centurion Quote:
Sportiv, dar si de bun simt, ar fi ca la finalul sezonului, dupa ce Red Bull va sarbatori castigarea celor 2 titluri mondiale, sa dea o declaratie oficiala prin care multumesc celor de la Ferrari pentru sprijinul acordat. Pana acum, cu mici exceptii, Ferrari a lucrat (prin deciziile luate) pentru Red Bull si Verstappen.
Iar Honda, in prostia lor, si-au refuzat (daca pot spune asa) niste titluri mondiale prin decizia de a se retrage din F1 la nivel oficial. Le dauna sa le aiba in palmares.
Cand am vazut stirea ca Alfa Romeo se va desparti de Sauber si, probabil, se vor retrage din F1, am avut un sentiment de regret, in ciuda rezultatelor nesatisfacatoare de pana acum. Ca si fan F1 te bucuri cand vezi ca revin in competitie constructori vechi, legendari, care participau la GP-uri dinainte de crearea F1 in 1950: Alfa Romeo, Mercedes, Aston Martin. (Speram si la Maserati sa revina, sper in vremuri mai bune si pentru Lancia etc.). Pana la urma acesti constructori au fani, si nu echipe ca Haas, Sauber, Alpha Tauri etc.
Vazand insa ca Mercedes isi face propriile motoare, Aston Martin investeste pas cu pas in echipa (acum fac centru de inginerie la Silverstone, cu tunel de vant, simulator si vor sa isi faca si propriile motoare incepand cu 2026), Renault/Alpine isi face propriile motoare, Porsche va intra in F1 ca si motorist, Audi va intra in F1 ca si motorist, iar Alfa Romeo este singurul constructor doar cu numele, atunci, daca se vor retrage din F1, cred ca este cea mai buna decizie. Audi si Porsche, parte a aceluiasi grup, prefera sa cheltuie bani multi prin dezvoltarea individuala a motoarelor tocmai pentru a-si pastra identitatea de marca. Vazusem in week-end un anunt de la Audi ca va fi primul motor de F1, dupa nu stiu cati ani, construit in Germania. Trimitere clara catre Mercedes (si probabil si vechea BMW Sauber). Pana la urma, decat la coada clasamentului, mai bine fara Alfa Romeo in F1. Si sunt sigur ca si Porsche si Audi vor face treaba buna incepand cu 2026. Un prim "test" va fi anul viitor: Ferrari vs. Porsche la categoria hypercar.
Incet, incet, se duc toate dudele raposatului Marchionne.
Apropo, pe Binotto nu tot el l-a promovat?