nesquick Quote:
Stock - cel mai bun setup. Și sa nu fim figuranți ca nu frânează... frânează exemplar pentru o mașină de strada. Da, nu scrie alfa romeo, brembo si toate draciile pe ele, insa fac ce trebuie sa faca - franeaza.
Nu sunt de acord. La 156 TS am avut doar sistemul de franare stock, 284mm si placute OEM. Pentru o masina de strada exploatata corect mi s-a parut ok doar cand mergeam la piata. In rest, pe autostrada sau drumuri nationale nu am putut sa merg nicioadata nici la 75% din ce ofera un Twin Spark fiindca nu aveam incredere in sistemul de franare. In toti anii cat am avut masina, de cateva ori am vazut si limita a ce inseamna stock pe 156 si crede-ma nu-i placut deloc.
Se stie din popor ca discurile BREMBO 305mm stock, adica normale, se pot ovaliza. Depinde FOARTE MULT cum a fost facut procesul de "bedding".
Spre exemplu eu la 147 GTA am tot discuri Brembo 305mm stock si nu am nici o problema de ovalizare, etc.
Solutia este una simpla dar costisitoare. Trecerea la discuri "drilled & slotted".
Din pacate oferta pentru discuri 305mm este limitata. Adica ori sunt scumpe, ori nu merita nici 100€ perecehea.
Brembo Sport costa pe la 300+ euro, Zimmermann am vazut acum doar 330mm, exista "bang for the buck" EBC Turbo pe la 200 euri ori o varianta de budget adica MTEC unde parerile sunt impartite.
Pe langa discuri, conteaza foarte mult si ce placute pui. Discurile pot fi ok dar pentru performanta de franare buna trebuie si niste placute pe masura. De asta unele costa 25€ si altele 110€, ambele road legal (nu ma refer la placute exotice).
Deci etrierii Brembo 4 POT sunt foarte OK si cred ca este un up-grade foarte bun pentru 156/147/GT. Dar e nevoie de discuri bune, placute la fel, lichid frane nou, "bedding" corespunzator si atunci poti fi multumit ca ai cheltuit niste bani cu masina dar acolo unde trebuie.