Pun si eu in scris experienta mea cu o/un EV, o experienta mai speciala si variata din pacate.
De ceva zile imi sta in batatura, in tranzit, o Tesla X P90D. Este model de US si incepand sa ma documentez, acest fapt este o mare problema pentru o astfel de electrica care ruleaza in EU. Problema majora cu care m-am confruntat este ca sunt variante foarte limitate de alimentare, ea avand port de incarcare Tesla si nu CCS cu care cred ca vin modele actuale de UE (inca nu cunosc toate aceste aspecte, abia mi-am ridicat cunostintele deasupra genunchiului broastei). Nici nu pot sa incarc sa supercharger Tesla din Bucuresti
. Masina a venit doar cu un adaptor dedicat Tesla la port CHAdeMO (da, pt masinile EV japoneze) si astfel pot sa incarc rapid doar la charger-ele care au acest port. Altfel, acum incarc de la 220V acasa, cu adaptor de la Type1 la prot Tesla, un full imi ia peste 40h
cand ai bateria pe la 10-15%, pe 380V ar incarca tot pe o faza, cica nu stie altfel (nu stiu sigur, inca adun informatii). Un drum de la SV la B l-am facut in 12h, cautand charge-e cu ce ii trebuie masinii si functionale (da, am dat de multe blocate), facut conturi in multiple aplicatii, etc.
Experienta de drum: masina este tren pe sine, insa feeling-ul dat de masina ma dezamageste:
- insonorizare mare, clar amplificat de lipsa motorului care acopera din alte zgomote. Stim cu totii asta, insa zgomotul este MARE
- tinuta de drum "ciudata", nu am cuvinte sa explic, cred ca este specific SUV (pe care nu le suport) in ciuda centrului de greutate foarte jos. Overall, la 70-80km/h ai senzatia ca mergi cu 120-130, nu mai zic cand mergi cu 120-140km/h, zici ca esti in avion. Venind de pe Giulia, este ceva de nedescris.
- imi place foarte mult modul de a conduce accelerare - regenerare! Este uimitor cat de frumos te poti "juca" cu ea pe serpentine, avand incetinire pe toata masina si nu franare dusa mult pe puntea fata. Un drum pana la Sinaia si sus pe platou, desi am mers foarte decent, m-a facut sa zambesc. Pe de alta parte acea incetinire cred ca enerveaza pe cel din spatele tau, el vede ca franezi, cel putin pe mine ma scoate din minti cand vad pe cel din fata mea ca franeaza in linie drepta fara motiv sau la fiecare curba, oricat de mica ar fi ea.
Conducand mai mult timp, dintr-un sofer care nu vrea sa auda de electric deocamdata, acum sunt nedecis. Imi place modul de condus cu motor electric, m-as descurca cu incarcat pentru naveta la birou (atat cat mai este el in mod de lucru hybrid) si drumuri prin oras, insa pentru distante lungi ori trebuie sa fie un long range cu porturi de EU
, ori este un no go.
Ar fi mai mult de povestit, ma opresc aici deocamdata. Cat o sa mai stea pe la mine, poate mai revin sa scriu unele pe aici.