Ionut Alfistul Quote:
aschiuta Quote:
Tare sint curios ce meserie ai !
Dar eroare de motor, dupa schimbarea regulatorului la pompa de inalta, mai apare ?
Lucrez in logistica, nu prea am treaba cu mecanica, recunosc, dar as dori sa invat, problema e ca nu am de la cine.
Aceeasi eroare o da, P 1191 in momentul cand treci de 3000 rpm
Bun , te-am intrebat de meserie deoarece nu esti atent la detalii. In avatarul meu , la fel ca la tine, scrie tipul si motorizarea masinii = Fiat bravo 2 motor 1.6 multijet. Are 120 cp dar in principiu nu are nici o importanta puterea in gama asta de cilindriere.
Apoi credeam ca lucrezi ceva in IT ca i-ai dat service-ului acela 500 lei asa doar far sa-ti spuna ce a facut la masina de banii astia. Scuze IT-istilor dar in breasla asta am vazut destui cu capu'n nori si plini de bani incit nu-si prea dau seama de valoarea lucrurilor.
Acum, din povestea ta reiese ca poginogul a inceput dupa ce masina a luat doua lovituri zdravene in sensul ca a sarit in aer si a aterizat pe sosea. Asta duce cu gindul la niste contacte electrice, sau scurturi electrice la cabluri sau poate sa fie un defect mecanic la o componenta ( electrica sau mecanica )
Fapt - Dai banutii si-ti schimba siguranta cu una supraevaluata ( cam de 3 ori mai mare ) care se arde si ea.
Cea de valoare normala de 7.5 Amperi se arde si aceea. Concluzie - ceva pe traseul de alimentare la pompa de motorina sau chiar pompa necesita ( suge - in jargon ) mai mult curent.
Fapt - spui ca presiunea pe care o face pompa este de 2.1 bari cind de drept presiunea trebuie sa fie mai mare.
Fapt - un electrician a verificat circuitul electric de alimentare al pompei si acolo totul este normal.
Daca ne uitam la detalii, putem sa ne imaginam ca dupa socul luat si de pompa atunci cind masina a suferit loviturile, motorul electric al pompei sa fi avut si el de suferit ( mecanic sau electric ) si numai livreaza presiunea necesara.
Pe MES iti arata, dupa spusele tale, 2.1 bari ceea ce este putin. Nu excludem nici ca senzorul de presiune din rampa sa arate eronat ( sa fie el de vina ) dar faptul ca-ti arata presiune de 300 bari la relanti pare ca e bun.
Acum inainte de a schimba pompa trebuie sa te asiguri ca bateria masinii este in stare buna. Cind pui contactul in primele 2 secunde in afara de demaror care ia un curent important mai sug cam 40 A si bujiile incndescente. Daca bateria este slaba pompa se invirte cu o turatie mai mica = presiune mai mica, compresia si temperatura in cilindrii mai mici, deci o pornire mai greoaie.
A doua verificare este sa se puna un manometru dupa filtrul de motorina ( intrarea in pompa de inalta ) si sa se masoare presiunea cind pui contactul. Aste doua lucruri trebuie sa-i ceri mecanicului sa le faca inainte de a schimba pompa de motorina din rezervor.
S-ar mai putea masura si curentul pe care il suge pompa ( se pune un ampermetru in locul sigurantei ) dar pt a fi concludenta masuratoarea ar trebui sa stim plaja de curent pe care o da producatorul.
De asemenea tensiunea la bornele pompei ne poate da ceva informatii. Dar astea sint lucruri greu de facut in service-urile de astazi.
Manometru s-a pus saptamana trecuta si mi-a zis mecanicul ca exact cat aparea pe MES 2.1bari cu contactul pus, tot atata aparea si pe manometru.
Toti ar face cat mai putin si te-ar taxa cat mai mult, din pacate nu ca as fi eu cunoscator dar nici prost nu sunt sa imi dau seama ca nu prea au tragere de inima mecanicii la care am fost pana acum. Daca le dau eu indicatii, se supara ca doar ei au experienta, jur daca nu ma bate capul sa ma pun sa invat eu tot ce e de facut la masina sa nu mai trebuiasca sa ma rog de nici un mecanic.