It is currently 01 Nov 2024, 06:30

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1325 posts ]  Go to page Previous 143 44 45 46 4753 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 28 Sep 2023, 12:45 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Nu suntem singurii care facem "stangacii". :naughty:
Diferenta majora consta in faptul ca imediat s-au sesizat si accepta ca nu e chiar perfecta reteta. Atat targetarea cât si modul de inscriere/alocare.

"Fundamentally, the principle should be fair allocation rather than first-come, first-served," said Stefan Gelbhaar, transport policy spokesman for the Greens. "Who has the fastest internet connection should not be the decisive factor, it should be a fair shake for everyone."

https://www.dw.com/en/german-electric-c ... a-66942489

L.E.

Meanwhile, the ZDK, a federation of German car businesses, argued that the government's scheme had a "decisive structural flaw." It said making the scheme available to people who already used electric cars was a mistake and said the grants should have subsidized new car purchases as well. 

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 05 Oct 2023, 11:14 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Apropo de EV-uri chineze:)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 06 Oct 2023, 17:08 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Din emisiunile TV din UK si discutiile cu diversi colegi/amici, rezulta ca testul maxim de anduranta ar fi o mini-vacanta in Cornwall, partea cea mai de vest a Angliei si unde nu prea sunt autostrazi si puncte de incarcare. De cand am prins curaj dupa drumul din Franta si weekendul din Tara Galiilor, am zis ca trebuie sa bifez Cornwall, challenge accepted. N-am putut vara, ptr ca acolo preturile in august sunt mai mari decat daca zbori business class la Ibiza si 5* hotel de fite, asa ca am profitat de un sfarsit de septembrie mai bland dpv vreme si preturi mai 'umane'.
Experienta a fost probabil cea mai facila dpv puncte de incarcare, dupa cea din Franta. La dus ne-am oprit undeva pe autostrada sa mancam la Mac, ca era deja 7 seara (am plecat joi dupa masa dupa lucru) si Instavoltul super rapid a incarcat masina mai repede decat a durat sa comandam si sa mancam la un Mac-ul superaglomerat si cu personal local (adica foarte lent). Am facut un popas peste noapte la Exeter ptr ca de acolo incepea greul in materie de drumuri si nu mai aveam chef de inca 2 ore de condus, mai ales ca la 8am a doua zi aveam de facut o prezentare. Prima surpriza placuta, hotelul avea chargere in parcarea comuna cu clubul de rugby Exeter Chiefs si gratis (sponsorizate de consiliul local). Asa ca imediat dupa prezentarea de vineri dimineata am pornit la drum spre St.Austell cu rezervorul plin dupa incarcarea de peste noapte (chargere lente de 7kW, dar si-au facut treaba). La hotel langa St.Austell a doua surpriza placuta, 8 chargere mici in parcarea hotelului, tot lente de 7kW, si piperate ca pret (0.75p/kWh) dar ptr prima oara am putut vedea ce usor e sa ai un charger acasa, il lasi in priza seara cand vii si dimineata esti la 100%, fara bataie de cap. Asa ca ne-am foit prin zona, la Penzance, Lands' End, St. Ives, Truro, Newquay, Porthtowan fara stressul de a ramane fara energie, ba chiar am ignorat toate chargerele mai ieftine de pe traseu. Care nu erau putine, pana si la Lands End (capatul lumii, pana au descoperit ca mai exista Irlanda, si apoi America), practic in the middle of nowhere, erau doua chargere rapide Gridserve. Singurele chargere pe care nu le-am putut refuza au fost in parcare la Porthtowan Beach, erau gratis (gratie EU subsidies, hihi:) si nu e politicos sa refuzi electricitate mocas. La intoarcere din Cornwall am luat traseul mai lung pe Jurassic Coast ca sa ne oprim in Weymouth, proasta decizie intrucat Weymouth e a bit of a shithole. Si nu ne-am sincronizat ca doamna a zis ca nu mai vrea Mac (care avea Instavolturi rapide), asa ca trecand pe langa un pub numit The Famous Spa, Navi-ul mi-a semnalat ca are incarcator superrapid asa ca am oprit, am bagat in priza si am zis sa mancam intr-un pub traditional. Deloc o decizie buna, pubul era o daramatura cu carpete urat mirositoare (sa ma exprim elegant) si pacanele, unde nu am avut curaj sa incercam ceva de mancare ci am suportat stoici 40 minute cu un Heineken 0% si o apa tonica sa se incarce masina. Dupa care am oprit in oras unde n-am vazut nimic apetisant, asa ca am mancat un sandwich de la M&S. Deci timp pierdut aiurea. Oricum, una peste alta o experienta buna (exceptand Weymouth), Cornwall-ul e foarte misto, recomand ptr oricine are mai mult timp de petrecut in Anglia. St.Ives e oraselul preferat, desi pubul pescaresc local din Charlestown (langa St.Austell) a fost locul meu preferat. Si ptr berile proaspete produse la 500m distanta la beraria locala, si ptr view. Si Porthtowan Beach e foarte misto si cei mai buni fish&chips la Seasmiths.

Stabilind ca range anxiety nu e chiar o problema la momentul de fata (ca nu am vazut atat de multe EV-uri in zona aia, nu e Londra), totusi preturile ar fi o chestie mai greu de trecut cu vederea ptr cineva care are Diesel/benzinar si se gandeste la un EV. Per total am facut approx 750 mile toata calatoria, deci 1200km. In care am cheltuit cu chargerele publice £125, asta in conditiile in care am pornit cu masina incarcata gratis la servici si am mai beneficiat de ceva freebies pe traseu. Calculand ca as fi incarcat public inainte de a pleca (pe strada, la slow chargers, nu rapide), asta ar duce pretul cam 160 lire ptr 1200km. Un Diesel probabil consuma cam 6l/100 max deci 72 litri, care la preturile curente nu trece de 100 de lire. Sigur, nu e o diferenta majora (daca ICE-ul e VAG mai bagi si un schimb de ulei la 1000km:), dar daca pui la socoteala si preturile unui EV fara tax incentives, deja devine mission impossible sa-i vinzi un EV cuiva care nu are salariu peste medie, nici posibilitate de a incarca acasa/gratis la servici, si nici nu e foarte pasionat de incalzirea globala. Deci nu stiu exact cum se gandesc guvernantii actuali (nu numai din UK) ca vor ajunge la 100% EV-uri numai in 2030/2035 fara sa cheltuie putin (mai mult) cu niste subventii. Ca daca n-ar fi salary sacrifice, sincer vorbind nici eu n-as fi foarte tentat de un EV (desi imi plac foarte mult), chiar si cu electricitate mocas la servici, leasingul ar fi mult prea scump.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 06 Oct 2023, 18:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6677
Location: Brasov... oarecum.
1. Statia de incarcare de acasa e un must have. Si asta ti-am mai zis. La mai toti furnizorii ai acum preturi preferentiale pentru curentul consumat cu un EV. Daca mai pui si niste panouri, atunci esti setat sa o arzi electric prin jurul casei cu foarte putine stresuri.
2. £160 pentru 1200km? no way Jose. Pai ies mai ieftin sau cel putin la fel de scump cu Miniul care pe UK - RO si retur a avut o medie de 8.2l/100km. Daca socotim 47-le, ieseam cel mult la juma de pret. Poate doar 66-le era la paritate sau mai scump, dar satisfactia unui Busso urland pe coclauri pe acolo este, cred, incomensurabila :lol:
3. Range anxiety... cred ca doar te-ai obijnuit cu ideea :lol:

In alta ordine de idei, bine de stiut despre preturile intangibile de vara.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Oct 2023, 14:39 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 876
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
dand Quote:
La dus ne-am oprit undeva pe autostrada sa mancam la Mac, ca era deja 7 seara

.....

asa ca am mancat un sandwich de la M&S.

.....

cei mai buni fish&chips la Seasmiths.
Eu atat am retinut din tot textul: vehiculul electric dauneaza (grav) sanatatii. :D


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Oct 2023, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
:D Nu chiar, și pe vremea cand aveam ICE mancam la pranz si seara:)
De fapt, EV-ul e un avantaj dpv miscare, că trebuie sa mă duc din cand in cand la servici sa pun curent, asa imi mai misc fundul din scaun. Cand sunt la birou nu prea stau jos, ma mai misc intre etaje, avem si un gym foarte bine dotat, de fiecare data cand bag curent fac lejer cei 10,000 de pasi.

Am văzut prima oară un Fisker Ocean la mall sambata, si-au deschis un showroom. Foarte misto masina, foarte 'smart', un fel de cross intre Tesla/producatori traditionali. Are televizor pe mijloc, chiar unul imens, insa Fisker a pus si un dashboard cu tot ce e esențial sa ai mereu in fata ochilor (viteza, capacitatea bateriei etc). TV-ul e de fapt foarte cool, la o apasare de buton se rotește avand doua poziții longitudinal și transversal. Interiorul e destul de dotat la spații de depozitare și are o idee doua mai mult premium feeling decat Tesla. Autonomia e impresionanta, 450 mile (700km?) la modelul entry level si 370 la ala cel mai performant (cred ca Ultra). M-am inscris la un test drive, sunt curios cum se misca masina. Sigur, semne mari de întrebare referitoare la fiabilitate și ce se intampla daca pica ceva, ptr ca nu au deocamdată acoperirea celorlalți producători tradiționali/Tesla. O, și desigur faptul ca are televizor (oricat de cool ar fi rotitul), ceea ce ptr mine e o chestie pe care o evit.

Test drive-ul cu Audi Q4 e-tron a scos opțiunea asta din lista, oribila masina. Nici la Audi nu se pot scoate regen braking, însă spre deosebire de iX1, regen braking sunt mai umane, nu m-a deranjat absolut deloc. Modul cum se misca masina, zgomotul de troleu și faptul ca la fel ca și la iX1, trebuie sa calci de fiecare data accelerația cand pleci de pe loc/parcare etc e cam un no go. Macar iX1 e la 450 all inclusive rate fara avans si 313 cai, Q4 e 540 la versiunea cheala S line si cu 200 cai.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Oct 2023, 19:07 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Ok, m-am lamurit acum care e faza cu regen braking si 'creep mode'.
La orice auto cu transmisie automată, nu trebuie sa apeși pedala de accelerație ca sa pleci de pe loc, ba din contra, automobilul se pune în mișcare odată ce ai ridicat piciorul de pe frana. Sau la cel cu transmisie manuala cand controlezi mișcarea din ambreiaj și începi sa te miști încet din ambreiaj fără sa accelerezi. La EV-uri asta nu e o chestie implicită, din ce înțeleg Audi nu oferă 'Creep mode' la nici unul din EV-uri, nu numai la Q4-ul testat. Mi se pare o chestie destul de nasoala la parcări, unde trebuie sa apesi acceleratia cand te miști în spații foarte înguste/stramte ptr a parca. Sau in aglomerație bara la bara. A fost foarte ciudata senzatia la condus, ca atunci cand conduci un cart electric.
La BMW la unele modele înțeleg ca exista creep mode, la altele nu, spre ex i4 are și creep mode și poți dezactiva și regen braking.
La Taycan nu ai regen braking (doar la franare si în regim de coasting) si ai 'creep mode' (oameni care se pricep la masini).

Sigur, ca si la regen braking, te poti adapta, însă nu pot sa inteleg decizia celor de la BMW și Audi de a nu oferi 'Creep mode', ce avantaj ai avea fără?...

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Oct 2023, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3317
Car: Giulia Q
Nu este general valabil “crawling” la cutiile automate , la unele pleaca cand ridici piciorul de pe frana , la altele nu, sau nu pleaca doar la prima pornire .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Oct 2023, 22:19 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 876
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
@dand: Un Jeep Avanger nu ai luat in considerare? Sau chiar un Hyundai Ioniq 5?


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 10 Oct 2023, 00:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6677
Location: Brasov... oarecum.
alfetta Quote:
Nu este general valabil “crawling” la cutiile automate , la unele pleaca cand ridici piciorul de pe frana , la altele nu, sau nu pleaca doar la prima pornire .
Alea sunt masinile dedicate orasului, ca sa nu stai cu piciorul pe frana non-stop. Am condus asa un Smart for 2.
Eu tind sa ii dau dreptate lui Dan, pana la urma un EV e ceea ce se poate mai apropiat de o automata, deci implicit as vedea functia creep mode by default.
dand Quote:
...
La Taycan nu ai regen braking (doar la franare si în regim de coasting) si ai 'creep mode' (oameni care se pricep la masini).
...
:lol: :lol:
centurion Quote:
@dand: Un Jeep Avanger nu ai luat in considerare? Sau chiar un Hyundai Ioniq 5?
Bai, tu te-ai uitat la conservele alea cum arata?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 10 Oct 2023, 08:23 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Audi e-tron GT (type F8) - nhtsa https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 6-0001.pdf
Apropo de audi si crepele sale, la americanos apare si creepy mode. :? Cel putin pe e-tron. Bine, fiind frate vitreg cu taycan, ar cam trebui sa aiba aceleași features, in mare.

Franarea la taycan are o logica sa fie asa, chiar au detaliat intr-un comunicat de presa.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 10 Oct 2023, 09:47 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 876
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
yux_mm Quote:
centurion Quote:
@dand: Un Jeep Avenger nu ai luat in considerare? Sau chiar un Hyundai Ioniq 5?
Bai, tu te-ai uitat la conservele alea cum arata?
Pe de o parte:
Masina pe care o am pentru oras este Fiat 500L. Deci aspectul estetic nu a fost luat in calcul atunci cand am luat-o. Voiam masina practica, cu usi spate si cu 3 locuri distincte (3 centuri) pe bancheta spate. Si italiana. Fiat 500, care imi place foarte mult, nu se incadra la ceea ce imi trebuia. Asa ca am ales 500L, cea mai urata dintre trio-ul 500/500L/500X, dar care este foarte practica in oras. Ca sa nu mai spun ca in portbagaj incap tricicleta si 2 trotinete. Iar consumul urban (exclusiv in Galati) nu a sarit de 6% (acum am 5.3 l/100 km). Iar Fiat 600/600e cred ca va inlocui acest 500L peste 1 an sau 2 ani.
Deci uneori nu conteaza numai cum arata o masina, ci sunt alte aspecte mai importante.


Pe de alta parte:
Legat de recomandarile facute, am inteles din toate posturile lui dand ca primordial este aspectul financiar, acel "salary sacrifice" despre care scria mereu. Apoi sunt aspecte legate de autonomie, timp de incarcare etc. Ambele masini bifeaza bine financiar, bifeaza bine autonomia omologata (500 km WLTP), iar la incarcare rapida ajung pana la 100kWh la curent continuu.
Jeep Avenger, pe care l-am vazut in septembrie in Galati la reprezentanta (voiam de fapt sa vad daca au primit Fiat 600e, sora lui Jeep Avenger), mi s-a parut in nota in care sunt in general Jeep-urile. Adica toate sunt cutii pe roti. Dar clientii de Jeep, care sunt foarte multi, nu sunt interesati de aspectul estetic.
Hyundai Ioniq 5 am vazut pe strada si nu mi s-a parut ca arata rau. De gustibus non est disputandum.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 10 Oct 2023, 10:40 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
goldfinger Quote:
Audi e-tron GT (type F8) - nhtsa https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 6-0001.pdf
Apropo de audi si crepele sale, la americanos apare si creepy mode. :? Cel putin pe e-tron. Bine, fiind frate vitreg cu taycan, ar cam trebui sa aiba aceleași features, in mare.
Oh, mersi, cautasem dacă asta exista si la GT, dar nu gasisem nicăieri ceva negru pe alb. GT-ul a apărut recent cu niște prețuri foarte prietenoase (cam în genul discountului avut la EQC, pastrand proportiile) ptr ce ar trebui sa știe masina (pe hartie), dealerul la care am fost e însă foarte saracut și nu avea ptr test drive.

@centurion - m-am dat cu un Ioniq6, un coleg de servici a avut-o o zi intreaga pentru test drive. Nu e rea la condus, insa arata oribil si e plina de plasticaraie in interior. Si e un saloon, daca e sa compromit aici (eu as vrea un SUV ptr practicalitate și poziția înaltă la condus), preferinta mea e Merc EQE care in schema de salary sacrifice asta cu tax benefits nu e cu mult mai scump decat un Ioniq6.
Avengerul e mult prea de oraș și ptr o clientela mai tanara parerea mea, eu bat spre 50:) Si e facuta pe aceeasi platforma de Peugeot e-2008, de care am auzit numai horror stories.
Eu intenționez sa folosesc EV-ul și ptr oraș (fatzaiala, cumparaturi etc), dar și drumuri lungi, am în plan niște road tripuri în Franța și Germania/Austria anul viitor. Ptr care actualul EQC ar fi perfect, nu as vrea insa un alt contract de 3 ani cu o masina care va deveni depasita tehnologic (deși as putea fi mituit iarăși de un preț corect:). O sa mai am un test drive sambata cu varianta mai mica EQA, care înțeleg ca vine cu facelift la anul și cu 350 mile autonomie.

O alta chestie de care nu eram conștient, la 'triada' germană garanția producătorului e doar de 3 ani, ceea ce imi restrictioneaza oarecum alegerile, eu mă gandeam ori sa prelungesc contractul asta cu încă un an. Ori următorul pe 4 ani ptr prețurile mai mici. Insa daca pica ceva, impactul e semnificativ, citeam deunăzi pe un forum ca unui băiat i-au început problemele la EQC după exact 3 ani si a trebuit sa cheltuie din buzunar vreo 3600 lire ptr nu știu ce coolant thing, și tot a avut noroc că a acceptat dealerul sa preia jumătate din costuri. In plus, chiar și multe din extrasuri sunt doar ptr 3 ani, chiar și chestii care n-ar trebui sa aibă nici o legătură cu garanție gen vehicle location services, sau 360 guard (ăla care îți trimite notificare dacă te lovește cineva in parcare). Sau culmea, chiar si Mercedes card, ala cu care plătești la toate stațiile de încărcare ca sa nu iti downloadezi un milion de app-uri ptr fiecare incarcator.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2023, 16:58 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Cateva impresii dupa alte doua test drives:

Mercedes EQA - devenise la un moment dat favorit ptr ca varianta de varf 350 4matic de 292cai e cotat pe la 500/luna all inclusive, fara avans ptr 3 ani/5000 mile anual. Evident, nu foarte diferit fata de EQC, evident in afara faptului ca e mai mic. Interiorul o idee mai basic, dar destul de premium, si desi are acelasi sistem la gaurile de ventilatie ptr clima ca la EQE, nu se reflecta in geam/parbriz. E destul de sprinten si desi cu 100 si ceva cai mai putin decat EQC-ul nu se simte mai lenes, avand si vreo 400kile mai putin. Doamna insa l-a scos instant de pe lista ptr ca e o clasa sub EQC si admit ca e greu sa treci la o clasa inferioara si sa platesti aceasi pret. Plus da o oarecare senzatie de 'toy car' si pare mai potrivit unora mai tineri:) Dar e un EV cinstit, nici prea prea, nici foarte foarte.

BMW iX3 - il stersesem de pe lista inca de acum 3 ani cand am facut primele comparatii. Ma rog, nici nu apucasem sa fac un test drive ptr ca atunci cand a aparut la vanzare, deja comandasem EQC-ul, dar l-am scos ptr ca nu are dual motor, ci doar cu tractiune pe spate. Nici acum nu m-as fi gandit prea mult, doar ca BMW a venit cu oferta de toamna, iX1 la 364/luna all inclusive, iar iX3 la 504. Cum iX1-ul l-am sters datorita regen braking si lipsa creep mode-ului, am zis hai sa vad cum merge varianta mai veche dar la o clasa superioara. Primele impresii au fost putin dezamagitoare, infotainmentul are o grafica cam de anii 2010 (navigatia si camera de marsarier) in comparatie cu MBUX-ul de la Merc, interiorul iarasi e putin cam neinspirational. Dar peste iX1 ptr ca are consola aia centrala specifica modelelor 'electrificate', mie pana acum imi plac mai mult masinile care sunt construite pe aceeasi platforma ca ICE-urile, mai mult spatiu de depozitare si comfort. Chiar daca nu e nevoie de consola aia centrala, masinile electrice 'pure' arata putin cam goale la interior in fata, si mie imi creeaza un sentiment de discomfort, probabil inca nu am mindsetul ptr un EV inovativ. Cred ca interiorul cu piele Oyster (un fel de bej deschis) ar arata mult mai bine insa, in negru e putin cam bacovian. Doamna (care e pasager profesionist intrucat nu are carnet:) i-a gasit instant un cusur, ca nu poate dormi la drum lung, fiind mai putin comfortabil decat scaunul de pasager din EQC. Insa...si aici iX3-ul m-a impresionat, la condus e mai misto decat EQC-ul, e mai 'engaging' cum ar spune fracezul. Se tine mai bine pe drum, si mai ales nu protesteaza la curbe, mi-a placut foarte mult cum se conduce. Spre deosebire de iX1 si Q4 e-tron de la Audi care nu mi-au facut sa-mi doresc un test drive de mai mult de 10 minute, la iX3 nici n-am simtit cum a trecut o jumatate de ora. In plus, are creep mode si regen braking mai putin agresive decat iX1, deci bifeaza si casutele astea. Si pozitie la volan mai inalta, de SUV mai mare. E mai lent decat EQC-ul (pe hartie mai lent cu aproape 2 secunde 0-100kmh), dar nu semnificativ si oricum la cate camere au montat astia in Londra si cate portiuni de 20mph sunt acum, nu ma deranjeaza defel. La autonomie, o are putin mai lunga decat EQC (vreo 30 mile in plus) si incarca mai repede (150 max fata de 110 la EQC). Si la 500 pe luna,M Sport Drive Pro (cu geamuri acustice si HK audio fata de M Sport) fara avans cu tot cu asigurare/mentenanta, ptr 3 ani si 5k mile anual are si pretul corect. Si la capitolul varsta, e optim ptr astia de se apropie de 50 de ani:)
Deci cred ca am incheiat cautarile:)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2023, 22:00 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Apropo de electrice, singurul EV non-Tesla vazut in Barcelona, un EQS 580:) cine are autonomie mare, ajunge usor din Bucuresti la BCN...


Attachments:
IMG_0547.jpg
IMG_0547.jpg [ 442.02 KiB | Viewed 1083 times ]

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 24 Oct 2023, 14:12 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Cine are treaba, ia avionul. :lol:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 27 Oct 2023, 16:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6677
Location: Brasov... oarecum.
Sa zicem affordable EV cars

Preturile pana in 40k de coco... sa zicem affordable. Spatiu, marime, putere...sa zicem affordable.
Range...crap. In teste au realizat 150 - 200mile (240 - 360km), ceea ce in opinia mea e insuficient pentru un all-rounder. Iar ca a doua masina sa dai 35-40k..no way Jose.
Apoi te uiti la ceva cu range acceptabil, dar te invarti pe la 60k...not affordable daca ma intrebi pe mine.

Mno, uitandu-ma la producatorii traditionali, cred ca or sa piarda o paine buna in fata chinezilor in 2030-2035 cand planifica sfarsitul vanzarilor ICE.

Studiu de caz. Nu ca ar fi pentru toata lumea valabil, dar ca sa stabilim un punct de discutie.
De unde locuiesc eu acum pana la cel mai apropiat bike-park mai de Doamne-ajuta sunt 230km si aproape 5 ore de condus, conform Google Maps. Zburatul e pointless ca timp si cost in cazul de fata. 2-3-4 biciclete pe masina si consumul creste cu 10-15%, functie de masina, model, etc. O oprire tot faci dar esti foarte constrans sa o faci unde ai si un charger care sa fie liber si sa incarce destul de repede in cele 20-30minute cat e pauza. Oprirea pentru alimentare tre musai sa o faci, uitandu-te la range-urile obtinute, undeva unde e si o statie de incarcare => foarte mult stress.
Cu un ICE mediocru drumul asta il faci fara alimentare si fara stresurile aferente. Te poti opri oriunde altundeva daca nu vrei la benzinarie.

Concluzia mea: EV not yet or go chinese.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 27 Oct 2023, 18:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6677
Location: Brasov... oarecum.
LE: tre sa corectez ca sa se creeze confuzie. De la mine si pana in cel mai apropiat bike park sunt 230mile.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 30 Oct 2023, 13:09 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Ioan, asta cu preturile la EV e o chestie mai mult sau mai putin indicativa, si care conteaza exact zero in UK ca sa ma refer la studiul tau de caz de aici. Pe langa faptul ca EV-urile nu au ajuns la nivelul ala de stabilitate ca si tehnologie si pot deveni ‘obsolete’ in cativa ani, ceea ce le va face foarte greu vandabile, in UK spre exemplu daca cumperi un EV pierzi toate avantajele fiscal oferite de “electrice” (anume posibilitatea de a-ti deduce rata lunara din salariul brut). In Romania si Germania insa e invers, beneficiezi de facilitati fiscale (9k sau 6k EUR) la achizitie, deci acolo da, conteaza pretul.

Acum referindu-ne strict la studiul de caz din UK, uite un exemplu concret cum pretul RRP nu are nici o tangenta cu leasingul.

Volkswagen T-Roc, 1.5TSI, 150 cai, pret 33.000 lire. In leasing vad ca se invarte pe la 350 pe 3 ani, 5000mile/an, fara avans, cu mentenanta inclusa. Adauga aici taxa initiala (200?300?) si asigurarea (minim 50 pe luna) si ajungi la 400 lire pe luna.
BMW iX1, Xline cu Technology Plus packet, adica cam tot ce ai nevoie mai putin jante pe 20 si whatever M Sport are la nivel vizual. 313 cai, pretul RRP 55k lire.
Dar acum vine ‘spilul’ fiscal, daca il iei prin Salary Sacrifice platesti rata de leasing, dupa care esti taxat, plus niste reduceri ptr ca dealerul are puterea financiara sa cumpere flote intregi. Si asa ajungi la 364 lire pe luna, aceleasi conditii (3 ani, all inclusive cu tot cu asigurare, mentenanta si fara avans).
Attachment:
BMW iX1 Xline.png
BMW iX1 Xline.png [ 35.67 KiB | Viewed 866 times ]
Si asa ai un EV de 55k care e mai ieftin decat unul de 33k (si mult mai bun ca performante). Si de aia lumea de aici isi ia EV-uri, ptr avantajul de pret, altfel nimeni nu s-a trezit intr-o dimineata si a zis, ‘cum sa-mi imbunatatesc viata? Iau un auto cu 22k lire mai scump si care ma costa mai mult sa-l alimentez, yay, problem solved!’:)) bine sunt si cei care cumpara sa salveze planeta, dar eu ma refer la oamenii normali.

Cum nu totul e perfect pe lumea asta, sigur, exista un ‘catch’ la pretul ala. Si asta e trebuie sa iei niste riscuri, anume ca daca nu gasesti incarcator, plus electricitatea e mai scumpa in regim de incarcat public decat benzina. Asa ca, pe langa tax benefits mai trebuie sa se alinieze niste planete si sa ai ori charger acasa (ideal), ori la servici (care trebuie sa fie la max 20-30 mile, altfel e cam inutil sa conduci pana acolo sa incarci ptr a te intoarce cu rezervorul la jumatate). Daca s-au aliniat planetele, atunci mai ramane un singur lucru, sa te obisnuiesti sa faci o pauza de nevoi fiziologice/pranz/cina la fiecare 180-190 mile (daca vorbim de un EV cu autonomie de 250 mile). Din ce am vazut pana acum insa, in UK cred ca 80% din EV-uri sunt in Greater London, in afara Londrei e alta lume. Asa ca nu se intampla des sa nu gasesti loc la charger (chiar daca infrastructura UK nu e la nivelul Frantei spre ex), si cu un charger rapid, masina termina de ‘mancat’ mai repede decat tine:)

Eu aici vad problema doar la modul prefer sa dau mai putini bani si sa traiesc cu ceva mai multe pauze pe drum, sau dau un ban dar nu am stress si nu ma opresc din drum. Acum iarasi depinde de drum, daca e vacanta, nu vad mare scofala sa te opresti dupa 180 de mile timp de 45 de minute in drumul spre parcul ala de biciclete. Sau 20-25 de minute daca nu incarci full si ai un charger la hotelul unde ajungi. Dar daca 230 de mile e distanta pe care o faci in mod regulat ptr munca (adica sa pleci luni sa te intorci joi dupa masa in fiecare saptamana), atunci da, e mult mai complicata alegerea si da cu virgula. Si repet, ca sa existe macar o alegere, trebuie ca chargingul sa se faca in regim public doar din an in paste, altfel iesi clar in minus cu un EV.

In alta ordine de idei nu cred ca producatorii germani vor pierde prea mult teren in fata chinezilor, e doar o chestie temporara ptr ca aia germani mai trebuie sa faca inca vanzari la ICE-uri. Dar uite, alt studiu de caz, marea majoritate a firmelor globale cu peste 100k angajati vor introduce zero emissions policy in 2025, deci nimeni care va avea company car (chestie foarte populara inclusiv la locatiile din Romania) nu va putea avea altceva decat electric (nici macar hybrid). Acum toate companiile astea nu au avut contracte de flote cu companii chinezesti in trecut, eu unul nu vad "the execs" trecand de la Audi-urile superdichisite cu gramezi de optiuni la BYD.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 30 Oct 2023, 16:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6677
Location: Brasov... oarecum.
Dane, eu am vrut sa punctez 2 chestii:
1. lipsa unei oferte relevnte din partea producatorilor consacrati in gama de pret affordable. (EV 35k vs 60k, chiar si la salary sacrifice isi mentin rapoartele. Adica ma indoiesc ca ala de 60k sa iasa pe luna mai competitiv decat ala de 35k, in cifre absolute si nu relative).
2. un EV affordable nu bifeaza inca la capitolul all-rounder. Deci pentru anumite grupe de oameni inca nu reprezinta un avantaj in fata unui ICE. Sunt sigur ca pe masura ce evoluam relatia se va schimba.

De acord cu clientul de Audi dichisit vs BYD. Dar nici sa te bazezi pe vanzarea de flote nu cred ca e o optiune.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 30 Oct 2023, 20:16 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Da, momentan si la Salary Sacrifice e o chestie oportunista, depinde de moment. Pana relativ recent, preturile erau o gluma proasta. Acum insa au avut o promotie foarte buna la iX1 si iX3 care s-au dat ca painea calda, au fost cateva sute de iX1 si iX3. Si aici chiar s-a intamplat ca iX1 ala de 55k sa fie mai ieftin decat un Kia Nero de 37k (marginal, Kia era 366, iX1 era 364). Trebuie sa verifici mereu portalul si sa dai click cand ai vazut oferta, daca se intampla sa nu ai obligatii (leasing deja existent).

Ce vreau sa subliniez e ca momentan exista chilipiruri ptr ca masinile electrice nu se vand fara discounturi masive (exceptand Tesla) si de asta are sens sa fii 'early adopter' ptr oricine are ocazia.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Nov 2023, 14:32 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
yux_mm Quote:
EV 35k vs 60k, chiar si la salary sacrifice isi mentin rapoartele. Adica ma indoiesc ca ala de 60k sa iasa pe luna mai competitiv decat ala de 35k, in cifre absolute si nu relative
Iese, ptr ca nimeni nu poate sa tina pasul la leasing cu the cheap German cars:) uite cum aproape 60k e mai ieftina decat una de 35k (am facut-o mai scumpa decat 32k pretul de pornire, ptr ca nu avea decat 7.4kWh charger, 11kWh vine ca extras, plus ceva gadgeturi ca sa fie comparatia cat de cat viabila)
Attachment:
EQA vs C4 small.png
EQA vs C4 small.png [ 855.96 KiB | Viewed 748 times ]
Sau tot la 65k tot cam pe acolo cu 32k, cu mentiunea ca iX3-ul e un stoc precomandat si care s-a cam epuizat super rapid.
Attachment:
MG5 vs BMW iX3 small.png
MG5 vs BMW iX3 small.png [ 905 KiB | Viewed 748 times ]
Conform Financial Times, trei sferturi din vanzarile de EV-uri sunt flote, doar un sfert sunt cumparatori privati (adica direct de la dealer) si procentul asta de private buyers e in scadere. De fapt e simptomatic ptr intreaga piata auto din UK unde 55% din masinile noi vandute in 2023 sunt flote (aici incluzand si petrol, diesel etc). Si la leasingul 'clasic' (adica fara Salary Sacrifice), masinile mai scumpe au deal-uri foarte bune si de multe ori ofera rate mai ieftine decat masini cu 10-15k mai ieftine ca RRP. Nu stiu exact mecanismul, e clar ca tehnicile de vanzare au evoluat odata cu schimbarea modului de achizitie, unde leasingul/rentalul/subscription model capata avant. Poate @goldfinger sau cineva mai familiarizat cu industria auto poate sa lamureasca cum e posibil ca Merc/BMW et comp sa poata oferi chilipiruri, posibil sa aiba de-a face si cu faptul ca au banci in spate? Sau un model de pret similar cu liniile aeriene, unde imparti intre deals/business etc ca sa eficientizezi la maximum vanzarile (si un software pe masura care sa-ti faciliteze asta). Cert e si ce vreau sa subliniez, nu trebuie sa ne uitam mereu la gama 'perceived affordable'.

Si aici ma enerveaza si asa zisii punditii auto (TopGear, CarWow etc), care mereu se raporteaza la pretul de vanzare RRP cand stiu/ar trebui sa stie ca in UK cel putin asta e o chestie indicativa. In afara de FT spre exemplu n-am vazut nicaieri ceva care sa popularizeze Salary Sacrifice (care de fapt nu e nimic altceva decat un Benefits In Kind taxat la 2% in loc de 40-45% si care e disponibil si freelancerilor, oricarui Ltd, nu numai salariatilor).

Ca sa nu fac referire la BiK scheme si sa ma refer ca punditii, doar la RRP, uite doua recomandari care sunt destul de bune la gama 35k (ok, 38k ca sa le faci viabile ca si extras si autonomie:)
Smart Electric SUV, care are 272 cai si autonomie de 273 mile, arata destul de bine in interior, l-am vazut la un dealer Merc. 38k in varianta Pro, ptr raceri exista si Brabusul de 428 cai, cu 250 mile autonomie. Partial chinez, intrucat Merc are 50% stake si interiorul, volanul si alte cateva chestii sunt comune cu gama EQ.
Volvo EX30, tot 38k, 295 mile autonomie si 272 cai. Tot un SUV-ulet bun de oras dar si de drumuri lungi, insa inteleg ca portbagajul e de doar 318l? Ma rog, ala de la Alfa 147 nu avea decat 320 parca.
Prin BiK scheme (ca sa nu-i zic Salary Sacrifice:) ambele sunt in jur de 420 pe luna, all inclusive fara avans si 3 ani/5k mile anual.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Nov 2023, 16:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6677
Location: Brasov... oarecum.
47 are 280litri portbagaj :lol:

Mda, la leasing, mai ales prin salary sacrifice cred ca sunt mecanisme financiare in spate si te fura RRPul afisat, care din now e cel oficial de il gasesti si la dealer pe site. O schema financiara in spate care pe mine cel putin ma depaseste, si chiar in foarte mare viteza... Dar in mare am inteles ca se poate.
De ce TG, CarWow & comp. afiseaza afiseaza valorile oficiale RRP? pentru ca 1. se adreseaza unui sector privat obiectul muncii lor. 2. tre sa fie oleaca uaaauuu subiectul si 3. pentru ca nu pot sa vina sa prezinte o schema de leasing si pana termina ei articolul si il publica schema ori a disparut, ori s-a schimbat ori plm mai stiu eu ce.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Nov 2023, 14:23 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Apropo de affordable, anul viitor vor veni foarte multe EV-uri pe piata de second hand. Explozia de EV-uri prin flote (adica leasing) a inceput prin 2020, anul asta au expirat primele contracte de 3 ani, dar foarte multi au ales sa prelungeasca un an in aceleasi conditii datorita preturilor exorbitante de pana de curand. Insa in 2024 va expira si anul suplimentar, plus contractele de 3 ani incepute in 2021 (ca al meu) si ptr ca preturile au revenit la niveluri normale nu cred ca vor fi multi care sa prelungeasca. Anticipez un prim an cu foarte multe "used EV"s pe piata. Sunt curios cum se vor vinde, spre deosebite de tarile europene care au o piata mare de second hand, UK nu are ptr ca nu poti exporta o masina cu volan pe dreapta in Europa continentala (exceptand Malta si Cipru, care oricum sunt infime). Nici in Australia nu poti s-o vinzi ca se uita ala crucis la tine si te intreaba 'are you allright mate?' daca ii zici sa transporte crocodili cu o electrica SH intre Darwin si Cairns. Deci teoretic preturile ar trebui sa fie foarte convenabile.
Si mai nou, re-leasingul capata avant, vad ca Arval (care sunt prima companie ce au introdus EV-urile prin Salary Sacrifice si acopera toti "bugetarii" NHS, Ministry of Defense etc) au deja primele EV iesite din leasing si introduse la re-lease:
https://autoselect.arval.co.uk/used-car ... ilable-now

In alta ordine de idei, am activat regen braking la EQC ca sa ma obisnuiesc avand in vedere ca e o chestie ce va deveni mai devreme sau mai tarziu ceva standard la EV-uri. Si spre surprinderea mea, te obisnuiesti rapid (Alex Ege a avut perfecta dreptate) si e foarte ok (vorbesc de cea adaptiva, nu de cea extrema). E intr-adevar o chestie foarte similara cu frana de motor de la masinile cu transmisie manuala, mi-am reconsiderat pozitia:) Si mai ales la Merc e misto ca poti s-o activezi/dezactivezi usor din padele, nu trebuie sa umbli prin meniuri sau din selectorul de viteze. Dar ca si efect asupra autonomiei, e fix zero, e la fel precum 'coasting'-ul. Doar ca e un fel de nostalgie dupa vremurile cand umblai cu ambreiajul:). I'm a big fan now:)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 06 Nov 2023, 17:47 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1316
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Mi se pare uluitor cum producatorii auto sunt obligati la cele mai ciudate chestii ptr a se conforma normelor de siguranta, conducatorii auto sunt amendati/puncte/carnet luat daca se uita la telefonul mobil cand sunt opriti in trafic/la semafor, si cu toate astea se produc masini in care tot timpul trebuie sa fii cu ochii la cu totul altceva decat la drum.
Nu, nu e vorba de Tesla, ci de un producator devenit legendar ptr cum pune siguranta pe primul plan.
Deci oamenii au montat un senzor care analizeaza daca esti cu ochii la drum in conditiile in care absolut totul in masina aia (inclusiv aranjarea oglinzilor) se face de la tableta. Wow! :D

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1325 posts ]  Go to page Previous 143 44 45 46 4753 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited