It is currently 19 Nov 2024, 08:45

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 57 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: JTD Tuning - Sfaturi
PostPosted: 25 Sep 2006, 16:17 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Dupa cum unii dintre voi deja stiu, mi s-a cam pus pata :tempted: sa fac un tuning la motor.
Initial variantele erau Novitec Powerrail II sau ECU remap autohton.
Intre timp problema s-a complicat, dupa ce am stat de vorba cu KGB, am cam renuntat la ideea cu Novitec care aparent :scratch: nu este chiar super safe, era vorba despre o pacalire a ECU-lui, a.i rezulta o presiune mai mare in nu stiu ce pompa (scuzati, sunt cam paralel cu mecanica :blink: ). Asa ca momentan cam tind sa renunt la aceasta optiune...
Bun...ar mai fi deci remap. Cum insa la noi nu prea stiu oameni care sa faca ceva profi pe Alfa, a.i sa stau linistit prinvind viitorul motorului meu, ma cam vad nevoit sa caut si alte alternative :(
Si uite asa am ajuns sa trimit mail la Digital Tuning Bulgaria, unde si-a facut remap-ul KGB. Din cate am retinut de la KGB, aceasta companie Suedeza este foarte buna, si stiu ce fac, si fac foarte bine.
Pentru a face remap la Digital Tuning insa, trebuie data o fuga pana la Sofia :( + costul remap-ului in sine 500E (cu niste rezultate impresionante as spune, am vazut pe site: 148CP si 363Nm, ceea ce este super :shock: ), deci facand un total repejor, remap+motorina+cazare 1 noapte +micile cheltuieli, cred ca ajung la 650E toata smecheria, un pret deloc de neglijat pentru mine din pacate :(
La noi un remap m-ar duce 300E, cu putin noroc poate chiar un pic mai jos, dar nu stiu nimic de incredere, si sincer, decat sa merg pe amatorisme, mai bine dau dublu naibii si dorm mai linistit...
As aprecia daca v-ati dat si voi cu parerea vis-a-vis de subiect, cred ca este o chestiune interesenta si sunt destui care ar fi interesati cred....
Thx..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2006, 11:08 
Offline

Joined: 25 Jun 2006, 03:06
Posts: 14
Location: Timisoara
Eu as zice sa nu mai gandim asa romaneste - nu tot ce e romanesc e rau. Am lucrat cu mai multi furnizori de soft, germani, austrieci si romani. Spre surprinderea mea, cel mai bun rezultat l-am avut cu o firma ROMANEASCA. Un fisier de la ei echipeaza masina proprie si e foarte bine gandit. La regim intins consumul meu este de cca. 4,7 la suta iar in regim de forta am putere crescuta de pe la 2200 rpm, ca sa se protejeze ambreiajul; fum normal de tdi, ca de la mama lui. Asta dupa 15000km cu fisierul repectiv.
Deci iti recomand sa nu dai banii pe calatorii la tuneri exotici din alte tari mai straine ca a noastra - sigur gasesti si la noi marfa de calitate pe care o doresti. Sunt multi care stiu cum se modifica un fisier de JTD sau care lucreaza cu parteneri straini care le furnizeaza softurile modificate. Atentie doar la cine apelezi.

_________________
www.flashtuning.ro


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2006, 11:59 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Am ramas la Mastertuner pana la urma, la ei cred ca imi voi face Unichip.
E bine ca iti face direct pe dyno si vezi comportarea masinii in conditii reale de exploatare.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2006, 12:02 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Io zic sa nu stai langa masina cat ti-o chipuiesc ca tu mori de inima, o sa vada atata forja masinuta aia pe dyno timp de juma de ora - 1 ora cat nu o sa vada de la tine intr-o viata! :lol:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Sep 2006, 12:38 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Taci mah, ca mie imi fac chip la 1200rpm :D
In alta ordine de idei esti chiar optimist :), te anunt ca dureaza 4 ore sa imi faca masina :D, trag speranta insa ca nu vor fi doar forje...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Oct 2006, 12:39 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Tupacule , l-ai facut ?
cum merge ?

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Oct 2006, 22:29 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
:shock4: Bob, mai traiesti? :D scuza-mi offtopicul tupac, dar o asemenea prezenta trebuia salutata :)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Oct 2006, 23:15 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Inca nu man, ca nu am finante momentan :( . Tre sa vand laptopul mai intai...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Am inteles ca l-ai facut de curand ...
poate imi dai detalii , cum , cat , unde , cat ai acum in plus .


bob

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 13:02 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Salutare Bob!
Da, uite ca uitasem sa scriu si aici.
Deci...de curand mi-am dopat masina cu un remap. Remapul l-am facut la Rabanne (sper sa nu fie interpretat ca si reclama mascata) % CO (userul meme te poate lamuri si mai mult daca doresti :) ).
Remapul este unul chiar moderat, in care nu s-a fortat mai nimic. Cati CP am? Nu stiu, poate -10CP :twisted: . Dar masina trage grav acum, este cu totul alta fata de stock (care si asa tragea foarte bine), urca foarte repede in ture. Nu stiu...eu sunt superincantat de rezultat, iar de MM (meme) ce sa spun - super baiat! :oops: :plecaciune:
Pretul nu il pot da aici, ti-l spun pe privat daca e.
Sfatul meu acum pentru toti cu JTD ar fi cam asa: fratilor, nu mai stati stock, ca nici nu stiti ce pierdeti! :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 13:36 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Numai pt JTD-uri ? :cry:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 14:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Pentru teseuri, vii la mine si iti modific mecanic motorul si cutia. Doar stii ca e razboi software tuning vs. mechanical tuning :D Io sunt mai de moda veche, remapul pentru mine este ultima treaba ce trebuie facuta la masina. Oricum, o sa lamurim care pe care :P

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 14:55 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Tu mai bine te-ai pregati sufleteste pentru diseara, fugi la farmacie si ia niste calmante, ca vei avea nevoie cred :twisted:
:harhar:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 15:08 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Mirica vorbim la intalnire :wink:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2007, 11:32 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
dupa o discutie amicala cu un prieten la un pahar de suc m-am gandit sa readuc putin topicul la viata..
Intrebarea ar fi de genul urmator: cam cat de mult ar conta inlocuirea intercoolerului actual cu unul mai mare, pozitionat frontal in bara (fata de pozitia actuala oarecum ascunsa spre aripa). Turbina ramane stock, se modifica ulterior softul.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2007, 12:14 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
In principiu un intercooler mai mare inseamna aer mai rece pe intake, deci ar trebui sa existe un castig de putere. Mai conteaza si tubulatura de la intercooler la compresor.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2007, 12:17 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Cred ca o sa te ajute un intercooler mai mare. Nu el insa va face diferenta, ci softul, acolo vor fi castigurile :). Intercoolerul va relaxa un pic motorul banuiesc...il va ajuta, mai putin stres....
Sa-si dea si baietii mai avizati cu parerea , se stiu ei care :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2007, 12:36 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Intercoolerul conteaza foarte mult, mai ales in zilele calduroase de vara, dupa cum a spus si Dany, el raceste aerul care intra in admisie. FMIC-ul reprezinta solutia optima, insa trebuie sa ai grija sa nu blochezi in totalitate radiatorul masinii, astfel dai in alte belele. Oricum, este o investitie care merita 100%, pentru Alfa in afara de cel Novitec, care nu este frount mounted, nu cunosc alte intercoolere after-market, asa ca vei fi nevoit sa adaptezi unul pentru alte masini pe GT-ul tau, nu este nimic gresit, dar este putin mai complicat din cauza problemelor de spatiu pe care vei fi nevoit sa le calculezi singur. Tubulatura va trebui sa o schimbi, eventual cu una siliconica pentru a redirectiona noul traseu. Sa te astepti la o investitie de cam 1000euro, dar care merita toti banutii

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2007, 12:52 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
Imi este mai usor sa dau un copy paste aici (va descurcati si voi cu traducerea)

An intercooler, or charge air cooler, is an air-to-air or air-to-liquid heat exchange device used on turbocharged and supercharged internal combustion engines to improve their volumetric efficiency by increasing intake air charge density through isochoric cooling. A decrease in air intake temperature provides a denser intake charge to the engine and allows more air and fuel to be combusted per engine cycle, increasing the output of the engine.
Intercoolers can vary dramatically in size, shape, and design, depending on the performance and space requirements of the entire supercharger system. Common spatial designs are front mounted intercoolers (FMIC), top mounted intercoolers (TMIC), hybrid mount intercoolers (HMIC). Each type can be cooled with an air-to-air system, air-to-liquid system, or a combination of both.

Din propria experienta - un intercooler FMIC duce pe un soft stock la scaderea presiunii la care lucreaza turbina - asta inseamna ca fara o modificare in electronica montarea unui FMIC duce la o senzatie de regres ca si putere.
Solutiile Pro sunt intr-adevar undeva pe la 1000 euro.

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2007, 13:14 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
meme cred ca a pus cel mai bine punctul pe I! Da, am inteles ca pe un soft stock un intercooler marit duce la scaderea presiunii din turbina, doar ca eu nu voi ramane cu softul stock (right? :) ) Tocmai de aceea am pus softul dupa intercooler, pentru a tine seama de noii parametrii din admisie.. Tubulatura siliconica prevazuta si ea..
Totusi, de unde asa scor? :roll:
O alta problema de care sincer nu tinusem cont este problema racirii.. puteti detalia putin? (m-ar interesa cazul particular al GTului daca il cunoaste cineva / a intalnit pe alte forumuri..)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2007, 13:17 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
madkat Quote:
si a treia chestie - intercoolerul daca il schimbi ar trebui schimbat cu ceva mai putin "restrictiv" pt fluxul de aer, mentinand proprietatile de racire... parerea mea e ca nu prin racire mai buna castigi putere ci prin flux de aer mai putin restrictionat...
Aici gresesti! Dupa cum a zis si Meme e vorba de eficienta volumetrica, adica cat oxigen (ca asta ne intereseaza) e intr-un volum dat de aer. Cantitatea de oxigen din volumul respectiv creste cu scaderea temperaturii gazului (de fapt la acelasi volum gazul contine un numar de moli mai mare- amintiri de pe la chimie :D). Deci daca scazi temperatura aerului bagi mai mult oxigen in cilindrii, reusesti sa arzi o cantitate mai mare de combustibil, de aici rezultand castigul de putere.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2007, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
revenind, unde sa-mi caut intercooler? Cam cat de mare, ce alte specificatii sa aiba..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Oct 2007, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Alex, ia uite ce am gasit intr-o seara :)
http://www.autotoys.com/x/home.php?cat=993

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Oct 2007, 18:43 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
pareri va rog :roll:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Oct 2007, 19:06 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Parerea mea e ca va trebui sa modifici si spoilerul, deoarece precis el nu va mai incapea de intercooler... si modifici si pragurile si spoilerul spate, ca sa nu mai para kitsch doar cu spoilerul fata coborat. Plus ca vei avea o masina de raschetat asfaltul. Poate ma insel, insa ochiometric asta am vazut...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 57 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited