Asadar, eram dator cu un update, dupa ziua de sambata petrecuta in compania unei Giulia Veloce. Am folosit-o o zi intreaga in cam toate circumstantele, de la mers la cumparaturi, crusing pe autostrada, trafic de oras si mers peste dealuri pentru fun. Sincer, am mixed feelings, dar cu accent pe faptul ca vorbim de Veloce, in contextul in care eu sunt interesat de QV. In continuare imi place dinamica masinii, dar... ori eu nu-mi mai amintesc bine de cand am facut data trecuta test drive - ce-i drept acum 3 ani si doar pentru 20 minute, ori in urma face-lift-ului s-a schimbat un pic dinamica - posibil datorita schimbarii geometriei suspensiei, in sensul ca directia nu mi se mai pare la fel de rapida si directa cum o aveam eu in minte. Chiar si asa, suspensia e extraordinara in orice conditii, denivelari, curbe, autostrada. Iar directia e in continuare peste competitie.
Ca sa incerc sa sumarizez un pic:
ce mi-a placut:
- dinamica, suspensie + directie - e in continuare probabil cea mai directa din clasa si te simti conectat cu masina si cu drumul, stii tot timpul ce se intampla, la ce sa te astepti si nu te ia pe nepregatite, e ajustabila mid-corner si denivelarile pe viraje nu o deranjaza;
- cutia de viteze - acest ZF fiind dpmdv alegerea ideala pentru o astfel de masina - suficient de smooth la un condus normal, dar foarte responsive si rapida in Dynamic sau manual, nu as fi simtit nevoia unei DCT;
- nu transmite socuri in caroserie nici chiar in cazul denivelarilor mai grosolane, iar interiorul e foarte bine inchegat, fara zgomote sau greierasi la cei 11k km pe care ii avea;
- design-ul interiorului, apreciez ergonomia si comenzile care (inca) sunt cu butoane fizice;
- farurile cu xenon, care sunt dpmdv peste tot ce am experimentat pana acum din cele cu LED, inclusiv adaptive;
ce nu mi-a placut:
- motorul, dar aici imi e greu sa fiu obiectiv, pentru ca actualul 3.0 V6 e pur si simplu din alta liga, fie ca vorbim de putere/cuplu, raspuns sau sunet. Chiar si asa, comparativ cu alte motoare de 2.0, sunetul este destul de aspru si proeminent, iar sunetul evacuarii lipseste cu desavarsire. In plus, la un moment dat in niste conditii de manevra / intoarcere, a inceput sa vibreze puternic timp de ~1 minut pana am terminat manevrele si am plecat mai departe, nu s-a mai intamplat dar a fost ciudat;
- imposibilitatea de a seta individual modurile de condus, in special suspensia, ca si lipsa posibilitatii deactivarii ASR / ESP;
- infotainment-ul e destul de laggy;
- calitatea materialelor lasa de dorit in anumite locuri, unele mai vizibile cum ar fi gurile de ventialie rotunde din laterale sau plasticul ceasurilor de bord, dar e mai putin importanta pentru mine, mai ales in contextul unei QV;
- mai deranjant e faptul ca in usile din fata nu e loc decent pentru o sticla de apa de exemplu;
- desi mofturi, precizez si lipsa anumitor optionale sau lucruri de convenienta, cum ar fi camerele 360; evident ca ma descurc si fara ele, insa pe aici foarte multe parcari sunt foarte stramte, la care se mai adauga si bordurile, iar camerele ar aduce o masura in plus de siguranta. De asemenea, keyless este doar pentru usile din fata, nu si cele din spate. Iar pentru portbagaj ar fi fost frumos sa se poata deschide hands-free, nu era nevoie sa fie electric pentru ca oricum se deschide singur, dar doar partea de release.
In rest, masina e vizibil mai mica decat actuala, insa oricum suficienta pentru nevoile mele - la un moment dat am fost foarte aproape de un M2, deci... nu are relevanta. Per total nu as schimba-o pe actuala cu o Veloce, nici nu intra in discutie. Chiar daca este ceva mai dinamica, diferenta nu este extraordinara. In schimb pentru mine experienta este incompleta in lipsa unei motorizari si evacuari corespunzatoare, la care s-ar adauga un downgrade al calitatii interiorului si optionalelor.
Insa intentia acestei experiente nici nu a fost de a lua in calcul Veloce, ci QV-ul, si a ramas ca in aprox. 6-8 saptamani cand vor avea un QV la test sa ma contacteze si abia atunci tragem concluzia finala. Pana una - alta, am vrut sa vedem daca putem trai cu tot restul a ceea ce inseamna Giulia, iar raspunsul este ca da, cu siguranta. Asadar, va urma.