In materie de vehicule electrice, cred ca pot face deja o paralela cu situatia existenta la cele termice:)
Pana cand sa ajung la EV-uri, tot timpul am trait o enigma: cum e posibil ca o persoana sa urce intr-un Volkswagen Golf, apoi intr-o Alfa 147 si sa decida, well, aleg Golful. Preturile erau apropiate, deci nu era argumentul banilor. Si nu numai ca erau unul, doi, dar in proportie covarsitoare lumea alegea Golful, ceea ce ptr mine a fost una din marile enigme ale Terrei, ca sa parafrazez dintr-o carte a copilariei. Apoi a venit 159 si aici am putut sa inteleg de ce cineva alegea un Merc/Audi sau BMW, ptr ca vroia mai mult lux in interior. Fair enough, dar tot era ceva de neinteles ca o persoana tanara sa aleaga luxul in dauna aventurii. La Giulia aceeasi poveste, poate si mai inexplicabil cum poate cineva cu varsta intre 20 si 40 sa aleaga un Audi spre exemplu. Mi se pare atat de greu de conceput ideea ca vrei un infotainment superior la o varsta la care placerea si imaginea ar trebui sa aibe prioritate. La 40 de ani se produc niste schimbari in organism si aici intervine comfortul, vrei ca fundul sa stea mai bine si sa ai parte de mai multe prin bord, o rezolutie mai buna in camera cand dai cu spatele, te doare la basca de cum esti perceput (ca conduci o masina de babalac etc), deci intre 40 si 50 zic eu ca e varsta clara ptr triada germana. Dupa 50 nu stiu, marea majoritate a Stelvio-urilor vazute in UK sunt conduse de oameni trecuti bine de prima tinerete, poate cine stie, revine simtul aventurii si a placerii la volan.
Ceea ce ma aduce la EV-uri. Echivalentul Golfului in lumea EV e Tesla Model 3. Nu inteleg in ruptul capului de ce cineva ar alege Model3. Am luat recent un Uber Green, un Model 3 pe care soferul mi-a zis ca abia l-a achizitionat, deci mult mai nou decat ala testat de mine si Yux. Ege spunea ca sunt modificari majore, eu unul am vazut exact aceeasi imagine extrem de trista a unui auto in care nu ai decat o tableta infipta in mijloc. Ptr ca m-am obisnuit cu linistea din EQC unde aud doar bidonul de lichid de parbriz (pe care l-am pus in spate, fiind doar pe jumatate plin) cum galgaie putin si nimic altceva, mersul cu acel Model3 a fost ceva socant. Zgomotul de troleu incredibil de mare si de agasant, senzatia ca stai pe bancheta de lemn intr-un pub care n-a mai vazut atentie de decenii. Mizeria aia de imitatie de lemn in bord, una peste alta, ca pasager, cred ca am avut o impresie si mai proasta despre Tesla decat cea lasata dupa test drive. Dar taximetristul parea in al noualea cer. Baiat tanar, ceea ce intr-un fel imi intareste ideea preconceputa ca soferii de Tesla "know no better". E ca la Golfuri, va fi urmatoarea enigma ce ma va macina urmatoarea decada, cum poate cineva sa urce intr-o Tesla, apoi la concurenta si sa aleaga...Tesla?
Nu e la pret de Zoe, deci elementul pret nu prea se pune. Acum da, nici VW ID3 spre exemplu nu e o minune a tehnicii, e un Golf la care au trantit o tableta in mijloc care arata foarte ciudat in ergonomia masinii, dar macar arata ca o masina la care s-a pus o tableta in mijloc. La Model 3, Imparato are dreptate, arata ca o masina la care au inceput cu tableta apoi au construit bord&rest in jurul ei. Dar e the bestseller si benchmarkul la tot ce e EV. Foarte ciudat...
_________________ ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp
|