dand Quote:
centurion Quote:
Poate peste 5 ani, cand voi schimba 'noua' masina, sper ca la Alfa sa existe un model electric si sa fie si practic. Daca nu, ghinion.
..
Firmele germane au pierdut si ele startul aici, citeam un studiu deunazi in Bloomberg in care previziunile erau ca big3 germane isi vor reduce avantajul tehnologic din perceptia populara in mai putin de 10 ani. Modelul ala Etronic de la Audi e spre exemplu patetic de slab pe hartie fata de Model X P100 de la Tesla.
Trebuie precizat daca firmele germane si marii jucatori din industrie in general si-au propus deocamdata sa concureze Tesla la ceva, aka nisa ocupata de Tesla in acest moment. Anul trecut prin Mai (2018) a fost o stire despre VW care tocmai semnase contracte de achizitii baterii in valoare de 48 miliarde USD, cam cat toata capitalizarea bursiera Tesla la acel moment! Cautati stirea pe Google pt confirmare. Altfel spus, VW produce in 4 zile atatea masini cat Tesla intr-un an, asta ca sa discutam de marimi si sa ne imaginam ce va fi cu Tesla cand vor incepe Toyota, Mercedes, VW, etc sa discute big time despre full electrice
. Dar apropos de capitalizarea bursiera Tesla, ea s-a micsorat doar anul asta cu 30%, in contra sens fata de evolutia generala a pietii americane, care a cunoscut cresteri de 30-40% pt bluechips. Comentatorii avizati spun ca presiunea pe actiunile Tesla o poarta tocmai o scadere semnificativa in cererea EV din piata, plus scaderi inregistrate de 1.5 miliarde USD in balanta cash pe primul quarter 2019 din cauza de plati datorii si investitii in Model 3. Vineri , adica ieri, TSLA a inchis la -5%, la valoarea 235 USD, cand val maxima YTD a fost 387 USD. Probleme serioase cu modelul economic, deci. Nu e totul doar PR-ul fantastic pentru inovatiile (reale) in domeniu.
_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS