It is currently 28 Nov 2024, 01:16

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 May 2021, 21:47 
Offline
User avatar

Joined: 19 Feb 2021, 09:23
Posts: 6
Car: Alfa Romeo Giulietta
Location: Bucuresti
Salutare tuturor,

Deschid acest topic in speranta ca alti posesori de Giulietta de pe forum s-au mai confruntat cu aceasta problema. Singura referinta pe care am gasit-o pe forum este aici viewtopic.php?f=63&t=24559&p=324957, pe topic-ul lui Godzzi, insa pare ca nu sunt la fel de norocos ca el.

Problema este data de faptul ca simt masina instabila (miscare stanga dreapta dinspre spatele masinii) atunci cand: sunt pe un drum cu serpentine (in special in virajele la stanga) / merg pe autostrada pe banda 1 si trec peste o plombare care nu e facuta la nivel sau denivelari repetate ale asfaltului cauzate de camioane / iau o groapa/un canal la viteze de oras (50-60km/h). Senzatia e foarte neplacuta si am observat ca e mai accentuata daca masina e mai incarcata. Am fost cu masina la service unde au fost verificate amortizoarele, arcurile si bucsile spate, toate pare ca sunt in parametri. Tot la service s-a constatat insa ca roata spate dreapta era mai inclinata spre interior decat ar fi trebuit, asa ca a fost refacuta si geometria rotilor, avand speranta ca in sfarsit am gasit sursa problemei si scap. La primul drum dupa operatiune (Pitesti - Bucuresti, A1) am avut senzatia ca nu mai face (probabil placebo), insa am mai facut ~1k km cu masina de atunci si cu siguranta problema este tot acolo.

Daca ati mai intampinat un astfel de comportament la ale voastre Giuliette, m-ar ajuta informatii despre cum ati rezolvat. Merci frumos!

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 2012 - Giuli


Top
   
PostPosted: 11 May 2021, 09:19 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 115
Car: Giulietta qv
Salut!
La cum suna cel mai probabil e ceva din suspensia spate roti etc. Am o intrebare ce dimensiune de roti folosesti?


Top
   
PostPosted: 11 May 2021, 12:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Nu cred ca poti regla caderea din geometrie, doar convergenta. Daca roata sta mai inclinata spre interior, poate fi fuzeta stramba, bratele sau prinderile pe caroserie. Daca ai, pune rezultatul geometriei si mai priceputii forumului or sa te sfatuiasca.
Bucsele barei stabilizatoare sau linkurile uzate ale barei pot da senzatia de instabilitate. Mergi totusi la un mecanic care a mai vazut Alfe. Din cate stiu, unele bucse se verifica cu masina pe elevator, altele cu masina pe sol ca sa iti dai seama daca au uzura exagerata.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 May 2021, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 19 Feb 2021, 09:23
Posts: 6
Car: Alfa Romeo Giulietta
Location: Bucuresti
Mihai_M Quote:
Am o intrebare ce dimensiune de roti folosesti?
225/45 R17

Atasez o imagine cu rezultatul geometriei. Dupa refacerea geometriei roata nu mai pare mai inclinata, inainte era vizibil mai inclinata decat cea din stanga. Cu toate astea insa, problema e tot acolo. Am citit ieri pe un forum de la Volvo in care cineva avea o problema asemanatoare si a rezolvat-o schimband amortizoarele, chiar daca acestea nu prezentau scurgeri sau alte simptome (si cazul meu de altfel).


Attachments:
WhatsApp Image 2021-05-12 at 10.39.43.jpeg
WhatsApp Image 2021-05-12 at 10.39.43.jpeg [ 150.96 KiB | Viewed 895 times ]

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 2012 - Giuli
Top
   
PostPosted: 12 May 2021, 11:12 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2020, 09:23
Posts: 115
Car: Giulietta qv
dragos.sandu Quote:
Mihai_M Quote:
Am o intrebare ce dimensiune de roti folosesti?
225/45 R17
Ma gandeam sa nu ai ceva balon mare la cauciucuri sau sa nu fie ceva mai moale pentru ca tot ceva de genul am simtit pe o kia sportage la viteza ceva mai mare si era din cauza unui balon maricel si destul de moale.


Top
   
PostPosted: 12 May 2021, 11:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Dragos, pe spate nu au reglat nimic. Ai aceleasi valori. Mergi si tu la unii care nu iti iau bani doar ca sa iti printeze o foaie de hartie. In manual ar trebui sa iti dea si setarile de fabrica. Vezi de asemenea daca aia au pe aparat valorile corecte.
In alta ordine de idei, la 47 se face mai intai spatele si apoi fata. Posibil si la Giulietta sa fie la fel, dar poate te mai sfatuieste careva care stie mai bine.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 May 2021, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1670
Car: GTV
Ai verificat bratele spate? Am avut o problema similara la o alta masina si aveam un brat cu probleme pe spate, la mine era un brat inferior, dar nu stiu cum e suspensia spate la giulietta ca sa stiu daca s-ar putea intampla ceva similar si la tine.

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 12 May 2021, 12:18 
Offline

Joined: 10 Jul 2012, 21:56
Posts: 94
Car: Giulia Veloce rosso
Location: Bucuresti
Urmarind firul epic din prima postare, eu cred asa:
- instabilitate pe puntea spate la rulare inseamna ca bara stabilizatoare nu-si mai produce efectul
- bara aia e rigida, dar e conectata/ "link"-uita la suspensie prin bieletele antirului care au componente flexibile la capete si cel mai probabil astea sunt uzate
- combaterea ruliului se poate face prin inlocuirea bieletelor antiruliu :)

Sunt super accesibile atat ca pret, cat si ca manopera de montaj.
Poate fi incercata o remediere in directia asta si evaluata apoi modificarea comportamentului.

_________________
Actuale:
'18 Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T/ Q4/ 8AT
'22 KIA XCeed 1.5 Turbo MHEV/ FWD/ 6iMT
'10 Mazda 3MPS BL 2.3 DISI Turbo 35x CP/ FWD/ 6MT
'04 Mazda RX8 Revolution 1.3 Renesis/ RWD/ 6MT

Foste:
'16 Renault Megane 3RS MT/275 CP CUP
'15 Nissan Juke 1.6 DIG-T MT/190 CP, Acenta Open Air
'13 Mazda 6 2.0G MT/165 CP Revolution
'06 Mazda RX8 1.3 Renesis 5MT/192 CP Challenge
'02 Alfa Romeo 147 ,1.6 TwinSpark/120 CP


Top
   
PostPosted: 12 May 2021, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 19 Feb 2021, 09:23
Posts: 6
Car: Alfa Romeo Giulietta
Location: Bucuresti
yux_mm Quote:
Dragos, pe spate nu au reglat nimic. Ai aceleasi valori. Mergi si tu la unii care nu iti iau bani doar ca sa iti printeze o foaie de hartie.
Cred ca e vina mea aici, stiu ca au reglat o data, apoi au iesit cu masina pe drum si apoi au mai facut o data mici ajustari. Poza adaugata cred ca e cu datele de la doua ajustare, de foaia cu valorile initiale nu mai dau...nu stiu pe unde am pierdut-o. Am incredere ca lucrurile au fost facute bine pentru ca ii cunosc personal pe cei care au lucrat, de asta as taia de pe lista de potentiale probleme reglarea geometriei.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 2012 - Giuli


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited