It is currently 11 Nov 2024, 04:47

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1330 posts ]  Go to page Previous 126 27 28 29 3054 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Nov 2021, 12:18 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
dand Quote:
Mersi, Godzzi de explicatii.
EQC are aceeasi functionalitate ca Tesla sa incalzeasca bateria cat mergi la statie, trebuie sa introduci asta in navigatie (sau "Hey Mercedes, take me to the nearest station"), ceea ce eu fac de fiecare data cand ma duc la vreo statie locala (sau cum am facut sambata cand m-am dus glont la Ionity). Nu stiam ca are vreun efect notabil, ce-i drept sambata m-am dus cu 29%, duminica cu vreo 72%. Acum inteleg ca asta face o mare diferenta, practic e o prostie sa alegi o statie scumpa sa incarci de la 70%:) Invatam.
Maxim pana acum am incarcat cu 109kWh la statia locala, sunt curios daca se poate mai mult.

La toate statiile in afara Ionity a trebuit sa confirm Stop cu cardul folosit ptr incarcare (RFID sau contactless) in situatiile in care am oprit inainte de 100%, apoi deconectat cablul de la buton sau deschis masina. La mine butonul de deconectare e exact pe 'rezervor' deci oricine il poate deconecta fara a avea nevoie sa deschida masina. Eu folosesc mereu CCS.
https://www.youtube.com/watch?v=I7Bmx8GQ8iE

Vezi de la 1:15. In video zice ca doar dupa ce deschizi masina poti apasa acel buton. Daca la tine nu functioneaza asa, atunci ceva nu merge cum trebuie.

Cat despre incarcare, vezi curba de incarcare in poza de mai jos. Asa poti sa-ti dai seama cam cat poti absorbii maxim in functie de cate procente vezi pe bord.


Attachments:
mercedes-benz-eqc-fast-charging-power-source-fastned.jpg
mercedes-benz-eqc-fast-charging-power-source-fastned.jpg [ 26.24 KiB | Viewed 1259 times ]

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 09 Nov 2021, 13:16 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Hmmm, sunt absolut sigur ca ultimele dati am oprit doar de la buton, dar posibil sa fie din cauza ca am cheia la mine. In mod normal pot sa deschid usa daca am cheia in buzunar (de la a doua incercare), poate acelasi lucru sa se intample cu butonul. Urmaresc.
Mersi ptr grafic, it makes sense now. Deci incarcam cand suntem macar la 40% (daca nu sub), altfel e pierdere de vreme.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 12 Nov 2021, 20:34 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Pentru pasionati:

https://www.youtube.com/watch?v=SRUrB7ruh-8

https://www.youtube.com/watch?v=vYQJatWpBXY

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1668
Car: GTV
Bag un text mai lung despre Dacia Spring pe care am avut-o pe mana cateva zile.

Am mai condus electrice, Zoe, Leaf, Tesla S si o sumedenie de PHEVs in moduri electrice, dar nu fusesem inainte de asta niciodata la incarcat cu masina. Am luat Zoe prin Spark de multe ori, de cateva ori chiar zile intregi cand mai aveam de carat una-alta si ramasesem fara alta masina. Dar evident ca mi-a ajuns range-ul si nu a trebuit sa o incarc eu.

