Nu se stinge lumina asa repede, totusi pe cea mai mare piata europeana,
Tesla a devenit ptr prima oara nr.2, dupa Volkswagen:
Plug-in car registrations by brands (at least 7,000) year-to-date:
Volkswagen: 46399 -
41475 BEVs and 4924 PHEVs
Mercedes-Benz: 42735 - 20613 BEVs and 22122 PHEVs
Tesla: 40289 -
40289 BEVs
BMW: 27413 - 15987 BEVs and 11426 PHEVs
Audi: 25997 - 16786 BEVs and 9211 PHEVs
Hyundai: 18169 - 15411 BEVs and 2758 PHEVs
Seat: 14222 - 7673 BEVs and 6549 PHEVs
Skoda: 12646 - 9665 BEVs and 2981 PHEVs
Opel: 12112 - 8928 BEVs and 3184 PHEVs
Fiat: 11289 - 11289 BEVs
Volvo: 10163 - 4963 BEVs and 5200 PHEVs
Kia: 9792 - 6228 BEVs and 3564 PHEVs
MG Roewe: 9666 - 9646 BEVs and 20 PHEVs
smart: 9661 - 9661 BEVs
Renault: 8364 - 7800 BEVs and 564 PHEVs
Peugeot: 8249 - 6274 BEVs and 1975 PHEVs
Ford: 7434 - 2541 BEVs and 4893 PHEVs
MINI: 7240 - 7052 BEVs and 188 PHEVs
Asta in conditiile in care EV-urile nu reprezinta o prioritate inca ptr marii producatori europeni. Cand PHEV-urile alea se vor transforma in EV (ca sa nu mai vorbesc de ICE-uri), situatia va fi putin diferita.
EV-urile producatorilor europeni poate nu au aceleasi chestii tehnologice precum Tesla (inca), dar sigur vor atrage o foarte mare parte a publicului, macar datorita comfortului sporit, fidelizarea publicului si timpii de asteptare mai mici. Ca sa nu mai vorbesc ca nici unul din aia 3 mari din Germania nu au produs inca cea mai populara serie a lor in varianta electrica (Seria 3, A4 si respectiv C Klasse). Iar ce au produs electric pana acum, cu putine exceptii (probabil doar Taycan, i7 si EQS) e cam rizibil in comparatie cu Tesla dpv tehnologic, dar totusi uite ca VW-urile alea cu software indoielnic facut de Cariad se vand mai bine...
In aceeasi nota, 500e se vinde foarte bine nu numai dupa statistici, vad o gramada pe strada. E foarte bun ptr oras, si nu numai ptr generatia mai tanara, am vazut o gramada de varsta a treia in 500e-uri.