It is currently 11 Nov 2024, 15:56

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1330 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1254 Next
Author Message
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Oct 2020, 12:12 
Offline

Joined: 04 Jul 2017, 11:41
Posts: 220
Car: Giulia
imi dau si eu cu parerea.

in functie de smart watch, cati bani dai pe el, face mai multe sau mai putine lucruri, comparativ cu un ceas quartz sau mecanic, care iti arata ora si data. Si un smart watch si unul mecanic iti arata ora.

La fel si masinile electrice scumpe tesla, care se conduc singure sau ce mai fac ele, si un zoe care este electric cu autonomie mai mica si ce mai face ea, dar la baza te duce in A in B, la fel ca o masina cu un motor termic.

Telefonul din generatia 3310 si telefonul de acum (smartphone). Suni pe cine ai nevoie, primesti apeluri, dai sms. Pe smart phone poti sa mai faci si alte lucruri.. pe unul il tine bateria mai mult (3310 dar erai limitat la anumite "beneficii"), pe altul il incarci si de 2 ori pe zi daca il folosesti in anumite scopuri pe care nu le aveai pe un 3310. Dar cu amandoua poti apela diverse persoane.

Cred ca este o decie de gust/nevoie/posibilitati cand alegi ce masina sa cumperi/conduci.
Toate au plusuri si minusuri. Pe anumite segmente unele sunt mai bune altele mai proaste.

Crezi ca daca au fost utilizatori care au raportat ca s-a stricat/indoit/luat foc un iphone sau un note7, ulterior nu a mai cumparat nimeni iphone sau note8?

In facultate (electronica si telecomunicatii) am avut o materie - Calitate si fiabilitate - este scris in carti, la fiecare produs de pe piata, la un numar X de produse, to timpul va exista 1 produs cu defecte care in anumite conditii de exploatare, o sa pateasca ceva. Dar este 1 dintr un numar X (care de obicei este mare cand vorbim de Apple/Samsung/si ce alte companii mari mai vreti sa enumerati).

Masinile electrice vor acapara piata la fel cum s-a intamplat si cu smartphone-urile. In timp. Modele pentru fiecare buzunar.
La fel cum este si acum piata cu telefoane smartphone, dar daca vrei sa folosesti un telefon cu butoane, inca il gasesti de cumparat. La fel vei gasi si masina cu motor termic.


YUX, ce telefon folosesti?

_________________
Giulia 2.0 Q4 280cp
ex:Giulietta 1.4TCT 170cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Oct 2020, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
In completarea celor zise de Yux si StefanV, nu vad de ce un smartwatch nu poate fi folosit concomitent/complementar cu unul mecanic, nu vad de ce trebuie sa fim dogmatici. Eu mai am un Fitbit pe care il consider excellent cand alerg/merg la sala sau cand dorm...

Referitor la aspect, producatorii merg pe ceea ce cere publicul din pacate, consumatorul vrea un look agresiv, dusmanos, intimidant. Vazusem mai demult un articol excellent in care un psiholog explica ca omul cand se urca in masina vrea sa arate superior, sfidator, un fel de bataie cu pumnul in piept, o reflectie a cum vrea sa fie perceput posesorul. Si de asta mai toate masinile incep sa arate a MadMax fury road.

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 19 Oct 2020, 13:32 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Look-ul masinilor electrice e influentat de doi factori:
- partea frontala nu mai are nevoie de prize de aer mascate de diverse griile, pentru ca nu mai e nevoie de radiator si racire a motorului termic; d-asta majoritatea masinilor par foarte plasticoase.. cred ca e o tendinta cu care ne vom obisnui in timp, la un momentdat o sa ni se para niste ciudatenii masinile din ziua de azi, cu atatea grile si fragmentari in partea frontala; also, probabil e o problema de timp pana cand vor gasi o forma de design care sa nu para atat de masiva si plasticoasa, masinile din ziua de azi, chiar si cele electrice, sunt inca gandite dupa conventiile masinilor clasice
- in general, tot ce e electric e asociat cu high-tech; de aici si incercarea unor modele exclusiv electrice sa para futuriste: vezi i3- exemplu de tried too hard, sau i8- exemplu de nailed it; mai sunt modelele conventionale disponibile si in varianta electrica care arata absolut obisnuit, mai putin partea frontala despre care vorbeam mai sus: vezi Mini, 500..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 22 Oct 2020, 21:13 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
azi am dat peste asta:
https://www.btleasing.ro/drive-green/?g ... WREALw_wcB

