Deschid acest topic din dorinta de a mai schimba unele informatii constructive cu cei interesati si cu cei care ne pot sprijini cu un sfat util.
Posibil sa fie unul dintre cele mai subiective capitole, dar piata ofera ceva pentru fiecare.
Si bineinteles, ca mai conteaza si MY: parca de la MY 2018 incoace, motoarele E6D au filtru de particule =>reduce zgomotul cu aprox. 30%.
Am facut si un mic research pe forumurile de afara (pentru motorul de 2.0 benzina), pentru a afla parerile celor care au facut deja acest upgrade.
Incep cu cateva concluzii bazate pe feedback-ul lor, bineinteles toate subiective si care nu reprezinta adevarul absolut.
1.
Calitate sunet (perceptie utilizatori): nr1. Supersprint, nr2. Ragazzon, nr3. Fiammenghi. Coincidenta sau nu, toti 3 sunt producatori italieni. Si oarecum si eu inclin catre primele 2 pozitii, poate aducand Milltek pe locul 3 in locul Fiammenghi.
2.
Probleme: drone, intalnit in diferite ipostaze.
- variantele axle back (Supersprint Sport) in combinatie cu front resonated pipe OEM Alfa, problema rezolvata in proportie de 80% cu adaugarea front pipe resonated Supersprint, respectiv rezolvata 100% cu schimbare tips evacuare cu unele reale. Aici, cu totii recomandau dimensiune de tips outlet 89/90mm, astfel incat sa nu atinga plasticul de la diffuser, care cauzeaza vibratii. Fiind mai mici decat cele fake OEM (cred ca 101/110, usor ovale), mi se par subdimensionate.
Ciudat ca la axle back Supersprint Race nu a semnalat nimeni drone, posibil sa fie probleme punctuale.
- varianta front non resonated pipe, in cazul Ragazzon, in combinatie cu axle back sport
- varianta axle back Remus cu front resonated pipe OEM Alfa
- varianta axle back Fiammenghi cu front resonated pipe OEM Alfa
Posibil sa fie o problema de incompabilitate cu front resonated pipe OEM Alfa.
Foarte multe pareri care recomandau schimbarea tipsurilor de evacuare fake OEM cu AM, pe motiv ca rezoneaza cu diffuserul.
Bineinteles, am luat in calcul doar variantele care mi-au atras atentia. Nu inseamna ca sunt mai bune/rele decat alte variante.
Variante cu valve:
1. Milltek:
https://www.youtube.com/watch?v=GjD4hDZ ... L&index=15
2. Fiammenghi
https://www.youtube.com/watch?v=K6owgoaM0ac /
https://www.youtube.com/watch?v=hrrAUv575AI
3. Ragazzon (Stelvio, dar banuiesc ca suna la fel):
https://www.youtube.com/watch?v=sErSbFxl2u0 /
https://www.youtube.com/watch?v=YHzD21S ... L&index=11
4. Ulter:
https://www.youtube.com/watch?v=7M0LnVEps-U
5. Aspec:
https://www.youtube.com/watch?v=3bLc4En ... L&index=16
Variante fara valve:
1. Supersprint Sport (non resonated Front pipe):
https://www.youtube.com/watch?v=jlEk0ngFLfA
2. Superprint Race (non resonated Front pipe):
https://www.youtube.com/watch?v=fZfhsSeTwAI
La Supersprint se pot adauga si Front resonated pipe in combinatie cu Sport/Race, dar nu am gasit filmari.
3. Ragazzon Sport (resonated Front pipe):
https://www.youtube.com/watch?v=XVp-He8 ... WL&index=8
4. Ragazzon Sport (non resonated Front pipe):
https://www.youtube.com/watch?v=COf8WP0 ... WL&index=7 /
https://www.youtube.com/watch?v=2qPmszK ... WL&index=6
Ca si variante
custom made, am luat legatura cu ceva timp in urma cu cei de la Top Gear (Bucuresti), dar se pare ca nu se mai ocupa de variante custom.
Stiu ca Bogdan (tzzivii) avea o evacuare foarte misto pe Veloce, poate ne ajuta cu mai multe informatii referitor la locatia in care a dezvoltat sistemul, respectiv ce model de tipsuri a ales. Fiind flush cu bara, aratau demential dpmdv