Dupa cum m-au dat deja baietii de gol, am dat si cu GTV-ul asta o tura de Grecia.
Inainte de plecare insa, am facut niste mici upgrades. In primul rand, farurile au primit un kit LED pentru pozitii, faza scurta si faza lunga de la leditup. Aceasi miscare am facut-o si la 156 acum cateva luni, iar imbunatatirea a fost fantastica. Stiind forma farurilor de la GTV nu aveam asteptari foarte mari, dar e destul de bine. Faza scurta e utilizabila, acum nu va asteptati la ceva apropiat de o masina moderna, dar imi aduce aminte de farurile OEM cu xenon de la 159. Pe acolo as aproxima. Iar faza lunga e efectiv imbecila, bate pana la Ploiesti si mi-e teama sa nu trezesc din somn vreo vietate noaptea prin coclauri. A meritat din plin acest upgrade, se poate merge cu masina noaptea acum. Al doilea upgrade, e la partea audio, unde am facut o mica ghidusie. Am pus casetofonul OEM in masina, pentru ca arata fantastic in interiorul masinii, il completeaza si il face sa arate fix cum trebuie. Dar parca mi-a fost prea peste mana anul trecut cu celalalt GTV drumul pana in Grecia doar cu casete, asa ca am ales sa montez un player modern cu Bluetooth si conectivitate de smartphone in torpedou. Am ajuns la baietii de la audiolab care au lucrat la numeroase Alfe din comunitate, au prelungit cablurile pana in torpedou, dar i-au dat curent si playerului original, astfel ca la pornirea luminilor de bord, se aprinde si el, chit ca e in stand by. Pot reveni oricand la folosirea casetofonului original, nu s-a gaurit/modificat nimic. Imi trebuie alte boxe la un moment dat, dar pana atunci sunt foarte multumit de miscare, am si muzica pe bluetooth, am si bordul intact.
Dupa, am dat o tura de aproape 3 saptamani pana in Grecia, drum anual deja cu GTV-ul. Cu celalalt am fost deja de 3 ori, a patra oara iata ca facem drumul si cu un GTV cu Busso. Gratie luminilor imbunatatite, mi-am luat inima-n dinti si am plecat pentru prima data noaptea. Pe la 01:00 plecam din Bucuresti, sperand sa scap de statul prea mult prin vami, si a fost decent, putin sub o ora in cele 2 treceri. Drumul a fost lejer, si a fost prima data cand am scos masina asta la drum lung. Se simte sanatoasa si cu chef de duca. E de o lejeritate fenomenala in exploatare, da mereu impresia ca nici macar nu se chinuie, de parca ar avea rezerve infinite de putere, orice depasire e mai usoara decat te astepti, si pentru ca oricum mare parte din drum a fost pe intuneric la dus, am mers destul de calm in treapta 6, parca am avut cutie automata, se pune in miscare de la orice viteza.
In fine, am ajuns cu bine la cazare, unde masina a stat vreo saptamana nemiscata, pana cand am zis ca dam o tura pana la Salonik care e relativ aproape. Aici v-as spune partea buna a unei masini intr-o stare estetica destul de slaba: nu iti pasa. Nu se vede in poze, dar masina e zgariata pe toate partile, lac sarit in cateva locuri, urme de pietre, vopsea crapata, haos. Chiar trebuie revopsita. Dar cand am fost acum in Salonik, nu mi-a fost nasol sa parchez pe strada unde m-ar putea freca unul sau altul. Sa va spun cum la un mall, am parchat chiar langa intrare? Sau ca pe drumul spre Grecia am luat un mic dejun cu cafele si croissanti, chiar pe portbagajul masinii? N-am mai facut astfel de manevre de cand eram tanar habarnist cu 159-le. Incepe sa imi placa nepasarea la astfel de aspecte.
Dupa inca vreo saptamana la mare, am remarcat roata spate cam dezumflata, dar am zis ca mi se pare. Dupa o raita la spalatorie si un plin unde grecul a insistat sa bage el benzina pana sus la capacul de la rezervor, am zis sa fac si presiunea. Iar surpriza a fost imensa cand am vazut ca presiunea in roata respectiva era sub 0.5 bar. Omu' de la benzinarie imi spune ca ma trimite sa rezolv la vulcanizarea care e la doar 200m. Plec la vulcanizare destul de calm, o pana e cea mai lejera problema cand esti plecat din tara, cel mai simplu de rezolvat. Sau poate o baterie descarcata complet sa fie si mai usor. Astea doua par cele mai banale. In fine, la vulcanizare il intreb pe grec daca stie engleza, imi spune ca nu, dar stie portugheza. Pe la inceputul anului mi-am luat Duolingo, am ales portugheza, dar ca orice alt utilizator de Duolingo, dupa vreo 3 saptamani m-am dat batut. Stiam sa spun ca "baietelul este in casa", "fetita mananca un mar", dar nu cred ca ma ajuta acum la problema mea. Asa ca i-am spus grecului ca nu stiu portugheza, i-am sugerat germana, dar a spus ca stie franceza. M-am bucurat, stau bine cu franceza. Din pacate insa, urma in curand sa aflu ca nivelul grecului de franceza era similar cu nivelul meu de portugheza. Ne-am balbait putin intr-un fel de franceza unde el inventa cuvinte iar eu trebuia sa le ghicesc, dar a inteles care e problema. A dat repede roata jos, a bagat-o in cada cu apa sa caute pana si imediat a venit sa imi arate o fisura pe laterala. In momentul ala am zis ca imi trebuie alt pneu. Dar n-am apucat sa spun nimic, grecul nevorbitor de engleza imi spune: five minutes. Il vad ca noteaza cu creta locul fisurii si pozitia ventilului, apoi da repede anvelopa jos, repara fisura, pune cauciucul in aceasi pozitie pe janta, imi cere 20 eur si ma trimite acasa. Il intreb daca e ok, e totusi pe laterala. Parfait, spune grecul. Asa ca am plecat.
Dupa cateva ore insa, m-au luat gandurile si stiind ca ma asteapta un drum de inca 1700km pana acasa, alegand sa evit vama Ruse cu podul inchis, preferand sa vad si eu Belgradul cu ocazia asta, trecand astfel prin Macedonia si apoi prin Serbia ca apoi in sfarsit sa intru prin tara pe langa Timisoara, am zis ca trebuie totusi sa fac ceva cu anvelopa aia. M-am intors la vulcanizare, sa vad ce optiuni am. Gumele de pe masina, Bridgestone Turanza 5
nu sunt ranforsate si nici nu mai exista. Turanza 6 care le-a inlocuit in gama Bridgestone, sunt ranforsate. Internetul urla sa nu combini anvelope XL cu unele non-XL, si deja ma gandeam ca poate ajung sa iau doua bucati. Bajbaim si batjocorim iar limba franceza si se apuca grecul sa caute ce ii spun. Nu gaseste nimic neranforsat, de la niciun producator pentru dimensiunea mea. Imi spune sa iau Michelin, are el in stoc. Ma duce in depozitul sau din spate unde imi arata un set nou nout de Michelin Pilot Sport 5, imi spune ca sunt "za best". Stiu maestre, dar sunt in vacanta, vreau sa stau la plaja si sa bronzez extremitatile, nu sa fac upgrades la masina. Imi spune sa iau o bucata in locul pneului cu pana, imi mazgaleste pretul unei anvelope pe o bucata de hartie, cu tot cu echilibrat si ventil nou, ca sa nu ne incurcam in cifre, si imi spune ca e cel mai bine asa. Masina avea pe langa pana asta, inca un cauciuc problematic, care avea niste bucati lipsa, acela era pneul de la care ma asteptam sa faca probleme. Deci deja cugetam sa iau doua. Cat grecul se ocupa de altcineva, m-am dus tiptil in depozit sa mai vad odata Michelinurile si sa verific DOT-ul. Aveau 2 luni. M-am intors la grec, i-am spus ca le vreau pe toate 4. A facut ochii cat o bufnita cand m-a auzit, dar s-a apucat repede de treaba, cat sa n-am timp sa ma razgandesc. Cum am gasit fix PS5uri intr-o statiune din Grecia uitata de toti zeii antici, fix pe dimensiunea mea si atat de noi, nu ma intrebati. In cateva minute aveam 4 gume noi pe masina, pentru jantele pe care nici nu stiam daca si cat le mai pastrez. Dar acum era luata decizia, astea raman o vreme buna pe masina. Ii spun ca imi trebuie o geometrie, pe drumul pana in Grecia am observat ca e cam stramb volanul, dar nu mi-a prea pasat, nu imi pasa de anvelopele alea si urma sa renunt la 18" si sa trec la 17" cu gume noi dupa vacanta. Imi spune ca are el un prieten, dar trebuie sa il sune sa vada daca mai e deschis. N-am inteles ce au vorbit, doar "Alfa Romeo, Rumania" am priceput din discutia lor. Mi-a aratat pe harta unde sa merg, i-am multumit si gratie probabil celei mai mari vanzari pe care a avut-o de ceva timp aici in statiune, mi-a dat cadou o sapca cu inscrisurile service-ului.
Am plecat spre geometrie, la doar 1km distanta, iar acolo am avut un mic soc si deja-vu. Service-ul cu geometria, imi era cunoscut. Il mai vizitasem odata, acum 14 ani cand intr-o vacanta in aceasi statiune, ambreiajul lui 159 dadea semne de duca. Iar gazda de atunci m-a trimis la service-ul asta, unde in 2010 nu aveau de unde sa imi aduca un ambreiaj nou pentru asa o masina, asa ca mi-au sugerat la vremea respectiva fie sa merg pana la Atena, fie sa merg in treapta 4 pana in Romania si poate ajung intreg. Evident ca pustiul de mine la 19 ani a mers ca un bezmetic pana acasa, dar am ajuns cu bine. Iar dupa sosire am cautat online sfaturi legate de service pentru Alfa Romeo, asa am ajuns eu pe forumul nostru.
Am divaghat. Vorbesc cu mecanicul de la geometrie, care vorbeste engleza decent. Ii spun ca masina trage stanga si cum am gume noi de la prietenul lui, asta in timp ce ii arat spre sapca pe care o purtam deja, as vrea sa fac geometria sa nu uzez gumele aiurea. Imi spune ok, sa faca un test. Adica sa plece cu masina. Aduce husa pentru scaun, volan si isi pune manusi, si da sa plece cu masina. In momentul ala regretam ca la inceput de an, cand m-am apucat de Duolingo, nu am ales greaca. In Portugalia cine stie cand ajung din nou, dar in Grecia era clar ca ma intorc. Cu toate astea, ii spun grecului singurul cuvant in greaca pe langa clasicul kalimera/kalispera pe care il stiu: proseche (ai grija). Rade grecul pe sub mustati si pleaca cu masina. Se intoarce rapid, confirma ce i-am spus, o urca pe rampa si incepe reglajele. Se vedea pe ecran ca roata dreapta are deschiderea prea mare. Eu nu ma pricep prea mult la reglajul geometriei, dar cred ca e clar ca daca e in zona rosie masuratoarea, nu e ok, daca e in zona verde e bine. Chit ca restul rotilor erau in zona verde, cea din dreapta fata era rosie in continuare. Totusi grecul da jos masina de pe rampa si pleaca iar la un test. Proseche. Se intoarce si imi spune ca parca inca trage putin stanga, dar sa fac si eu un test. Uhm, n-am inteles, daca nu e drept, nu e bine, pune-o iar pe rampa, ce facem aici? Mi-am pastrat calmul, am plecat, m-am intors, volanul la fel de stramb. Cat am lipsit 2 minute, deja era alta masina pe rampa de geometrie, care avea rotile date jos si evacuarea desfacuta. Grecul are solutia, face fara aparat, ridica masina pe cric, si se apuca de reglaje pe ghicite. Apoi imi spune sa mai dau o tura. Iar dupa 10min de cautat un drum mai drept, ma las pagubas, dar parea destul de drept volanul. Ma intorc, ii spun ca e ok, platesc si plec. Ca o paranteza, la sosirea in Bucuresti am fost la o verificare de geometrie la autosoft, unde totul a fost ok si nu a fost nevoie de reglaje. Eh, sa mai comentez ceva de grec?
Dupa cateva zile am plecat spre Belgrad, cu gume noi si geometria reglata. Drumul a fost doar autostrada si aici s-au vazut bine de tot valentele de cruiser ale masinii. Se misca excelent la viteze mai mari, cu o lejeritate impresionanta. Dar asta a fost ziua in care am realizat si cat de mare e diferenta de consum intre V6 si TS, undeva la 2 sau chiar 3 litri in plus. Adevarul crunt e ca n-a fost nicio situatie sau moment in care chiar a fost nevoie de motorul asta. Faceam drumul la fel de bine si cu GTV-ul celalalt. Dar experienta a fost de nepretuit.
Hai sa si comentez cate ceva: m-au nenorocit scaunele, sunt oribile. Sunt mai inalte decat cele non electrice, reglajul lombar e de fapt o umflatura la mijlocul spatelui pentru mine. Ma rog, e si din cauza dimensiunilor mele, dar in celalalt GTV mergeam foarte confortabil fara nicio durere. Aici daca as sta cu spatele drept in scaun, ar trebui sa scot capul pe trapa pe care nu o am. Culoarea e criminala vara, nu am mai avut masini negre, dar am realizat repede ca trebuie parasolare, atat pentru parbriz dar si la luneta de fiecare data cand opresc, chiar si pentru cateva minute. Dar asta se va rezolva la un moment dat. Ah, iar franele sunt pa si la revedere.
Cam asta a fost. O calatorie de 2500km, prin 4 tari straine, cu autostrazi dar si cu drumuri virajate, kilometri facuti fara probleme.
Dar asta a fost doar de incalzire, asteptam calatorii si mai indepartate.
Attachments: |
000080.jpeg [ 1.09 MiB | Viewed 2011 times ]
|
000092.jpeg [ 1.2 MiB | Viewed 2011 times ]
|
000101.jpeg [ 1.16 MiB | Viewed 2011 times ]
|
000124.jpeg [ 1.05 MiB | Viewed 2011 times ]
|
000145.jpeg [ 1.23 MiB | Viewed 2011 times ]
|
000155.jpeg [ 1.06 MiB | Viewed 2011 times ]
|
000157.jpeg [ 1.12 MiB | Viewed 2011 times ]
|
000164.jpeg [ 1.17 MiB | Viewed 2011 times ]
|
000170.jpeg [ 958.7 KiB | Viewed 2011 times ]
|
|