triesse Quote:
Din cate am citit, RO da cei mai multi bani pentru treaba asta.
Spre exempu pe-aici pot primi maxim 4000 euro, iar valoarea masinii sa nu depaseasca 62.500 euro.
Am mai vazut si in trecut, dar vara asta m-am saturat sa vad turisti cu Tesla model 3 de Olanda si Suedia, deci se poate si la drum lung daca e bine planificat si fara sa te grabesti.
Nu este adevarat. In Germania, pt auto sub 50k €, primeai net 6.000€ de la stat si 4.000€ reducere din partea producatorului. Pentru cele sub 60k €, primeai net 5.000€ de la stat si parca 3.000€ reducere din partea producatorului. La peste 60k €, reducerea era mai mica. Oricum ei zic ca este un anumit buget alocat pentru asta si ca e posibil sa se termine mai repede de sfarsitul anului 2022 pentru ca cererea este foarte mare.
goldfinger Quote:
@dand
Nu as vrea sa se inteleaga ca numarul statiilor e mic sau ca nu se poate trai cu o electrica. E doar o dezvoltare haotica. Fiecare si-a montat statie unde a putut, in mare parte eforturi ale unor companii private – fie ca vorbim de benzinarii, supermarket-uri, business park-uri, antreprenori care sunt fani ev si au ales sa isi monteze statie.
Hazardul consta in faptul ca o parte din statiile pe care le vezi disponibile in diverse aplicatii nu pot fi accesate de public, in special cele din business park-uri (destinate angajatilor) si cele private owner. A fost si o legislatie tampita, era oarecum greu sa poti vinde legal current. Am inteles ca s-a schimbat intre timp, dar nu stiu exact…
Peste asta se suprapune problema globala, valabila peste tot in lume, vezi staiile pe harta, te indrepti care ea si cand ajungi descoperi ca nu e functionala. Daca faci ocol pentru a ajunge la ea, te cam frustrezi din cauza asta ….
Nici macar nu se poate trage o concluzie generala. Cum bine a punctat si Ciprian. Pentru el nu functioneaza, pentru mine nu, dar pentru vecinul care sta la vreo 2-3 strazi distanta, locuind intr-un complex nou cu statii de incarcare, e perfect fezabila utilizarea unei masini ev.
Apoi cu subventia. Nu ea in problema in sine, sa fie si 10k, 15-20k daca sunt bani. De ce nu !? nevoie este de innoire a parcului auto.
Doar ca, @yux, mi se pare aberrant sa aloci 10k pentru fiecare masina electrica dar sa nu investesti in imbunatatirea conditiilor transportului in comun, pana la urma cea mai ecologica forma de mobilitate. Daca e vorba de lipsa banilor, nu poti sa aloci un bonus de 6-7-8k pt veh si restul sa ii bagi in transport public? Pana la urma un tramvai transporta mii (sau cine stie cat) de oameni intr-o zi? O gluma d-aia de Spring plimba, in general, un singur basau…
Caz concret: deplasare din A in B, Bucuresti. Cea mai rapida varianta pe ruta mea- tramvaiul. Ca timp bate orice masina, in special la orele de varf. (au montat niste garduri si tramvaiul are cale libera. E vitezoman). Doar ca tramvaiul nu e dotat cu AC (unele sunt, procent foarte mic, dar cele mai multe nu – practic e cum ti-e norocul). Ei bine, nu se poate calatori in conditii decente - in 10 minute eram ud din cap pana in picioare, la propriu. Bai, la modul ca ti-e rusine de tine. Rau. Ce sa te mai duci sa stai cu cineva la masa in starea aia?
A doua oara mai aleg sa fac deplsarea cu tramvaiul – nicio sansa. Voi allege masina desi ca timp nu ma avantajeaza deloc, daca pun timpul de deplasare auto + cautare parcare, am timp dublu.
Problema pe care o vad eu la noi ( chiar in momentele de fata imi planific trip in Ro si va tin la curent cu experientele ) e ca nu gasesc statii rapide. Rapide insemnand peste 150 kW. Doar Tesla ce isi face o retea faina la noi. Nu inteleg de ce doarme Ionity ( care apartine de Vag, Merc, BMW, Ford, Hyundai+Kia )
Las o imagine cu statiile Ionity