Urmeaza un text mai lung.
Mbon, nici nu stiu de unde sa incep, decat de la inceput, care ar fi prin 2012 cand mi s-a pus pata pe seria 916. Chiar gasisem la vremea respectiva un GTV in Germania la care inca ma mai gandesc si astazi. Aici vorbeam despre asta:
viewtopic.php?f=43&t=3945&start=1000
In fine, au trecut 7 ani de atunci si dupa aproape 2 ani de cautari, in sfarsit am gasit una care mi-a picat cu tronc. N-ar fi multe de spus despre masina, e un amarat de Twin Spark, bleumarin cu interior alb/albastru. Interiorul m-a facut sa vreau masina mai mult decat orice.
Bun, prima intrebare ar fi de ce are bara de phase 3 cand ea e din ‘98 si e printre primele ph2. Habar n-am, o fi fost bubuita, o fi fost schimbata la un moment dat ca arata mai modern, habar n-am. Banuiesc ca voi afla cat de curand. A doua treaba ar fi km, in bord scrie 77k momentan, dar cu un check la rarom, masina avea vreo 86k cu cateva ITP-uri in urma. Habar n-am din nou, dar nu m-au interesat km prea mult. Cand am vazut masina prima data mi s-a parut printre cele mai ok GTV conduse de mine, si nu ma refer la motor, ci la cat de inchegata mi s-a parut masina. Iar combinand senzatia asta cu interiorul care m-a cucerit instant, am zis ca a mea trebuie sa fie. Au fost peripetii la achizitie, masina era a fratelui celui care o vindea, frate care e la treaba in Italia. Au urmat discutii despre procuri si tot felul de giumbuslucuri la contracte si nebuneli, dar dupa vreo 3 saptamani s-a rezolvat si asta.
Acum sa zic ce si cum are masina momentan. N-am verificat-o de niciun fel, nici de rugina, nici la motor, nimic. Vazut - placut - cumparat. Am fost constient ca vor urma investitii ca masina sa fie ok, indiferent de ce e dedesubt.
Lista cu probleme:
• Cea mai mare probabil e fix de la motor, cand am condus-o initial nu mai fusese pornita de mult si facea putin ca un diesel, am dat vina pe motorul rece, dar chiar si cand se incalzeste continua sunetul de diesel. Variator, axe cu came? Vedem.
• Ca tot ziceam de temperatura, nu ajunge rapid la 90 de grade, dar nici dupa ce ajunge nu ramane mult timp acolo. Trebuie verificat antigel, poate termostat. Vedem.
• Nu se deschid usile din interior. Ma rog, uneori se deschid, dar in majoritatea timpului nu. Asa ca deschid geamul electric
care functioneaza si scot mana pe geam sa deschid usa
• Franele sunt adio, pe discuri nu mai e mare lucru si va spun sincer ca mi-a fost si frica sa ma uit la placute
• Cauciucurile: Asta e cea mai tare faza, cand am vazut masina am vazut ca are cauciucuri de iarna, am zis ca e perfect. Dupa ce am cumparat-o, am realizat ca are cauciucuri de iarna doar pe fata, pe spate sunt de vara. Dar faza de ras este DOT-ul, cele de pe fata sunt 1901.
1901. Cele de pe spate sunt xx09. Toate trebuie schimbate.
• La viteze de 60-70 se aude un vajait, poate un rulment pe undeva, dar la halul in care sunt cauciucurile poate ele fac asa
• Telescoapele de la capota, dar si cele de la portbagaj, sunt duse
• Trebuie si o geometrie, nu e foarte stramb volanul, foarte putin, insesizabil pentru putinii care au condus masina de cand e la mine, dar e o variatie de 1 grad as zice, care ma deranjeaza putin. Ma rog, mai e cale lunga pana acolo.
• Volanul uneori scartaie dupa ce brachez maxim si apoi revine la pozitia centrala
• Fostul proprietar si-a pastrat boxele, deci merg momentan fara, voi comanda cat de curand ceva
• CD Player-ul a fost extrem de amabil si mi l-a lasat, dar e o chinezarie ordinara cu luminite si prosteli si trebuie schimbat. As vrea ceva OEM cu caseta. In cel mai rau caz cu CD. Nu vreau aux, mp3 sau bluetooth.
• Nuca schimbatorului arata groaznic si pielea e foarte mancata, trebuie schimbat.
• Furtunasul pentru lichidul de parbriz, nu vrea nicicum sa stea legat de stergator. Ca sa nu va spun, am luat masina cu stergatoare pentru o alta masina, care erau prinse de stergatoare cu niste coliere de plastic,
albe.
• Etc
Sunt multe chestii, chiar foarte multe, dar cu toate astea, desi am facut doar 100km impreuna masina deja m-a castigat. Stau destul de prost in ea, trebuie sa scot distantierele de la scaun, mai dau cu genunchii in volan, dar e efectiv o placere. Imi era dor de directia hidraulica, am si uitat cat de lenta e fata de una electrica, dar feedback-ul primit e incomparabil.
Cam atat momentan, am vorbit cu Tziv ca saptamana viitoare sa se uite la ea si vedem ce si cum este de facut. Ma astept la mult de munca, dar nu e nicio graba, in timp se rezolva toate
*inca nu am inmatriculat-o, asadar am sters numarul fostului proprietar pentru ca vrea sa il pastreze.