Sa incep deci cu toata experienta. Masina luata de la Dacia din Militari cu 100%, adusa pana acasa in zona Timpuri Noi, consumat 15%. Zic na, aia e, prima experienta. Merg prima data la incarcat, folosind aplicatia PlugShare ca sa vad unde sunt statiile. Gasesc un Mega Image aproape, zic perfect, e un Mega mai mare, concept store, ma uit la vinuri si branzeturi si se incarca aspiratorul. Ajung acolo, parchez langa un Citigo al unui Glovo-ist si dau sa incarc. Statia cere o aplicatie proprie, dau sa scanez codul QR de pe statie, nu merge. Caut aplicatia in Appstore, nu exista. Au nr de telefon, dau si sun sa intreb ce sa fac. Raspunde repede o duduie, ii spun ca nu stiu ce aplicatie imi trebuie ca e prea mic QR si nu merge scanat. Imi spune, caut, descarc, imi fac un cont, cere 60RON pentru deschiderea contului, bag Revolut, incarc, imi activez contul. Ma intreaba ce masina am, caut Dacia, nu e niciunde. Zic ce mama naibii fac, nu pot incarca. Sun iar la duduie, imi spune ca nu ma poate ajuta. Banii inapoi? Pai sa fac cerere prin mail la nu stiu ce adresa, in 30 de zile imi primesc banii. Zic saru-mana si inchid. Ma uit iar pe plugshare, vad o benzinarie MOL cu statie DC, perfect, acolo ma duc. Ajung la MOL, bag masina, scanez iar QR-ul, descarc aplicatia, facem cont si aici, macar nu cer iarasi bani la activare. Scot pompa (tot pompa ii zice?), bag in masina, nimic. Scot si bag de 2-3 ori, nu se intampla nimic. Caut numar de telefon pe aparat, nimic. Dau cu google sa caut statia ca poate le gasesc nr de telefon? N-am chef. Intru in benzinarie, intreb acolo ce pot sa fac. Imi spune nenea sictirit ca statia nu merge. Super! Ma uit pe PlugShare din nou, vad un Penny, ala stiu ca e gratis, acolo ma duc. Ajung la Penny, un alt Glovo-ist cu un e-Up incarca la DC. Zic hai ca bag AC intre timp. Nu merge AC deloc, cat timp merge DC la el. Maxim. Stau 20min, pleaca baiatul si ma bag eu. Pentru prima data, Dacia Spring se incarca. Eram pe la 40% si imi spunea vreo 40min pana la full. Zic super, chit ca erau 4 grade afara, ma plimb prin zona 15 min, inca 15 min inapoi pana la masina, mai stau 10min si plec. Dupa 30min de inghetat la 4 grade intr-un vant teribil, ma intorc sa vad ca n-a incarcat deloc dracia. Gata sa imi bag picioarele in toti si toate, scot cablul, il bag iar. Incarca 30 sec, apoi se opreste. Dau pe aparat sa continue, si continua. A mers apoi 40min pana la 100% fara oprire, cu mine in masina inghetand. Cand plec, Spring-ul imi arata autonomie de 205km cu 100%, zic perfect, maine plec pe Transalpina. Ajung acasa, vreo 3-4km si deja e la 95%.

A doua zi, ma urc in masina, surprinzator, a ramas la 95%. Plec, ajung la Starbucks Militari cu 88%, deja incep sa ma intreb daca e in stare macar pana la Pitesti sa ma duca asta mica. Pe la jumatatea autostrazii incep sa cred ca intradevar, nu ajung. Si sa nu va imaginati ca am gonit, 90 tot drumul, in spatele camioanelor, desi multe m-au depasit rapid. E o senzatie aiurea sa mergi cu 90 pe autostrada si sa goneasca toti pe langa tine, nu am mai trait asta niciodata. Masina e ok la 90km/h, surprinzator de ok chiar, nu m-am simtit aruncat de SUV-uri care ma depaseau cu viteza sau aruncat de pe sosea pe portiunile mai proaste. Ma uit pe PlugShare din nou sa vad daca pot incarca pana la Pitesti, gasesc un MOL, zic mama naibii, acolo sigur nu reusesc. Am gandul ca deja mi s-a luat de electrica asta si fie ce-o fi, daca ajung bine, daca nu ajung o las acolo si n-au decat sa vina sa o ia ei inapoi. Dar ajung la Pitesti cu 24%, merg la Penny unde un taximetrist cu un Leaf incarca pana la 100%. Am incercat sa incarc la AC, am scos pompa si am bagat-o in masina dar nu s-a intamplat nimic. Taximetristul eco se uita la mine razand si mi-a spus ca nu merge pompa de AC, ca e toata lipita cu scotch. Chiar era, dar ma gandeam ca totusi functioneaza. Am asteptat sa termine omul, a durat vreo 20min pana a terminat, timp in care mi-a pus 1000 de intrebari despre Dacia Spring. Cand a venit randul meu sa incarc la DC, am bagat cablul, a pornit incarcarea, am stat 1min pana s-a oprit ca in seara precedenta, apoi i-am dat continue si aia a fost. 50min mai tarziu, era 100%.

Asadar dupa mai bine de 3h de cand plecasem de acasa, paraseam Pitesti-ul. Prima destinatie era Valcea, unde, fiind oras mai mare, eram sigur ca voi gasi o statie. Masina s-a descurcat excelent pe Dealul Negru, chit ca am stat doar pe banda din dreapta, am urcat fara probleme cu cei 45CP. Nu am simtit niciun moment ca nu e in stare sa urce sau va da chix si trebuie sa ma intorc. Stabilitatea a fost si ea decenta. Chit ca n-am experiente cu alte Dacii, cred ca e o experienta similara. Chiar a fost ok pentru o masina de genul. Consumul nu a fost nici el atat de rau pana la Valcea, am consumat vreo 50%. Desi acum ca scriu aici, e putin ridicol ca in 80km sa consume atat de mult, dar a fost mai ok decat pe autostrada. Problema autonomiei insa mi-a fost clara acum, daca pe autostrada era chinuita ca nu regenera deloc, pe Dealul Negru am realizat ca desi mai reuseste putina regenerare cand mai franezi, la peste 70km pe ora la vale, masina nu regenereaza nimic. Doar la viteze de sub 70 si peste 20. Asadar, chit ca am mai franat fata de autostrada, regenerarea a fost minima.

Ajung la Valcea si incepe iar nebunia. Pe PlugShare apar foarte multe statii, chit ca am ales doar cele rapide DC cu CCS, sunt foarte multe. Gasesc o statie aproape de ruta mea spre Transalpina, merg acolo si incepe iar nebunia cu aplicatiile. Scanez codul, iau aplicatia, imi fac un cont nou, atasez Revolut, dau sa incarc, nimic. Dupa 2-3 incercari, sun la numarul de pe pompa. Ii spun duduii unde sunt si la ce statie, dar ea nu o gaseste. Nu stie de statia asta, ei nu ii apare in sistem. Zic doamna, sunt langa ea, ma uit la ea, de pe ea am luat numarul de telefon. Ea nu o gaseste. Intreb duduia ce sa fac, imi recomanda o alta statie in apropiere, care ii apare libera, la doar 1km. Zic ok, multumesc. Plec acolo, ajung, nu gasesc statia. O sun iar pe duduie, o prind din nou pe aceasi, ii spun ca nu gasesc statia. "dAr In sIsTeM aPaRe". Duduie, nu e aici statia. Intreb la magazinele de langa daca au idee de statia asta, n-au auzit de asa ceva. Ma apuca rasul. Prima statie exista fizic, dar nu le aparea in sistem, a doua nu exista fizic, dar le apare in sistem. Maxim!
Plec la Kaufland, doar toata lumea vorbeste de Kaufland si incarcatul acolo. Surpriza insa, la Kaufland nu poti incarca doar daca esti client fidel, cu niste cumparaturi de minim 500RON pe saptamana. Si nu vorbesc si nici nu voiam sa incarc gratis, dar nu poti incarca decat daca esti client fidel Kaufland. Ma vedeam cumva blocat si cu procentul bateriei scazand vertiginos, nestiind incotro s-o mai apuc. Il sun pe un prieten din Valcea si imi spune ca la Mall sigur pot sa incarc, sa ne vedem acolo. Plec din nou, cu directia Shopping City Valcea. Acolo pustiu la statii, si am zis ca e perfect, sigur e simplu. Ma duc la statie, cere cont si asta. Inca un cont, la o alta firma, cu aplicatia proprie. Cere si ea 80RON la inceput, ii dau si pe aia ca sa pot incarca odata. Dar evident ca nu merge nicicum, asa ca trebuie din nou sa sun la numarul de pe aparat. Raspunde cineva rapid, ii spun ca nu reusesc si ca nu mai stiu ce sa fac. Ma intreaba la care statie sunt, erau vreo 6, dar niciuna numerotata sau insemnata in vreun fel. Nu am cum s-o identific. Ma indruma la momente de opreste/porneste totul si ia-o de la zero. Dar nici acum nu merge. Intr-un final imi spune ca imi da drumul din sistem la pompa, iar dupa ce porneste vreo 3 statii de langa mine, a nimerit-o si pe a mea intr-un final, si porneste incarcarea. Stau langa masina 5min sa fiu sigur ca nu se deconecteaza. Totul ok, asa ca intru in mall la un citric si astept sa treaca cele 50min indicate in bordul Spring pentru 100%,

Ma intorc la masina, pun ca urmatoarea destinatie Ranca, desi nici nu imi era clar pana unde mai e deschisa Transalpina, si vad ca imi spune 3h. Ma uit la ceas, e 15:30, la 9:30 plecasem de la Starbucks Militari. Realizez ca e imposibil sa ajung mai departe in aceasi zi. Chit ca aveam statii pe drum, la Horezu si Novaci, imi dau seama ca daca si acolo e toata nebunia asta, e imposibil sa continui si ii dau inapoi spre casa.

Fiind mai obisnuit acum cu ce poate masina, am mers mai repede pana la Pitesti. Am depasit masini pe Dealul Negru, niste Golfuri obosite, dar le-am depasit. Masina s-a descurcat excelent si de data asta. Ajung in Pitesti cu vreo 40% si o iau spre acelasi Penny de dimineata. Acolo dau de un nene cu un ID4, foarte mandru de masina. Avea un ID4 First Edition, nu orice echipare. Celelalte echipari sunt mai boschet, dupa spusele distinsului domn. Avea de incarcat pana la 81%, inca vreo 30min. In timpul asta am aflat ce inseamna o masina de calitate germana, de ce sunt cele mai bune, de ce First Edition sunt singurele care merita si de ce ID4 e peste orice Tesla. Jenat putin ca sunt acolo cu cea mai ieftina masina electrica, am bagat pompa de curent in masina destul de stanjenit ca blochez statia cu asa o masina. Dupa plecarea stimabilului cu ID4, vine un baiat cu un ID3, foarte fericit sa ma intrebe de experienta mea cu EV si in special cu Dacia. Dupa taclale de vreo 20min in care Dacia atingea 90%, vine taximetristul eco pe care il intalnisem de dimineata, incercand combinatii cu baiatul cu ID3. Sa il lase si pe el sa incarce putin, ca pleaca la drum, are copil mic, nevasta e racita, ii trebuie caldura in masina, etc.
Intr-un final, ajunge Dacia la 100%, imi iau ramas bun de la toata lumea si o iau spre casa. Cu o masina normala poate puteam pleca cu 80% din Pitesti, omul cu ID4 spunea ca face Pitesti-Bucuresti-Pitesti la 140 fara probleme, dar nici nu stiu daca sa-l cred la cum s-a prezentat omul. Iar baiatul cu ID3 imi spunea ca merge cu 120 si face autostrada fara probleme. Eu stiam ca ma asteapta Pitesti-Bucuresti cu 90km/h. Am ajuns si la 110 in tura asta, dar cam acolo e limita masinii. Nici nu spun ca de la 80 nu prea mai accelereaza deloc, dar deja de la 100 in sus nu mai pare stabila, parca o ia vantul. Directia extraordinar de lenta nu ajuta nici ea la vreo senzatie de siguranta. Asta e fara discutie masina de oras si nu ii sta bine la peste 90 la ora.

Am ajuns intr-un final acasa, cu 15% baterie, in jur de ora 19:30.

A doua zi, aveam iar planuri, dar mai modeste, Sinaia prin Targoviste, evitand astfel autostrada unde stiam ca Spring-ul e muci. Am incarcat in dimineata aia la un Rompetrol aflat pe la iesirea spre Chitila (parca), unde evident ca am stat la coada din nou. Incarca un e-Golf inaintea mea, si a durat vreo 30min. Cand a venit randul meu, am aflat ca asta e cea mai simpla operatiune de cand aveam Spring-ul. Pui un card contactless la aparat, conectezi pompa la masina, incepe incarcarea. Simplu ca buna-ziua. Momentan e gratis la Rompetrol, cardul e doar pentru deblocarea pompei. Dupa 40min de plimbat printr-o zona nu grozava a orasului, m-am intors la masina care se apropia de 90%, am zis ca nu mai am rabdare sa stau din nou pana la 100%, risc si plec de data asta cu mai putin. La 92% am scos cablul si am luat-o spre Targoviste. E o destinatie apropiata, cu mers mult pe DN, unde mai pui o frana, mai incetinesti, ar trebui sa fie mai ok pentru Spring. Am mers incet din nou, 70-80 pe DN, unde am fost din nou depasit de absolut toata lumea, dar pana la Targoviste consumul a fost foarte ok, am ajuns cu peste 50%. Aici insa a fost o nebunie de nedescris cu incarcatul. Similar experientei din Valcea cu uite statia, unde-i statia, nici aici nu am reusit. Am fost la vreo 3 statii, unde ba nu era statie desi aparea in PlugShare, ba nu mergea ca era stricata. Nu ma mai lungesc, ca deja repet acelasi lucru. Dar dupa o ora, am ajuns la un Kaufland cu gandul ca sunt gata sa cheltui 500RON acolo doar ca sa pot pleca acasa. Dar aparent si daca ai cumparaturi de 500RON intr-o zi, dureaza nu stiu cat pana se autorizeaza contul pentru incarcat si toate alea. Deci nu puteam incarca. Vine insa un nene cu o Tesla S care imi pune si el enspe mii de intrebari despre masina, care imi spune ca la slow charge pe AC, e gratis chiar si la Kaufland. Bag cablul si merge din prima. E slow charge, Spring-ul ma anunta ca mai dureaza 3h incarcare de pe la 40%, consumasem 10% doar cautand statii. Am stat din nou 40min la statia slow, si am plecat cu vreo 75% mai departe. Ma rog, mai departe e gresit spus, ca am luat-o inapoi spre Bucuresti. Stiam ca am zero sanse sa mai ajung la Sinaia cum intentionasem initial.

Cu acei 75% nu stiu daca ajungeam acasa, se intunecase, luminile erau aprinse si nu mai suportam frigul, deci dadusem drumul la caldura in masina. Am incarcat inca o data, in Corbeanca la cineva, pentru vreo 20min la slow charge. Am plecat din Corbeanca cu 41% si am ajuns acasa cu 15%. Dar am mers pentru prima data absolut normal, 90-100 la intrarea prin Baneasa, 60-70 pe bulevardele goale, etc.

Si ca sa trec rapid si urmatoarea zi. Am incercat sa incarc la Mall Vitan, nu a mers ca era stricata pompa, am ajuns la VW pe Splai, undeva la mama naibii, unde mi-au deschis ei poarta sa pot intra in curte la statie, dar nici statia aia nu a mers pana nu am sunat la numarul de pe statie si au pornit-o ei manual. Acolo am reusit sa platesc cu unul din conturile deschise si in care incarcasem ceva bani. In aceasi zi am vrut sa mai incarc odata in Tunari spre seara, ca iesisem si la o tura de seara cu Spring-ul, ca sa fiu mai linistit a doua zi ca am autonomie sa duc masina inapoi la Dacia in Militari. Am incercat vreo 20min statia de Carbogaz, dar nu au reusit oamenii de acolo sa porneasca statia, asa ca nu am mai incarcat.

Iar in ultima zi cu Dacia, am incarcat la Penny, unde am stat 50min la coada ca sa incarc vreo 30min. Mai tarziu in zi am dus masina inapoi la Dacia.


Attachments:
da587875-789e-47e1-87fd-bc9d4e798fd7.JPG
da587875-789e-47e1-87fd-bc9d4e798fd7.JPG [ 637.87 KiB | Viewed 1050 times ]

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
:) aventura mare !

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 16:13 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Eu sincer nu inteleg doua chestii din aventura lui Tudyniuz.

Prima chestie e oarecum fundamentala, daca intr-o tara statiile de incarcare inca nu ofera contactless payment ca si "guest", cred ca EV-urile sunt in afara discutiei. E punctul unde deja se incheie orice dezbatere daca merita sau nu, raspunsul e simplu: nici macar nu incerca. Orice incercare se face pe pielea indraznetului. Eu stiam ca e o lege europeana, asa era si in UK (jungla) pana acum cativa ani cand toti furnizorii de energie la statii de incarcare au fost obligati prin lege (eu stiam ca EU law, la vremea respectiva UK era inca membru) sa permita contactless payments for non-members. Cu contactless payment nu pierzi banii intrucat e doar pre-autorizare la inceput, daca statia nu merge nu iti 'incarca' cardul.

Acum daca prima conditie e indeplinita, se poate trece la pasul doi. EV-ul. Dar acum vine alta conditie, nu toate EV-urile sunt creeate la fel. Nu poti sa mergi cu un 45CP EV si cu 100km range sau cat are Spring-ul la un asa drum. Si cu orice EV, modul de mers se schimba. Nu te mai urci in masina si la vale ca la ICE-uri, un drum lung cu EV-ul cere cel putin la ora actuala o documentare in prealabil. Iti faci un traseu si te uiti cam pe unde sa incarci daca trebuie sa o faci in timpul drumului, daca range-ul nu-ti permite sa mergi pana la destinatie. Si aplicatiile de regula iti arata conditii de incarcare si mai ales, comentariile altor utilizatori. Aici iarasi EV-urile nu sunt creeate la fel, unele iti arata pe navigator daca statiile merg sau nu/sunt ocupate, la cele la care nu ai posibilitatea asta atunci te uiti in app pe telefon si vezi daca sunt folosite si daca nu a postat cumva cineva acum cateva ore ca e 'out of order'. Daca sunt statii superrapide atunci nu conteaza ca apar ocupate, iti asumi ca astepti putin.

Eu unul nu inteleg sincer de ce faceti experimentele astea, ptr ca le faceti cu timp si nervi pe masura si concluzia e oricum dinainte stabilita, nu trebuie sa fii un expert in auto ca sa iti dai seama ca nu poti sa mergi cu o Dacia Spring pe Transalpina de la Bucuresti.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 18:16 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1668
Car: GTV
Nu stiu de ce vorbim la persoana a treia, dar ok. Nu inteleg ce nu intelege Dand.

Am avut masina la test, am vrut sa vad ce poate o masina electrica cu o autonomie declarata intre 230 si 300km, intr-o toamne tarzie, la un drum mai "lung". Sunt constient ca in lumea EV orice peste 100km e deja drum lung, oricat de hilar poate sa para. Dar nu vad cu ce am gresit eu. Pentru mine experienta Spring-ului a fost una placuta per total cu toate problemele intampinate.

De asemenea, nu mi-am cumparat EV ca sa ma plang ca n-am statii. Chiar si asa, dupa toata experienta asta aiurita, stiu sigur ca urmatoarea masina va fi electrica. Eu m vrut sa vad ce inseamna sa te lovesti ca incepator de situatia statiilor din tara. Ca infrastructura nu e ca in vest, stiu. Dar pana si Dand, ca sa ramanem la persoana a treia, a tot stat la cozi sa incarce EV-ul. Sunt convins ca la o electrica de genul Daciei, care e folosita doar in oras, odata ce inveti statiile din zona ta si ai cele 2-3 aplicatii necesare incarcarii, nu mai ai problemele pe care le-am avut eu. Dar primul impact e de knockout.

In al doilea rand, repet ca range-ul Spring-ului e intre 230-300km, declarat de Dacia. Precum la masinile termice, nu bate autonomia declarata cu cea reala. Aici insa sunt constient ca la temperaturile mai scazute de noiembrie intervin probleme si mai mari. Ce se va intampla in ianuarie-februarie cand avem -10 noaptea? Cat pierde peste noapte? Cat pierde daca nu folosesti masina 3-4 zile?

Cat despre ruta aleasa de mine, m-am interesat de statiile de pe traseu. Insa Dacia nu stie sa imi spuna unde sa ma opresc pe traseu. A trebuit sa fac eu research. Am gasit statii cu duiumul, reviews cu statiile care sunt ok si care nu, dar nu poti sa vezi cu o zi inainte cine va fi la statie a doua zi. Asta e ceva ce poti verifica doar cu 15-20min inainte sa ajungi, astfel ca toata pregatirea traseului are de suferit. Asta daca nu vrei sa astepti sa termine cei din fata ta. Cand vine un ID4 cu 20% care incarca in doua ore pana la 80% la CCS, mai bine te mai fatai sa gasesti alta statie.

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 18:57 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Scuze Tudyniuz, ma refeream si la Godzzi, ca si el incearca imposibilul, de asta era persoana a doua ("de ce faceti experimentele":) Adica sa ma explic, si Dacia Spring si Nissan Leaf mi se par optiuni excelente ptr oras, dar nu ptr drumuri mai lungi de 100km. E un timp inutil petrecut in statii la incarcare pe care nu ti-l recuperezi usor in opinia mea.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 20:36 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
tudyniuz Quote:
Nu stiu de ce vorbim la persoana a treia, dar ok. Nu inteleg ce nu intelege Dand.
Scuze, is cam batut in cap azi, acum am inteles la ce te refereai cu persoana a treia:) Nici un motiv anume, adica faceam referire la experiente cu EV-uri in modul general, exprimarea a fost nefericita si la recitire da, suna putin a 'punere la punct'. Scuze daca asa s-a perceput, nu asta a fost intentia.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Amuzanta experiente ta...chiar am ras bine bine.

Oricine trece pe EV are nevoie de cateva saptamani pentru adaptare. In aceste prime 2 saptamani nici nu recomand sa te indepartezi prea mult de oras. In perioada asta inveti cam cat consuma si pe ce autonomie te poti baza, pe unde incarci repede, ce eventuale probleme pot aparea. Inclusiv acomodarea cu plugshare cere un pic de timp. In aplicatie poti vedea de la alti useri daca raporteaza statia ca fiind defecta, sau un anumit port defect. De asemenea apare inclusiv daca statia e cu plata sau fara, si daca este cu plata, cum si unde sa-ti faci cont. Si eu mi-as dorii sa poti merge la orice statie si sa incarci "hassle free", dar nu e asa. Adevarul e ca eu am bifat cateva statii din Buc pe care le am la favorit si stiu clar ca ma duc acolo si functioneaza. Intradevar, nu exista ideea de guest account pe la noi dar sper sa se faca si treaba asta pe viitor.
Statiile de la kaufland sunt de 2x feluri, cele in regie proprie care sunt gratuite si cele de la Renovatio care sunt cu bani sau daca cumperi de 500ron pe luna primesti un numar de vouchere de incarcare. Taximetristul cu leaf-ul rosu din Pitesti e deja cunoscut. El e singurul localnic in Pitesti si mereu il vezi la Penny.
Spring-ul cred ca are nevoie de o actualizare de soft deoarece si eu m-am intalnit cu un domn la statie caruia ii dadea eroare la incarcare pe AC dupa 1 minut de la pornire. Au mai spus si altii ca nu prea regenereaza cine stie ce, tocmai din cauza motorului foarte mic. Cam toate statiile la care am fost eu pot incarca AC+DC simultan, adica Type2+CCS sau Type2+ChaDeMO.
Ma bucur ca desii experienta ta e demna de exemplul "ASA NU", tot spui ca urmatoarea masina o sa fie un EV. Observ ca trendul este ca mai intai sa-ti cumperi un EV pe care ti-l permiti iar apoi esti cam prins....deoarece sti clar ca nu mai vrei ICE, dar nu ai nici bani suficienti de un EV cu range mare.

Sa revin si eu cu un update la leaf-ul meu.
Am facut 6000km de cand o am, si fac zilnic cam 60km datorita gradinitei + alte drumuri scurte. De obicei incarc la penny fizicienilor deoarece am drum pe acolo cand ma intorc de la gradi dis de dimineata. Ma opresc si stau cam o ora la fiecare 3 zile deoarece acum pe frig cam asta e range-ul (180-200 maxim). Doar daca, nu am timp de pierdut o bag la incarcat acasa.
Un avantaj clar descoperit in ultima vreme este vazut dimineata. Plec spre gradi pe la ora 7:10 si zilele astea a fost gheata pe masini la ora aia. Pornesc incalzirea in masina direct de pe telefon cu 5 minute inainte sa ies, si mi se pare super convenabil. Chiar si cand am uitat sa fac asta, am urcat in masina si dupa 2 minute deja puteam sa plec de pe loc, deoarece se incalzeste foarte repede.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
adica trebuie sa am cateva aplicatii?trebuie sa stau cu frica nu ajung unde trebuie?in 2500 km ce trebuie sa fac cu o electrica?am tot vrut sa fac foto cu statiiile de incarcare din germanica...sunt goale..am vazut intru-an cateva tesla si rececent un cocalar cu zoe se misca de parca avea ferrari.asta pe autostrda in germania.ii vad pe cei cu electrice..incurca circulatia...din 3 benzi merg pe a 2-a cu 95 km\h.daca au de parcurs 50 km merg cu viteza,in rest totul este la economie...
daca ar fi jumatate electrice probabil nu se mai poate circula,in conditiiile in care camioanele merg cu aceeeasi viteza...

l.e. am un ukranian la munca...cica leaf vin din america cu soft modificat cum ca bateria este ok.....dar mai mult de 50% nu au

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 21:39 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1668
Car: GTV
Godzzi Quote:
Observ ca trendul este ca mai intai sa-ti cumperi un EV pe care ti-l permiti iar apoi esti cam prins....deoarece sti clar ca nu mai vrei ICE, dar nu ai nici bani suficienti de un EV cu range mare.
N-am spus ca nu mai vreau ICE, am spus doar ca urmatoarea masina va fi EV pentru ca in oras chiar si cu o autonomie precum cea a lui Spring, tot e cea mai comoda masina. Un range mare pentru oras oricum nu imi este necesar. Incercarea mea a fost sa testez limitele masinii, dar si a statiilor de la noi. Eram dispus si sa platesc 2x pretul de 1,95 sau cat e kw de obicei, doar sa nu stau la cozi si sa mearga aparatul. Nu e vorba de bani, nu de economie m-am chinuit cu Penny, dar acolo stiam sigur ca functioneaza incarcatul. Nu stiu de unde ai tras concluzia ca vreau un EV pe care nu mi-l permit.

bluecar Quote:
adica trebuie sa am cateva aplicatii?
Uite aplicatiile acumulate de mine in cele 5 zile:


Attachments:
1F5F9323-5564-47B6-A650-1284D4033A47.jpeg
1F5F9323-5564-47B6-A650-1284D4033A47.jpeg [ 33.56 KiB | Viewed 961 times ]

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 21:53 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Mitica...hai ca esti hater acum :))
Uite vanzarile pe septembrie in Germania:

BEVs: 33,655 – up 59% at 17.1% market share.
PHEVs: 22,842 – up 13% at 11.6% market share.
Total: 56,497 – up 37% at 28.7% market share.
tudyniuz Quote:
Nu stiu de unde ai tras concluzia ca vreau un EV pe care nu mi-l permit.

Nu m-am referit la tine. Spun ca asta observ la cei care au acum EV-uri cu baterii mai micute.

Image

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 22:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
Godzzi Quote:
Mitica...hai ca esti hater acum :))
Uite vanzarile pe septembrie in Germania:

BEVs: 33,655 – up 59% at 17.1% market share.
PHEVs: 22,842 – up 13% at 11.6% market share.
Total: 56,497 – up 37% at 28.7% market share.
tudyniuz Quote:
Nu stiu de unde ai tras concluzia ca vreau un EV pe care nu mi-l permit.

Nu m-am referit la tine. Spun ca asta observ la cei care au acum EV-uri cu baterii mai micute.

Image
sunt sarac nu o sa imi pot permite o electrica....dar stiu ce vad ,imi dau cuvantul (am 50 ani)nu sunt ocupate statiiile de pe autostrazi)de acum o sa fac poze la statiiile de incarare.....sunt goale..

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 22:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
hai sa fim realisti...daca neamtul locuieste in hamburg si are 20 km pama la locul de munca si are o casa inchiriata sau proprietate si are o electrica si un incarcator acasa este bine...deja multe firme au 2-3 incarcatoare...o sa pun poze.
ce spuneti de un muncitor care locuieste la 200km de hamburg(zona hamburg este faimoasa pentru blocaje rutiere)si nu poate incarca masina?

l.e nemtii incep munca la 7 dimineata------(majoritatea)si eu

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 23:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
hai sa maii spun ceva....germanica are o poulatie de 80 mil...daca 10 mil isi cumpara ev este aproape zero

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 23:40 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Cota de piata a EV-urilor creste exponential de la an la an si mai vine si Giga Berlin sa puna niste gaz pe foc. Pun intended.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 17 Nov 2021, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jul 2015, 14:53
Posts: 461
La cum o ardem heirupeste prin Europa cu EV-uri si 'renewable energy' o sa ne pasca o ditai criza energetica si ghici cine o sa fie primii afectati :wave:.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Nov 2021, 10:35 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Freajka Quote:
La cum o ardem heirupeste prin Europa cu EV-uri si 'renewable energy' o sa ne pasca o ditai criza energetica si ghici cine o sa fie primii afectati :wave:.
Nu noi, punem centralele pe pacura la treabă și mergem cu electrice, macar nu mai poluăm ... :D

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Nov 2021, 11:37 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Unul din marile mituri urbane e ca EV-urile merg cu maxim 95kmh pe autostrada:)
Cu parere de rau trebuie sa distrug acest mit, ele merg cu o viteza mai mare, in limitele legale (adica 120kmh in afara Germaniei) fara a consuma mai mult. Un EV regenereaza si in timpul mersului pe autostrada intrucat nu o tii 160km cu piciorul pe pedala de acceleratie constant. Din experiente personale, drumurile de genul 160km (100mile) iti consuma cam 85-90 mile mergand cu viteza legala (+/- 10%).

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Nov 2021, 13:18 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Apropo de vanzarile in Germania, capata avant o promotie Tesla cu 6 luni 'trial-version'. Cumparatorul ia masina cu 45k EUR, o foloseste 6 luni dupa care dealerul o recumpara la acelasi pret dupa care aplica 6k EUR subventia de la stat astfel platind doar 39k. Apoi o revinde ca si second-hand cu un pret apropriat de cel de catalog, deci toata lumea castiga.
https://www.schmidtmatthias.de/post/tes ... ean-market

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Nov 2021, 18:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
nu am vrut sa generalizez cu viteza de de 95 km\h,sigur,sunt si tesla care merg cu 150...dar, majoritatea merg aproape ca si camioanele.cand este aglomeratie si folosesc banda 2 sau 3 pentru depasire multi merg incet...sigur sunt cateva.poate 2 masini la alte 2-300 termice...

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Nov 2021, 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
Chestia cu Tesla este ca si daca spun prostii , nimeni nu ii bag in seama . Cert este doar un singur lucru , unde se duc/ ce vor face cu bateriile la final de “viata” . Iar faza cu “ dupa 6 luni “ , e vrajeala , oricum inflatia este foarte mare , in toate tarile .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 18 Nov 2021, 22:02 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Ba chiar ii baga, acțiunile lor sunt la un nivel ridicat, toate firmele noi care produc masini electrice beneficiaza de un hype exagerat. Lucid, Rivian, Nio si cate or mai fi ajung la bursa sa fie mai bine cotate ca branduri uriase cu volume impresionante anual. Honda sau Ford par doar niste amatori pe langa acestea.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Nov 2021, 21:03 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
Ma refer la pretul produselor lansate pe piata : bateria de se monteaza pe perete si o incarci de la panouri fotovoltaice , care impreuna costa cat o garsoniera; tiglele de pe casa care costa cat o casa pe la munte in Romania ; internetul de la satelit care costa cat toate abonamentele de pe scara unui bloc si multe alte produse , care nu sunt pt toata lumea . Dar nu spun de unde au metalele pt baterii sau cat de periculoase sunt pt noi si mediul inconjurator . Plm , oricum o sa cumparam toti electrice , si cum dreptatea umbla cu capul spart , mai bine ma abtin pe viitor sa comentez la rubrica aceasta.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1330 posts ]  Go to page Previous 126 27 28 29 3054 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited