iuli78 Quote:
Din ce am observat ,se uzeaza foarte usor imbusul sau torxul din capatul amortizorului (cel cu care tii contra) unu de la masina care avea amortizoare originale am resuit sa il desfac doar cu un pistol de impact Milwaukee si tubulara lunga de 22 (cea de impact mai groasa nu intra) , cu o cheie mare si prelungitor nu a mers .
Ca observatie ,cele 2 suruburi care trec prin amortizor in general se scot greu ,dar se scot pana la urma ,daca cel de sus are filet pana in capat ,cel de jos (cel mai lung) sunt de 2 tipuri :
1.La un capat merge doar cheie fixa de 15(capatul surubului aste cam oval ) ,a celalat capat mai este aproximativ 1 cm in continuarea filetului , este bine ca poti bate cu ciocanul sa iasa , pentru ca in general o sa fie nevoie
2.Celalat tip se surub este cu hexagon la surub si piulita (cheie de 19) dar filet pana in capat
De vina ca se scot greu ar fi locul prin care intra suruburile , nu sunt prea largi , suruburile intra cam la fix , se aduna rugina ,mizerie si iese greu, probabil daca gaurile erau putin mai mari si surubul intra doar prin interiorul fuzetei ,era alta mancare de peste ,dar asa el intra prin interior doar la margine ,iar o bucata de aproximativ 6-7 cm (nu stiu exact) sta pe afara si are timp sa se puna mizerie si rugina pe el ,nu ai acces sa cureti cu peria de sarma tot surubul , si cand vrei sa scoti suruburile o sa mearga mai greu daca au trecut cativa ani de cand sa umblat ultima data .
In cazul torx-ului sunt forte mari la mijloc si material putin. Ca sa nu strici torxul, cheia trebuie sa ramana perfect perpendiculara pe axul amortizorului. Aici ai doua solutii:
1. scule dedicate pentru amortizoare (Tubulara lunga de 22 cu torx care trece fest prin mijlocul ei)
2. adaptare din scule obisnuite ca sa obtii efectul sculelor dedicate:
-cheie tubulara teava 19x22mm
-antrenor 1/4 cu prelungitor si tubulara Torx ca sa treci prin cheie tubulara teava (din carton sau plastic faci ca o bucsa pe antrenor ca sa stea fix in interiorul cheii tubulare)
-cheie fixa de 27mm (parca) ca sa poti actiona cheia tubulara teava
Odata stricat torx-ul singura sansa este cu un pistol de impact si tinut contra cu un cleste blocator cu ceva pe falci prins pe tija cat mai aprope de flansa (zona in care nu lucreaza)
Pentru suruburile de pe fuzeta eu procedez asa: scos piulita, apoi pistol cu impact pe surub. Daca ai noroc incepe sa se invarta. Daca nu, antrenor sanatos si miscat inainte/inapoi pana isi da drumu. Cand incepe sa se miste cat de cat, facut parghie intre piulita si fuzeta in timp de rotesti de surub. Degripant la greu si ies.