Weekendul asta am facut primul drum de mai mult de 100 de mile si care teoretic cerea charging ptr a putea sa ne si intoarcem acasa:) Am mers la Bournemouth in sudul Angliei, una din singurele plaje din UK care seamana mai mult cu cele din Spania cu nisip fin auriu. 120 de mile (aproape 200km), pornit de acasa cu aproape plin (228 miles range).
Attachment:
Bournemouth.jpg [ 146.24 KiB | Viewed 841 times ]
Am ajuns sambata pe la pranz cu inca 135 mile in 'rezervor', consum mai putin decat asteptat ptr ca am dat in niste cozi pe autostrada unde am regenerat ceva mile, sunt bune si traffic jams la ceva. Acum 135 mile erau teoretic de ajuns ptr drumul inapoi duminica, insa am hotarat sa luam ferry-ul sa mergem la Swanage - e o zona foarte misto despartita de Sandbanks de o portiune mica de apa si legata de un ferry care merge pe sine/cablu.
Attachment:
IMG_4778.jpg [ 88.99 KiB | Viewed 841 times ]
Sandbanks e cea mai scumpa zona din UK dpv metru patrat, e locul traditional de retragere a football managers si celebrities in UK si un showroom Taycan pe strazi (de departe cea mai populara masina:).
Trecut pe partea cealalta am dat ceva talpa proftand de drumul frumos virajat asa incat la destinatie mai aveam 120 mile range deci charging-ul a devenit inevitabil. M-am bucurat ca am gasit un pod-point in parcarea din Swanage - nu foarte usor de utilizat insa. Mi-a luat vreo jumatate de ora sa instalez app-ul (deh, 4G in UK e mizerabil) apoi s-a nimerit ca pod-ul sa fie defect. Am dat telefon si surprinzator call centerul au fost extrem de promti, m-au directionat catre un pod functional. La BP, cand am dat peste unul cu ecranul 'inghetat' am stat pe telefon vreo 20 de minute pana cand m-am plictisit si am abandonat, Pod-Point sunt mai activi din punctul asta de vedere. Am folosit prima oara cablul din dotare si m-am bucurat ca un copil cand ma vazut ca incarca:) bucurie de scurta durata insa, din cei 7kW afisati, incarca doar la 3.7. Mercedes App calculeaza timp estimat pana la full charge 12.40 ziua urmatoare (luni):). OK, deci charge-ul e inca inevitabil.
Am lasat masina la incarcat si am stat vreo 2 ore la plaja, vreme frumoasa, apa surprinzator de calda ptr UK, foarte buna de inotat.
Attachment:
IMG_4775.jpg [ 63.25 KiB | Viewed 841 times ]
Dupa care am verificat statusul - un dezamagitor 53%. Cand am plecat din Swanage aveam insa 135 mile, adica exact cu cat am plecat din Bournemourh, macar mi-am scos drumul dus:)
Bournemouth sta foarte slab la capitolul chargere rapide, insa Zap Map imi arata o duzina de incarcatoare rapide in new Forest, zona de padure dintre Bournemouth si Southampton, asa ca am decis sa ma abat de la autostrada si sa o iau frumos prin padure, nu dupa fragi si mure ci kW. Si Zap Map si Mercedes Me au fost exacti, primul incarcator indicat era liber si exact in mijlocul unei rezervatii naturale foarte misto, un fel de domeniu-castel (Rhinefield). Si cel mai pitoresc EV charger la care am alimentat pana acum.
Attachment:
IMG_4813.jpg [ 162.76 KiB | Viewed 841 times ]
Domeniul era official inchis ptr o nunta de oameni cu Aston-uri si un afternoon tea party de doamne trecute de prima tinerete, dar cand parcam ne-am conversat putin cu chef-ul restaurantului aflat la o tigara (intamplator masina lui bloca accesul la EV, dar mi-a zis ca nu pleaca pana seara tarziu deci pot sa-l blochez cat incarc, no worries) - tot el ne-a condus in interior la bar asa ca urmatoarea ora necesara incarcarii am petrecut-o pe terasa, doamna cu un prosecco, eu cu o bere micuta (am platit, nu pe banii nuntasilor:) Si admirand imprejurimile domeniului din mijlocul padurii.
Attachment:
IMG_4793.jpg [ 131.13 KiB | Viewed 841 times ]
Attachment:
IMG_4812.jpg [ 136.08 KiB | Viewed 841 times ]
Dupa exact o ora aveam deja 95% (241 miles) asa ca ne-am reluat drumul spre casa unde am ajuns cu inca fix 150 mile in baterie. Pe drum, pe o portiune destul de mare de autostrada Navi indica multe chargere cu 3 sageti (cele fara sageti sunt ca cel din Swanage, 7kW maxim, o sageata e 50kW, preferatele mele cele cu 2 si 3:) adica ultrarapide. Nu in benzinarii, ci in hoteluri/lodge-urile de pe langa, o gaselnita foarte buna a business-ului ptr ca le aduce clienti care altfel nici n-ar fi constienti de hotelul respectiv. Plus o modalitate mult mai placuta de a petrece o ora decat intr-o 'mancatorie' tipica de autostrada.
Inca nu am scazut sub 100 mile range - sufar inca de range anxiety, dar dupa drumul asta sunt mai relaxat si cred ca o sa incerc la proxima ocazie sa vad cum e cand bateria afiseaza sub 100 mile (limita mea psihologica momentan:). Si mi se confirma pana acum prezumtia ca de fapt e mult mai bine dpv chargere in sate/la tara/in paduri decat in orase (unde marea majoritate sunt mizerii din alea de max 7kW). Asta in UK, poate situatie e diferita in alte parti.