It is currently 11 Nov 2024, 13:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1330 posts ]  Go to page Previous 115 16 17 18 1954 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 25 May 2021, 12:52 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Leasingul operational este mai ieftin in cazul in care nu vrei sa pastrezi masina. E practic o chirie platita ptr folosirea masinii pe durata contractului. Comparativ, leasingul financiar sau PCP cum se cheama in UK (Personal Contract Purchase) e mai scump ca rata lunara iar dupa 3-4 ani nu stiu ce sens are sa mai dai o gramada de bani sa pastrezi o masina care la momentul ala va fi probabil deja depasita tehnologic. Plus ca mizezi pe faptul ca deprecierea e lenta si stai la mana legislatiei (mai ales in cazul ICE). La EV-uri, dezvoltarea e inca in faza incipienta, peste abia 3 sau 4 ani cred ca vom vorbi de produse mature si avansate tehnologic, deci iarasi o achizitie in sensul clasic nu cred ca e o decizie buna acum.

Subscriu la Tesla, cred ca concurenta germana va prinde din urma odata ce mult mai multi vor trece in tabara EV. Sunt reticent in a estima sansele ca spre exemplu un conducator auto traditional de Audi sau Merc sa gaseasca comfort in Tesla.

In aceeasi nota, mi-a venit EQC-ul acum doua saptamani, o sa scriu un review mai pe larg cand am timp (si dupa prima 'alimentare' pe care o estimez saptamana asta:).

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 May 2021, 11:42 
Offline

Joined: 18 Jun 2015, 15:45
Posts: 44
Car: -
Multumesc de raspunsuri.

La EQC m-am uitat si eu, totusi pretul se pornire e 61.000€. Consider ca la EV deprecierea va fi mai lenta tinand cont ca vor avea din ce in ce mai mare cautare si nu toata lumea vrea sa plateasca pretul unei masini noi. Eu ma gandeam sa fac finantare, in familie avem 2 masini: un mini coupe benzinar si un a6 diesel euro 5. Chestia e ca avem si un bebe si in mini nu am cum sa car si carut, deci tinem masina degeaba si audi e perfect dar e euro 5 si astia din germania ( ca aici locuiesc ) deja impun restrictii la euro 5 diesel. Si ne simtim nevoiti sa dam ambele masini, totusi nu ma simt confortabil psihic sa ne dam masinile ca noi sa ramanem doar in una care nici nu va fi a noastra, sau poate trebuie sa mai umblu la psihic.
Chestia e la EQC nici nu pot sa fac test drive deocamdata, ceea ce e ciudat tinand cont ca la ID4, Tesla si Polestar ne-au lasat singuri. Nu imi place cand vine cineva sa ne insoteasca ca nu pot testa masina cum vreau. Id4 si Audi q4 la 200 de cai mi se par slabe tare dar tinand cont ca am bebe nu stiu daca am nevoie de mai mult. Caut si ceva sa nu se deprecieze ca tot am speranta ca o sa lanseze Alfa ceva bun ( ma refer strict la ev ) si eu o sa dau ev ( pe care il voi avea ) ca avans. Sigur acuma sunt si avantaje prema de 9.000€ de la stat. Faza e ca daca imi iau leasing operational, cand se termina contractul nu stiu cat o sa fiu dispus sa dau 50.000€ de la zero pentru o masina. Asa acum pot combina cu prema de la stat si ce strang de pe mini si audi...
Oricum sper sa nu plictisesc cu scrisul :))) doar ca sunt multi bani si inca nu stiu cum sa aleg, eu fii d genul care vrea o masina buna pentru familie pentru multi ani..

_________________
VW Id4 GTX

EX: Alfa 159
Audi A6 c7 avant


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 26 May 2021, 17:59 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Pai tocmai asta e chestia, in leasing nu platesti aia 50.000, ci doar o parte care in general n-ar trebui sa fie mai mult de jumatate (in cel mai rau caz). Depinde desigur cat de multi km faci, dar la un consum moderat de 10-15.000km/an ar trebui sa fie cam un 18k valoarea leasingului pe toata durata contractului. Cu 50k platesti aproape 3 contracte, deci 9 ani de condus 3 masini diferite, toate noi.
Posibil ca in Germania sa fie o optiune mai putin populara si atunci ratele sa fie mai mari, da o cautare oricum dar nu la dealer ci la firme specializate in leasing. Am dat de curiozitate pe Sixt care e una dintre cele mai scumpe optiuni si tot au spre exemplu Volvo XC40 electric (pret de catalog 61.000 Eur) la 500 EUR/luna fara avans, 4 ani, 10.000km/an (deci 24.000 EUR per total contract).

Firmele de leasing cumpara cu un discount de la producator si dupa ce se termina contractul revand masina unei firme de licitatii auto in general. Firma de licitatii colecteaza masina de la tine si o vand la licitatie, apoi platesc diferenta residuala de plata firmei de leasing si raman cu un profit (marja mica, dar tranzactii multe), deci cam toti participantii castiga din afacerea asta.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 28 May 2021, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
De trei saptamani a venit 'electrica' si cateva impresii personale dupa primii 100+ mile si prima 'alimentare':)

Masina e un Mercedes EQC, e cea care mi-a placut cel mai mult per total dupa testele facute anul trecut cu Model 3, I-Pace si EQC (pe care eu si Yux le-am detaliat aici:). Ca si lejeritate la condus poate ca I-Pace-ul a fost mai ok, insa EQC a punctat mai mult la comfortul general si...pret:) Am comandat-o in februarie ca sa ajunga in mai - ma gandeam ca e perfect timing, intrucat era prevazut sa coincida si cu mutarea in alta zona din Londra, mai centrala si unde sunt chargere pe toate drumurile (literally:). Insa desi am inceput procesul de cumparare si am avut oferta acceptata in martie, nici pana acum nu am incheiat tranzactia imobiliara, ptr ca aici lucrurile se misca mai greu pe partea legala, asa ca cel mai devreme ne putem muta probabil in august (intrucat avem de facut niste renovari in apartamentul nou). Asa ca atunci cand am realizat ca nu pot lega cele doua evenimente, am devenit foarte ingrijorat, intrucat zona de tara unde stau acum nu e tocmai mediul perfect ptr un EV, sau cel putin asta era impresia mea. Ori altfel spus, daca nu aveam in plan de la inceput sa schimb locatia, nu ar fi existat decizia de 'electrica' sub nici o forma.

Am descoperit insa ca perceptia mea a fost una total eronata si ca nu mi-am facut temele deloc. Dupa ce mi-am instalat app-ul ptr charger (Zap-Map), am vazut ca singurele doua chargere din proximitatea mea apareau in violet, in vreme ce toata aglomeratia aia de chargere din partea mai centrala era galbena sau albastra. Si 'the penny dropped', cele violete de la mine din sat sunt doua chargere rapide de 50kW, in vreme ce alea albastre sunt de 3kW, cele galbene de 7kW. Deci multe si proaste cu alte cuvinte. Practic s-a reversat toata situatia, paradoxal acum la sat e parfum in materie de incarcat, mai ales ca marea majoritate a EV-urilor vazute au wall chargere ptr ca predomina zone de case, deci nu e aglomeratie la cele doua publice. Locatia celor doua chargere e iarasi superba, unul e langa gym-ul la care merg in mod normal, celalalt langa waitrose, deci pot lasa iarasi masina la incarcat cand merg la alimentara. In contrast, in noua zona unde voi locui singurele de 50kW par in zone unde singura optiune e daca ai programare la Roehampton spital (bat in lemn) sau pe langa padure (ma rog, pot sa ma plimb o ora-doua prin natura, asta daca nu ploua:). Sau sa-l vizitez pe Yux mai des, ca la el in zona sunt mai multe 'violete':) Alta varianta ce o aveam in cap de la inceput era mersul la firma, ma gandeam sa ma duc mai des si ptr a alimenta gratis, dar optimismul mi-a fost temperat considerabil de un coleg care are 'electrica' de ceva vreme si mi-a zis ca cele 2 chargere de la firma abia faceau fata inainte de introducerea programului de car salary sacrifice, acum poti sa uiti de mers la birou doar ca sa incarci (asta daca nu esti acolo pe la 6-7am). Deci primul mit, cum ca daca stai in zona de oras n-ai nici o problema cu alimentatul l-am cam demontat din pacate. Trecerea la EV va necesita modificari in stilul de viata - fie sub forma unor drumuri care nu le aveam prevazute, ori alimentari dese oricand ma nimeresc sa fiu intr-o zona cu >50kW, genul de 'sa trag curent' cat mai des si pe fuga.

Din punctul de vedere al exploatarii, totusi 'juice-ul nu se duce foarte repede. Range-ul official e 259 mile, dar displayul imi arata 222 mile cand e 100% charged. Nu am folosit pana acum regenerative braking-ul, intrucat am citit pe forumul Merc de probleme semnalate de alti posesori de EQC si senzatii tari traite la volan cand Regen e activat (unii mentioneaza ca ai senzatia ca nu mai franeaza). Asa ca decat sa am palpitatii la fiecare stop, mai bine alimentez mai des, cel putin momentan ca tot nu e problema la tara:) Alimentarea in sine e un process mai simplu ca buna ziua - masina a venit cu un Charging card care imi da access gratis la ultrafast Ionity network insa astea sunt mai rare, cea mai apropiata e pe autstrada spre Heathrow sau in Kent (funny, exact in satul unde sta un amic bun, o sa-l vizitez mai des). Insa Mercedes au un deal cu BP Pulse/Polar astfel incat platesti £7.85 flat rate pe luna timp de un an, cu primele 6 luni gratuite. Statia de langa gym exact BP astfel ca acolo mi-am facut debutul la charging, ma ambitionez sa gasesc doar BP-uri sau Ionity-uri si sa platesc pe an mai putin decat un singur rezervor de motorina (care era mereu intre £50 si 55). Ramane de vazut daca voi si reusi:)
O alta chestie diferita de marketing stuff, chargingul in sine totusi dureaza, o jumatate de 'rezervor' a durat exact o ora la 50kW (chestie buna intr-un fel, am alergat mai mult la sala:). Nu vreau sa imi imaginez cat dureaza la alea galbene, cum spuneam, o sa incerc sa le evit si sa caut intr-un fel sa alimentez tot la >50kW.

Masina e super ok, e intr-o cu totul alta lume comparata cu Mercedesurile cu motoare in patru cilindri. 400 de caluti cu instant torque nu e rau deloc, chiar daca masina are doua tone jumate. Ei zic ca prinde suta in 5.1 secunde, eu cred ca e si mai rapida cel putin la categoria mea (fulg sau pana:). E extrem de izolata fonic si chestia care mi-a placut cel mai mult de cand am testat-o, zgomotul de troleu e extrem de putin perceptibil. Mercedes ca si ceilalti producatori germani au pierdut initial trenul electric, si cand s-au trezit au vrut probabil sa mearga pe experienta celor ce trec de la benzina/motorina la electric cu impact minim. Eu spre exemplu cel mai mult la Tesla am fost deranjat de zgomotul greu de troleu si de faptul ca trebuia sa ma uit la 'vitezometru' pe tablet pusa in mijloc, foarte stressant daca esti pe autostrada spre exemplu. EQC e ca o masina normala din punctul asta de vedere, doar ca e mult mai rapida si placuta la condus decat variantele GLC pe motorina sau benzina. Sigur, asta a necesitat niste compromisuri, ca sa pastreze platforma si sa aiba loc si de baterie, EQC-ul e mai lung cu 30 cm decat GLC. Si mai greu cu o tona:) Dar desi se simte greu si masiv, e foarte sprinten. Review-urile zic ca sta prost pe curbe, ramane sa vad ptr ca nu am facut momentan nici un drum in countryside B roads. Baietii de la Mercedes nu s-au obosit nici sa modifice volanul, astfel ca inca ai padelele ptr schimbat viteze manual ca la ICE, doar ca le-au reciclat ptr Regenerative braking acum:).
Imi place mult MBUX-ul (infotainmentul) ptr ca nu are chestii extravagante si tembele. E destul de intuitiv, si sunt mare fan "Hey Mercedes". Doar te asezi in scaun si ii zici AI-ului 'take me to the nearest charger', Hey Mercedes iti afiseaza selectia si apesi pe cea unde vrei sa ajungi. Sistemul activeaza un fel de cooling al bateriei astfel ca atunci cand ajungi la statie e deja la optimum ptr incarcare, nu pierzi timp nici cu cautatul in Navi etc. Foarte cool:) Si MercedesMe app de pe telefon e bun, cel putin charging-ul e foarte facil si vezi la orice moment statusul.

Una peste alta, inceputul a fost bun. Asa cum spuneam insa, EV-urile sunt inca departe de ce ar trebui sa fie si citind si experientele altor EQC owneri inteleg ca trebuie sa te astepti si la probleme (sper cat mai putine).


Attachments:
IMG_6823.jpg
IMG_6823.jpg [ 135.75 KiB | Viewed 970 times ]

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 28 May 2021, 22:22 
Offline

Joined: 27 Jun 2011, 21:37
Posts: 324
Car: --
Location: --
dpdv costuri e pomana curata.
interiorul cum e ?


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 29 May 2021, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
De fapt nu e:) iarasi nu mi-am facut temele, perioada asta sunt cam aglomerat pe toate fronturile si dau rateuri...
Deci BP Pulse e gratis in jumatate din locatii (cam 3500 free in uk), dar nu si la alea rapide:) sunt ceva chargere free de 50kW si 150kW, dar marea majoritate sunt cu 0.15p/kW (cu membership). Foarte probabil ca si ala de langa gym-ul meu, imi afiseaza inca 0.00£ dar e probabil din cauza unei latente de cateva zile. Deci visul cu £50 pe an e mort din fasa:)
Mai impirtant e ca peste 90min de incarcare e taxat £10 extra ptr ca se considera ca ocupi un loc de care altul are mai multa nevoie si e f fair sincer. Deci va trebui sa incarc mereu cand ajung la 100 mile ramase. Sau incarcat doar 100 mile si restul alta data. E un learning curve si necesita o chestie pe care eu nu prea o am, adica planificare si disciplina. Dar e’doable’:)

Interiorul e cam identic cu C Class, cand am facut testul m-a cam socat pielea de pe bord, in alta culoare si initial mi s-a parut kitschos. Insa imi place acum, e una din chestiile cool. Ce nu imi place e Artico leather (adica piele artificiala) din echiparea Sport, insa e un compromis pe care l-am facut. Echiparea AMG line merita doar la ultimul nivel, Premium Plus unde ai Burmester sound system, piele ca lumea si lipsa ‘senilelor’ (pragurile alea hidoase), dar echiparea aia era parca aproape de 100£ in plus pe luna (8000 diferenta in pretul de catalog). In rest, AMG line vine cu piele de la primul nivel dar cu senile obligatorii si fara lumbar comfort seats, doar cu alea AMG line standard care nu sunt cele mai comfortabile, parere personala. E oricum un interior tipic Merc fara plastice ieftine, cu ceva briz brizuri (lumina albastra discreta pe fundal), dar nu Taycan level. Mult peste Model S insa.
Din pacate nu au renuntat la consola glossy, parca arata mai ok decat la vechea serie C, insa se umple de ‘amprente’ rapid. Si spatiul ala de depozitare central e mare, e imens de fapt, dar nu poti pune o sticlutza de hand sanitizer in picioare.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 29 May 2021, 01:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Cat timp ti-ar lua sa bagi juma de rezervor la chargerele de 3 respectiv 7 kW? Presupunand ca te duci acolo cu el jumate gol?
In alta ordine de idei, unde stai acum cred ca iti e mai usor sa ceri instalarea unui incarcator. Nu stiu cum e cu plata lui, dar poate devine un beneficiu cand inchiriezi/vinzi?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 29 May 2021, 11:34 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 881
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
dand Quote:
Sa va bucurati de ea !
Eu nu cred ca te vei mai intoarce vreodata la un vehicul cu motor termic. Sau, daca o vei face, cel mult hibrid plug-in.

Parerea mea este sa folosesti functia de regenerare la decelerare. Mergi pe unde este relativ liber si, la intrare in vreun sat sau la o limita de viteza, sa o lasi pe regenerare. Asa vei vedea cat de mult si cum franeaza si cam cata energie se recupereaza.

Cat ai garantie la baterie? 8 ani?


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 29 May 2021, 17:42 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
felicitari pentru curaj sa zic asa! abia astept si eu trecerea pe curent :)......curand....foarte curand :)

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 29 May 2021, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Multumesc @centurion, @Godzzi!

Centurion, e 8 ani sau 100.000 mile (160.000km), care vine prima.

Yux, m-am gandit o perioada la asta inca dinainte de a primi masina, ptr ca imi inchipuiam ca n-am unde sa incarc aici, e insa extrem de complicat. Garajul are alt titlu de proprietate care tine de freehold (de bloc), deci am nevoie de acceptul tuturor celorlalte 8 apartamente care au share of freehold. Dupa aia trebuie electric certificates si o gramada de formalitati inclusiv solicitor ptr ca e nevoie de instalarea unui contor electric separat deci modificarea planurilor cladirii. Plus ca pozitionarea in garaj nu prea permite, ar trebui sa fie un loc de parcare liber pe care sa-l foloseasca oricine are nevoie ptr a alimenta, garajul nostru a fost conceput ptr planul initial de 7 apartamente, dupa care dezvoltatorul a mai adaugat un etaj si a mai facut inca doua locuri de parcare pe aceeasi suprafata a garajului :D
Solutia wallchargerului merge doar daca ai parcarea ta off-street la casa sau cel mult la o casa cu max doi share of freeholders. Sau la un bloc mai mare unde sa fie gandita din start, cum presupun ca vor fi mai multe de acum incolo.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 29 May 2021, 18:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Ok, am inteles.

Centurion, cand iei o masina in leasing te cam doare la banana cat are bateria garantia. Oricum nu o ti mai mult decat expira garantia. Cam asta e si ideea, mereu masini noi in garantie.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 29 May 2021, 20:18 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
yux_mm Quote:
Ok, am inteles.

Centurion, cand iei o masina in leasing te cam doare la banana cat are bateria garantia. Oricum nu o ti mai mult decat expira garantia. Cam asta e si ideea, mereu masini noi in garantie.
Pai si cum salvam Planeta in cazul in care toti am face asta ?

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 30 May 2021, 01:10 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Nu prea inteleg ce vrei sa zici. Dar masina aia isi gaseste un alt proprietar la finalul contractului de lesing. Gunoiul unuia, aurul altuia.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 30 May 2021, 07:08 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
Ma gandeam ca fiind electrica , o tii mai mult . O vinzi sau renunti la ea pt una la fel , nu are logica .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 30 May 2021, 10:22 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 881
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
yux_mm Quote:
Gunoiul unuia, aurul altuia.
Asa este. Un motiv pentru care nu cumpar nimic "second hand".

Intrebarea despre garantia bateriei o pusesem in alt sens. Unii sunt sceptici in ceea ce priveste bateria, durabilitatea ei mai exact. Bateria insa are garantie mai mare decat masina in sine.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 30 May 2021, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Alfetta, in tarile cu apa calda manopera e foarte scumpa. Piesele sunt ok, dar manopera te rupe. Ca exemplu, cand am schimbat ambreajul la 66 am primit cotatii de £1200+ :blink:
Drept urmare de ce m-as lega la cap cu o masina iesita din garantie? mai ales astea noi care is o mare gramada de electronica si piese ce nu pot fi reparate, long live plastic, si tre schimbate. Mno, sa se lege altul la cap cu de-astea.
La o electrica e chiar mai grava situatia. O baterie utilizata altfel decat ca la carte, dupa 5 ani poate avea o capacitate de sub 80%, poate undeva pe la 70%. Gandeste-te cam care e range-ul cand, de noua masina iti arata oficial 250 mile dar masina iti arata 220 (vezi ce zicea Dan mai sus). In acelasi timp, daca esti in cazul lui Dan si nu ai wallcharger, o sa incarci cand apuci, cum apuci. Te cam doare la banana de bateria aia, oricum in 3-4 ani o dai inapoi si sa se spele pe cap cu ea firma de leasing. Ai luat-o, ti-ai facut treaba cu ea si la revedere. E o unealta care tre sa serveasca scopului.
E alta treaba cu masinile potential future classics, cum ar fi un QV, un AMG vreun 911 mai fancy pancy sau vreo Miata. Da, alea le iei, poate le ti mai mult si le ingrijesti mai cu simt de raspundere. Dar cine kkt in prastie isi ia o electrica in scopul asta.
Din pacate, in opinia mea, 99.99% din electrice nu vor ajunge la statutul de masini clasice in adevaratul sens al cuvantului. La fel cum un 286, Pentium 1, etc, nu vor ajunge vreodata obiecte de collectie cum ar face-o o vaza din generatia Ming.

Centurion: iti impartasesc complet opinia. Si eu prefer lucrul nou, iar cand nu mi-l permit nou...mno, aia e. O sa traiesc si fara el. Desi la unele obiecte e mai greu sa fiu mofturos, ca nu m-am nascut din tata Bill Gates. Si ma refer la obiecte cu valori ridicate, gen case, masini. Dar altfel nu ma excit la o sa Brooks sh pe ebay la o fractiune de pret fata de achizitia de nou.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 31 May 2021, 14:34 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Mai e o faza neasteptata care am descoperit-o astazi:)
Sunt doua locuri de parcare la acel BP Pulse, insa doar unul e functional ptr EV-urile cu alimentarea pe partea soferului. Cum era deja un bolovan parcat pe unul din locurile ptr EV, am incercat in partea cealalta parcand in ambele moduri (cu fata, cu spatele) - degeaba, cablul nu e suficient de lung, astea electrice nu sunt precum cablurile de la pompa.
Intr-un mod curios, in UK nu e ilegal sa parchezi pe locurile ptr electric charging. Omul meu si-a parcat Hyundaiul pe motorina pe locul de EV, ca era la umbra sub un copac, restul parcarii fiind goala. Deh, ce sa-i faci, credca isi doreste o electrica si vrea sa se obisnuiasca cu locurile de parcare😄

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 31 May 2021, 16:35 
Offline

Joined: 20 Dec 2018, 22:04
Posts: 128
Car: mitsubishi, alfa 166
Location: Otopeni, Bucuresti
Un idiot nea pedala cu Hyundaiul lui.. sunt idioti peste tot.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 01 Jun 2021, 20:39 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Las si eu asta aici. Pe circuit diferenta ar fi fost si mai mare.

https://youtu.be/A4orCB71BgY

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Jun 2021, 08:56 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
impresionante performantele Ferrari-ul :blink: tinand cont de diferenta de putere si cuplu.

Altfel, da, e fain Rimacu', dar si 2+ milioane de :money: ...

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Jun 2021, 10:54 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
Astazi am condus pt prima data o masina electrica , am zambit de cand am pornit-o pana cand am oprit-o . Masinile noastre nu au nicio sansa in viitor :( .


Attachments:
848C0382-8D81-43FA-B84F-4D4E04A40AD9.jpeg
848C0382-8D81-43FA-B84F-4D4E04A40AD9.jpeg [ 327.51 KiB | Viewed 631 times ]

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -
Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Jun 2021, 15:24 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Noroc ca, dupa ce o pornesti, o opresti destul de repede, din motive de autonomie, ca altfel ramaneai permanent cu zambetul pe fata, ca The Joker. :P

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 02 Jun 2021, 16:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
:))

Daca iti permiti o masina doar pt un oras mai mic , fara trafic , stai la casa si nu iti cade curentul des, se merita .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 Jun 2021, 00:26 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 881
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Cum ti s-a parut ideea de a deschide usa / usile din interior prin apasarea unui buton?


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 04 Jun 2021, 06:26 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
E misto , dar are si defecte (nu ca la Bentley nu e la fel ) dar cand deschizi portbagajul , iti aluneca toata apa de pe acolo in portbagaj , chiar pe prelungitorul ala de il bagi in priza , si risti sa arati ca The Jackson 5 dupa alimentare.

https://youtu.be/IZCLPQJ5-dM

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1330 posts ]  Go to page Previous 115 16 17 18 1954 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited