Salut,
Chestiunea diesel vs benzina e o discutie lunga si subiectiva : ce iti place, cati km faci pe an => costurile aproximate de carburant pe an, cat vrei sa tii masina, valoare de revanzare, etc, etc..
In principiu..daca nu mergi mult cu masina, achizitia unui disel nu se justifica dpdv financiar. Bineinteles ca poti prefera oricum diesel si atunci e chestie de gust. Deci..poti alege un 1.6 de ex, cu km putini (maxim 60k Km sa zicem..) si te va satisface, vei iesi si la pret bun. Daca insa vrei sa mergi mai mult (si iti spun eu ca se simte consumul atat in oras cat si in afara
), poate iti place cuplul mai mare de diesel, vrei sa o dai mai usor peste 1-2 ani sa zicem..atunci diesel poate fi varianta.
Ti-as recomanda Germania, da. Dar poti avea noroc si gasi si in tara variante foarte bune, sunt destule exemple de astfel de persoane fericite si la noi in club
.
Preturi...pt asta poti consulta rubrica de garaj unde suntem destui care prezentam istoria masinilor noastre cu toate evenimentele/preturile aferente. Costurile de intretinere la diesel nu sunt deloc mari fata de benzina, singura diferenta este pretul unui filtru de motorina (maxim 150 RON). In rest, tot cam acelasi lucru e.
Eu am avut si benzina (si inca una minunata chiar
), iar acum am si diesel. Da, sunetul acelui boxer era demential, nu stiu unde il voi mai gasi, da masina era cart la stabilitate, era super misto, dar iti spun ca la situatia mea financiara (si sunt un om de rand/obisnuit sa spunem) costurile de carburant ma rupeau la benzina, pe cand la diesel mergand zilnic cu masina la munca prin super-aglomeratie, daca bag de maxim 250 RON pe luna motorina. Cu 145-ul cred ca as fi bagat 500 RON ca popa pe luna
.
Un alt aspect - performantele masinii. Eu am vrut masina mai puternica fata de stock, drept urmare un JTD sau Multijet isi arata adevarata valoare dupa un remap, devenind foarte fasnete, pe cand un TS de ex....hmm..bani multi ca sa il faci nervos, un simplu chip nu iti da ceva prea spectaculos.
Service...ca in Romania, cum iti este norocul
. Sunt lucruri pentru care vei merge la Auto Italia de ex, sunt altele (majoritatea) pentru care vei merge in alte parti. Piesele nu sunt ieftine (mai ales ce este legat de articulatii, distributie, amortizoare), dar nici cele mai scumpe, daca stii de unde sa cumperi.
Deci..sunt multe aspecte. Ar trebui sa ne zici mai exact ce doresti de la viitoarea ta masina, cat crezi ca vei merge pe an aproximativ, ce astepti de la masina pe viitor (dupa achizitie - eventuale planuri tuning), etc..