It is currently 21 Nov 2024, 21:31

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 05 Oct 2020, 13:11 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 779
Car: Giulietta
Location: Bucuresti
MindRuler Quote:
Vlzz Quote:
P.S.: Vezi ca ai si launch control, nu e ca si cum ar fi util la ceva, dar e fun sa-l incerci de cateva ori :poke:
Unde am functia asta ca eu n-am gasit-o. :)
Nu e optiune in meniu sau pe undeva vizibil. Launch control se "activeaza" in felul urmator: DNA setat pe Dynamic, TCT setat pe manual (+/-), cu masina pe loc in viteza 1 tii frana apasata cu piciorul stang, apesi acceleratia pana jos cu dreptul, iar in momentul in care turometrul se stabilizeaza ( in prima faza pe la ~1500 rpm ) dai o data de padela minus (-), iar turele urca pe la ~2700 rpm. Dai drumul franei si zambesti :lol:
MindRuler Quote:
- mi s-a intamplat deja de doua ori sa ating usor masina pe dedesubt - nu stiu exact cu ce ating, banuiesc ca scutul masinii .
Uite de asta ma bucur ca s-a nimerit sa nu iau QVLine sau Sprint. Chiar daca Giulietta mea arata de parca e cocotata in copac, macar nu agat chestii pe care le agatam cu 159. Ce e drept, o si menajez mai mult.

Pentru restul problemelor, vezi cum sta cu timpul tzzivii, ca solutii are pentru orice :lol:

_________________
Youtube 100 Kmph
Alfa Romeo Giulietta MY2017 2.0 175 TCT
Ex: Alfa Romeo 147 '03 1.6 Twin Spark
Ex: Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Ex: Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2020, 12:12 
Offline

Joined: 04 Sep 2020, 13:12
Posts: 20
Car: Alfa Romeo Giulietta
Am fost astazi la un service pentru schimb filtre (mai putin cel de combustibil) si ulei. Am luat filtre Mann si ulei Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30. Masina a avut pus la precedentul schimb tot 0W30, asa ca am pastrat aceeasi formula.

Pot sa spun ca am fost socat. :shock:
Au fost desfacute cred ca spre 20 de suruburi de la scuturile masinii pentru a avea acces la busonul de ulei si filtrul de aer. S-au chinuit baietii vreo 15 min sa desfaca busonul de ulei care era intepenit si foarte puternic strans. Apoi a mai fost desfacuta inca o bucata de plastic care acoperea filtrul de aer - by the way, inteleg ideea sa obligi omul sa vina cu masina cat mai des la service, inclusiv pentru operatiuni simple, dar cum sa pui filtrul de aer tocmai acolo? Care e logica?
Dar cea mai tampita chestie mi s-a parut pozitionarea filtrului de ulei. Dat roata drapta fata jos. dat jos o parte din contraaripa sau ce naiba e aia, apoi dat jos inca o piesa de plastic pentru a lucra oricum intr-o pozitie foarte incomoda la desfacerea filtrului. Nu mai spun ca modul in care e instalat pe masina face imposibila scoaterea lui fara sa umpli de ulei in jur. Sincer, inteleg sa faci lucrurile in asa fel incat sa te determine sa mergi la service, dar ce-am vazut azi la niste operatiuni care ar trebui sa fie simple ma face sa cred ca si-ai batut joc si de mecanici, si de utilizatorul masinii.
Am avut Peugeot 307, Clio, Mondeo, Golf, BMW...toate cu pitici mai mari sau mai mici, dar la niciuna din masinile astea nu am vazut modul asta de a complica lucrurile toatal anapoda pentru o simpla revizie.

Am atasat o poza cu scutul. Nu stiu daca se poate observa in imagine, dar are o burta, aia era partea cu care atingeam atunci cand dadeam peste denivelari mai mari. Nu prea am ce sa fac decat sa-l inlocuiesc, insa nu voi opta pentru reperul original din cauza ca exista riscul sa ajunga in aceeasi stare in scurt timp. Mecanicul m-a sfatuit sa caut un scut metalic, inteleg ca exista producatori after market care fac scuturi metalice rezistente si ar fi o solutie mult mai buna. Ceva sfaturi din punctul asta de vedere?
Dincolo de scut, masina arata foarte bine pe dedesubt, nicio scurgere, pic de rugina, totul foarte bine.

Masina merge foarte bine, totul OK, am vreo 600 km parcursi de la momentul in care i-am luat numere rosii.
Am reusit sa-i iau si un suport pentru telefon care se prinde bine in grila de aerisire si de care sunt multumit pentru ca tine bine telefonul si nici nu produce zgomote atunci cand nu e telefonul prins, asa cum am avut la alti suporti.
Am mai descoperit intre timp o functie inedita. :? Cica masina porneste automat climatizarea in functie de nu stiu ce senzor de umiditate. Am crezut ca are a mea vreun glitch, dar cica e o chestie inovativa gandita de italieni :blink: . Ca au gandit-o asa, e problema lor. In schimb, faptul ca nu am optiunea de a o dezactiva mi se pare iarasi aiurea. Te trezesti cu clima pornind si nu-ti dai seama de unde vine frig in masina. :thumbdown:


Attachments:
rsz_11.jpg
rsz_11.jpg [ 197.8 KiB | Viewed 1243 times ]
Top
   
PostPosted: 10 Oct 2020, 13:58 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Partea cu senzorul de roua care porneste clima automat ca sa dezumidifice aerul nu e ceva tocmai nou, si 147-le avea asa ceva. Functia se dezactiveaza printr-o secventa de butoane sau tinand apasat butonul de AC, nu mai retin exact.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2020, 20:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6690
Location: Brasov... oarecum.
Le bune? Habar n-aveam...
Legat de scut metalic, vorbeste cu Ciprian, dcmilitarul pe forum. Facea, cred ca inca mai face din aluminiu.

Pozitionarea filtrului aiurea? Crezi ca Luigi s-a gandit el sa te trimita in service mai des? Pe naiba, asa le gandeste el. Sunt multe care la prima vedere par anapoda.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2020, 19:42 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Si la Giulietta dar si la MiTo, de fiecare data cand acest senzor de temperatura sau umiditate inregistreaza valori mai mari decat cele de confort, toate ledurile de la clima fac cateva flashuri pentru a-ti atrage atentia. Cam atat........nu am vazut niciodata sa porneasca singur compresorul.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2020, 21:12 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 779
Car: Giulietta
Location: Bucuresti
MindRuler Quote:
S-au chinuit baietii vreo 15 min sa desfaca busonul de ulei care era intepenit si foarte puternic strans. Apoi a mai fost desfacuta inca o bucata de plastic care acoperea filtrul de aer - by the way, inteleg ideea sa obligi omul sa vina cu masina cat mai des la service, inclusiv pentru operatiuni simple, dar cum sa pui filtrul de aer tocmai acolo? Care e logica?
Dar cea mai tampita chestie mi s-a parut pozitionarea filtrului de ulei. Dat roata drapta fata jos. dat jos o parte din contraaripa sau ce naiba e aia, apoi dat jos inca o piesa de plastic pentru a lucra oricum intr-o pozitie foarte incomoda la desfacerea filtrului. Nu mai spun ca modul in care e instalat pe masina face imposibila scoaterea lui fara sa umpli de ulei in jur.
Aici service-ul e problema, nu (neaparat) masina :lol: Cineva priceput face revizia in ~ 30 minute, cu toate cele. Si fara dat roti jos sau contraaripa sau altele. Eu zic ca ai o masina prea noua si prea frumoasa s-o lasi pe mana unor nepriceputi, but it's your choice.

Legat de clima care porneste de capul ei, eu la Giulietta nu m-am lovit de problema asta, dar ce e drept m-am obisnuit sa merg cu ea pornita 100%. Teoretic e un senzor prin parbriz care vede daca se abureste geamul si doar atunci porneste clima. Daca ti se intampla foarte des/aleatoriu, ceva e dubios acolo.

Poti pune o poza cu suportul de telefon pe care l-ai gasit?

_________________
Youtube 100 Kmph
Alfa Romeo Giulietta MY2017 2.0 175 TCT
Ex: Alfa Romeo 147 '03 1.6 Twin Spark
Ex: Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Ex: Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2020, 22:19 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Vlăduț, crede-ma, are o poală de suruburi, de 3 feluri, si chiar trebuie sa le dai jos ca sa ajungi la filtru de aer. Si daca mai ai noroc sa fie putin julita pe dedesubt sau ceva rugina, amintești cativa sfinti până le scoți.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2020, 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 779
Car: Giulietta
Location: Bucuresti
Nu contest. Doar ca am fost de curand la tzzivii pentru un oil flush la Giulietta si l-am rugat sa-mi arate putin si filtrul de aer... Cele doua parti componente ale scutului masinii erau date jos, iar filtrul a iesit țac-pac, in cateva secunde.

_________________
Youtube 100 Kmph
Alfa Romeo Giulietta MY2017 2.0 175 TCT
Ex: Alfa Romeo 147 '03 1.6 Twin Spark
Ex: Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Ex: Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2020, 08:04 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Tac-pac ti se pare csnd te uiti la cineva care face asta zilnic.
dacă te apuci singur, iti ia juma de zi :))

Ciprian are dreptate, are 1kg de suruburi :))

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2020, 14:51 
Offline

Joined: 04 Sep 2020, 13:12
Posts: 20
Car: Alfa Romeo Giulietta
Haideti s-o luam pe rand.
Suportul de telefon pe care l-am luat e asta: https://123mobile.ro/suporturi-auto/229 ... green.html Eu am avut doua criterii - sa aiba prinderea solida in grila, iar prinderea telefonului sa fie exclusiv in cleme stanga-dreapta, nu si jos. Dezavantajul e ca e mai greu de pus si de scos telefonul din suport (bratele alea au un arc destul de bine tensionat), dar pentru mine nu e asa mare dezavantajul. Nu m-a interesat cu incarcare wireless, imi incarc telefonul acasa si ma tine toata ziua. Daca doriti suport din ala care prinde singur telefonul cand il asezi in suport si il elibereaza cand vrei sa-l scoti, ce am luat eu nu e solutia OK pentru voi. :D (o sa pun o poza cu suportul si din masina, dar nu am acum).

Legat de suruburile in care e prins scutul - parerea mea e ca are nu multe, ci foarte multe. :lol: Cum am spus, aia cu filtru de aer pus acolo e o solutie aiurea, ma rog, sa spunem ca mai e cum mai e. Dar pentru filtru de ulei e ceva horror. Nu stiu cum poti inlocui filtrul fara sa dai roata dreapta fata jos + o bucata din contaaripa. Nu ai cum altfel. Aberatia maxima e ca filtrul e pozitionat orizontal (transversal pe motor), iar cand il scoti umpli de ulei in jur. Chiar m-am uitat si cred ca am vazut bine. La toate masinile, filtrul ala e pus in asa fel incat atunci cand il scoti sa actioneze forta gravitationala si uleiul sa se scurga fara sa se umple tot de ulei. Na, italienii au zis ca au ei alta metoda... :shock:
Am fost la service-ul asta pentru ca il stiu pe mecanic, mi-a mai lucrat si la alte doua masini si e OK, fiind si aproape de mine. Cand vor mai fi chestiuni de rezolvat in service, voi merge si eu pe mana mecanicilor specializati in Alfa pe care ii recomandati aici pe forum. :D

dcmilitaru, exista o varianta de inlocuire a scutului original al masinii cu un scut after-market din metal/aluminiu? Am tot cautat pe net dar n-am gasit ceva concludent.


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2020, 16:34 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Pot fabrica artizanal un scut din aluminiu de 1.5 mm grosime.
ImageImage

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2020, 18:05 
Offline

Joined: 04 Sep 2020, 13:12
Posts: 20
Car: Alfa Romeo Giulietta
Am atasat o poza cu suportul pentru telefon. Nu eram decat eu in masina si n-am avut si alt telefon la indemana pentru a poza si cum arata cu telefonul in suport.
Cert este ca eu am un S10+ si face fata foarte bine.

dcmilitaru, partea care se prinde pe bara arata bine, segmentul din zona motorului nu prea ma incanta. La mine, partea aia din fata nu trebuie shimbata, nu e deteriorata, dar aia de la motor are o burta si e un pic desprinsa intr-un loc.

A, si inca ceva. Am vazut azi parcata, pe bd. Cuza, o Alfa 159 alba cu TZV la numar. Banuiesc ca e a lui tzzivii. :D


Attachments:
011.jpg
011.jpg [ 233.11 KiB | Viewed 1045 times ]
Top
   
PostPosted: 12 Oct 2020, 19:36 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Poti sa l faci doar pe ăla din tablă.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2020, 07:34 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3328
Car: Giulia Q
partea de jos a telefonului, care intra in contact cu plansa de bord, iti va lasa urme pe viitor - pe bord .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2020, 11:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6690
Location: Brasov... oarecum.
Eu am un Kenu asemanator. Nici o urma, bine plansa de 47 difera oleaca :lol:
Dar l-am folosit pe o Giulietta inchiriata si nu a lasat urme. Daca il pozitionezi in treimea inferioara a telefonului, nu atinge bordul ci doar grila de plastic.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2020, 11:45 
Offline

Joined: 04 Sep 2020, 13:12
Posts: 20
Car: Alfa Romeo Giulietta
Asa arata cu adidasii de iarna. :D
Am mers vreo 4-5 zile in oras cu echiparea de iarna...pot sa zic ca e mai confortabila. Astea sunt 225/45/R17, rotile de vara erau 225/40/R18. Poate parea o diferenta mica, dar se simte bine in termeni de rigiditate. De vara are Dunlop-uri, pe care nu intentionez sa le schimb nici sezonul viitor, sunt inca foarte OK. De iarna am Falken daca nu ma insel, si ele putin rulate, deci le mai pastrez sigur inca doua ierni.
Arata un pic mai ciudat pentru ca, cel putin pe puntea fata, distanta intre anvelopa si aripa e cam mare. Insa dincolo de asta, la condus in oras e mai potrivita configuratia asta.

In rest, ma apropii de 105.000 km (am luat-o cand avea 102.500 km). 90% mers in regim urban. M-am obisnuit cu ea si imi place foarte mult. Ne-am imprietenit si pun mai mult pret pe calitatile ei, nu mai las minusurile sa-mi influenteze aprecierile fata de ea. :D
E intr-adevar enervant uneori ca lipseste cotiera, mai ales cand stai mai mult in trafic. Dar altfel chiar nu am ce spune rau de ea. Iti pune un zambet pe fata la reprizele de accelerari, m-au salutat si alti posesori de Alfe prin trafic. E ce trebuie si sunt foarte multumit de achizitie pana acum.:peace:


Attachments:
af.jpg
af.jpg [ 513.02 KiB | Viewed 864 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited