yux_mm Quote:
Da, despre QV era vorba.
Nesquick & JF, reparatia se face la un anumit standard, de unde si reinscrierea/punerea pe piata masina incadrata fiind intr-o categorie. Ce explica JF despre masinile lovite si reparate in state. In UK exista cat.C, cat.D, etc pentru chestii similare. Adica masina facuta acordeon dar reparata la standarde. Fair enough tinichigeria e un mestesug, dar devine inginerie locul unde tai un lonjeron stramb si sudezi unul nou, daca il indrepti sau sudezi altul nou. Si cam despre asta e vorba cand zic reparatie la standarde si garantie pentru lucrare.
Una e sa sti sa sudezi frumos, si alta e sa sti unde sa sudezi.
Nu toti producatorii au specificata o pozitie a taieturii de inlocuire partiala, dar evident, atunci cand exista ea e obligatorie. Acum, din cazurile vazute de mine, in majoritate pozitia specificata e cea de bun simt si considerentele care o dicteaza sunt mult mai simple, anume sa te fereasca de spume, nervuri sau alte features sub si sa fie compatibila cu lungimea elementului de schimb sau sa poti masura o anumita dimensiune de control intre doua repere.
In vasta majoritate a cazurilor e pozitia pe care oricum executantul ar fi preferat-o, sau una din ele, cand sunt mai multe optiuni. Si, daca te respecti, e mai ieftin sa cumperi manualul de service decat sa astepti o saptamana doua clipsuri rupte. Iar toate celelalte informatii vin bonus.
Despre indreptat nu are rost sa vorbim decat in cazuri limitate unde e vorba de abateri minore, sau defectul nu e unul eliminatoriu iar inlocuirea presupune o interventie mult mai mare. Elementele de tabla sunt mult mai ieftine decat costul unui far, de exemplu, iar manopera de remediere costa si ea. Nu acolo se obtin mari economii. Chiar si in cazul asta, toti cei din domeniu stiu care defecte se permit a fi reparate si care se rezolva prin inlocuire, e o informatie absolut general cunoscuta. Din pacate, unii se lasa convinsi sa repare si ce nu ar trebui, dar genul asta de prestatori au o clientela specifica.
Din nou, nu stiu daca vorbim de acel Quadrifoglio gri sau la modul general, pentru ca daca vorbim despre el, asa cum am mai zis, nu are nevoie de mai mult decat interventii pe coaja exterioara, care-i rutina oriunde mergi, si nu ridica probleme de siguranta si doua trageri pe ici pe colo care-s rutina pentru oricine detine masa de redresat caroserii si-s admise la toti producatorii.