Salut! Ma alătur si eu cu o parere incompleta poate. Nu am avut parte de 1.8 ts, dar la capitolul 2.0 Jts pot spune ca le am trăit cam pe toate.
Motorul de pe GT fata de cel de pe 156 nu cred sa difere foarte mult. Mașina mea are toate bobinele originale si merg perfect (am citit despre faptul că se duc repede, poate am fost norocos). La Jts te vei lovi de termostat care deschide in general prea devreme, radiator original din cupru (care se coace pana nu mai e deloc eficient si cad lamelele totodata), probleme electrice de contact imperfect mai ales la sonde lambda si airbag, valve de admisie colmatate, variatorul păgubaș, uzura axe cu came(mai ales la primele generatii) si cam atat din cele grave. Sper ca n-am speriat pe nimeni.
) Nu afirm ca toate Alfele au aceste probleme, dar vorbind de o masina relativ bătrână cu un pret de revanzare apropiat de costurile de reparație pana la starea de impecabil sunt sceptic sa cred că cineva a intretinut masina exemplar si acum scapa de ea.
Pe de alta parte motorul asta mi se pare o locomotivă. Trage. Si iar trage(pt varsta lui). Când iesi cu masina la drum lung plange fericirea in el să vadă acul turometrului vertical.
Consumul este impresionant dupa parerea mea, in prezent, ma incadrez sub 10 la oraș.
Nu cunosc ts-ul, dar nu cred ca fiabilitatea ușor sporita m-ar convinge sa renunț la injecția directă.
Costurile mi se par similare, o curea si o rola la distributie intr-o parte, inca 4 bujii in cealaltă samd.
Votul meu 50% neavizat este in favoarea Jts-ului.