Ok, am facut-o si pe-asta.
Era nevoie de o masina mai incapatoare in familie… sau familia in masina... Adica nu pot sa ma plang de 47, si-a facut si isi face in continuare treaba fara probleme, doar ca daca te gandesti sa iei 2.5 bicle, un carut/bike trailer, plus bagaje pentru mai mult de 3 zile, constati ca nu ai cum. Poti pune o cutie pe masina dar mai incape doar o bicla. Poti pune un suport pe carlig, dar parca nu sunt impacat cu un “rear ended” sa belesc si masina, si carlig, si support si bicle…
Mno, dupa ce am explorat mai multe variante Alfa, non-Alfa, vechi, noi, leasing, etc, m-am oprit la aceasta balena: 3.2 V6 24v, ca sa citez toate inscrisurile de pe curul masinii. Productie, anul de gratie 2004, in echiparea Lusso (care cred ca e echivalent Distinctive). Dupa ce am investigat putin problema am aflat ca e Euro 4 (obligatoriu in cautarile mele pentru a fi “ULEZ compliant”). Conform ZAR am aflat de asemenea ca ar fi doar 225cp dar are un buton la interior numit STR (rocket baby!). Daca ma poate elucida cineva asupra acelor 225cp in loc de traditionalul 240-250, as fi foarte bucuros.
Mno, cumparata weekendul asta, asigurata, inregistrata, etc, etc si condusa oleaca, bineinteles, nu si dupa ceva peripetii. Propritarul nu a inregistrat transferul in contul lui, drept urmare nu vroia sa imi dea masina. Da-i suna la banca, suna si el la banca lui, nimic. Ma suna banca, mai sun eu o data intr-un final pe la jumatea zilei se face transferul si duminica pe la 1 am preluat balena, eu fiind acolo de la 9 cum ne intelesesem.
Masina a avut 4 proprietari pana la mine inregistrati in actul de identitate. Ultimul proprietar, cel de la care am luat-o mai are o Brera 2.2, un Range Rover modelul ala patratos pre era BMW, un pick-up Ford Ranger, o Toyota MR2 preparata de circuit (road leagal), un 56 2.0TS preparat de circuit (road legal), plus o chestier absolut veche de prin ’30 dar careia nu i-am retinut numele. Deci cumva de incredere prin prisma parcului si a activitatilor. Si oricum, foarte de treaba gagiul, inclusive poze trimise pentru cateva chestii pe care le-am cerut.
Luat masina, semnat acte, batut palma (virtual, ce credeti, ca guvidul sta la panda dupa colt
) mers dupa instructiunile proprietarului pana la prima benzinarie caci masina avea acul de benzina lipit de fundul ceasului, si…m-am trezit in camp. Evident, m-am ratacit. De mentionat ca locatia de unde am preluat-o e un satuc. Bun, daca e asa, sa punem GPS-ul, care imi arata cea mai apropiata benzinarie la 8.5km. Pai sa mergem zic. Si nu stiu ce am facut dar dupa 5 minute de mers imi arata 15km de mers… WTF? Mno, da-i bice mosule ca nu-i de stat. Drumuri faine, unduite pe niste dealuri, ce mai, ca in filmele cu Benny Hill. Dar nu prea m-am bucurat de ele ca ma gandeam ca raman in pana prostului, ca dracia e stiuta ca setoasa. Asa ca mers copacel la 3000rpm si cu mila…
Dupa realimentare am venit acasa, 190km -> 19 litri. Mers pe autostrada sau drumuri expres cu limita maxima 112km/h (70mile/h). Am folosit maxim a 5-a caci in a 6-a la viteza asta se simte ramolita si subturata. Ca o paranteza, idem se intampla si la 47: de cand pe aici, nu a vazut a 6-a, cred ca au si ruginit pinioanele respective…
M-am mai invartit prin jurul casei una alta dar data fiind distanta scurta pe care am condus-o pana acum nu is prea multe de zis:
- Pedala de ambreaj e foarte, foarte tare. Cea de pe 47, tare si ea, ii pistol cu apa prin comparatie…
- Pedalele foarte apropiate unele de altele de m-am trezit apasand toate 3 pedalele.
- Pedala de acceleratie imi pare la acelasi nivel sau mai sus decat pedala de frana, drept urmare m-am trezit accelerand brutal la schimbarea de viteza si ridicarea piciorului de pe ambreiaj. O data cred ca a si mirosit oleaca a ambreiaj patinat. I ceva de facut sau live with it?
- La eliberarea ambreiajului lovesc cu piciorul ceva pe sub bord. Cred ca e chiar bordul...
- Pozitia la condus e putin ciudata pentru mine, eu fiind destul de inalt: volanul nu vine destul de aproape de mine pentru o pozitie 100% corecta, chiar imi pare mai departe ca in 47. Scaunele de piele nu sunt marea mea iubire si tre sa ma mai joc la reglajele electrice sa vad lombar daca pot obtine mai multa sustinere laterala. Si per total stau destul de sus, chiar cu scaunul dat la maxim in jos.
- Pe scaunul din spate dau cu capul de tavan. In 47 nu...
- Centurile spate sunt prea scurte si nu cuprind bine scoica. In 47 nu am aceasta problema...
- Motorul e destul de mut, probabil sa se plieze pe clasa mare la care e masina. Dar incepe sa se auda destul de binisor dupa 4500rpm. Si trage binisor (dupa standardele mele) in ciuda celor 1600+ kg cat are dihania.
- Si ca veni vorba de greutate se simte binisor diferenta de peste 300kg fata de 47.
- Fiind un motor aspirat reactia la pedala e instanta, in comparatie cu turboul din ograda, ceea ce imi da o senzatie placuta, de satisfactie.
- Semnalizatorul are o cursa kilometrica….
- Masina nu prea are atatia greierasi la cati ma asteptam. Surprinzator, caci pe aici drumurile is vai mama lor.
- Rotile spate nu stau cracanate, deci bucsile inca par a fi in mintile lor.
- Vopseaua arata bine pentru varsta masinii.
- Apoi chestii tipice italiene: cu schimbtorul in vitezele 1, 3, 5 ai greu acces la butoanele de la baza consolei. Cu cotiera la maxim in jos nu poti trge frana de mana pana sus. Cu volanul la maxim in sus nu vezi linia de martori din bord.
Acuma mno, e o masina de 16 ani care a parcurs mai bine de 185k km, nu e bec. A venit si cu bubele de rigoare, dar in afara de una dintre ele, la prima vedere nu par grave ci abordabile si reparabile:
- Maneta de semnalizare din pozitia de dreapta nu revine singura inapoi.
- Gura de ventilatie de la pasager nu sufla (asta e nasoala din punctul meu de vedere ca in general presupune demontare bord si asta se lasa cu greieri inevtabil).
- Era cam murdara pentru standardele mele si cu un miros la interior, ceva o combinatie de odorizant de masina decent si aroma din camer lu’ mamaie dupa ce nu s-a deschis geamul 3 zile. Intre timp am antamat un flacau de a petrecut 4 ore, interior exterior, dar treaba tipica britanica: sufficient dar nesatisfacator. Momentan nu mai pare a mai mirosi… Vedem dupa ce dispare parfumul. Insa consola centrala, partea de la schimbator si pana la duzele spate de aer, a ramas acum lipicioasa si pare ca se dezintegreaza plasticul. Nu stiu cu ce a dat gagiul dar nici inainte nu era vreo fericire. Asa face' ele sau o fi avand asta vreo problema?...
- Toba finala e cam pardaf, la inspectia anuala cica si scapa gaze. Ma bate gandul ca pana nu pica pe strada sa o las asa.
- Farurile matuite/ingalbenite. Cred ca iese cu un polish…
- Un furtun de frana corodat.
- “Nearside Rear Upper Suspension arm ball joint has slight play”, aici sa dea dracii daca stiu care e. Ce stiu e ca 66le are multe brate pe spate… Si v-as cere o parere celor care aveti sau ati avut un 66: se rezolva problemele punand kittul de la Powerflex (sau altceva se recomanda?) pe bratele vechi sau mai bine le schimb cu unele noi? (de mentionat ca din cate am vazut kitul de la Powerflex nu acopera toate cele, din cate stiu eu, 16 bucse).
- Brat superior stanga fata are ceva joc in pivot dar momentan tre sa dai tare sa se auda ceva.
- O janta are ceva buba pe buza interioara. Pana o dau jos nu prea am cum sa vad ce si cum;
- Amortizoarele par cam obosite…vedem ce zice bugetul.
- Are nevoie de o geometrie si posibil o echilibrare de roti caci la veteza am o vibratie maruntica de tot in volan…
- La o temperature exterioara de 20-24 de grade apa a oscilat intre 90 si 100 (100 cand am stationat cu motorul pornit). Nae zicea sa ma uit la radiator sa nu fie si ala pardaf… Ma bate un gand sa schimb si termostatul…preventiv. Daca stiti vreo sursa pentru un radiator mai mare si nu prea scump, is deschis la sugestii.
- Vasul de expansiune foarte murdar si apa asemenea… poate schimbam, dar mai vedem.
- CD changerul din portbagaj cica nu merge. Inca nici nu am incercat.
- Am ceva factura de schimb ulei pe la inceputul anului dar poate mai fac una sa stim o treaba, ulei, filtre (ulei, aer si polen…mai e vreunul?), alte zemuri (cutie, frana, servo). Ced ca o sa merg in mare pe specificatiile din manual, dar daca aveti ceva tips & tricks, sunt numai ochi si urechi;
- Kit distributie cu pompa de apa ca e facuta prin 2016.
- Kit accesorii, idem.
- Ma bate gandul la un short shifter ca is lungi cursele schimbatorului, dar asta nu e musai, asa ca asteapta rezolutia bugetului.
- 3 cauciucuri din 2015 si unul din 2019… oh yes, british quality…
- Bricheta nu merge.
- Panoul de usa sofer e desprins.
Vreo cateva intrebari:
- 66le cu motorizarea asta mananca diffuri ca si GTAul ori ii decent? Adica sa stiu daca ma uit la un LSD sau nu?
- Daca stiti pe cineva ca vinde niste jante TI, sau un site ceva, as fi foarte recunoscator : ))
- Recomandare de bare transversale? Apparent prietenii mei de la Thule nu fac pentru 66, dar face Mont Blank. In alta ordine de idei nu am vazut insemne pentru instalare cum are de exemplu 47le.
- Ce alternative decente am la CD changerul care nu merge? Nimic fancy-pancy, sa cante muzica…
Mno, e o masina cu o vechime cu bubele de rigoare, pe unele le voi remedia, pe altele le voi lasa urmatorului cand va veni vremea. Cert e ca va fi daily drive si cal de povara, sa faca si piata dar si plimbarea de duminica.
Si in final cateva poze ca la puscarie, fata, spate si profil si speech-ul de Oscar:
Vreau sa multumesc pe aceasta cale lui Ciprian pentru ca mi-a suportat ifosele, tonele de intrebari si aberatiile .
Vreau de asemenea sa-i multumesc lui Nae pentru sfaturile legate de motorizare si alte aberatii de-ale mele inerente.
P.S.: super, am gresit aria. Rog un moderator sa mute topicul...