It is currently 15 Nov 2024, 07:57

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 06 Dec 2020, 14:52 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
goldfinger Quote:
O sa te obișnuiești, am sentimentul ca esti inca influențat de comportamentul mașinii anterioare.
Sunt subiectiv, clar. Dar mereu am avut impresia ca alfa e mai directa in reacții decat alte mașini similare. Asta e bine, insa daca te ia prin surprindere, nu prea. Ia-o usor, o sa ii iei masura cu timpul: o floare, o ciocolata, un vin bun, nu te arunca la perversiuni din prima. :lol:

PS. Poate o duci la o sesiune de track day, ajuta mult.
Nicely said. Lol.
Am de gand sa fac si un track.

Repet, vreau doar sa confirm ca nu e ceva in neregula cu ea. Daca asa merge ea, in special daca doar in Dynamic, e ok, o invat.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 14:54 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2018, 16:26
Posts: 129
Car: Alfa 159 Ti Q4
Stai linistit! “Asa face ele!”
Sunt mai slobode de cur !


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 15:02 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1668
Car: GTV
dlbogdan Quote:
Ti se pare ca schimbat banda la viteze normale pe autostrada ar putea fi o situatie care sa depaseasca pe cineva cu 350.000 km experienta de condus in 20 de ani?
Nu e cazul sa te umfli in pene. Kilometri condusi de tine sunt aproape irelevanti daca i-ai facut cu Golful de care tot reamintesti, care e tractiune fata si are un comportament total diferit fata de masina in discutie. Iar existenta topicului asta imi spune din nou ca probabil sunt situatii in care esti depasit de situatie. Nu ti-am spus la misto de un curs de pilotaj, nu e nicio rusine sa faci unul, sunt foarte multi pe forum care au facut astfel de cursuri, te va ajuta 100%.

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
tudyniuz Quote:
dlbogdan Quote:
Ti se pare ca schimbat banda la viteze normale pe autostrada ar putea fi o situatie care sa depaseasca pe cineva cu 350.000 km experienta de condus in 20 de ani?
Nu e cazul sa te umfli in pene. Kilometri condusi de tine sunt aproape irelevanti daca i-ai facut cu Golful de care tot reamintesti, care e tractiune fata si are un comportament total diferit fata de masina in discutie. Iar existenta topicului asta imi spune din nou ca probabil sunt situatii in care esti depasit de situatie. Nu ti-am spus la misto de un curs de pilotaj, nu e nicio rusine sa faci unul, sunt foarte multi pe forum care au facut astfel de cursuri, te va ajuta 100%.
Am mers cu mai multe masini RWD (inchiriate mostly) in mai toate conditiile.
Nu ma umflu in pene, si eu cred ca ar fi bun un curs de pilotaj, dar repet, pentru a 3’a oara: de cateva ori a fost vorba doar de schimbat banda la viteze mai mult decat decente pentru conditii.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Reacția direcției e total altfel la Alfa. Te poate surprinde daca esti obisnuit cu mașini care au o direcție banala. Ce tu consideri ca a fost o manevra banala, e posibil ca masina nu fie de accord, in sensul ca ai virat prea mult/rapid dar nici macar nu ai conștientizat asta.
Asta + piciorul în gaz necorespunzător (prea mult sau ridicat brusc), = senzație. :mrgreen:

E ok masina, doar pune-o in N sau A si bucura-te de ea. Poti sa ii faci si o diagnoza, dacă vrei sa fii 100% impacat. Dar din ce înțeleg eu, nu are nicio pb masina, ba chiar un mare plus: alfa a setat esp atat de permisiv incat sa satisfacă exigentele si acelor soferake mai jucăuși. :naughty:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 15:41 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
goldfinger Quote:
Reacția direcției e total altfel la Alfa. Te poate surprinde daca esti obisnuit cu mașini care au o direcție banala. Ce tu consideri ca a fost o manevra banala, e posibil ca masina nu fie de accord, in sensul ca ai virat prea mult/rapid dar nici macar nu ai conștientizat asta.
Asta + piciorul în gaz necorespunzător (prea mult sau ridicat brusc), = senzație. :mrgreen:

E ok masina, doar pune-o in N sau A si bucura-te de ea. Poti sa ii faci si o diagnoza, dacă vrei sa fii 100% impacat. Dar din ce înțeleg eu, nu are nicio pb masina, ba chiar un mare plus: alfa a setat esp atat de permisiv incat sa satisfacă exigentele si acelor soferake mai jucăuși. :naughty:
Asta ar fi outcome’ul perfect, pentru ca eu chiar imi doream nannies off/relaxati LA NEVOIE. Nu tot timpul insa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 15:47 
Offline
User avatar

Joined: 28 Nov 2020, 19:38
Posts: 17
Car: Giulia 2.0 200CP
Location: Bucuresti
Si eu am 2.0 cu 200 cai. Am sesizat tendinta de derapare doar pe asfalt ud la schimbarea brusca a directiei in timpul acceleratiei in tepte mici de viteza, dar sistemele de siguranta sunt destul de prompte. Personal m-a amuzat reactia masinii si chiar am provocat de cateva ori alunecarea. Cam pentru astfel de senzatii am achizitionat Giulia. Vin pe Alfa dupa ce am avut multe BMW-uri, iar tractiunea spate a fost unul dintre motivele pentru care am schimbat brandul. Inainte sa cumpar Giulia RWD am condus doar Veloce unde de asemenea tractiunea spate este predominanta. Giulia mi s-a parut a fi foarte bine echilibrata dinamic, dar la fel ca la toate RWD-urile necesita un alt stil de conducere cu un altfel de reactii fata de FWD. Te vei obisnui cu timpul si sper sa apreciezi beneficiile propulsiei chiar daca acum descoperi unele dezavantaje.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk



Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 24 Jun 2017, 18:35
Posts: 202
Becul nu se aprinde pe AWD decat daca se invart rotile in gol, e.g. pe zapada. Eu nu l-am vazut aprins cand ii pleaca putin spatele, dar asta nu inseamna ca sistemul nu e acolo.

Am avut si eu 2-3 momente de adrenalina cu ea, dar nu la schimbarea directiei de mers in linie dreapta, ci in viraje. Desi nu tin minte becul, am simtit ca ma ajuta o mana invizibila sa o pun la loc (taie alimentare si o baga in subvirare).

Nu m-as gandi la un defect. As zice pur si simplu ca RWD + pneuri poate nu ideale + mazga de decembrie o fac pe a ta mai jucausa in modul D, comparativ cu AWD de pe forum.

Daca as fi in locul tau as rula in N cand e si familia in masina, cel putin in perioada asta a anului si cel putin pana te obisnuiesti cu ea.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


_________________
Actuala :evilook: : Stelvio QV
Fosta :samui:: Giulia Veloce Q4 2.0T 280cp


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
Jull Quote:
Becul nu se aprinde pe AWD decat daca se invart rotile in gol, e.g. pe zapada. Eu nu l-am vazut aprins cand ii pleaca putin spatele, dar asta nu inseamna ca sistemul nu e acolo.

Am avut si eu 2-3 momente de adrenalina cu ea, dar nu la schimbarea directiei de mers in linie dreapta, ci in viraje. Desi nu tin minte becul, am simtit ca ma ajuta o mana invizibila sa o pun la loc (taie alimentare si o baga in subvirare).

Nu m-as gandi la un defect. As zice pur si simplu ca RWD + pneuri poate nu ideale + mazga de decembrie o fac pe a ta mai jucausa in modul D, comparativ cu AWD de pe forum.

Daca as fi in locul tau as rula in N cand e si familia in masina, cel putin in perioada asta a anului si cel putin pana te obisnuiesti cu ea.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Ok, all in all ma bucur sa aud asta, incep sa cred ca nu am probleme tehnice. Astept cu nerabdare sa simt si eu macar o data cand imi taie alimentarea ca sa confirm ca totul e ok.
Asteptam ploaia/zapada.
Multumesc pentru pareri dragilor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
https://youtu.be/oHRWONUQ_Bw?t=41

Asta era asteptarea mea de la masina. Nu neaparat ce'mi doream, dar in mod sigur la asta ma asteptam. Acum daca in N se comporta ca in filmuletul de sus, si in D ii place sa danseze e perfect. Ramane de vazut in curand.

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2020, 22:01 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
BFX Quote:
....
În altă ordine de idei, așteptăm și prezentarea oficială cu poze a Giuliei tale :)
Photoshoot va fi abia cand voi termina pregatirile, dupa o tura de detailing, aranjata frumos, cu numere noi, si cand va mai ninge glorios un pic, sper eu pe la un munte ceva, deci abia la anul.
Acum e doar gri peste tot, ceva noroi, nu prea am cadru de prezentare.

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2020, 03:43 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
Din bruma de Alfe pe care le-am condus plus alte cotete de la alte marci, am concluzionat ca electronicele la Alfa is ceva mai permisive si intervin deci mai tarziu. Probabil ca se bazeaza pe o geometrie a suspensiei mai avansata sau e lasata asa intentionat ca sa dea mai multa satisfactie, habar n-am.
M-am trezit cu cotete de la alte marci intervenind in situatii absolut banale in coditiile in care pe fix acelasi drum si in conditii similare cu Alfa nu aveam nici o problema.
Alta chestie e ca Alfa are o directie destul de scurta, deci la 5 grade invartit volanul masina vireaza mai mult decat alte marci. Ca exemplu, la 47 am oleaca mai mult de 2.5 ture de volan, full dreapta la full stanga. La alte marci am vazut 3-3.5. vezi la tine cum e, posibil sa fie tot scurta, deci posi il sa fi virat mai brutal decat ai crezut.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2020, 10:11 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
Ok, in sfarsit am apucat si eu sa citesc manualul de la Giulia, (initial tot citeam cel de QV fara sa'mi dau seama ca exista si specific manual pentru Super).

La Dynamic scrie :
ESC and ASR systems: intervention
thresholds that ensure more enjoyable,
sportier driving while guaranteeing the
stability of the vehicle.


iar pentru Advanced Efficiency scrie fix invers:
ESC and ASR systems: intervention
thresholds aimed at ensuring maximum
safety in low-grip driving conditions. It is
advisable to select "Advanced Efficiency"
mode in the presence of low-grip road
surfaces


Banuiesc ca pe Natural este echilibrat pentru cele mai comune situatii.
Oricum mi'am facut idee pentru partea de safe driving:
- uscat si temperaturi peste 5 gr C: N si D
- umed : N si A
- Umed si temperaturi sub 4 gr C sau zapada/gheata : A


Deci clar nu aveam de ce sa ma astept la stabilitate perfecta in D.
Hai ca mai e putin si ploua/ninge.

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
 Post subject: Intrebari despre TC/ESC
PostPosted: 07 Dec 2020, 18:32 
Offline
User avatar

Joined: 18 Oct 2016, 10:08
Posts: 271
Car: Giulia Veloce 280 CP
Location: Bucharest
Daca mai vad o data “Golful meu FWD avea si facea si dregea..”. Forget about it! NOW! :))

Giulia Q2 da din codita foarte repede, intr-adevar, daca nu esti inca familiarizat cu platforma ei. Prima data cand am condus-o acum 4 ani, am iesit mai tare din giratoriul de la Obor si a scos fundul tare frumos, dar s-a redresat usor, rapid si fara sa simt ca pot pierde controlul. Era toamna tarziu si plouase. A fost neasteptat, dar fun si manageable. Si hai sa o zicem pe aia dreapta, conduc bine si de mult timp, dar nu am pretentii de expert la volan :))
Ce am facut mai departe? Acelasi lucru, de mai multe ori, dupa ce s-a lasat seara si s-a domolit traficul :))

Acelasi lucru te sfatuiesc si pe tine: sa iesiti doar voi doi la un rendez vous, sa o treci prin toate modurile si sa intelegi cum reactioneaza si cum o pui inapoi pe trasa.

Eu in A nu am mers niciodata, nici cu Q2. M-am gandit ca ar fi mod de urgenta in caz de strazi nedeszapezite, carburant pe rezerva sau de QV :))) dar nu a fost cazul :)))


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 08 Dec 2020, 07:03 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
Ora 4 dimineata, ma uit pe geam si vad ce pot descrie doar ca vreme favorabila pentru toate testele posibile pentru le car nannies. :naughty: Carosabilul avea 5cm de zapada, si sub el gheata curata.
Ora 4:20 apas pe butonul de start de pe volan cu un zambet larg :D
O iau incet prin "le residence" si ies la strada, merg la prima parcare de supermarket si incep testele.
Incerc in A prima oara si raman socat. Pedala la fund + "Jesus take the wheel".
Masina se accelereaza la 1400 RPM si sta cuminte pe ce pot descrie ca sinele ei de tren. Bun. Avem traction control.
Incerc in N, si tot ce se schimba este doar viteza motorului la 2100 RPM. :dribble:
Stanga de volan intr'o zona mai fara borduri si pedala la fund.. In loc de cerculete, masina a facut un cerc simplu :lol:
In acel moment incepuse sa mi se faca putin rusine de acest thread.
Moving on.
Incerc sa o destabilizez pentru urmatoarele 20 de minute in toate felurile posibile. Nope. :ohmy:
Si inca ceva, gumele astea acum mi se par chiar bune.
Pun pe D un pic, si ma dau la ea dar mai conservat. Yap, fundul incepe sa danseze, as expected. Dar totusi nimic dramatic, nimic din ce imi inchipuiam dupa experientele de zilele trecute, ca si cand masina avea ceva mai multa aderenta pe zapada + gheata decat pe mazga. Wicked.

In concluzie imi pare rau dragi colegi de forum ca m'am aruncat la presupuneri. Masina se descurca absolut perfect.
:peace:

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 08 Dec 2020, 07:51 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
:peace: “ Good drivers have dead flies on the side windows.”

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 08 Dec 2020, 10:51 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
Aparent a fost un fenomen relativ exceptional zilele trecute in Bucuresti.
Multumesc @GiuliaLover pentru link.

https://zoso.ro/mazga-anvelope-prostie/

Sa va uitati si la comentarii. :ohmy:

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: motoru and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited