Razvan29 Quote:
centurion Quote:
E la mintea cocosului, vrei explicatii logice?
Da, nu eram sarcastic. Eu te-am intrebat de ce zici ca echipele mici nu au fani si tu imi explici de ce top 3 contenderi la WDC si WCC au cei mai multi fani.
Tu ai inteles, din ceea ce am scris, ca echipele de genul celor enumerate au 0 fani?
Au un numar insignifiant de fani. Aceste echipe nu au ceva specific care sa atraga sustinerea publicului. Poti spune ca esti din Hinwil, si atunci sentimental tii cu aia din orasul tau. Sau ca esti vreun japonez ori chinez, mandru de originile tale, si atunci tii cu pilotul din tara ta si, conjuctural, si cu echipa la care piloteaza. Dar echipa in sine nu atrage prea multi pentru ca nu are nimic de oferit.
Exista fani Ferrari, indiferent cine piloteaza pentru ei. Pe aceeasi idee, fani Mercedes, Mclaren, Aston Martin. Aceste echipe au fani datorita istoriei lor si a imaginii brandului lor (la care se adauga si suporterii pilotilor veniti - gen Vettel si Alonso la Aston Martin, Raikkonen la Alfa Romeo etc.).
Sper ca am fost mai clar de data asta. Oricum ma opresc aici.
Razvan29 Quote:
centurion Quote:
O simpla cautare pe internet ar duce la asta:
It means that parent company VW will have to fund two separate engine development programmes – which will be much most costly than them sharing designs and rebadging them.
“You can imagine there was a huge discussion,” he said. “But we decided, as both our brands have a lot of fans and both our brands have their special character, to keep it completely separate and do two operations.
Razi in continuare......
Rad, ca e aberant. Cine din echipele actuale ar fi de acord ca doua firme de varf de sub umbrela VW sa aloce
fonduri si know-how la comun sa creeze un motor pe care sa-l imparta si sa fie mega competitiv din prima sesiune de practice-uri din 2026?
De asta si regulamentul a fost formulat incat sa permita ca Audi sa mearga pe o directie (motor + parteneriat Sauber a la BMW-Sauber) iar Porsche sa mearga pe alta directie prin achizitia a 50% din RBR, inclusiv divizia de powertrains. Acum sunt in impas, nu stiu cine sa-si puna primul stickerul pe motorul Honda (RB powertrains sau Porsche)
Ah, si circula zvonul ca Honda isi regandeste iesirea din F1, de frica de a nu lua iar teapa cum au facut cu Brawn.
Partea cu fani, caracterul brandului, etc. sunt povesti. Astea sunt business-uri care trebuie sa genereze profit intai de toate, iar F1 Management incearca sa creeze un cadru optim pentru acest lucru.
Deci tu spui ca Porsche va pune pe eticheta pe motorul Honda si astfel va intra in F1 (pe baza achizitiei a 50% din RBR). Pune articolul unde scrie asta. Nu vreau parerea ta, as vrea sa vad articolul. Deocamdata avem asta: "Audi's decision to do its own power unit has raised some intrigue, because sister manufacturer Porsche, which is expected to announce its entry with Red Bull in the next few weeks, will run its own engine too."
Audi si Porsche au venit cu explicatia alegerii intrarii in F1: "That will also come in the direction of 2026, when the engines will be electrified to a much greater extent, including with synthetic fuels." Ei lasa de inteles ca datorita noilor reguli privind motoarele (Porsche fiind interesata si de combustibilul sintetic) au decis sa intre in F1. Deci sa si produca acele motoare.
Asa cum Mercedes livreaza motoare pentru propria echipa, dar si clienti importanti gen Mclaren, Williams si Aston Martin, si VW putea sa produca motoare la centrul de la Neuburg si sa le vanda apoi ca "Audi" si "Porsche". Dar nu au vrut asa.