De cand nu am mai scris, s-au intamplat destule, dar am si mers aproape saptamanal cu ea, mai putin in perioada de stat in casa
Am mers cu ea in toate anotimpurile si locurile ca si o 'masina normala' fara sa am frica ca trebuie sa o menajez sau ca e totusi masina de 21 de ani.
Cam de anu trecut de la alfacity am facut cam 8000 km cu ea, nici prea mult nici prea putin
Asadar, prin noiembrie:
- revizie cu 10w60 si, filtru BMC la locul lui, fara alte modificari la admisie, filtru polen etc
- senzor turatie volanta Facet (singurul care l-am gasit sa si vina). Mi-a facut o data probleme la pornire, si am incercat sa rezolv problema crezand ca vine de aici. Am schimbat, nu am mai avut probleme, nu mai investighez
- schimbat tampon anti balans si pus de poliuretan (mersi tzzivii pentru ca mi-ai zis sa merg pe strongflex)
- schimbat debitmetru cu unu la fel bosch cu acelasi cod. il aveam de cand am cumparat masina, si am zis sa il schimb deoarece am facut revizia si era foarte usor de umblat la el.
Prin martie in schimb se pare ca la ITP nu au iesit gazele calumea, desi masina nu avea probleme de pornire sau de 'tras'. Investigand problema am zis sa schimb iarasi bujiile dar intre timp a venit pandemia si operatia s-a intamplat abia in iulie:
- schimbat garnituri capace culbutori deoarece nu au fost puse prima data la primul mecanic la care am fost de cand am cumparat masina, si au inceput sa curga destul de tare de jur imprejur, de altfel nici ce marca erau. Am pus la recomandarea lui Radu(mecanicul nostru din Dej) si tzzivii Victor Reinz si dat cu silicon pe langa 'cocoasele' de la axele cu came. Cand am desfacut bujiile in schimb am gasit 2 dintre ele 'inundate' in ulei, din cauza garniturilor care au cedat. Suspectez de aici si problemele cu emisiile.
Attachment:
IMG_20200704_113655.jpg [ 2.27 MiB | Viewed 2684 times ]
- deoarece am schimbat garniturile de la capace, am decis sa vopsesc si electrostatic rampele si capacele
- schimbat bujii NGK BKR6EIX iridium (mersi si aici tzzivii) fata de cele originale pfr6b
- aveam un sunet 'de curea' de vreo 2-3 luni. Investigand problema am aflat ca cureaua de la alternator era umflata si trebuia schimbata. Suspectam ca era umflata de la vasul servo care a curs pe ea in timpul festului de anu trecut. Intre timp a fost schimbat vasul, am schimbat si cureaua si a disparut si sunetul.
- schimbat brat superior fata stanga Lemforder. Momentan este cu toata suspensia 'la semne'
- schimbat inca odata uleiul in cutie. scapa putin pe la joja, si nestiind cand a iesit din cutie, am decis sa il schimbam cu totul si sa punem inca o garnitura de cauciuc la joja. Mai urmaresc sa vad daca mai prelinge
- schimbat filtru de aer, revenind la unul 'standard'. Mi se pare ca BMC suna prea tare si nu se impaca deloc cu ce inseamna pentru mine masina aceasta
- deoarece s-a desfacut destul de mult la compartimentul motor pentru capace, rampe si filtru de aer, s-au reizolat toate cablurile din acea zona intrucat erau destul de multe ramase neprinde in 'manunchi'
- schimbat parbriz deoarece am luat o pietricica cu un Pilkington(cu tot cu incalzire si senzor de ploaie). Venit in 1 saptamana jumate si montant cu simnt de raspundere. ma declar multumit
- dupa concediu din vara asta prin tara, am luat niste gropi de nedescris si au trebuit indreptate toate 4 jantele. Una din ele era destul de rau de a trebuit sa o mut pe spate in concediu ca sa nu mai am asa mari vibratii in volan. Acum totul este in regula cu ele
In lipsa de fest din acest an, am decis sa fac cu ea concediul in tara ~2 saptamani si 1800 km unde nu au fost nici o problema cu masina, ci doar cu drumurile. Atasez si o poza cu consumu pentru colegu Vlzz
Attachment:
IMG_20200731_143501.jpg [ 1.35 MiB | Viewed 2684 times ]
Ce mai e de facut:
- nu gasesc vas de expansiune ca sa arate totul 'ca nou' in compartimentul motor. Observ ca sunt coduri diferite intre CF2 si CF3, iar CF2 nu gasesc nicaieri. 3 furnizori au spus ca il aduc si nu au mai gasit stoc. Ce diferente ar fi intre CF2 si CF3?
- am gasit un interior fain la colegul ioonak88, ca sa schimb scaunele fata deoarece au un mic joc la tetiera pasager si unul are o gaura de tigara (asa au fost cumparate)
- macara dreapta spate, a decis ca e cazul sa se incalece
- volan de lemn care e la reconditionat momentan
- vazut daca is ok cu gazele. inca simnt ca are un sunet de evacuare mai ciudat si mai tare decat imi aduceam aminte, dar nu gasesc nici o problema cu evacuarea, fiind in 2 service-uri care se specializeaza pe esapamente
- refacut geometria la roti. mananca tare partea interioara a cauciucurilor pe fata.
Si, poze stranse cam de 1 an incoace
Attachment:
IMG_20200105_162342.jpg [ 813.94 KiB | Viewed 2684 times ]