Ha, 4/13.
Problema cu pierderi de antigel am avut-o si eu, la momentul respectiv cauza a fost tot singulara si nereplicata pe alte exemplare.
Asta intamplandu-se la sfarsitul lui 2019.
Istoric:
Intrare in posesie cu pana in 10 km, real vreo cativa in jur de 5-6 pe ODO, in seara de Haloween 2018, rosie, dreaq gol.
Revizia 1 in mai 2019:
-efectuata la 7.900 km, pe langa cele aferente reviziei a fost completat cu cca 250 ml lichidul de racire in vasul de expensiune al circuitului de racire motor.
Bidonul cu restul de lichid pana la 1L a fost plasat in portbagaj.
Noiembrie 2019, 16.000 km:
- la o inspectie vizuala intr-o seara dupa ce am parcat masina, am deschis capota si am remarcat nivelul foarte scazut al lichidului din vasul de expansiune pentru sistemul de racire al motorului, era undeva in zona de minim.
Monitorizat atent si permanent, tinand cont ca la prima revizie facuta la 8000 km a fost nevoie de completare, m-am impancientat de scaderea brusca a nivelului in vas, in conditiile in care cu cateva zile inainte totul era la nivel normal.
Asa ca am completat cu o parte din restul de Paraflu ramas in bidon de la revizia anterioara.
Doar ca in cazul de fata a consumat in interval scurt de cca 1 saptamana/max 500 km cam cat a consumat in 8000 km si cca 6 luni (250 ml)
Conditii de utilizare atunci (2019): zilnic min 60-70 km, semi/extra urban.
Coincidenta, sau mai bine zis sincronizarea, a fost ca aveam deja programata revizia in cca o saptamana sau ceva, interval in care am monitorizat constant nivelul din vas.
A mai fost necesara o reajustare a nivelului lichidului de racire cu vreo 200 ml in acest interval de o saptamana, semn ca lucrurile erau razna.
Devenisem dependent zi de zi de clapeta mecanismului de deschidere a capotei, de butonul de deschidere al capacului de la portbagaj si de bruma de Paraflu care se tot epuiza din bidon.
De seara pana dimineata nu pierdea nimic, de dimineata pana seara nivelul scadea usor, usor.
Bun, prezentat la revizie intr-o zi de vineri pe la pranz, facut schimbul de ulei si filtre si hai sa inspectam si cauza pierderilor de antigel.
Radiatorul ok, fara urme de pierderi, pori etc.
Am avansat cu investigatiile facute ochiometric, in sensul ca a fost inspectata zona chiulasei pe ambele parti, insistandu-se final pe zona din spatele turbochargerului unde se vedeau ceva dare de scurgeri.
Nu de la turbocharger, nivelul in vasul sistemului pentru racire turbo/intercooler e la fel ca in prima zi.
Se facea tarziu, o parte din mecanici isi urau weekend placut, plecau bucurosi, la masina inca se faceau verificari.
Concluzia a fost ca pana nu demonteaza sa elibereze zona de componente/accesorii, nu au cum sa isi dea seama.
Fiind tarziu, am avut 2 variante:
-optiunea A era sa plec cu ea si sa monitorizez constant cat timp consider de cuviinta, urmand sa revin cu alta ocazie
-optiunea B a fost sa continue cu demontatul sistemului de AC si cel de supraalimentare ca sa faca loc, caz in care masina trebuia sa ramana in atelier cel putin pana luni, indiferent de rezultatul investigatiei, nemaifiind timp sa puna totul la loc
Decizia a fost cam asa:
https://youtu.be/XmDRtHrO8GU
Bun, am vazut cum e golit compartimentul motor pe partea soferului, am oftat adanc si, ca sa-mi treaca anxietatea indusa de momentul operatiei pe langa cord, m-am apucat sa studiez partile componente care aterizau pe banc:)
Zaream cu fiecare piesa care disparea din compartimentul motor cum se prefigureaza o urma sangerie de Paraflu rosu scurs pe bloc si prajit la temperaturile normale de functionare.
Verdict...!:)
Eh, cauza era una simpla, pe la unul din orificiile tehnologice ale chiulasei erau scurgeri in partea inferioara a unuia din dopuri, semn ca acel capac ca de conserva nu etansa corect.
Si da, pierderile erau cand lichidul de racire era cald si se dilata, in conditiile in care lichidul era rece capacul ala reusea sa etanseze.
Pierdeam in mers la temperaturi normale de functionare, nu si peste noapte/repaos.
Avand imaginea asta mi-a fost clar, scurgerile/pierderile sunt evidente si foarte clar pe unde se produc, ramane asa deschiolata in atelier pana la rezolvarea cauzei.
Urmatoarea saptamana am asteptat piesele.
Au ajuns, insa capacul ca de conserva comandat nu se potrivea.
Incercarea 2 a fost alta comanda, de data asta pentru tot setul de capace.
Eh, niciunul din set nu se potrivea.
Optiunea A: schimbam chiulasa cu tot ce implica, asta vine cu capac cu tot:)
Optiunea B: mai incercam si mai studiem.
Decizia a fost: B, B, B
Salvarea situatiei a venit de la codul de piesa de Jeep cu motorizarea 2.0 turbo care s-a potrivit perfect.
Pentru Jeep exista cod de piesa in sistem, pentru Alfa, nu.
Asa ca operatiunea s-a incheiat cu succes dupa cca 1 luna, cost piesa cam echivalentul unui capac de conserva, cca niste Lei, cost manopera habar n-am.
Rezultatul a fost ca totul e acum in perfecta regula.
Km: cca 21.000
Ionut/ AIT Bd Timisoara, iti si vă foarte multumesc!