Nu stiu cati dintre voi il urmariti pe Masinistul si cunoasteti seria “o revizie pana la tabla”. Pentru cei familiari cu subiectul, nici eu nu-s tocmai departe
Pe sfarsit de ianuarie, am dus masina la tzzivii, cu gandul de a rezolva un scartait enervant pe fata la trecerea peste denivelari.
Cu doar cateva zile inainte sa o duc, reuseam sa intru in posesia unui Q2, extras dintr-un GT QV de Anglia, masina care nu gresise cu nimic inafara volanului pe partea anapoda.
Mai aveam pe lista franele, care nu excelau inca de cand am luat masina.
Ce-a urmat: demontat toata puntea fata, trimis tot ce era fieratanie la sablat si vopsit, inlocuit absolut toate bucsele pe original (am evitat sa pun poliuretanice), inlocuit discuri si placute fata/spate (nimic fancy), revopsit etrierii (din ce inteleg, garniturie n-au necesitat inlocuire), rulmenti si butuci noi, capete de planetare, garnituri, simeringuri etc. alternator si electromotor reconditionate (preventiv), cred ca mai simplu ar fi sa zic ce-a ramas neatins (probabil nimic..tziv?)
Daca tot eram cu jumatate de masina desfacuta, am decis sa dam si cutia jos pentru a rezolva si ambreiajul. Din principiu, vroiam sa fac conversie la volanta single-mass cand ajungeam acolo (pentru ca da, motoarele de 3l vin cu volanta cu masa dubla), asa ca am luat de la AHM kit-ul lor de ambreiaj cu volanta single-mass lightweight. Abia astept sa vad cum urca acum in ture
Am stat mult in dubiu daca sa umblu la evacuare, insa multitudinea de tobe specifica GTVului facea viora din Arese sa cante intr-un soi de film mut. Asa ca am comandat evacuarea cat-back de la Cybox
Sper sa nu fie extrem de galagioasa si sa se impace cumva cu filtrele RAR tot mai dese prin toata tara
“Cireasa de pe tort” a fost vestea primita de la tziv cum ca suspensiei nu i-a prea priit aerul de mare, in scurta vacanta de cateva luni in garajul de la Constanta. Desi mai aveau viata in ele (amortizoarele nu erau curse, arcurile nu erau moi), le cam prinsese rugina. Am vrut initial sa pun altele OE, dar amortizoarele de GTV V6 au devenit destul de greu de gasit (n-am reusit sa imperechez un set fata/spate de la acelasi producator), asa ca am luat o suspensia Novitec de pe Alfisti (cu fata reglabila si spate fix). E cam singurul lucru cu care nu sunt complet impacat, sunt curios cum se va simti masina (rigida din fabrica), sper sa nu devina lemn
Si pentru ca suspensie, va trebui deci demontat si spatele. Desi nu era in pan acum, va beneficia de acelasi tratament ca si pe fata: toate fierataniile trimise la sablat si vopsit si toate bucsele inlocuite (tot pe original, nu vreau extra-rigiditate data de poliuretan).
Tl;dr am dus masina pentru un scartait si o iau (sper curand) cu toata mecanica noua + multe upgrade-uri
Work in progress:
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16.jpg [ 85.9 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16 9.jpg [ 80.63 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16 11.jpg [ 193.6 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16 12.jpg [ 180.56 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16 3.jpg [ 138.1 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16 13.jpg [ 143.22 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16 15.jpg [ 96.04 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16 10.jpg [ 105.21 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
PHOTO-2022-04-19-23-31-16 6.jpg [ 114.27 KiB | Viewed 4119 times ]
Attachment:
WhatsApp Image 2022-04-20 at 12.34.34 PM.jpeg [ 303.6 KiB | Viewed 4119 times ]