Buna seara!
Este prima postare pe forum, pana acum fiind un simplu cititor si aceasta tocmai din nevoia de a rezolva probleme. Microbul "alfist" l-am capatat de acum 2 ani cand am avut ocazia de merge in aceasta masina si pentru varsta ei mi s-a parut ceva fascinant. Intamplarea face sa am ocazia la scurta vreme dupa obtinerea permisului sa plec intr-o mica plimbare de 5-6 sute de kilometrii in care am avut parte de un zambet mare pe buze.
In iarna anului trecut, niste prieteni de familie doreau sa duca la fier vechi un minunat exemplar de 156 (deoarece statea parasita in curte de mai bine de 4-5 ani) masina care astazi se afla intr-o stare decenta in raport cu probleme care le-a avut. Masina este din 2002, are facelift interior, sonorizare Bose, 93.000 de mii de kilometri cat se poate de reali si este un 2.0 JTS aproape in mintile lui.
Starea in care am gasit masina:
- aproximativ 1.5 litri de ulei in motor si un bidon de GM 5w30 gasit gol in portbagaj
- alternator crapat, zgomotul specific de variator dus, caracasa de la filtru de aer sparta, pompa de benzina a avut si ea plasticul spart, clapeta de acceleratie jegoasa
- o licoare negricioasa in vasul cu lichid de frana, lichid servo sub minim, bujii parca arse cu autogenul,motor scaldat in ulei si curs pana peste fisele de la bobine.
- mortar pe scaune, volan si alte elemente din interior (precizez ca masina inainte de a fi abandonata, a fost imprumutata unui om de meserie zidar), pielea de pe volan desprinsa.
- parbriz spart cumva pe interior, macara geam spate blocata.
- toate jantele mancate de borduri, bara fata stearsa intr-un accident, farurile matuite si dat efectiv cu lac peste care incepuse sa se faca numai coji.
- masina scotea fum alb cu puternic miros de benzina nearsa, iar la pornire un puternic sunet de catalizator cu ceramica sparta.
Prima etapa a reprezentat o baterie noua si schimbarea uleiului. Am bagat pentru 500 de kilometri Total Quartz 9000 cel mai ieftin sintetic 5w40 pe care l-am gasit la acea vreme. (din care a papat aprox. 500 de ml) A fost ales pentru perioada in care umblam cu masina din service in service. Capacul filtrului de aer a avut 3 cleme rupte si tubulatura statea pe alaturi. A fost schimbat, filtrul la fel, curatata tubulatura de praf, demontata clapeta de acceleratie si facuta bec. A primit si gta intake mod mai tarziu. Bobinele au fost toate verificate si bujiile schimbate cu NGK Iridium. Am montat si un mic oil catch can care isi face mai mult decat ma asteptam treaba. De precizat ca a reusit sa treaca ITP-ul.
A primit distributie noua, pompa de apa noua, rola si curea accesorii si balansieri, de fapt, cam tot ce s-a putut schimba pe consumabile. A primit antigel Paraflu G11, ulei cutie viteze Tutela Matrix, lichid de frana Motul MBF660. Alternator nou. (din pacate cel nou a cedat la 3 luni si a fost inlocuit cu unul second-hand). Pompa de benzina noua.
In final am mers pe Liqui Molly 10w60 din care mananca 2-300ml la 1000 de kilometri. Termostat Valeo n-am reusti sa gasesc, despre Calorstat am citit pe forum si nu am vrut sa aud asa ca am apelat la "Renault 5 fix". Termostatul original este blocat pe deschis, iar cel inseriat pastreaza apa ireprosabil. Avand in vedere pretul, sunt dispus sa-l schimb anual, sa nu am surprize. Zgomotul de variator dus a disparut. Am avut probleme electrice, mai exact cu mufele din spatele galeriei de admisie (nu-mi vedea sondele lambda) si mufa de la clapeta de acceleratie din habitaclu, de sub torpedo. (incepuse sa se tureze aleatoriu intre 1300-2600). Volanul a fost schimbat cu unul intr-o stare mult mai decenta. Bara fata revopsita provizoriu. In primavara a primit un set de jante Teledial pe 16 cu anvelope Michelin noi. Jantele au fost revopsite provizoriu si ele. Farurile au primit un mic polish. Are putina rugina la praguri si mici puncte imprastiate peste tot pe caroserie si in vara, va primi o revopsire totala. Masina are trepidatiile specifice JTS-urilor. Am observat ca in frana de motor apar pronuntat intre 1500 si 1000 de ture, iar turatia are un moment in care stagneaza si am presupus benzina cu cifra octanica scazuta care se aprinde in procesul de compresie. Schimbata sursa, adaugat un flacon de "Octane plus" si cu motorul cald aproape ca uit ca masina asta trepideaza. Consumul se invarte undeva intre 10-11% in oras. Trage perfect liniar pana in 7 mii acum.
In prezent s-au adaugat maneta de pilot automat, cablu auxiliar pentru a ma bucura de sonorizare, vopsirea plasticului din interior care incepuse sa devina lipicios si urmeaza si montarea unui scut cu ajutorul unui membru de pe acest forum. Cu toate acestea mai sunt multe mici detalii ce tin de TLC.
Motivul pentru care particip pe forum cu aceasta postare este de a dovedi ca microbul "alfist" inca mai exista si este molipsitor si in randul tinerilor. Cu toate acestea va cer ajutorul in gasirea unor solutii pentru cateva probleme carora singur nu le fac fata:
1. Masina nu mai scoate fum, fumul scos era alb, deci probabil provenea de la ulei ars. Ma gandesc ca fiind folosit un ulei subtire cel folosit, acesta a fost papat rapid si a infundat catalizatorul, iar eu printr-o sanatoasa talpa am facut decat sa topesc ceramica, gazele neputand fii evacuate, temperatura a crescut si a rezultat intr-un minunat dezastru. De asemenea, la pornire, in primele secunde scoate un sunet de masina careia ii lipseste complet catalizatorul. Evacuarea a fost verificata si nu are scapari de gaze. Pot atasa si o inregistrare daca ajuta. Mirosul gazelor este intepator, asemanator cu cel de benzina.
2. Mi-ar fi folos niste valori aproximative sau grafice pentru sondele lamba la relanti, dar si in sarcina. Sa scot din ecuatie mirosul de benzina.
3. Nu merg becurile pasagerilor din spate. Mi-ar fi de mare ajutor modalitatea prin care se demonteaza lampile.
Am sa atasez niste poze cu mica mea mandrie. Multumesc tuturor.
Attachments: |
20190426_172413.jpg [ 6.36 MiB | Viewed 5539 times ]
|
IMG-20190326-WA0010.jpg [ 213.29 KiB | Viewed 5539 times ]
|
20190309_110218.jpg [ 6.04 MiB | Viewed 5539 times ]
|
sa.jpeg [ 106.39 KiB | Viewed 5539 times ]
|
|