E o oferta foarte atractiva, cred eu. Cred ca din ce in ce mai multe banci o sa inceapa sa creeze niste pachete mai favorabile pentru asa numitele masini verzi.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 22 Oct 2020, 23:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Stefanele, nu am inteles de ce ma intrebi ce telefon folosesc. Vrei sa ma controlezi la buzunare?
In alta ordine de idei, nu prea inteleg ce tot vrei sa spui cu telefoanele astea destepte, etc, etc. Cert este ca un smart watch nu a venit ca o alternativa la ceasul conventional ci ca o extensie a telefonului. Ceasul electric a venit ca alternativa la cel mecanic. De aici poti face paralela masini termice vs electrice. Am mai spus asta si in postul anterior.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 11:17 
Offline

Joined: 04 Jul 2017, 11:41
Posts: 220
Car: Giulia
yux_mm Quote:
Stefanele, nu am inteles de ce ma intrebi ce telefon folosesc. Vrei sa ma controlezi la buzunare?
In alta ordine de idei, nu prea inteleg ce tot vrei sa spui cu telefoanele astea destepte, etc, etc. Cert este ca un smart watch nu a venit ca o alternativa la ceasul conventional ci ca o extensie a telefonului. Ceasul electric a venit ca alternativa la cel mecanic. De aici poti face paralela masini termice vs electrice. Am mai spus asta si in postul anterior.

Poti sa imi spui Stefan, sunt aproape de 31 de ani.

Voiam sa stiu daca folosesti un telefon cu butoane la care bateria tine 1 saptamana, sau un smart phone. Pentru ca te "citesc" foarte impotriva masinilor electrice si ma asteptam sa folosesti un telefon cu butoane si atunci totul avea o explicatie. Dar daca ai fi raspuns ca ai un smartphone in buzunar, chiar si un Allview, atunci e doar o problema de timp/ani pana cand o sa treci si la o masina electrica. Dar cum tu crezi ca te controlez la buzunare, we`ll never know.

Paralela intre masini termice vs electrice este aceeasi paralela intre telefoanele cu butoane vs telefoanele smart, sau ceasurile mai sus mentionate. Cum am precizat, parerea mea.

Daca tu nu ai inteles ce vreau sa spun cu telefoanele destepte etc etc, era o cumparatie si o enumerare de beneficii/diferente intre "vechi" si "nou" sau "trecut" si "prezent".

Era parerea mea legata de acest subiect - vehicule electrice. Nu ai inteles tu, au inteles altii.

_________________
Giulia 2.0 Q4 280cp
ex:Giulietta 1.4TCT 170cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 11:42 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
eu nu prea inteleg asocierea veh electric cu veh smart. deocamdata nu e cazul. Orice tehnologie disponibila pe veh electric e dispo si veh termic. Daca cineva aduce in discutie Tesla, nu-i bai, exista argumente ca al lor autopilot nu e nici pe departe atat de smart pe cat se crede.

https://www.carthrottle.com/post/tesla- ... pHuhLLiXNQ
https://www.cnbc.com/2020/10/17/why-tes ... nalPiLWTFI

Primul pas este constientizarea usage-ului din partea consumatorilor, in prezent se exagereaza mult. Multi alearga dupa o autonomie mare cand de fapt nu prea au nevoie de ea. Autonomie mare se poate, tehnic vorbind, insa implica costuri ridicate; consumarea resurselor planetei inutil, ingreunarea masinilor inutil etc (adica fix contra ideii de "eco").
Ca tot se face parelela cu 3310. Cand au aparut smartphonurile primul mare soc a fost autonomia bateriilor. Brusc s-a trecut de la autonomie de o sapt la o autonomie de 1-2 zile, in cazurile fericite.
Dupa atatia ani, tot nu nu avem un smartphone de succes care sa ofere autonomie comparabila cu 3310 (comparatia e fortata, ca telefoanele fac lucruri total diferite pana la urma). Industria s-a dezvoltat, consumatorul s-a adaptat (incarcator de masina, incarcator la birou, baterie externa, incarcator wireless. Etc. Avem incarcatoare peste tot) , intreaga societate s-a schimbat din acest pct de vedere: ai incarcatoare in restaurante, in aeroporturi, gari, in orase civilizate chiar si in statiile de autobuz etc.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 11:51 
Offline

Joined: 04 Jul 2017, 11:41
Posts: 220
Car: Giulia
"Industria s-a dezvoltat, consumatorul s-a adaptat" - exact, ne am adaptat, nu mai foloseste nimeni (cu exceptii minore) telefoanele cu butoane ca au autonomie de 1 saptamana la bateire. Il folosesc ori ca nu au nevoie de mai mult, ori ca sunt prea batrani si nu ii intereseaza tehnologia, sau nu o pot intelege - ex: bunicii mei.

_________________
Giulia 2.0 Q4 280cp
ex:Giulietta 1.4TCT 170cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 12:14 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Asa e, problema nu e autonomia, problema e infrastructura si timpul de incarcare. Pentru utilizarea exclusiv urbana nici una nu e o problema, pentru calatorit prin tara insa e chiar un showstopper. Deocamdata..


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 12:25 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
oarecum

Statii de incarcare sunt in Bucuresti prea multe raportat la EV in circulatie, daca imi e permisa afirmatia.

Problema este lipsa unui software "gandit"/ + vid legislativ (vanzarea energiei electrice este reglementata aiurea). Daca eu am montat un wall-box acasa nu il pot face disponibil unui alt user decat benevol /gratis. Daca ar exista o aplicatie in care eu sa pun: disponibil loc de parcare + statie incarcare intre orele x-y, altfel ar sta lucruile. Noi vedem smart in treaba asta cu electricele, deocamdata nu e prea smart.
Un software de genul ar avea minim doua avantaje; optimizarea parcarilor + accesibilitatea la statii de incarcare. locul meu de parcare gol s-ar putea sa-i fie foarte util altcuiva cat eu stau la birou (indiferent de motorizarea masinii); incasez si ceva banuti pentru folosirea acestui loc; contribui si la imbunatatirea accesibilitatii la statii de incarcare; printr-un cod transmis pe telef ii ofer posibiltatea oricui sa incarce la statia mea si il taxez.

Dar suntem departe, vise :lol:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 12:40 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
goldfinger Quote:
oarecum

Statii de incarcare sunt in Bucuresti prea multe raportat la EV in circulatie, daca imi e permisa afirmatia.

Problema este lipsa unui software "gandit"/ + vid legislativ (vanzarea energiei electrice este reglementata aiurea). Daca eu am montat un wall-box acasa nu il pot face disponibil unui alt user decat benevol /gratis. Daca ar exista o aplicatie in care eu sa pun: disponibil loc de parcare + statie incarcare intre orele x-y, altfel ar sta lucruile. Noi vedem smart in treaba asta cu electricele, deocamdata nu e prea smart.
Un software de genul ar avea minim doua avantaje; optimizarea parcarilor + accesibilitatea la statii de incarcare. locul meu de parcare gol s-ar putea sa-i fie foarte util altcuiva cat eu stau la birou (indiferent de motorizarea masinii); incasez si ceva banuti pentru folosirea acestui loc; contribui si la imbunatatirea accesibilitatii la statii de incarcare; printr-un cod transmis pe telef ii ofer posibiltatea oricui sa incarce la statia mea si il taxez.

Dar suntem departe, vise :lol:
Enel X, iti poate monta pilonul (wallbox), acasa si poti devenii comerciant de energie electrica. Se poate configura exact cum ai zis tu, adica sa fie open-public intre anumite ore, gen cand nu estu acasa. In aplicatia enel-x apare borna disponibila si vine baiatul sa ia energie de la tine.
Din cate stiu, energia pe care tu o "vinzi" se scade din energia pe care o consumi. Se aplica acelasi concept ca la prosumatori, adica cei care dau energie in retea din panourile solare private.

Cat despre comparatia dintre 3310 si smartphone, chiar cred ca e un exemplu foarte bun. Daca ne gandim putim, Iphone 2g a fost primul telefon cu un appstore, care a deschis posibilitatile enorme ale smartphone-ului. Pana atunci exista doar notiunea de sideloading care nu era deloc user friendly (Win CE, Symbian, etc..)
Cam asa sunt electricele acum (cred eu), dezvoltarea cea mai mare se face pe masinile electrice in timp ce ICE-ul e lasat la urma. Cred ca ne aflam in perioada aia in care avem smartphone (autonimie mica fata de ICE) dar inca nu avem appstore/playstore.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Last edited by Godzzi on 23 Oct 2020, 12:49, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 12:44 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
poti deveni, dar nu usor. aici e cheia. Nu stiu daca s-a modificat legislatia recent, cand am verificat eu ultima oara nu era deloc simplu. Este posibil sa fie ajustari dpdv legislativ de care sa nu stiu. :oops:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
goldfinger Quote:
poti deveni, dar nu usor. aici e cheia. Nu stiu daca s-a modificat legislatia recent, cand am verificat eu ultima oara nu era deloc simplu. Este posibil sa fie ajustari dpdv legislativ de care sa nu stiu. :oops:
E mult mai usor acum ca furnizorul se ocupa de tot. Daca vii tu cu wallbox-ul tau si vrei acelasi lucru......nu mai e asa simplu :)

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 12:55 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Pai da, eu vreau cu wallboxu meu, ca imi este oferit gratis la qchizitia tigaii.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 13:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Cristi a pus mai bine ca mine punctul pe i.
Trecerea de la 3310 la smart a venit cu o diferenta semnificativa de tehnologie: baterii cu Li, incarcatoare rapide. Intre timp au aparut incarcatoare peste tot, incarcare la usb port, usb-uri peste tot, acccesibile. Un parcurs asemanator astept si la masinile electrice pana cand sa le consider 1 la 1 cu cele termice. Adica ok, nu am autonomie 1000km, dar macar nu tre sa folosezc o aplicatie sa gasesc un incarcator si sa dureze cam cat dureaza un pipi la benzinarie si sa beau un expreso, adica 15-20 minute full charge. Oricum te opresti la fiecare 2-3 ore, deci o autonomie de 400km ar fi suficienta.

Legat de gadgeturi, Cristi a zis-o bine din nou. Ca sa dau un exemplu doar, si la BMW ai aplicatie sa iti deschizi si pornesti masina, si nune de ieri treaba. Deci la capitolele futurisme, nunstiu ce aduc nou conservele electrice.

Stefan, smart watch vs ceasuri traditionale, still a no-no.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 23 Oct 2020, 19:54 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Am mers si eu cu un Renault Zoe, ca pasager.
E megatrist la interior, senzatia in mers e ciudatica, cu zumzaitul ala in surdina, nu stiu ce autonomie are in oras, dar nu mi-as lua asa ceva nici daca m-ar chema Thunberg.
In rest, o sa il citez pe un clasic: smart watch vs ceasuri traditionale, still a no-no. :lol:

L.E. - as fi tare curios, daca ni s-ar da de ales (dar nu ni se da, si asta ma tem ca se va intampla si in cazul automobilelor electrice): cati ar cumpara acum un Nokia 3310?

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 24 Oct 2020, 17:41 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
lucianm Quote:
L.E. - as fi tare curios, daca ni s-ar da de ales (dar nu ni se da, si asta ma tem ca se va intampla si in cazul automobilelor electrice): cati ar cumpara acum un Nokia 3310?
Errmmm, nimeni? :lol: Nici macar vreun excentric nu ar cumpara un produs complet deposit inca de acum 10 ani.
Apropo de preturi, conform unui studiu UBS publicat de curand, costurile de productie ale unui EV vor ajunge la paritate cu ICE in 2024, deci posibil ca trecerea la electrice sa fie mult mai rapida decat se preconiza.
https://www.theguardian.com/environment ... ls-by-2024

In alta ordine de idei, am fost cu Yux la un Tesla testdrive azi. Ceva impresii la cald la Model 3 Standard (ala cel mai ieftin, entry-level de 40.000 pounds):
- intr-adevar e un fun-factor real, eu nu mai condusesem un electric pana cum si impresia la condus e foarte misto. Desi masina se simte solida si greoaie, avantajele electrice sunt indubitabile la acceleratie. Am avut entry-level-ul, ala cu single motor tractiune spate si nu am simtit nevoia ca ai mai avea nevoie de extra-performanta (modelul de top).
- Foarte silentios in regum urban, nu e insa chiar foarte silentios la viteze mai mari, pe autostrada, insa zgomotul vine mai degraba din spate, eu l-am simtit ca un fel de cand ai conduce un SW mai vechi si n-ai tras prelata sa acoperi partea din spate.
- volanul desi arata extrem de ieftin, e foarte misto la condus. Aici Yux are o parere diferita, mie mi s-a parut ca adauga la senzatia de fun, de un fel d ekart mai mare daca vreti.
- foarte tari si functiunile de pe consola centrala, desi prima oara la condus a fost mai greu sa ma obisnuiesc cu urmarit viteza pe modulul central. Inca o data aici unul trecut de 1.80 inaltime cu picioare mai lungi poate nu are aceeasi impresie, cred ca te lovesti foarte usor de muchia consolei. La Model S imi place mult mai mult cum au incadrat-o in bord.
- multe chestii de finisare destul de socante. Aici poate Centurion are dreptate (cateva posturi mai sus), nu cred ca la un producator 'consacrat' sa gasesti chestii ca la Model 3, imbinari proaste, volanul cusut destul de grobian, lampile din spate pline de condens, un fel de cheder sau ceva iesind din capota si atarnand putin in suspans (ma mir ca nu l-am pierdut pe autostrada), cheder la geamul lateral taiat cu foarfeca de mana in cel mai inestetic mod cu putinta, zgomot de Dacie break veche la inchiderea portbagajului (care se face doar de mana:).

Leasingul actual imi expira in martie, daca ar fi sa compar cu actuala masina si actualul regim de condus (urban si drumuri de max 150 mile) nu vad sincer nici un motiv ptr care as alege un GLA 2.1 Diesel AMG Line chiar daca pretul de catalog e cateva mii mai ieftin (37.000 GLA vs 40.000 Model 3), Tesla e cu mult peste la feelingul la condus (chair si cu imperfectiunile descrise mai sus legate de calitatea finisarilor, sau mai bine zis de lipsa lor).
Daca tot m-am pornit pe teste as incerca insa si I-Pace-ul de la Jaguar, alt pret dar de curiozitate. Nu stiu daca Model S-ul e inca ceva viabil ca alternativa, e aproape dublu ca pret fata de Model 3 si sincer doar vazand interiorul nu acopera diferenta, aceleasi chestii jenante (pielea de pe scaunul soferului terminandu-se brusc si lasand un gol neacoperit, acelasi zgomot de usa inchisa de masina ieftina etc).

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 24 Oct 2020, 18:17 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Asteptam impresiile tale si ma bucur ca ai remarcat fun-factor-ul si ca ti-a placut atat de mult incat ai inceput cu el. :peace:

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 24 Oct 2020, 19:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Am fost azi si am testat Tesla Model 3. Dar il las pe Dan sa isi spuna parerea mai intai.

PS o sa mergem sa ne dam si cu S. Face Dan programarea.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 24 Oct 2020, 19:28 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2013, 19:09
Posts: 406
Car: Giulietta
Location: Brasov
yux_mm Quote:
Am fost azi si am testat Tesla Model 3. Dar il las pe Dan sa isi spuna parerea mai intai.

PS o sa mergem sa ne dam si cu S. Face Dan programarea.
Asteptam cu sufletul la gura recenzia ta, gen cand astepti un episod nou din serialul preferat :lol:

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 HP
Ex: Alfa Romeo 156 1.6 TS - Nera

“We are in the realm of sensations, passions, things
that have more to do with the heart than the head.”


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 24 Oct 2020, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Asa rau ti-a luat Tesla mintile? [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 25 Oct 2020, 02:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Mno, ca nu am vazut postarea lui Dan de mai devreme...

Stati sa incep cu altceva, ca sa dizolvam aburii preconceptiilor ce pare ca s-au lasat pe aici. Pe Fane inca il lasam in dilema referitor la telefonul pe care il folosesc. Poate nu am deloc, mai sti? Dar fi atent, avem o ghicitoare: nu platesc taxa TV sau abonament de cablu, Netflix sau Prime, dar orice ecran vad e mai mare decat televizorul meu. Ghici ce televizor am.

Episodul 1: Mno, acum ceva vreme, cand a aparut Tweezy de la Renault, mi s-a parut absolut genial conceptul si daca ar fi avut vreun sens la vremea aia masina respectiva in viata mea poate ca m-as fi bagat in vreun fel sau altul la ea. Ce parea totusi cam de porc era faptul ca la inceput Renault percepea un soi de chirie pe baterie, la care daca adaugai pretul energiei electrice si alta mentenanta nu ieseai cu mult mai bine decat la o ceva din clasa mini (sa zice Vw Up, ca asta im vine in minte prima data cand ma gandesc la conserve de oras). Basca mai ai si 2 locuri, usile sunt optionale, vremea ca vremea...te cam riscai.

Episodul 2: acum 2 ani, dupa o vara absolut de kko in ceea ce priveste transportul in comun, cu intarzieri si anulari de trenuri ca la balamuc, am decis ca voi achizitiona un scuter de 50cmc ce se poate conduce cu B-ul si imi bag picioarele in sistemul de transport in comun. Un amic imi zice de un dealer de scutere electrice aproape de unde locuiesc. Bun, ma uit pe site si zic, hai boss sa mergem sa vedem ce si cum. Zis si facut, sun, ne intalnim cu gagiul care nu avea un showroom propriu zis, ci mai degraba un soi de garaj in arcada unui viaduct de trenuri regionale (se poarta mult aici utilizarea acestui spatiu din arcada viaductelor de tren, metrou sau overground). Foarte de treaba omul, am stat de vorba, ne-am dat cu scuterele pe alee (neavand experienta am zis sa nu ne hazardam pe strada si sa utilizam aleea de acces catre ... showroom), iar am mai vorbit si am convenit care ar fi preferatul in cauzul achizitiei. Bun, am plecat entuziasmat de ideea de scuter electric. Oricare din dotare, echivalent 50cmc era potrivit pentru scopul meu in termen de autonomie.
Mai putin entuziasmante erau preturile, considerabil mai mari fata de ce se gasea pe piata ca scuter conventional. Insa socul adevarat pentru atelajul electrificat venea odata cu asigurarea: peste 500 de coco asigirare third party, adica echivalentul RCAului romanesc. No way Jose.

Episodul al 3-lea: pune Cristi linkul cu Ami de la Citroen. Fabulos, excelenta inventie si in sfarsit la un pret neprohibitiv. Masina e geniala, e lucrul pe care eu personal il astept demult. O ceva fara pretentii fancy pancy, nu am nevoie de galetile de gadgeturi electronice pe care productorii actualmente le vomita necontenit in toate conservele, de toate marimile, doar sa mai stoarca niste gologani din buzunarele cumparatorului.
Bun. Dar conserva are doar 2 locuri. Noi suntem 4...

Episodul 4: ma vad cu Dan la o bere si imi zice de gaselnita financiara de la munca pentru masina eco (e pentru masini pana in 110g/km de otrava, daca am inteles bine) si ca merge la un drive test cu Tesla 3 si daca vreau sa merg. Zic sa mergem, chiar daca nu pot conduce (dupa experienta Stelvio). Am si condus pana la urma, multam fain Dane.
Mno, ne intalnim in curtea reprezentantei, schimbam 2 vorbe, imi imprumuta Dan o masca de unica folosinta ca eu am uitat-o pe a mea si intram in cosmelie. Completez un formular sa pot conduce si ne invartim printre masinile expuse asteptand sa se intoarca masina de drive test din misiune ca sa o luam noi la tavaleala. Intre timp apare si al treilea muschetar, preten cu Dan, sa ii spunem pentru moment, asa conspirativ, O.
Mno, ma sui intr-un S, singura libera. Deschid usa soferului, scoate un chitait. Ma uit in jur, dealerii pareau obijnuiti cu scartaiala. O deschid de tot, ma sui si cu un alt chitait si zdranganit, trantesc usa dupa mine. Urca si Dan pe locul pasagerului. A lui nu chitaia, dar nu prea suna a usa de masina de 75k+ de coco. Mno, zic, masina de showroom, hartanita. Scaunul confortabil, putin cam moale pentru gustul meu, dar te imbraca bine, sezutul, lombar, la umeri. Nimic de comentat. Televizorul ala pus pe verticala se incadreaza bine in bord...bine, atat cat esti impacat cu ideea de a avea un televizor pus de-andoaselea langa tine in masina. Si apoi incepi sa intelegi ce urla Toshy pe aici vis-a vis de Tesla. Nu ma intelegeti gresit, finisajele sunt mai mult decat ok, dar parca nu de banii aia. Volanul cam cat unul de camion nu arata rau, dar pielea aia de pe el pentru care sigur nu s-a sacrificat nici o vaca are o textura de hartie. Lufturi, cusaturi indoielnice ici colo, diverse elemente de finisare pe care zici ca le-am craniat eu dupa 4 beri, etc. Mno, ok, nu-i bai, nimic nu e perfect, dar la 75k+ de coco parca te astepti la treaba de 75k+ de coco.
Oricum, majoritatea problemelor sunt specifice manufacturarii, proceselor de fabricatie care se vad de la o posta a fi novice, de echipa fara experienta. Restul masinii, partea de vehicul electric or fi bune, fiabile, etc, etc, habar n-am, dar fuck it, tocmeste aceeasi firma care face scaune pentru Merc, sau Jag, etc, sa-ti coasa drept.

Sarim apoi intr-un Model 3 si povestea se repeta, doar ca de data asta suntem mai indulgenti, ca dam 40k+ de coco. 35k de coco mai putin dar si mai multe vaci virtuale au fost inlocuite cu dinozauri morti acum cateva milioane de ani. Ca sa comasam ideile si concluziile, vine masina de drive test, sarim in ea si Dan ii da bice. Dupa ce ne confruntam oleaca problema "bine boss si eu cum ii dau play?". In mare cu zgomotul e cum a zis Dan la care adaug comentul colegului O care a spus ca pe autostrada ii zgomotoasa ca o masina veche. O fi exagerat oleaca dar intr-adevar, pentru ceva echivalent Bimmer 3er sau Merc C te-ai fi asteptat sa fie mai putin zgomotoasa. Posibil sa fie si cateva aspecte care contribuie la treaba asta amplificand senzatia: suprafata mare vitrata, lipsa zgomotului de motor termic. Oricum, am fost fericit ca nu se aude zgomotul de motor de troleibuz la nici o viteza. Practic ai doar zgomot de rulare si de vant.
Volanul e minion in diametru si iti da impresia de go-cart. Designul nu e cel mai reusit si desi se simte mai placut decat in S la atingere, arata ca unul de model corean din anii '90. Cusaturile de care zice Dan sunt intr-adevar grobiene dar nu sunt chiar in campul vizual. Din pacate le atingi adesea fiind in dreptul spitelor.
Din nou, televizorul pus in mijloc, not my cup of tea, plus ca de data asta zici ca e pus ulterior conceperii bordului si s-au gandit sa il prinda acolo cumva.
E putin aiurea sa ai toate informatiile central, dar banuiesc ca daca ai avut un Citroen C4 inainte te ajuta sa te obijnuiesti. Totusi, la banii astia ma asteptam la un head up display pentru informatiile de baza.
Scaunul a fost imposibil pentru mine, si oricat m-am chinuit sa il reglez nu am reusit. Lombar e ok-ish, oleaca ingust pentru gabaritul meu, dar sa zicem acceptabil. Sezutul insa in raport cu pedalierul e prost pozitionat, apasa cam mult pe spatele coapsei, este prea ingust pentru gabaritul meu... Pozitia e usor inghesuita in special datorita acelui televizor central. Overall e una dintre pozitiile la volan dintre cele mai inconfortabile pe care le-am experimentat. Posibil sa fie legat de gabarit caci Dan nu a simtit din neajunsurile mele.
Condusul? nu e rau, dar nu m-a convins. M-a convins frugalitatea de cost a exploatarii insa... sau stai, ca nu am intrebat ce presupune mentenanta la masina asta?.... Directia e rapida si grea (Bimmer style as zice) dar fara feedback (vanzatorul zicea ca e hidraulica) cam ca un joc de calculator, acceleratia destul de sensibila dar te obisnuiesti, frana chiar misto, consistenta, mi-a placut. Te obisnuiesti cu ea rapid. Se simte intr-adevar ca o masina grea la condus, in special pe denivelari, dar accelereaza binisor. Banuiesc acum ca daca vrei mai multi cai poti opta pentru varianta performance cu 2 motoare.
"Frana de motor" nu e excesiva cum am mai auzit impresii vis-a-vis de alte masini electrice. Adica infraneaza comparabil cu un diesel de peste 2 litri cu, inca, o compresie buna. Adica daca vrei sa pierzi din viteza, iei piciorul de pe acceleratie insa daca vrei sa incetinesti tre sa apesi frana.

Ce mi s-a parut interesant este ca atat S cat si 3 erau echipate cu cauciucuri PS4, care la capitolul economie nu sunt cele mai cele. Asta vine in contrast cu alte modele electrice sau hibrid care vin in echipare cu cauciucuri dedicate cu un coeficient scazut de frecare pentru a imbunatati "consumul".

Una peste alta, si trecand pete pretul peste care eu nu pot sa trec :lol: , e interesanta experienta condusului unei electrice insa pentru mine nu e o optiunea pentru singura masina din familie. Nu e nici macar pentru principala masina din familie. E masina de oras fara gadgeturi si brizbrizuri, e conserva care te duce la piata, duce copii la scoala sau face commuting. Este o unealta. E conserva care nu face cei multi kilometrii dar ii face pe cei mai grei. Harjaitul prin oras cu 15 la ora, oprit-pornit, asteptat in trafic in conditii de costuri de exploatare de bani de bere.
Pentru cine nu depaseste limitele urbanului sau in weekend iese 200-300km, Model 3 cred ca e ok, sau orice masina electrica ce poate face distanta asta. Dar pentru mine nu functioneaz. E drept ca in ultimii 3 ani a fost mai subtire miscarea la noi, dar ne revenim. Ne plac road trip-urile, ne place Londra-Viena in 14 ore, de-astea, iar pentru asa ceva masina electrica tre sa se reinventeze caci in forma actuala nu functioneaza.

Sa vina S-ul acum.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 25 Oct 2020, 04:19 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
mno count: 6


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 25 Oct 2020, 05:06 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
Sa fiu sincer, lucrurile evolueaza si pentru Tezla. Am vazut chiar acum cateva zile un 3 nou si sunt evidente imbunatatirile fata de S-urile 2016/2017 pe care le-am vazut in trecut - parca nu mai arata a masini facute in garajul din spatele curtii. Pentru 3-ul entry level de 40k e ok (cu ingaduinta) calitatea, dar pentru orice altceva care costa mai mult, gen 3 Performance sau orice S sau X... nope!


Top
   
 Post subject: Re: Vehicule electrice
PostPosted: 25 Oct 2020, 07:08 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
E clar ca cei de la Tesla au o mare problema daca pana si fanii Alfa sunt oripilati de proasta calitate a finisarilor interioare si de calitatea perceputa, in general. Adica m-as fi asteptat la asa ceva de la fanii Audi, Mercedes, BMW, dar nu de la cei ai masinilor italiene.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1330 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1254 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited