Salut. Am o problemă cu Giulia mea și nu știu cum să-i dau de cap. Să o iau cronologi. Am luat-o anul trecut pe vremea asta din Germania. A venit în țară pe platformă, fără numere și cu bateria moartă. Bateria era cea originală, Varta cu stema Alfa Romeo pe ea.
Atunci am pornit-o cu cabluri apoi am dus mașina acasă și am scos bateria și am dus-o la un prieten cu magazin de baterii să o verifice. Bateria era OK, doar descărcată așa că am lăsat-o la încărcat pe redresor. După încărcare am pus-o pe mașină și am început să merg cu ea. Și a început distracția. Am avut cîteva momente cînd mi s-au aprins toți martorii în bord, cutia mergea doar în modul N indiferent în ce poziție era selectorul. Momentele apăreau aleator, fără să pot determina o rutină deși de vreo trei ori s-au aprins martorii după o fază de accelerare puternică după ce luam piciorul de pe accelerație și după ce frînasem ca să reduc viteza. Partea bună era martorii și mesajele de eroare se stingeau de la sine după două reporniri ale motorului. Am făcut programare la dealerul din orașul meu fiindcă tot trebuia să-i fac și revizia. După ce au pus testerul pe ea au scos o listă lungă cu erori cauzate, după spusele lor, de baterie. M-au sfătuit să schimb bateria și apoi să văd ce se mai întîmplă. Am fost la prietenul cu magazin de baterii ca să iau o baterie și acesta mi-a verificat bateria din nou. Bateria era descărcată dar în stare bună conform testerului de baterii. Omul m-a sfătuit să nu schimb bateria că e în regulă și i-am lăsat bateria să o încarce iar. După încărcare nu am avut probleme dar am și mers puțin cu ea (două ture de carantină și un drum la Velico Tîrnovo între ele plus deplasarea zilnică la serviciu și înapoi după program, cam cinci kilometri pe zi.) În ianuarie și februarie nu am mai folosit mașina din lipsă de anvelope de iarnă (nu găseam modelul de anvelope pe care îl doream eu) dar am pornit-o de cîteva ori, în zile cu soare și carosabil uscat și am mers cu ea ca să mai încarc bateria. Nu am avut niciodată probleme cu pornirea, nici cea mai mică ezitare din partea bateriei chiar după un ger mare. Apoi am găsit anvelopele căutate și am început să merg cu mașina zilnic fără să apară vreo problemă. Chiar mă bucuram și așteptam să se încălzească să ies la drumuri mai lungi. În iunie a început să facă iar figurile cu martorii și mesajele de eroare. Am fost iar la prietenul cu magazinul de baterii și a verificat-o iar. Bateria era descărcată, avea 60%. Am zis că datorită drumurilor scurte pe care le făceam acumulatorul nu se încărca. Am încercat să reduc din consumatori, am scos farurile și ștergătoarele din poziția auto, etc. Am făcut un drum pînă la un hotel de lîngă Balcic, 400 de kilometri pe sens. A doua zi după sosirea în Bulgaria, la o plimbare prin zonă s-a manifestat iar problema. doar o dată, cu tot cît ne-am fîțîit prin zonă și cu drumul de întoarcere.
Ca să scurtez problema, am avut liniște pînă la sfîrșitul lui iulie cînd a început să se oprească motorul în mers. S-a întîmplat de două ori. Am făcut programare la dealer, am fost la prietenul cu baterii, i-am lăsat-o pe a mea care era iar descărcată și mi-a dat una împrumut ca să am cu ce să mă mișc. Am dus mașina în servis pe 4 august cu două baterii pe ea, cea de împrumut montată și a mea, încărcată, în portbagaj. La servis mașina a stat o zi întreagă. Pe la 15:00 m-a suna tipul de la recepție să-mi spună că au verificat mașina, că au găsit o grămadă de erori stocate și că au lăsat-o să meargă 3 ore continuu pînă s-a oprit motorul singur și au apărut iar toate erorile anterioare. Sfatul or a fost să schimb bateria și apoi să o las la ei să o controleze din nou, deși aveau două baterii în mașină. Am luat mașina, m-am dus iar la prietenul cu baterii, am cumpărat o baterie nouă, i-am dat-o pe a lui înapoi și l-am rugat să o păstreze și pe a mea pentru orice eventualitate. Asta a fost în prima săptămîna din august. Pe 7 august am desfăcut bornele bateriei ca să montez furtunul acela de aerisire fiindcă uitasem să iau de pe bateria mea ștuțul de plastic care intră în baterie. După ce am mers cu mașina cam un kilometru și jumătate am vrut să opresc la un magazin și s-a oprit motorul. L-am pornit a murit instant. l-am pornit iar și a rămas pornit și nu a mai făcut nici un fel de figură pînă miercuri 11 august cînd s-a întîmplat iar. Atunci era după o pornire de pe loc dintr-o parcare cînd am vrut să ies în stradă. A urmat aceeași succesiune, două cercări de pornire și apoi motorul a pornit cît să ies din parcare și apoi s-a oprit iar, am oprit pe dreapta am încercat să pornesc am reușit am plecat de pe loc apoi s-a oprit iar după zece metri. A pornit după două încercări și a funcționat pînă acasă unde am parcat-o și i-am făcut o diagnoză. Am șters erorile și a m mers cu ea să văd ce face și după o jumătate de oră de fîțîială pe centura orașului, în diverse regimuri, am venit acasă fără nici o problemă. Vineri a făcut la fel după ce am mers cam douăzeci de minute în trepte inferioare și frînări dese, într-o aglomerație cum n-am mai întîlnit la mine în oraș (două sensuri giratorii blocate și drumul dintre ele). Am vorbit și cu Bogdan (tzzivii) care studiază problema dar am zis să expun cazul aici poate are cineva idee despre ce e vorba. Mă sperie mult faza că se oprește motorul, azi s-a oprit din senin cînd eram staționat așteptam să coboare un prieten iar miercuri trebuie să plec în concediu.
Anexez și rezultatele diagnozelor, una de la dealer cu scula oficială și una de azi cu Multiecuscan. Mîine o să duc mașina la dealer iar dar nu mă bazez pe ei fiindcă nu cred că știu ce fac, sau știu dar nu spun ca să mă „facă de bani” Zic asta fiindcă sfatul lor a fost invariabil să schimb bateria și apoi să vedem, au zis că ei nu au scule cu care să încarce o baterie sau cu care să măsoare dacă există consumatori după ce încui mașina. În plus au avut două baterii la dispoziție, a mea, cea galeșă după ei și una de împrumut dar bună.
_________________ Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano
Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK
|