ales greaca. In Portugalia cine stie cand ajung din nou, dar in Grecia era clar ca ma intorc. Cu toate astea, ii spun grecului singurul cuvant in greaca pe langa clasicul kalimera/kalispera pe care il stiu: proseche (ai grija). Rade grecul pe sub mustati si pleaca cu masina. Se intoarce rapid, confirma ce i-am spus, o urca pe rampa si incepe reglajele. Se vedea pe ecran ca roata dreapta are deschiderea prea mare. Eu nu ma pricep prea mult la reglajul geometriei, dar cred ca e clar ca daca e in zona rosie masuratoarea, nu e ok, daca e in zona verde e bine. Chit ca restul rotilor erau in zona verde, cea din dreapta fata era rosie in continuare. Totusi grecul da jos masina de pe rampa si pleaca iar la un test. Proseche. Se intoarce si imi spune ca parca inca trage putin stanga, dar sa fac si eu un test. Uhm, n-am inteles, daca nu e drept, nu e bine, pune-o iar pe rampa, ce facem aici? Mi-am pastrat calmul, am plecat, m-am intors, volanul la fel de stramb. Cat am lipsit 2 minute, deja era alta masina pe rampa de geometrie, care avea rotile date jos si evacuarea desfacuta. Grecul are solutia, face fara aparat, ridica masina pe cric, si se apuca de reglaje pe ghicite. Apoi imi spune sa mai dau o tura. Iar dupa 10min de cautat un drum mai drept, ma las pagubas, dar parea destul de drept volanul. Ma intorc, ii spun ca e ok, platesc si plec. Ca o paranteza, la sosirea in Bucuresti am fost la o verificare de geometrie la autosoft, unde totul a fost ok si nu a fost nevoie de reglaje. Eh, sa mai comentez ceva de grec?

Dupa cateva zile am plecat spre Belgrad, cu gume noi si geometria reglata. Drumul a fost doar autostrada si aici s-au vazut bine de tot valentele de cruiser ale masinii. Se misca excelent la viteze mai mari, cu o lejeritate impresionanta. Dar asta a fost ziua in care am realizat si cat de mare e diferenta de consum intre V6 si TS, undeva la 2 sau chiar 3 litri in plus. Adevarul crunt e ca n-a fost nicio situatie sau moment in care chiar a fost nevoie de motorul asta. Faceam drumul la fel de bine si cu GTV-ul celalalt. Dar experienta a fost de nepretuit.

Hai sa si comentez cate ceva: m-au nenorocit scaunele, sunt oribile. Sunt mai inalte decat cele non electrice, reglajul lombar e de fapt o umflatura la mijlocul spatelui pentru mine. Ma rog, e si din cauza dimensiunilor mele, dar in celalalt GTV mergeam foarte confortabil fara nicio durere. Aici daca as sta cu spatele drept in scaun, ar trebui sa scot capul pe trapa pe care nu o am. Culoarea e criminala vara, nu am mai avut masini negre, dar am realizat repede ca trebuie parasolare, atat pentru parbriz dar si la luneta de fiecare data cand opresc, chiar si pentru cateva minute. Dar asta se va rezolva la un moment dat. Ah, iar franele sunt pa si la revedere.

Cam asta a fost. O calatorie de 2500km, prin 4 tari straine, cu autostrazi dar si cu drumuri virajate, kilometri facuti fara probleme.

Dar asta a fost doar de incalzire, asteptam calatorii si mai indepartate.


Attachments:
000080.jpeg
000080.jpeg [ 1.09 MiB | Viewed 1975 times ]
000092.jpeg
000092.jpeg [ 1.2 MiB | Viewed 1975 times ]
000101.jpeg
000101.jpeg [ 1.16 MiB | Viewed 1975 times ]
000124.jpeg
000124.jpeg [ 1.05 MiB | Viewed 1975 times ]
000145.jpeg
000145.jpeg [ 1.23 MiB | Viewed 1975 times ]
000155.jpeg
000155.jpeg [ 1.06 MiB | Viewed 1975 times ]
000157.jpeg
000157.jpeg [ 1.12 MiB | Viewed 1975 times ]
000164.jpeg
000164.jpeg [ 1.17 MiB | Viewed 1975 times ]
000170.jpeg
000170.jpeg [ 958.7 KiB | Viewed 1975 times ]

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 137 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited