It is currently 27 Nov 2024, 22:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1332 posts ]  Go to page Previous 142 43 44 45 4654 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 15 Aug 2023, 11:06 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Doar pt acuratetea info, ti-a scăpat din vedere var-su electric al seriei 4. I4, din 2021 parca.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 30 Aug 2023, 18:10 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Pe hartie noua varianta faceliftata la EQA e un competitor serios, cu cei 350 de mile autonomie (mai mult de 500km).
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... mile-range

Insa eu sunt putin nedumerit de cum poti sa cresti autonomia de la 260 la 347 mile (deci aproape 100 de mile!) doar prin modificari estetice?
Mai ales fraza asta:
"With the aero tweaks, a new range-maximisation mode that switches off all unnecessary functions and new low rolling-resistance tyres, Mercedes has increased the EQA's claimed range from 260 miles to 347 miles."

Ma intriga "unnecessary functions" si mai ales de ce sunt ele activate pe varianta non faceliftata? :?

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 31 Aug 2023, 12:47 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Multe dintre funcții, băgate efectiv pe gat in diverse pachete sau niveluri de echipare, sunt ne-necesare si/sau aproape neutilizate.

Normal ca nu se comunica prea mult pe subiect, nu vor ca oamenii sa conștientizeze asta, sau cel putin nu acum ( :money: ). Mai e pana acolo. ;) se va intampla, poate, abia cand vom fi full electrificati. Nu prindem.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 07 Sep 2023, 13:32 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
https://observatornews.ro/economic/sia- ... 39313.html

Reportaj masina electrica la o televiziune mainstream. Initial am crezut ca e pamflet, dar nu. E serioasa treaba. :lol:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 07 Sep 2023, 14:36 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 1041
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
De cei 30 de mii de euro investiti in panouri, consuma curent din retea si benzina la o masina clasica pina dupa pensie.

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 07 Sep 2023, 15:11 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Pensia copilului, daca prinde. :lol:

Parca au vrut sa puna cat mai multe informatii in zona gri, sa nu zic direct dezinformare. Pare caz de prostie, nu dezinformare cu intentie totusi. Nu as cred ca pot....

Ev cu 10k euro nu exista astazi in Ro.
Ev de 200k euro nu se poate cumpara prin rabla plus. E un plafon acolo.
Economia de 2k euro e calculata la un anume rulaj si pret curent. Care or fi, nimeni nu stie! Mai mult, ca sa ajungi la o asemenea economie teoretic ar trebui sa ai un rulaj net superior mediei. Cu o electrica, care de regula are un rulaj mai mic decat ice....

E nasol cu electrica la bloc. Dar e bine sa stim ca exista o statie de genul. Nu stim câte mai sunt, daca mai sunt, care sunt planurile municipalitatii/autorităților....

Cireasa de pe tort: 20 de masini verzi stau la coada. Dar masini verzi, nu altfel. Practic situatia e de neprodus in Ro, ca nu s-au adunat niciodata 20 de masini de culoare verde la o statie. De fapt, nu a vazut nimeni cred o coada de 20 de masini ev vreodata in Ro.

Business-ul de ev chargere e extrem de complicat in contextul de astazi de la noi. Doar retelele mari, internationale, ar putea sustine o investitie de genul, urmand ca apoi sa recupereze banii mult mai tarziu. Din păcate nu avem niciunul, zero, astfel de prestatori in Ro astazi si nici plan de investiții pe termen scurt nu sunt comunicate. Toate retelele de ev charging (ionity gen etc) se opresc fix la granita tarii noastre. Parca e trasata o linie imaginara, dincolo de austria/ungaria e ....nimic. niciun operator de renume din cei care opereaza in vest.

Pt un start-up, antreprenor local, care ar vrea sa investeasca in charging hubs, e definitia falimentului rapid si extrem de eficient.

Mai zic!? :lol:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Sep 2023, 05:03 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3337
Car: Giulia Q
+


Attachments:
42b96f17-28f7-49d8-a00a-ce81f319f3fd.jpeg
42b96f17-28f7-49d8-a00a-ce81f319f3fd.jpeg [ 33.94 KiB | Viewed 1233 times ]

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Sep 2023, 08:24 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Nu stiu ce acoperis o avea nenea ala, in uk e 6000 ptr 30m2 de acoperis.
Care ar fi explicatia ca nici un operator mare nu investeste in Romania?
Totusi potentialul e ok, poate mai bun decat in alte tari din jur…

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Sep 2023, 09:40 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 1041
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
Intrebarea corecta nu e cit e ci de banii aia ce putere instalezi. La Romanica rule of thumb e 15 mii de euro la 5kw nominal cu randament maxim 7% anualizat (adica da 5kw in banda doar 5 luni pe an, citeva ore pe zi daca nu e nor). Daca pui si stocare, factura creste. Panourile se vind la metru patrat sau putere deci e posibil ca in UK de 6 mii de pounds sa primesti 1,5kw sau 2 sau 3. Un frigider baban are nevoie de 3kw zilnic ca si un uscator baban, la noi la bloc puterea medie instalata e 6kw dar exista si cu 9.

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Sep 2023, 10:10 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3337
Car: Giulia Q
Costa 1000€ pe kw instalat , cu tot cu dosar de prosumator.Eu am bagat in retea , in ultimul an , la o putere de 5Kw -2800 Kw, nu stiu cati am si consumat ( trebuie sa actualizez aplicatia) , facura nu mi-a venit din luna Iunie 2022( am la doua locatii aceeasi putere) .

Tind sa cred ca gresec pe undeva , parca 2800Kw au fost pompati in reteau nationala in vreo 7 luni, oricum ar fi 30-38 Kw pe zi tot produc panourile.


Attachments:
IMG_8347.jpeg
IMG_8347.jpeg [ 138.54 KiB | Viewed 1206 times ]

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 08 Sep 2023, 14:38 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Sunt mai multi factori. Incep cu factorul financiar, puternic influentat de volumul, nr de unitati de ev.

Parc EV total: 36k
Nr Statii incarcare: 1800

Densitate: 1/20

Rulaj mediu în RO (km): undeva sub medie UE, pe la 15 (mai Putin, date disponibile pe acea/eurostat)
Rulaj mediu EV (RO): inferior ca medie comparat cu ICE. Considerând 12k rulaj anual, 1k medie pe luna consider ca fiind rezonabil și destul de relevant

Achizitie, știm ca:
- 50% din cei care au cumpărat EV au cumpărat o stație de incarcare - wallbox - e corect sa asumam ca aceștia stau la casa, sau, mă rog, intr-o locatie unde pot instala așa ceva. E vb de usage, mai degrabă
- Mai stim ca o parte din cei care au cumpărat ev le-au ales ca au posibilitatea de încărcare la birou (ei stau la bloc, însă faptul ca angajatorul le facilitează încărcarea i-a determinat sa meargă pe ev)

L.E. am omis ca mai exista si statii comercializate after-market enel x sau alte de genul. Deci ....e mai multi!

Neavând cifre exacte, as merge pe un procent de cel putin 60% de utilizatori care încarcă facil și “domestic” (combinație de acasă/birou, și/sau), nu ajung prea des la statii de încărcare (doar în tranzit, etc)

Iti mai raman 40% care sunt dependenți în mod constant de stații ev. Vreo 14,4 k de mașini.

Si acum scenariile:

1) La un rulaj de 1k km luna, 250 km per saptamana, marea majoritate a mașinilor au nevoie de o încărcare. Asta înseamnă ca o stație are de deservit 8 mașini per săptămână. Per săptămână, da, e important de reținut.

2) Pt ca sunt optimist, iau în calcul ca o singura încărcare poate fi totuși insuficienta și e posibil sa fie nevoie de doua încărcări pe săptămână. (Condiții meteo neprietenoase, talpa grea, detalii ) Ajungem în scenariul în care o stație are de deservit 16 mașini per săptămână. Se poate face și un calcul pe ore de funcționare, timp mediu de încărcare mașină, din care o sa reiasă același lucru: în cea mai mare a timpului stațiile zac nefolosite. Teribil de mult.

3). E rezonabil sa consideram ca pana și cei care au posibilitatea de încărcare acasă/birou ajung sa aibă nevoie de încărcare la o stație, măcar din când în când. Luând în calcul o încărcare o data pe luna, ajungem la o densitate de o stație la 19 mașini. La doua încărcări lunare, 22 mașini per stație.

Dpdv încasări:

Charging hub construit integral cu fonduri UE: ajungi în situația în care abia acoperi cheltuielile operaționale basic de funcționare ( utilități, servicii: contabil, call-center, tehnic-depanare, curățenie etc).

Hub construit fără fonduri UE- e echivalentul la a da foc banilor. Investiția inițială raportata la amortizare și încasări face acest Biznis un non-sens astăzi.

Iar toate astea în contextul în care aceste stații ev au o durata a vieții limitată: o data tehnic, constructiv (și eu am rămas suprins când am aflat), apoi moral ele vor deveni redundante pe măsură ce industria evoluează. Așadar amortizarea e deja un vis frumos.

Repartiția ev per tara. 50% Bucuresti, vreo 3 orase cu 8-10% (Tm, cj etc) iar de restul caramele. Dispersate, foarte putine masini pe un teritoriu extrem de vast.

Nota: Cnair nu ofera info desre cate ev tranziteaza dn-uri/autostrazi zilnic etc. Bine, nici nu cred ca au fost intrebati sau nu si-au pus problema de asa ceva. Desi ar fi bine de stiut căti fac commuting cu ev, atat cat putem sa măsurăm noi azi. Macar o monitorizare luna august vs celelalte, or fi naiba niste diferente de observat. Ceva....

Nu exista date din care sa ne facem o idee despre cati folosesc ev-uri pe distante medii sau mari. Se crede ca marea majoritate le folosesc mai degraba local, in oras si periferie.

Al doilea factor e mai interesant si cred eu ca e de fapt cauza sursa pt care anumite companii stau departe de RO azi. Politici defectuoase, rabla. Ingerente nepermise in mediul concurential, suspiciuni rezonabile de trafic de influenta. S-a pus piciorul pe gatul vehiculului electric, statul controleaza astazi cate si de care. Multe branduri au semnalat carente majore, insa au fost ignorate - ani la rand.

* (Eu sunt prost si imi permit sa vb tâmpenii, nu va luati neaparat dupaè mine)

Revin! Dar e mult de scris si aciulea, dar revin.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Sep 2023, 07:05 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
predictibilitate evoluție piața ev. Fiind o piața controlată, astăzi ai o formula după care poți calcula exact câte mașini electrice se vor vinde la anul (pe viitor, în general, dacă rămâne același cadru legislativ).

Formula e simpla: buget / valoare tichet(incentive) + 5-10% = nr veh elev. Acel 5-10% este consecință faptului ca a fost impus un plafon de maxim 75k euro pt rabla. Totuși sunt și mașini din aceasta categorie care se vor vinde, dar putine unități (aici avem anumite modele de la Merc, BMW, Porsche, audi etc ).
Ce poate varia de la an la an este bugetul alocat, nefiind un plan agresat pe o perioada mai mare.


Alocare: cea mai dubioasa e alocarea pt persoane fizice. Pt ca, bineinteles, exista metodologie diferita pt persoane fizice, juridice si instituții ale statului. Subtile, in unele cazuri, dar sunt.

- probleme la conectare în vederea înregistrării acelor tichete. Unii pot, alții nu prea. Când “se depaneaza” sistemul și se pot Loga, nu mai sunt fonduri. Practic sistemul a picat, fondurile s-au epuizat. Are o logica și asta, trebuie doar sa o înțelegi. Coincidenta ca cei care pot, pot mereu. Așa e viață, practic. :))))


- suspiciune de furnizare informații din interior menite sa aducă avantaje unor entități “preferate". Concret: un formular ce trebuia sa apăra pe site la o ora și data exactă, adică la debut înscriere; exista suspiciunea ca unii au avut formularul de dinainte.

De ce ?
Timpul de completare per formular era de secunde bune, sa nu zic minute.
cu toate astea, de la start înscrieri au început sa dispară fonduri instant, în secunde. Practic imposibil de completat acel fișier într-un timp atât de scurt. Te poți întreba dacă nu cumva, cineva l-a avut de dinainte!? A completat ce avea de completat și la start a încărcat masiv!?

Asta e extrem de ușor de verificat, insa nicio autoritate nu pare ca are o problema. Poate nu e nimic în neregula și avem totuși oameni capabili sa tasteze zeci de cuvinte per secunda, corect. Poți sa știi!?

Asta e ingerință în mediul concurențial, suspiciune de trafic de influența.
Interesant ar fi de menționat ca aceste practici nu se rezuma doar la vei electrice, fix aceeași abordare și aceleași suspiciune se întâmplă și cu panourile fotovoltaice. Cred ca putem vorbi deja de un modus operandi, nu intra la fantezisme și conspiratii, din păcate.

--https://www.digi24.ro/stiri/actualitate ... -2498137--

Bun, ca sa nu mai lungesc povestea, toate acestea contribuie la situația destul de precară.

Marile rețele de stații colaborează cu producătorii de ev: parteneriate, cross-sharing, etc. Ideea e ca se consulta, sunt destul de conectați cu ce se întâmplă prin regiuni, tari etc. Nu am eu de unde sa știu ce au discutat ei între 4 pereți, însă știm cu siguranță faptul ca VW, Merc, BMW (și cred ca mai sunt și alții) au semnalat în repetate rânduri ca direcția nu e cea mai buna și nu e deloc ok ce se întâmplă pe piața de ev de la noi. In conditiile acestea, in care aceste retele primesc feedback negativ in corpore de la mai multi producători vis-a-vis de ce se intampla in RO pe piata de ev, ma mira ca nu si-au aratat intentia de a investi la noi ? (Inca, o sa fie bine candva. Nu poate continua tampenia asa la infinit).


Fun fact 1:

Ro e singura țară din UE unde cetățeanul e forțat sa isi cumpere de pe piața neagră un incentive oferit de stat. Intram în cartea recordurilor cu asta.
* nu exista cumpărători de ev foști posesori de rable. Social vorbind e aproape imposibil. Poate exceptia, exceptiei, nici nu merită sa luam in calcul.

Practic statul oferă 10+k bonus pt ev. Dar nu oricum. Te obliga sa casezi o rabla, altfel nu poți accesa acest bonus. (Aici e alta bagabonteala, dar nu mai detaliez de ce așa și nu altfel ca ne lungim prea mult)
Ce faci dacă nu ai ce casa!? Nicio problema. Cumperi și tu un tichet de unde găsești. Ca e pe olx, ca e la dealer, de undeva, te descurci. Nu vrei sa cumperi, adio incentive.

Fun fact 2:

Conform metodologiei, inițial instituțiile statului erau obligate sa iei înnoiască parcul auto obligatoriu doar prin rabla. Si a apărut situația:

Au fost instituții care au dorit achiziția de EV și s-au blocat. Pentru ca nu aveau ce rabla sa dea. Neavând rabla, ioc incentive. Ca așa era regula.
În acest caz, nenea oficialu a zis: hai ca acem o derogare pt instituții, ca ăștia nu pot merge sa cumpere de pe piața neagră ( probabil de frica Curții de conturi, chestii contabilicești mai mult. Declarație pe net, noaptea minții. Incredibil ca a trecut pe sub radar și nimeni nu s-a semnalat. (Mă rog, la ce presa avem - exemplu clar de reportaj de mai sus, nu mă mai mira).

În încheiere, este evident ca autoritatea stie exact implicațiile programului și ce se întâmplă în piața. Nu i se poate atribui prezumptia de nevinovăție, ca nu a avut aceste informații etc.

Eu consider discriminare oricum faptul ca accesarea unui incentive este condiționat de ceva, o proprietate. Si daca nu qi o proprietate, trebuie sa cumperi o hartie. Nu știu legal cum e, dar suna ca dracu.
Un tanar de 18 ani (sau orice first car buyer) care astăzi vrea sa iei cumpere un EV și sa acceseze acest incentive i se spune sa aducă o rabla altfel nu primește. Pai pustiu acum 15 ani sugea la tata, nene, sau se juca cu mașini teleghidate, ce rabla sa iti aducă Ala? E jenant...

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Sep 2023, 11:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Cristi, sa sumarizam:
- politicul fuc*ed up si inconsistenta legislativa
- nepotismele
- incompetenta institutiilor statului

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Sep 2023, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Mersi de rezumat (sau mai degraba radiografie a sistemului). Nu stiam ca aia 10k sunt conditionati de o rabla, jeez! Asta nu poate fi numita incompetenta, are alt nume…

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Sep 2023, 12:04 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Da, da. 100% de accord, Yux a fost elegant in exprimare.

Am zis sa povestesc pe larg, sa inteleaga si cei care nu urmaresc atat de in detaliu. Ca daca te bazezi pe ce apare fugitiv in presa, ramai cu o parere denaturata.

Mai las inca o data link, vad ca ce e mai sus a devenit inactiv.

"Fraudă majoră în cadrul Programului Casa Verde. Suspiciunile cu privire la scurgeri de informații care ar fi favorizat anumite firme în programul Casa Verde au fost confirmate de verificările Corpului de Control al ministrului Mediului. Acesta a cerut să fie sesizat Parchetul General."

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate ... al-2498137

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 22 Sep 2023, 17:59 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Am facut duminica trecuta un test drive cu EQE Saloon. Nu ma tenta foarte puternic masina intrucat e foarte lunga (5 metri) si nu e cocotzata, eu sunt mare fan SUV ptr practicalitate si comfort la condus. Dar ptr ca avea un pret interesant la leasing si o autonomie de 370 mile (peste 500km) am zis sa bifez.

Wow, masina e excelenta. M-am obisnuit putin mai greu cu faptul ca nu mai vad bordurile la fel de bine ca in EQC, insa e la cu totul alt nivel in rest. Mult mai misto la condus si suspensia cu mult mai comfortabila, nu mai are senzatia aia de barca care se clatina in toate partile pe un drum de tara sau pe denivelari, ca EQC-ul. Insa singurele modele de luat in calcul sunt AMG Premium Plus si Luxury Edition (adica cele mai scumpe 2 extrasuri), ptr ca numai astea au 4.5 rear-axle ala in care ambele seturi de roti se misca si practic poti intoarce masina pe loc, compensand astfel cei 5 metri lungime. Desi are cu 100 si ceva cai mai putin si acceleratie mai greoaie ca EQC-ul, totusi senzatia la accelerare e mai aproape de acceleratia de masina "normala", cea de pe EQC pare putin nenaturala.
Nu mi-a placut ca aeratoarele de clima se reflecta in geamurile laterale (pot sa trec peste) si ca are tableta aia in mijloc (de ce or fi schimbat MBUX-ul care mi se pare cel mai ergonomic infotainment dintre toate masinile de serie, nu pot intelege), dar macar are si un dashboard, ca la orice masina non-Tesla. Oh, si ca au scos suportul de ochelari de soare din tavanul masinii, dar pot sa ma obisnuiesc si cu asta:) Plus head-up display-ul e foarte comfortabil la condus. Una peste alta, mi-a placut enorm masina si a facut un salt direct pe locul 1 la preferinte, desi nu e SUV:)

Ma intreba acum ceva vreme Yux ce as fi facut daca Tesla era mai ieftina decat Mercul in leasing? Am raspuns fara ezitare ca as fi ales tot Mercul.
Acum insa iata ca s-au produs ceva schimbari pe partea de leasing si Model Y ala dual motor long range e mai ieftin cu mai bine de £100/luna decat EQE-ul. Mai precis £574 all inclusive (fara avans, cu maintenance si asigurare incluse) fata de £683 (cat e AMG PRemium Plus, cea mai ieftina e £621 dar fara cel 4.5 rear-axle care e game-changerul la EQE si fara air-suspension de pe masina de test drive). Desi nici nu prea vreau sa accept ideea unei Tesla, totusi £1200 pe an nu sunt chiar neglijabili. Doamna pe de alta parte, nici nu concepe Tesla (desi e mare fana Elon), deci e greu sa 'vand' ideea unui Model Y:)
Sper ca baietii de la Merc sa mai faca niste discounturi:)

Sau ca BMW iX1 sa fie o alta optiune interesanta, am test drive maine.

In alta ordine de idei, de anul viitor Brexitul (the gift that keeps on giving) mai adauga 10% tarife la electricele importate din EU. Excelenta veste! :censored:

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 22 Sep 2023, 18:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Y mah? ala de ziceai ca arata ca un broscoi incordat? :lol:
Am vazut si eu cateva pe strada in diferite culori, si invartindu-ma in jurul lor si uitandu-ma la ele, nu mi-am putut scoate din cap definitia si imaginea de "broscoi incordat". Si chiar asa arata, indiferent de unghi :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 22 Sep 2023, 18:11 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Da, daca ai o Tesla Model Y in spate si te uiti in retrovizoare, arata exact ca un broscoi care face flotari cu picioarele sprijinite mai sus si cu ochii iesiti din orbite:)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Sep 2023, 11:15 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Contrar opiniei publice ca toate EV-urile se conduc la fel, de fapt ele nu se conduc la fel si sunt diferente majore intre marci:)

Sambata am facut un test drive cu iX1, un model in care imi puneam mari sperante ptr ca pe hartie bifeaza cam tot ce vreau de la o masina de zi de zi: un SUV mic/mediu, cu ceva/multe dotari care sa-ti faca viata mai usoara, relativ ieftina (momentan la oferta cu £450 pe luna la varianta M Sport cu pachetul Technology Plus, fara avans, toate costurile si asigurarea incluse). Si non-Tesla, desigur:)
Masina arata destul de mediocru, destul de butucanoasa/patratoasa, oglinzile laterale au ceva din infatisarea masinilor coreene, dar modelul cu care m-am dat avea interiorul cu piele Oyster, ceea ce il facea o ideea mai atractiv. Volanul mai misto ca la Merc, mai sportiv si la fel si senzatia la condus (mai ales pe curbe), se vede ca e facut ptr un public tinta oarecum mai diferit. Insa totul e distrus efectiv de regen braking.
Sales Rep-ul (care a insistat sa mearga cu noi la test drive, o chestie nemaivazuta la nici o alta marca si care m-a enervat, mai ales ptr ca habar n-avea oricum, a trebuit sa ii fac eu trainingul, ca ma documentasem inainte si nu sunt strain de experiente cu EV-uri:) m-a asigurat ca sunt doua nivele de regenerative braking: cel default numit adaptive regen care ia in calcul navigatia, adica se manifesta mai dur sau mai usor in functie de ce crede ca va urma conform Navi si care se actioneaza tot timpul in modul Drive. Si al doilea, cel din modul B care e foarte agresiv. Daca cel adaptiv mi-a displacut instant ptr ca nu sunt obisnuit sa merg 'infranat', cel din modul B e absolut atroce, e absolut fara nici un rost. Eu la EQC am regen braking inactiv by default si il activez daca vreau din 'padele', l-am testat, nu imi place, asa ca merg mereu pe modul neutru ptr ca metoda mea de reducere a vitezei presupune ridicarea piciorului de pe acceleratie fara a avea nevoie sa franez neaparat. Adica intre frana si acceleratie mai exista si varianta reduci acceleratia. La iX1 varianta asta nu pare a exista, si franarea e mai mult sau mai putin violenta in functie de cum crede Navi. Asa ca intreaga experienta la condus a fost ruinata si abia am asteptat sa ajung inapoi la dealer ptr ca mi-a displacut profund. Posibil sa te obisnuiesti in timp si poti sa ajustezi, dar eu merg pe principiul ca o masina trebuie sa fie comfortabila si placuta la condus si nu un chin. O alta chestie putin enervanta (dar peste care as putea trece) e zgomotul la accelerare. Nu e zgomotul de troleu de Tesla/Kia, ci ceva ciudat, care suna un pic a zgomot de troleu combinat cu un suierat electronic. Am cautat online dupa asta si am gasit ca e ceva pe care ei o marcheteaza precum BMW iconic sounds, ceva facut cu Hans Zimmer. Adica nu au scos zgomotul de troleu (ca la Merc) ci l-au acoperit cu Hans Zimmer sounds, probabil mizand si pe faptul ca publicul tinta vrea ceva zgomot la acceleratie ca la ICE. De gustibus, multora s-ar putea sa le placa, pe mine nu m-a deranjat foarte tare. Adica nu e un deal breaker, precum regen braking.
Am mai citit si despre regen braking - intr-un long term review facut de Autocar parca, jurnalistul auto are exact aceleasi impresii ca si mine si a gasit cum sa dezactivezi si adaptive regen braking (care cica pe autostrada creeaza doar haos intrucat franeaza brusc cand ridici piciorul de pe acceleratie ptr ca pe anumite portiuni crede ca viteza e 20mph si nu 70mph!). Vestea proasta e ca poti doar sa o reduci la modul light regen braking si nu se poate dezactiva total. Aparent insa nu e usor, trebuie sa umbli prin meniuri si de fiecare data cand pornesti masina. Deci pleci de acasa, treci prin meniuri, treci in light, apoi pleci, parchezi sa iei o sticla de lapte de la Sainsbury, apoi iarasi treci prin meniuri ca sa activezi light regen, iar ajungi la destinatie sa-ti iei nevasta de la yoga, iar treci prin meniuri sa gasesti modul light etc. Mult prea complicat. O sa mai fac un test drive sa vad cat de usor e sa faci asta, dar momentan iX1 a trecut la coada listei de preferinte, chiar si in ciuda pretului avantajos. Acum macar inteleg de ce soferii de BMW-uri electrice pun frane bruste, nu e vina lor:)

De curiozitate o sa fac un test si cu Model Y, eu nu-mi aduc aminte sa fi observat asta (regen braking violent) la Model 3, ba din contra, mi-aduc aminte ca era destul de lina si placuta la condus, altele erau chestiile care nu mi-au placut.

Audi next insa, sambata viitoare. Nu un model care imi place (Q4), de fapt nu stiu de ce, nu m-a atras Audi-ul niciodata (nici la benzinare), dar merita vazut ce au si ei in oferta.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Sep 2023, 11:58 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Am condus doar 3 electrice pana acum: un Model 3 intr-un drive test de juma' de ora, acum vreo 2 ani (inteleg ca Tesla a imbunatatit mult masina de-atunci), un EQC intre Londra si Birmingham, si un Mustang Mach-E la intoarcere. Experienta mea cu electricele e deci destul de limitata. La nici una din cele de mai sus nu am sesizat vreun disconfort la Regen braking (asta daca nu cumva erau by default off, nu am verificat setarile).
Insa, din citite, pare ceva cu care te obisnuiesti, poti obtine fix acelasi efect, trebuie doar sa modularizezi diferit acceleratia: vrei decelerare usoara, ridici acceleratia, dar nu de tot.
Motocicletele au cumva un comportament apropiat, frana de motor este mult ami pregnanta fata de masini. Acolo a fost fix chestie de obisnuinta (poate a fost mai usor si pentru faptul ca oricum trebuie sa te adaptezi la a modula acceleratia cu mana).
Altfel, sunt curios despre Model Y, tot din citite, au rezolvat mare parte din problemele de build quality (in special pe partea de insonorizare).

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Sep 2023, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
La EQC, regen braking e off default, o activezi din 'padele' si cum ai oprit masina intra din nou in 'off'. Insa regenereaza foarte bine in modul 'coasting' cand ridici complet piciorul de pe acceleratie, fara a frana efectiv, e foarte misto la coborare in pante, cand 'primesti inapoi mile/km' ptr ca ai mers fara acceleratie:). Deci e cam invers fata de BMW, unde e default pe adaptive.
Mda, o sa mai incerc odata cu iX1 sa vad macar daca e ok la modul light. Doamna (care e pasager profesionist, adica nu are carnet:), a sesizat si mai tare diferenta de pe scaunul pasagerului, m-a intrebat de ce am mers asa bruscat si in frane, ca stia ca eu nu prea folosesc frana in mers, a fost foarte uimita sa afle ca nici la iX1 n-am folosit franele mai deloc:) O sa mai citesc si niste impresii pe forumuri de la posesori, sa vad cat de greu e sa te obisnuiesti si sa te adaptezi.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Sep 2023, 14:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Eu sunt de parere ca un obiect, in cazul de fata o masina, tre sa fie extrem de intuitiv cand e vorba de utilizare. Nu reneg complet ideea de schimbare si implicit de progress, dar daca e nevoie de un proces intens de acomodare in utilizare, e ceva necurat la mijloc.
La modul la care povesteste Dan experientele cu EV, ma gandesc cu groaza la perioada cand numai masini de spalat si frigidere se vor gasi pe piata. Pare ca masinile au migrat de la simple unelte la ceva complex ce necesita procese complexe de planificare si acomodare. Me no like it.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 Sep 2023, 15:29 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Fanii regen braking sustin ca e un comportament foarte apropiat de masinile cu schimbator manual (frana de motor). Cu care imi permit sa nu fiu de acord, sau cel putin cum functioneaza el la BMW in modul adaptiv (Drive) si braking (B), adica si la schimbator manual cand iei piciorul de pe acceleratie masina nu intra in frana de motor. Sunt situatii in care merge (trafic bara la bara) sau la coborare in panta, dar pe autostrada cand mergi cu 70mph si vezi ca urmeaza 60mph iei piciorul de pe acceleratie si astepti ca viteza sa iti scada, cu regen braking masina franeaza efectiv. N-am mers pe autostrada, desi dealerul e in Brentford am avut noroc ca am mers pe stradutele din spate, daca ma lasa singur cred ca intram pe M4 sa vad cum merge si atunci sa vezi distractie ce as fi avut in modul B:)
Am gasit si review-ul tipului aluia, se apre ca sa schimbi in modul light e "a maze-like mission through the car’s touchscreen infotainment":)
https://www.autocar.co.uk/car-review/bm ... -term-test

Nu toate EV-urile merg la fel, sunt personal surprins ca BMW a decis sa nu te lase deloc fara regen. Si repet la Model 3 nu-mi aduc aminte sa fi avut vreo problema cu asta, cred ca acolo e iarasi default off sau foarte light. Posibil ptr ca BMW vrea sa raporteze o autonomie mai mare, dar care e oarecum fortata?

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 27 Sep 2023, 20:25 
Online
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
De curând am mers cu 2 "chinezești ":Byd si Xpeng. Stiu, suna nașpa. Dar făcând abstracție, mașinile sunt departe de preconcepția mea (cel puțin) de chinezarie. Arată si funcționează foarte bine. Daca si prețul va avea un cuvant de spus, producatorii consacrati sr trebui sa-si facă griji.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 28 Sep 2023, 07:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
dcmilitaru Quote:
De curând am mers cu 2 "chinezești ":Byd si Xpeng. Stiu, suna nașpa. Dar făcând abstracție, mașinile sunt departe de preconcepția mea (cel puțin) de chinezarie. Arată si funcționează foarte bine. Daca si prețul va avea un cuvant de spus, producatorii consacrati sr trebui sa-si facă griji.
Ar trebui sa-si faca oricum, China, si mai nou Rusia, sunt pline de astfel de masini, unele sunt foarte misto, iar unele acopera segmente inca neabordate de europeni si americani.
Cand se va incheia "razboiul" din Ucrania ne vom uita la ele peste gard, depinde cum vor aborda dealeri rusi piata europeana, sau cum vor fi lasati sa o abordeze, oricum preturile vor fi cat se poate de reale.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1332 posts ]  Go to page Previous 142 43 44 45 4654 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited