Acum ,ultima varianta pe care o recomand (trebuie sa fie ultima solutie posibila) este cea la care m-am gandit initial fara sa stiu prea bine la ce sa ma astept ,si anume se merge la un sudor in aluminiu care umple cu aluminiu gaura de scurgere , nu trebuie toata , poate lasa un spatiu gol in mijloc , pana aici este simplu ,problema este ca trebuie fata facuta dreapta la sudura exterioara ,unde vine busonul ,iar fata dreapta nu stie orice strungarie , pentru ca nu au scule sau meseriasi in cel mai bun caz , eu am alergat la 4 strungarii si abia la a 5 am gasit o stungarie unde aveau oameni si scule pentru asa ceva , toata afacerea cu sudura si gaura a costat 110 lei , daca meseriasul nimerea gaura de 24 din prima , ma costa 0 lei ,dar ce sa ii ceri , chiar daca nu mai sunt tineri si crezi ca experienta din spate ii ajuta , mai dau si ei buleala pe bani clientului, cum fac si uni mecanici.
Singura nedumeriere la baia de ulei este acea decupare din interior care permite scurgerea mai buna a uleiului ,nu stiu daca puteau sa o faca ,deocamdata nu ma deranjeaza pentru ca sper sa nu folosesc prea curand baia de ulei .
Deci ar fi urmatoarele variante pentru a repara un buson de scurgere pentru baia de ulei :
1. Se majoreaza filetul busonului de scurgere cu urmatorul numar disponibil , cred ca astea sunt din 2 in 2 , daca originalul este de 18 mm , ar veni 20,22 si maxim 24 (la 2.0 TS) , avantajul ar fi ca nu trebuie demontata baia de ulei .
2. Se pune o bucsa cu filet exterior pe marimea celui din baiea de ulei si cu filet interior pentru noul buson de golire , nici aci nu este obligatoriu sa se dea baia de ulei jos . Un strungar mi-a recomandat varianta asta dar nu ne-am inteles prea bine , ca mi-a explicat mai bine abia cand am venit cu baia de ulei cu gaura de scurgere umpluta cu aluminiu ,cand nu mai avea ce sa faca . El trebuia sa faca piesa (bucsa filetata) si cu ea trebuia sa ma duc la sudor sa o lipeasca de baie.
3. Sudarea (umplerea ) gaurii de scurgere a uleiului cu aluminu , baia de ulei trebuie sa fie data jos , aceasta este ultima solutie la care trebuie sa apelati . Daca sunt mai multi sudori in aluminu ,in schimb strungari/frezori ca sa va refaca fata sudata a busonului sunt mai putini .
Ma gandeam ca operatiunea de indreptare a zonei sudate ,unde se aseaza busonul de golire ,pe care o evita majoritatea strungarilor ,ar putea fi facuta si acasa cu o bormasina cu o piatra de polizor rotunda dar dreapta pe exterior ,ma gandesc ca ceva de genul asta se poate indrepta sudura pe interior si exterior ,cei drept nu stiu daca se poate indrepta foarte bine,dar in lipsa de alternative merge incercat , ca filet ii da orice strungar.
Attachments: |
![5.jpg](./download/file.php?id=102353&sid=90e78942d040ab171ea33d7b51518b58)
5.jpg [ 130.79 KiB | Viewed 1283 times ]
|
![1.jpg](./download/file.php?id=102354&t=1&sid=90e78942d040ab171ea33d7b51518b58)
1.jpg [ 340.26 KiB | Viewed 1283 times ]
|
![2.jpg](./download/file.php?id=102355&t=1&sid=90e78942d040ab171ea33d7b51518b58)
2.jpg [ 286.79 KiB | Viewed 1283 times ]
|
![3.jpg](./download/file.php?id=102356&t=1&sid=90e78942d040ab171ea33d7b51518b58)
3.jpg [ 491.08 KiB | Viewed 1283 times ]
|
![4.jpg](./download/file.php?id=102357&t=1&sid=90e78942d040ab171ea33d7b51518b58)
4.jpg [ 521 KiB | Viewed 1283 times ]
|
|