It is currently 30 Nov 2024, 20:09

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1332 posts ]  Go to page Previous 139 40 41 42 4354 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 May 2023, 13:07 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
centurion Quote:
yux_mm Quote:
Deci probabil toate Priusurile or sa dispara (care apropo, sunt o groaza importate din Japonia de fapt) si or sa fie inlocuite cu Ev la SH. Cred ca sunt si un procent consistent de uberisti & co. cu EVuri noi
Sa vezi atunci certuri/dispute la statiile de incarcare din cauza numarului mare de masini.

Sper totusi sa mqi evoluam, i-o da cuiva prin minte sa aloce o statie/2,3 etc din X disponibila cu prioritate celor ce fac reservare. (Cu niste constrângeri, evident). Si sa poata fii accesata la liber doar in momentul in care nu e nicio rezervare făcută, totul vizibil in aplicatiune. Poate ca exista deja, nu stiu.

Ce se intamplq cu ev-urile cand se duc? Sarind niste etape, se duc in Romania, cel mai probabil. Dar e prea devreme azi, așteptăm sa fie rulate 2-300k km, sa ajunga semi-epave si apoi intervenim noi. Sa vezi dezastru ecologic si circ.

Sper sa nu. Mai vedem.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 May 2023, 15:53 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
In UK sunt statii de incarcare care sunt marcate doar ptr uzul taximetristilor. Nu stiu daca iei amenda cand incarci la ele, dar imi inchipui totusi ca nu vrei sa intri in vreo disputa cu taximetristii, mai ales cand esti ala vinovat.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 May 2023, 13:51 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Dupa o discutie la bere cu Ioan si inca un amic, am realizat ca nu e asa mare chestie sa calatoresti in afara UK cu o masina in leasing. Asa ca am cerut de la compania de leasing formul respectiv care a venit instant (l-am cerut vinerea trecuta prin telefon, sambata il aveam deja). Asa ca am facut o chestie semi-spontana, sa vad cum e cu o Electrica in afara granitelor (si in afara zonei de comfort mental:). Saptamana trecuta mi-am procurat trusa ptr EU travel, sticker-ul de UK, vesta fosforescenta si triunghiul si am inceput sa caut date de cum se merge cu un EV in Franta. M-am cam panicat initial intrucat toti bloggerii astia atotstiutori mentionau sus si tare ca e prost, ca iti trebuie carduri de fidelitate gramada (sau dai 20Euro pe Charhemap Pass), ca nu merg ca etc etc. Asa ca mi-am comandat Chargemap Pass-ul (care evident nu a ajuns pana in ziua plecarii) si am aproape am memorat harta de nord a FR pana la PAris ca sa vad cum incarc. ca deh, nu te pui cu Electric bloggerii...Noroc ca un ne-blogger a pus pe forumul de EQC ca raspuns la o alta intrebare, no need to worries, infrastructura e mult mai buna ca in UK si Mercedes Me card is your friend, no apps, no stress. Oricum am facut un drum scurt pana la servici, top up la maximum charge si la drum:) Tinta a fost initial Normandia, dar ptr ca vremea era naspa, am agreeat cu sotia ca mergem la cumparaturi la outleturi la Val D'Europe si la Disneyland (langa Paris).

Am plecat vineri dimineata spre Folkestone de unde ne-am imbarcat in Le Shuttle (trenul de trece pe sub Canalul Manecii), 35 de minute traversarea, foarte organizat, totul parfum. Ajuns cu 55% baterie am continuat pe autostrada in Franta si am lasat Merc-ul sa decida unde ne oprim cu Intelligent Navi. Vazand insa cum scade 'juice'ul la viteze mai mari de alea cu care eram obisnuit in uk (112kmh in UK, 130 in Franta) am decis ca nu sunt indeajuns de brav sa merg pana la 15% rezervor asa ca am oprit la un Ionity cand mai aveam putin sub 40% sa testam mersul. Mercedes Me Card identificat imediat, pornita incarcarea asa ca am avut timpul necesar ptr un pranz (ca deja stomacul se revolta violent), cafea si pit stop de nevoi fiziologice. A durat vreo 50 minute un plin 100%, desi Merc-ul recomandase sa opresc la 80% si sa incarc din nou mai incolo, ptr ca vroiam sa ajung fara o oprire suplimentara.
Datorita nevoilor fiziologice si iarasi unui stress ca daca nu gasesc la intoarcere, am oprit totusi la un FastNed imens (16 chargere pe fiecare parte a autostrazii), 300kWh viteza de incarcare ptr EV-urile care pot lucrul asta (nu si EQC-ul ptr care e cam a waste of time and money), alt top-up la 100% (de la 55-60%) in jumatate de ora, timp in care am admirat un Stelvio Giallo Ocra si am baut un Starbucks. La destinatie n-am mai alimentat la Auchan cum imi planificasem (au gratis la supermarketurile Auchan) ci am pornit ieri la drum cu 74% in rezervor. Sunt EV chargere la fiecare statie de benzina (fiecare 20km) asa ca am fost mult mai relaxat si am ales sa merg pe mana Merc-ului, care mi-a recomandat sa opresc la un Total (alta chestie imensa, cu vreo 16 chargere 150-300kWh), cat am luat pranzul, Stabucks si pipi stop. Intelligent Navi mi-a sugerat sa incarc doar pana la 72% si restul la Calais la Le Shuttle, dar iar am zis, more is more si am bagat 100% mai ales ca era foarte rapid. Dupa 45 de minute am reluat calatoria pana la tunel, am facut rapid validarea la Global tax (VAT-ul din Franta, Brexit divident:) si inca 15 minute incarcat gratuit la statiile Engie din parcarea tunelului. Doamna s-a panicat imediat cum a vazut numarul nostru la Please Proceed, dar am urmat comportamentul altor EV-isti care au pornit doar cand au vazut 'Last call', deh, incarcarea rapida mocas nu se refuza. N-a mai fost nevoie sa opresc in UK, am ajuns cu inca o treime de 'rezervor' acasa.

Concluzii? UK e in dark ages la infrastructura, ce am vazut in Franta e imens. Si fara sa fie EV-uri in jur, cu exceptia incarcarii la Ionity (unde mai era un Audi), la FastNED si Total am fost singurul in statia de alimentare).
Attachment:
IMG_0186.jpg
IMG_0186.jpg [ 752.65 KiB | Viewed 1437 times ]
Alta concluzie - costurile. Ionity and FastNed are my friends. Total, not so much:) Trebuia sa urmez Intelligent Navi si sa opresc la 72% la Total. Dar oricum ptr 900 de km door to door (excluzand desigur Canalul) cu 93 de pounds (si cam 40 autostrada dus intors) e perfect ptr distante din astea. Am dar 260 la Le Shuttle dar ptr ca am asteptat pana in ultima zi, altfel cu o saptamana inainte era 85 each way. Acum ne propunem Amsterdam cu popas peste noapte in Bruges la dus si Chimay Abbaye la intors. La preturile de la avioane din ultima vreme e un no-brainer, lasand la o parte ca ai mai muta flexibilitate.

Ultima concluzie - sterg toate tampeniile de app-uri de pe telefon si cardurile Shell recharge/Liberty ptr ca Mercedes Me is my friend. Atat am nevoie, plus badge-ul de la servici:) Toate incarcarile pe factura lunara, fara comisioane si alte mizerii.
Attachment:
IMG_9794.jpg
IMG_9794.jpg [ 32.36 KiB | Viewed 1437 times ]

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 May 2023, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Cati km si cate opriri ai facut sa incarci?
Ce VAT ai platit acolo, pentru ce anume?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 May 2023, 15:00 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Pai de acasa pana la Le Shuttle sunt 90 mile, deci approx 150km. De la Calais de la iesirea din tunel pana la Val D'europe 315 km pe A26 si A1 (autostrazi), apoi A104 (drum national). Deci putin peste 900km. Cu 3 opriri (doua la dus, una la intors). A doua oprire la dus nu era absolut necesara ptr incarcare, mai degraba ptr descarcare:) Altfel spus, daca mergeam cu un benzinar, m-as fi oprit exact la fel, doar poate timpii ar fi fost altfel, adica cu vreo jumatate de ora mai putin per total (cat am mai stat in masina dupa nevoi/pranz/cafea).

VAT il recuperezi la iesirea din Franta, iti pui app-ul de global tax pe telefon si iti dau ei un cod de bare. Cand cumperi ceva peste 100 EUR in Franta, le ceri sa-ti dea un form de global Tax refund care ti se asociaza cu codul ala de bare de pe telefon. Apoi cu formul respectiv te duci la Calais si sunt automate (Pablo kiosks se cheama) unde scanezi formul si gata, primesti TVA-ul francez inapoi (20%). E foarte rapid, 30 secunde dureaza la automat (pe form).

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 May 2023, 15:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Londra - Essen si retur, cu putina fataiala in Essen, putin peste 1200km, am facut o singura alimentare in Essen. In conditiile in care am rezervorul asta ridicol de 50litri si am mers 5-10km/h peste limita de viteza pe tronsonul respectiv. In DE nu prea am prins zone sa "ii dau bordul" :lol: , prea mult trafic in zona aia, deci nu am avut unde sa fac risipa.
Pe fiecare picior am avut o oprire de aprox 45minute pentru luat masa, dar fara sa fiu conditionat unde ma opresc. Tehnic aici poti zice ca incarci, dar esti restrictionat unde anume te opresti. In Olanda/Belgia, statiile electrice de incarcare erau in the middle of nowehere, eventual langa o parcare de camioane daca vrei sa faci chitchat cu camionagii :lol:

Ca sa egalezi genul asta de scenariu iti trebuie o electrica cu minim 350mile range si mers cumpatat, altfel 375mile+. Si multa planificare.
Sunt sigur ca lucrurile se vor imbunatatii pe viitor din toate puncele de vedere, baterii/range, densitaea de statii, insa pana atunci o sa vezi inca foarte putine electrice in interurban.

Treaba cu VAT-ul merge si pentru benzina/diesel? e numai Fr in treaba asta sau e o treaba generala UE? (tre sa recuperam live pe treaba asta :D )

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 May 2023, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Treaba cu VAT n-are treaba cu masina, e ptr orice cumperi in Franta peste 100 EUR.
Si in EU in general, doar ca difera suma minima, in Belgia am vazut ca e 125 EUR.

De fapt vad ca nu recuperezi tot VAT-ul, ca baietii iti mai scad taxa de procesare, doamna si-a cumparat un costum de 300 EUR, VAT-ul a fost 50, dar am primit inapoi doar 36. Ma rog, tot e bine, ca primesti, nu dai. Si procesul e foarte rapid cand parasesti Franta. Dar e valabil si cand cumperi din alta tara, daca te duci cu masina in DE spre ex., dar faci validarea tot la Calais la Pablo kiosks.
E valabil din 2021 incoace, de cand au iesit din UE.

La traseu eu am precizat ca opririle le-am facut pe stilul meu de mers, fara sa ma grabesc si cand simt pipi/foame fac pauza:) Face parte din procesul ala de imbatranire, pana la 40 ani ma grabeam, dupa nu:)...O sa ma uit dupa statii in Belgia si Olanda, categoric nu e foarte misto sa te opresti cu tiristii, asa e in UK spre exemplu, la Ionity sunt in mijlocul campului unde ai un cafe orientata spre clientela traditionala (parcul de TIR). In Franta difera, toate sunt cu statiile de benzina si sunt civilizate, insa si acolo sunt statii si statii. Desi cea mai scumpa, aia cu Total avea restaurant cu meniul zilei misto, MacDonald's, Paul, Starbucks, Boulangerie etc, supermisto. Aia cu Ionity era mai slabuta, cu Croque Monsieuri inghetate si care dupa microvele, erau tot inghetate la mijloc:)

De planificat, daca esti brav, iti face oricum masina planificarea si iti imparte traseul. Probabil cand ai multe mile la experienta te poti increde, eu insa recunosc ca nu las procesul asta doar la mana Merc-ului, de obicei am vazut ca iti recomanda sa incarci cand scazi sub 20%. Ok, sa zicem ca merge si aia cand ai statii gigantice ca in Franta si nici o electrica pe drum, dar cand ai doar 3-4 atunci e cam inconstienta sa lasi pe 15% parerea mea. Nu stiu cum e in Belgia si Olanda, dar in FR pe autostrada cred ca daca am vazut 2-3 Tesle si atat, nici un alt EV. Statii imense, rapide si goale, un exemplu de infrastructura inaintea cererii. In UK e invers, plin de electrice acum si statii ok, dar nicidecum la nivelul ala. Sunt foarte curios de ce francezii nu adopta, maia les ca preturile la statii par mai mici decat in UK si pretul la benzina am vazut ca e 2EUR/litru sau chiar peste?!?

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 16 May 2023, 22:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Pe aitostrazi in Fr oricum nu prea e nimeni oricum :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 May 2023, 13:56 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 891
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Atatea incarcari fara cicluri "complete" (20 - 80% sau 20-90%), unele dintre ele numai la statii rapide, nu dauneaza bateriei?


Vazusem pe unul cu o Tesla Model 3 pe A1 (nu mai stiu daca intre Arad si Timisoara sau dupa Timisoara pe sensul spre Sibiu), acum vreo 2 luni, mergand cu 100 km/h. Eu aveam 140 km/h pe CC si am trecut repede pe langa el. De asta estimez ca avea 100 km/h. Nu imi pasa ce fac altii, insa personal nu as putea sa merg asa pentru nimic in lume. Imi plac motoarele electrice / vehiculele electrice, insa, din punctul meu de vedere, sunt de folosit doar in oras sau pentru navete scurte. Pentru autostrazi alternativa termica inca este ceea ce trebuie daca timpul personal conteaza. Poate noile baterii Na-ion sau viitoarele baterii solid-state sa schimbe situatia, insa deocamdata consider ca viitorul electric nu prea poate fi cu Li-ion.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 May 2023, 16:31 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Daca se fac repetat, probabil ca da, insa din ce am citit trebuie sa faci mult mai multe chestii ca sa daunezi bateriei. De la 80% se taie oricum viteza de alimentare, de asta recomandarea e sa te opresti din incarcat, ca practic restul e timp pierdut, insa daca tot stai si iti termini sandwich-ul sau masina e in parcare si nu e nimeni care sa astepte, nu vad personal de ce te-ai opri.

Nu stiu cat de mult conteaza intr-adevar viteza, parerea mea sincera e ca mai bine mergi cu cat e permis pe autostrada (130) si opresti apoi sa incarci, decat sa te tarasti cu 100. La un calcul simplu matematic daca mentii viteza constanta o ora, daca mergi cu 130 ai ajuns la statia de incarcare rapida si ai si incarcat rapid diferenta de mile fata de unul care merge cu 100. Sigur, daca mergi pe Autobahn cu 180-200 atunci cred ca ai nevoie rapid de o statie de incarcare, dar la 130 eu nu am sesizat o diferenta ca de la cer la pamant fata de 110 spre exemplu. Se duce mai rapid jus-ul, dar nu atat de rapid. Acum nu stiu daca exista diferenta in functie de cat de mare e bateria, daca o ai grea cum ar zice Hagi, nu se simte. Daca e una micuta, poate atunci conteaza cum mergi, la o talpa mai grea se duce mult mai rapid 'benzina'.

Cum folosesti 'electrica' (la drum lung sau in oras) iarasi depinde de circumstantele personale. Daca esti grabit, avionul e prietenul cel mai bun, sau 'termica' daca e o familie cu copii. Daca esti mai relaxat, atunci EV-ul isi face treaba foarte bine si ieftin.
Noile EV-uri incarca mult mai repede, 20 de minute ptr 20-80% e foarte bine si deja rivalizeaza cu o 'termica' (asumand ca statiile de incarcare rapide nu sunt o problema). La fel, cele cu autonomie peste 350 mile care incep sa apara din ce in ce mai multe.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 May 2023, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 891
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Respectivul cu Tesla nu stiu daca mai avea vreo statie de incarcare de-a lungul A1 pana la Deva. Cred ca socoteala din Romania nu se potriveste cu cea din vestul Europei.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 03 Jul 2023, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Pun si eu asta aici, o comparatie Model 3 Dual Motor Long Range vs Mercedes EQE 350. Care ar parea putin desueta in conditiile in care EQE e la o alta clasa fata de Model 3 (care in teorie ar fi in gama EQA sau in cel mai bun caz, EQC).
Attachment:
Comparison.png
Comparison.png [ 143.62 KiB | Viewed 1115 times ]
La parametri tehnici, vad ca nu exista nici macar un capitol la care EQE-ul sa fie avantajat, nici macar la range, care credeam ca e punctul forte la noile Merc-uri electrice.
Daca ma uit la pretul de catalog, Model 3 costa cu 25k pounds mai putin (52k fata de 77k).
Si cu toate astea, in leasing, ambele cu 4 ani/5k mile anual, toate costurile incluse fara avans, rata lunara e identica. Ceva fac bine de tot baietii lui Elon la tehnologie daca pot surclasa un model cu doua clase deasupra si mai recent cu vreo 5 ani, dar aia ai lui Benz sunt artisti la finantare:)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 Jul 2023, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 891
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
dand Quote:
Si cu toate astea, in leasing, ambele cu 4 ani/5k mile anual, toate costurile incluse fara avans, rata lunara e identica.
Chiar reusesti sa faci maxim 5000 mile (8000 km) anual?


dand Quote:
Ceva fac bine de tot baietii lui Elon la tehnologie.....
Nu sunt fan Tesla si nici nu cred ca voi cumpara. Insa tehnic cam bat pe toti la managementul energiei electrice. O fi doar SW, o fi si din componente HW, nu stiu. Insa da, fac foarte bine ceea ce fac.
Urmeaza in curand Tesla Model 2 (clasa compacta). Inteleg ca va avea autonomie in jur de 300 mile (baterie mai mica decat la Model 3, cred ca in jur de 50 kWh), cu pret in jurul a 25000 USD. In ziua lansarii va pune si mai mult in dificultate pe producatorii "clasici".


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 Jul 2023, 13:10 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
centurion Quote:
Chiar reusesti sa faci maxim 5000 mile (8000 km) anual?
Nu, 5000k anual e prea mult ptr mine :lol:
La leasingul dinainte am facut vreo 9000 mile in 3 ani (in loc de 24k cat era contractul), cu EQC-ul desi am mers mult mai mult tot am doar 7k mile dupa doi ani si ceva. Asta in conditiile in care folosesc transportul in comun doar cand ma duc la bere, plus prima excursie in afara in franta. Anglia e mica, si in general merg doar in sud la mare, pe coasta, nordul tarii nu ma atrage defel. Plus in vacante mergem in zone insorite cu avionul; anul asta ma gandeam ca mergem in Cornwall, dar la preturile la hoteluri acolo (in general cazaturi de case vechi transformate in B&B), e mai ieftin sa zbori in Spania/Grecia, lasand la o parte vremea. Deci teoretic n-am efectiv cum sa fac 5k anual, decat doar daca incep vreun proiect prin UK si merg cu masina (nerentabil oricum ptr ca se plateste putin la km conform normelor HMRC aka The taxman, deci si asa ar trebui sa fie in vreo zona unde nu ajunge trenul si n-am altceva la dispozitie).

Nici mie nu-mi place Tesla ca masina personala, cred ca am mai spus-o, insa nu pot sa nu recunosc ca tehnologic sunt peste producatorii clasici momentan. Si sper sa continue asta, ptr a pune mult mai multa presiune pe ei, ptr ca la momentul de fata impresia mea e ca Merc/BMW et co nu iau EV-urile foarte in serios (marja mai mica de profit probabil) si trag cat se poate de mult de ICE-uri unde au piata asigurata.
Mie mi se pare incredibil ca au masini sub 2 tone, Model 3-ul ala are 1800 cu tot cu baterie (gandindu-ne ca nu cu mult timp in urma 159-le avea o greutate similara). Cam toti ceilalti producatori nu reusesc sa coboare sub 2t, marea majoritate mai aproape de 2.5t decat de 2.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 10 Jul 2023, 23:10 
Offline

Joined: 18 Jun 2015, 15:45
Posts: 44
Car: -
dand Quote:

Nici mie nu-mi place Tesla ca masina personala, cred ca am mai spus-o, insa nu pot sa nu recunosc ca tehnologic sunt peste producatorii clasici momentan. Si sper sa continue asta, ptr a pune mult mai multa presiune pe ei, ptr ca la momentul de fata impresia mea e ca Merc/BMW et co nu iau EV-urile foarte in serios (marja mai mica de profit probabil) si trag cat se poate de mult de ICE-uri unde au piata asigurata.
Mie mi se pare incredibil ca au masini sub 2 tone, Model 3-ul ala are 1800 cu tot cu baterie (gandindu-ne ca nu cu mult timp in urma 159-le avea o greutate similara). Cam toti ceilalti producatori nu reusesc sa coboare sub 2t, marea majoritate mai aproape de 2.5t decat de 2.
In mod sigur nu sunt tehnologic peste producatorii clasici (unii dintre ei). Poate doar la feedback-ul navigatiei. Cred ca nemtii nu vor sa isi fure profitul de la gura si astfel lanseaza bev doar ok ca sa zic asa. Cand vor sa faca performanta, atunci nu au adversar (decat tot de la producatori din europa), a se vedea id.R care a demolat absolut tot in afara de 919 evo hibrid, care tot de la vag era. Trecand la auto mai de pe lumea asta, avem record cu Taycan in 2019 pe Nring ca mai apoi sa vina tesla cu plaid in 2021 si abia sa smulga 7 secunde cu peste 300 cai in plus si ~150 kg in minus. Dupa doar 1 an, a revenit Porsche cu upgradeuri la sasiu si gume si a batut recordul lui Plaid. Fara putere in plus, fara kilograme in minus. Fast forward, actual avem record Plaid pe Nring cu upgrade la semislickuri si frane.

Anyway, se tot vorbeste de ani buni ca tesla o sa reduca diferentele de finisaje si calitate fata de producatorii clasici. Nu stiu, am fost la un test drive cu model y 2023 lr si am fost cu gtx-ul meu. Dupa ce am terminat test drive-ul si m-am urcat inapoi in gtx, am ramas socat de diferentele de calitate intre cele doua (si sa fie clar, eu imi injur gtx-ul la orice prieten pentru ce calitate au putut sa ofere). Pozitia la volan, volanul in sine care e ciudat rau pe tesla etc.

Cu riscul de a ma repeta, cred ca nemtii nu vor sa isi diminueze inca profiturile, si de asta sper ca tesla si hyundai & kia sa mentina presiunea pe europeni.

_________________
VW Id4 GTX

EX: Alfa 159
Audi A6 c7 avant


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 08:50 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
China are aproape monopol pt anumite resurse.
Recent, dacă nu mă înșel chiar săptămână trecută, china a zis așa: bă băieți, ia gata cu huzureala asta. De acum încolo cine vrea metale d-astea de la noi trebuie sa primească acordul politic, nu vine oricine sa cumpere. Dam cui vrem noi, cât / când vrem noi. :fuck: Sa vedem acum cine (mai) are curaj sa mearga full ev...

Au trecut 15 ani de când se spune ca ne pregătim pt EV, mai abitir ca Dinamo pt sampion lig. După 15 ani începem sa acceptam ca de fapt nu avem resurse pt o strategie full ev, suntem total dependenți și ne expunem astfel unui risc major.

Începând cu 2030 (plus/minus) cam toți au declarat ca merg full ev. Cum ii este clar cuiva astăzi? Ne apucam acum serios de treaba și facem în 6 ani ce nu a fost posibil în 15 !? Inventam fabrica de resurse și metale rare, sau cum ? Băgăm plastic și ies pe partea ailaltă metale rare, nu?
A, da, stiu - lucrează niște băieți deștepți acum și or sa ne propună bateria minune, care tine o vesnicie, range maaaare, e construita din nimic, se încarcă ultra fast și nici nu poluează. E gata, domnule, trebuie sa ii dea drumu :))))
Maine apare, imediat după mașină care merge singura.

Eu tot sper ca Europa sta naiba cuminte si nu se expune aiurea. E ok si cu ev, sa existe - e doar un alt mod de a misca o cutie de fier, in definitiv. ev e doar o alternativa, si probabil asa va ramane cata vreme mai suntem noi p-aciulea, astia care scriem acum.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 11:02 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Shaq, eu nu vorbesc de cine rupe pe Nurnburngring ca nu intereseaza pe nimeni asta, vorbesc de masini de strada, unde momentan vad ca Tesla are autonomie mai mare si performante mai bune, masini mai usoare. Da, ei nu dau doi bani pe chestii traditionale cum ar fi sa vezi viteza cu care mergi sau sa ai un mimin de comfort, au doar o cutie cu volan si un televizor pe mijloc, dar strict la partea de performante mi se pare ca e o discrepanta destul de mare fata de producatorii 'traditionali'.

Aia 15 ani de pana acum nu prea au fost 15, ca nu prea s-a stressat nimeni cu EV-urile, cred ca lucrurile au inceput sa se miste cu adevarat serios doar incepand de acum 4-5 ani. In ritmul asta pare destul de putin probabil ca in 2030 vom trece toti pe EV-uri, eu as tinti mai degraba un fifty/fifty (mult mai realist). Care probabil se va intampla fara prea mari interventii si presiuni politice, demograficul se schimba, tinerii nu sunt interesati de ICE-uri, oamenii cu venituri peste medie idem, si evident asta acolo unde exista infrastructura (adica mai putin in estul europei si mai mult prin vest unde in 2030 cred ca vom putea vorbi de o slaba majoritate EV dupa 2030). Pe termen lung, din ce inteleg "solid state" e mult mai sustenabila, pare cam imposibil sa avem o productie de miliarde de baterii in actuala forma si cu actualul proces de productie. La alimentare iarasi momentan cred ca paradoxal stam mai bine decat se crede, insa nu stiu daca operatorii noi (the FastNeds and the Instavolts) au puterea economica sa continue sa isi extinda reteaua, ptr ca aia gen Shell&co vad asta ca low margin business si o fac mai mult de ochii lumii.

La camioane si TIR-uri insa nu stiu cum sta treaba, ca din partea aia nu aud prea multe stiri.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Ma uitam la trendul in UK (o tara cam pe la partea de mijloc a spectrului auto cred dpv proportii, adica nici ca in Scandinavia, in urma Germaniei, Tarilor de Jos, dar cu o proportie mai mare a EV decat in sudul si centrul/estul Europei) ca un barometru.
In iunie a fost prima luna din istorie cand cota de piata a benzinarelor a coborat sub 40%, in vreme ce full EV au ajuns aproape la una din 5 noi masini inregistrate. Pe de alta parte, si matematic, daca pui 2 procente pe an si in 2030 n-ajungi la 100% full EV:) deci eu zic un 50% cota de piata EV in 2030 e mult mai realist.
Attachment:
SMMT-Car-regs-summary-graphic-June.png
SMMT-Car-regs-summary-graphic-June.png [ 536.16 KiB | Viewed 819 times ]

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... hsvH9gw-BY

Eu stiu ce zici. Aparent nu merge, sau sa spunem altfel, nu merge atat de bine pe cat s-ar fi vrut. Pe trend si % e minunat, in volume din total, inca nu. De europeni zic, ca tesla merge binisor.

Mai e o declaratie faina q lui Tavares, recenta. Cand gasesc linkul, il pun si pe ala. Îngrijorarea exista si e intemeiata.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
https://www.lefigaro.fr/societes/carlos ... s-20230705

Scuze pt 2 post, e greu cu edit pe tel.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
E cu paywall:)

Revenind la statistici, putin suprinzator ptr mine, dar Tesla aparent nu are chiar asa o cota de piata precum credeam, cel putin in 2022 au avut vanzari foarte apropiate cu cele ale Merc, BMW si VW (conform Statista, un operator foarte mare pe piata de servicii statistice).
Attachment:
Picture3.png
Picture3.png [ 53.18 KiB | Viewed 803 times ]

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 13:17 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3797
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Nu cred ca mai e cineva care nu a ghicit ca in spatele promovarii asteia agresive a EV-urilor din ultimii ani stau ratiuni de geopolitica. Tesla a spus-o cu subiect si predicat, scopul ei principal e pacea in lume. Ca lumea o sa fie mai mult sau mai putin poluata ca inainte vine pe locul doi si e discutabil. Combustibilii fosili incep sa se gaseasca mai ales pe teritoriul unor state care nu prea mai raspund la comenzi (Arabia Saudita, Rusia, Iran, Venezuela etc.) si atunci parca nu vrei sa ajungi la mana lor, ca daca incep aia sa plateasca polite... Cum spune Cristi mai sus, unii s-au cam prins ca "scapi de dracu, dai de tac-su", China o sa faca mare deranj daca se insista pe partea asta.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 14:03 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Nimic nu bate o teorie a conspiratiei in zilele noastre, grupuri oculte care decid politici globale, care decid sa mergem in SUV-uri si experimenteaza cu Covid:)
Nu e ca si cum daca nu ar fi EV-urile, China ar duce-o dezastruos si maica Europa ar dudui de industrii. Dupa mine, riscul de deindustrializare si de dependenta totala fata de China nu e datorata industriilor verzi, ci mai degraba celor care se opun din rasputeri.
2030 e un an fixat acolo cam heirupist. Dar hai sa vedem, merge bine, nu merge, ok mai producem ICE-uri cativa ani, no biggie. Inca 5 ani de TFSI-uri nu conteaza "in the grand scheme of things".

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 16:17 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Nu e atat de simplu, ne place, ok, nu, hai ca mai bagam niste ice. Se poate, dar cu niste costuri, maricele. Sa ai, a la long, departament de inginerie ice, inginerie ev, multe funcțiuni la dublu doar pt ca nu iti e clar ce se va intampla înseamnă costuri mari. Pe care tot noi le vom plati oricum. Cred ca asta e un scenariu de evitat, sa mergi in paralel cu ele fara niciun orizont.

Refer la conspirații, ai spus la un moment dat o vorba cu care eu sunt de accord. Nu orice agarici face conspiratii. E nevoie de munca, inteligenta, efort. Etc

In opinia mea, la ev e vorba de niste calcule suprarealiste, mai optimiste decat era cazul.
Nu vad nicio problema in a constientiza asta, a o recunoaste. (CEO acestor companii auto se declara la randul lor ingrijorati, nu inventează lumea subiecte/conspiratii de plictiseala). Contextul se mai schimba... ghinion! (Mi s-ar parea mai rau sa nu se discute si despre minusuri/riscuri).

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 11 Jul 2023, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1319
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
E un subiect sensibil si daca la CEO-ii producatorilor e perfect acceptabil sa se planga preventiv si sa incearca sa stoarca niste bani/facilitati de la guverne, la politicieni e stop joc ptr primul care va muta termenele. Ca e genul ala de subiect emotiv:) Dar se va intampla, nu zic ca pe 31 decembrie 2030, ci va deveni destul de vizibila chestia cu 2-3 ani inainte. Nu cred ca e nevoie de planuri diferite de cercetare dezvoltare, faci aceleasi ICE-uri ptr inca cativa ani, Alfa Romeo spre exemplu cum e in stare sa tina un model minim 8 ani fara nici un plan de viitor si altii nu pot? :)

Dar cum ziceau si altii, trebuie mentinuta presiunea pe producatorii auto traditionali, ca altfel nu se misca nimic.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1332 posts ]  Go to page Previous 139 40 41 42 4354 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited