dupa o discutie cu un coleg forumist (identitate secreta) se pare ca m-am inselat.
What happens when I have a wheel in the air? As mentioned above, the Torsen differential is a torque multiplier. The Torsen requires some type of resistance or friction in the system to function properly. A wheel in the air provides zero torque or friction on the system and as the Torsen multiplies the available torque, zero, by its TBR, the end result is still zero.
zi-mi si mie cum dracu quattro nu a reusit sa iasa cand 2 roti aveau aderenta si a putut cand era cu doar 1 roata cu aderenta?
eu am un audi quattro si am iesit pe drum cand aveam fata pe asfalt si spatele in noroi, fara tam tam.
ca sa intelegi si tu mofo de ce quattro pica aceste teste, si anume astea pe role, ii din cauza cum ii facut diferentialu central, torsen-diff:
1. in cazul in care o punte are aderenta care tinde spre zero comparat cu cealalta punte care are maxim de aderenta (adica o punte pe role/gheata sau ceva simiar si cealalta punte pe asfalt) atunci el se comporta ca un diferential clasic-adica da puterea la puntea unde se invarte mai usor.
se poate evita aceasta situatie, daca se aplica usor frana. daca puntea spate ii pe role/gheata, se poate trage usor de frana de mana.
2. in cazu in care ambele punti is pe suprafete cu aderenta cat de cat simiar (nisip-noroi, gheata/zapada, pietris/pamant) atunci puterea o da exact invers ca un diferential obisnuit: acolo unde se invarte mai greu.
iar in cauza ca ii doar un diferential, fara electronica, puterea ii transmisa instantaeu, fata de bmw care trebuie sa patineze cateva fractiuni de secunda ca sa reactioneze
q5-ul ala pur si simplu avea asr-ul dezactivat. asa se comporta un torsen