It is currently 09 Jan 2025, 20:51

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2018 posts ]  Go to page Previous 163 64 65 66 6781 Next
Author Message
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 11:09 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 907
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Germania a facut studiul asta? Adica tara care depinde de carbune? Tara in care se fabrica TDi, in care Bosch a bagat bani 'fara numar' pentru evolutiile pe Diesel?
Dar de ce se vorbeste doar despre CO2? HC, NOx, CO, particule .... cele care genereaza boli de plamani, cancer pulmonar etc., despre astea de ce nu se spune nimic?

Da, eu doresc ca locul in care traim cei multi dintre noi, adica orase, sa devina mult mai putin poluate.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 11:19 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 789
Car: Giulietta
Location: Bucuresti
centurion Quote:
Da, eu doresc ca locul in care traim cei multi dintre noi, adica orase, sa devina mult mai putin poluate.
La fel de important e sa nu amplificam poluarea, macar sa o mutam din orase in afara lor doar pe asta care exista deja.

Cel putin dupa calculele celor citati de articol, mai avem pana acolo...

_________________
Youtube 100 Kmph
Alfa Romeo Giulietta MY2017 2.0 175 TCT
Ex: Alfa Romeo 147 '03 1.6 Twin Spark
Ex: Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Ex: Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 11:30 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 907
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Studiul este facut de catre tara care emite CO2 pentru ca foloseste mult carbune. De asta iau cu rezerve acest 'studiu'. CO2 nu este poluant, are efect de sera. Deci strict legat de CO2, nu este vorba de a muta poluarea dintr-un loc in alt loc. Apoi, pe strada exista motoare Otto si Diesel. Nu cred ca un vehicul electric produce mai mult CO2 decat Otto + Diesel (calculand evident din momentul in care titeiul este extras).
Legat insa de CO, HC, NOx, particule, cred ca situatia este clara in ceea ce priveste disputa termic versus electric.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 11:42 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Se vorbeste de CO2 fiindca e o masuratoare standard: amprenta de CO2.
Crezi ca fumul de carbune de la termocentrala nu contine si alte substante?...
Iar tarile care nu folosesc carbune, folosesc alte surse, foarte putin poluante: atomica, gaz, etc.
Sper ca nu credeti in sursele "nepoluante", gen hidro si eoliana. Reprezinta o pondere nesemnificativa si nu sunt nici pe departe nepoluante (daca vedeti un santier de microhidrocentrala pe valea, anterior idilica, a cate unui parau de munte, va luati cu mainile de cap).
Bicicleta, nene, daca suntem ecologisti... :?

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 907
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Cum problema se pune in 'a reduce poluarea' si nu in 'a elimina poluarea', atunci mai bine hidrocentrale, eoliene si solare decat termocentrale si atomo-nucleare.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 13:45 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6714
Location: Brasov... oarecum.
Din cate imi amintesc Jermania a inchis anul trecut ultima mina de carbune. Nu stiu cat folosesc din import, dar sa nu confunzi cu Polonia care nici nu are de gand sa renunte la exploatari...
De asemenea au in plan reducerea centralelor nucleare, semnificativ, in urmatorii 30-50 ani. Au si un plan pe tema asta.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
acum cativa ani caram cu un vapor de fluviu carbune din petrol(probabil reziduri petroliere)de la o rafinarie de pe raul ems in roterrdam....jermanica foloseste la greu carbune atat in centrale cat si in otelarii....dar nu vede nimeni.
cica au pierdut sute de milioane de euro din eoliene pentru ca nu au infrastructura sa transporte energia

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
La fel cum nimeni nu vede ce bine se are jermanica cu Rusia, pe cand noua ni se arata obsesiv degetul pentru nimic.
Dar... e offtopic deja.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 15:13 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 907
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
yux_mm Quote:
Din cate imi amintesc Jermania a inchis anul trecut ultima mina de carbune. Nu stiu cat folosesc din import, dar sa nu confunzi cu Polonia care nici nu are de gand sa renunte la exploatari...
De asemenea au in plan reducerea centralelor nucleare, semnificativ, in urmatorii 30-50 ani. Au si un plan pe tema asta.
Nu a inchis nimic, din pacate. Planuiesc sa le inchida pana in 2038:
https://www.theguardian.com/world/2019/ ... ns-by-2038


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 17:22 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 907
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
toshy Quote:
La fel cum nimeni nu vede ce bine se are jermanica cu Rusia, pe cand noua ni se arata obsesiv degetul pentru nimic.
Dar... e offtopic deja.
Vede cine trebuie:
https://www.reuters.com/article/us-germ ... SKCN1P70FR


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 25 Apr 2019, 19:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6714
Location: Brasov... oarecum.
Nu a inchis nucleare iar de centralele termice nu am zis nimic. Eu ziceam de minele de carbune.

Jermania se are bine cu rusia ca e dependenta de gazul rusesc. Din cate am citit prin presa vor sa intensifice programele de generare energie alternativa ca sa scape de dependenta asta de gaz rusesc.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 02 May 2019, 12:26 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
toshy Quote:
La fel cum nimeni nu vede ce bine se are jermanica cu Rusia, pe cand noua ni se arata obsesiv degetul pentru nimic.
Dar... e offtopic deja.
Corect. Sfanta Dubla Masura!

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 03 May 2019, 08:16 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
FCA completes sale of Magneti Marelli for $6.5 billion

:uhuh:

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 01:59 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
Ferrari Will Stop Building Maserati Engines


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 10:51 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15276
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Cam nasol, inca o marca de traditie cu un viitor aparent sumbru.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3802
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Nu e obligatoriu sa fie asa. Gandeste-te la BMW sau la VAG, nici ei nu prea monteaza motoare Rolls Royce pe BMW sau motoare Lamborghini pe Audi, ci invers. E complicat pentru Ferrari sa produca mai multe motoare decat foloseste, costurile sunt foarte mari si nu stiu daca avea cineva de castigat din treaba asta.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 14:43 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15276
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Asa este, doar ca FCA nu prea are motoare demne de Maserati. Nu intamplator motorul de Giulia Q zica-se ca ar fi derivat dintr-un motor Ferrari (desi aici discutia e lunga).
Sunt de acord cu tine ca pentru Ferrari e probabil mai bine asa, nu insa si pentru Maserati.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 15:37 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
ALXege Quote:
Asa este, doar ca FCA nu prea are motoare demne de Maserati. Nu intamplator motorul de Giulia Q zica-se ca ar fi derivat dintr-un motor Ferrari (desi aici discutia e lunga).
Sunt de acord cu tine ca pentru Ferrari e probabil mai bine asa, nu insa si pentru Maserati.
Toate motoarele pe care le face Failari acum sunt derivate din acelasi motor. F160 si F154 (adica tot ce e pe Ferrari, Maserati si QV-uri), impart auxiliarele, pistoane, cilindrii, etc etc. Blocul motor si vibrochenul difera. Iti dai seama ca nu isi permit tooling si R&D pentru 10 linii de motoare diferite.

Oricum stirea e neclara si multa lume nu a inteles. Nu Ferrari renunta la a face motoare pentru altii, pentru ei e extrem de profitabil (parca 20% din profituri le venea doar din motoare), ci Maserati renunta la motoarele facute de Ferrari (probabil ca si Alfa renunta, dar volumul e mult mai mic).
Daca stai sa te gandesti e oarecum logic, Ferrari vinde motoarele catre Maserati si Alfa, iar marja de profit pentru masina completa e prea mica cand jumatate din ea o cumperi gata facuta de altcineva.


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 15:50 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Daca se vrea ca Maserati sa fie spearhead pe partea de luxury full electric banuiesc ca are sens, ca nu cred ca vor pune FireFly-uri sau isi vor face singuri motoarele pe o perioada scurta pana cand incep tare pe partea electrica. :scratch:

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 15:57 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3802
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Vorbim totusi de FCA, mai sunt niste baieti pe-acolo care stiu care e treaba cu motoarele si aici ma refer atat la FPT, cat si la oamenii de la MOPAR.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 16:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6714
Location: Brasov... oarecum.
Cul, V8-uri americane pe masini italiene!...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 16:18 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
Am gasit si citatul lui Camilleri pe alt site:
Quote:
Well, as you know, we have a contract. And as you know, Maserati has announced that at the end of that contract they will not renew it.

Eu unul ma bucur. Colaborarea cu Ferrari nu a fost un lucru bun (nici in cazul Alfa nu e). Tot ce au facut a fost sa strice imaginea pe care Maserati o aveau si s-o inlocuiasca cu una de "poor's man Ferrari". Ma uit acum pe forumurile Maserati cum se dau toti cu curul de pamant ca nu mai au V8-uri Ferrari si ca nu mai sunt Maserati-uri adevarate, dar uita ca inainte de era Ferrari, Maserati au avut o traditie mult mai bogata in motoare mici cu 6 cilindrii si cu diverse forme de supraalimentare.

Maserati (ca si Alfa) sunt perfect capabili sa-si faca singuri motoarele, nu e nevoie de Ferrari. Ferrari pot sa supravietuiasca in continuare din vanzarile de sepci, pixuri, si din aroganta lor de a nu vinde masini decat unora. 8)


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 18:25 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15276
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Poate ai dreptate, dar in 20 de ani, sa fii sigur ca traditia aia s-a pierdut. Nu stiu ce ti se pare tie ca ii recomanda ca fiind pefect capabili sa-si faca singuri motoarele, cand tot ce-a produs FCAul in ultimii 20 de ani au fost motoare 4L de pana in 250cp. Practic trebuie sa se apuce acum sa reinventeze roata..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 18:48 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 907
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
toshy Quote:


Maserati (ca si Alfa) sunt perfect capabili sa-si faca singuri motoarele,
Capabili sunt, dar bani de R&D au? Bani pentru productia de motoare au?


Top
   
 Post subject: Re: automotive news
PostPosted: 10 May 2019, 21:59 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
Nu inteleg de ce lumea se tot leaga de C-ul din FCA. Chrysler a venit recent si nu a adus mare lucru, Italienii au o luuuuuunga traditie de ingineri geniali si de knowhow in domeniu, si nu sunt toti la Failari.
Si-au pierdut traditia? E o exagerare chiar si simpla intrebare, mai ales ca ai putea sa spui acelasi lucru despre Alfa.
Bani de R&D si facilitati de productie? Au in spate tot FCA-ul si dorinta de a duce marca mai departe, deci nu sunt probleme aici.

De ce Maserati si Alfa folosesc motoare facute de Ferrari si n-au folosit motoare proprii de la inceput? "Spin off-ul" Failari nu a fost decat o coțcărie financiara a neregretatului imbecil pentru a mai face niste bani pentru investitori, iar la momentul respectiv, relatia si viitorul ei erau complet altele - sa nu uitam ca legatura cu Maserati a insemnat ca pana cu cateva saptamani inainte de lansare, California a fost dezvoltata ca un Maserati, "grupul Alfa-Maserati" era spre ce se indreptau lucrurile - Maserati M15x si Giulia QV fiind deja in vanzare, iar Stelvio QV atiunci se lansa.
In orice caz, Ferrari si-a scos inzecit banii pe care i-a platit la Alcoa pentru turnatoria din fabrica si pentru CNC-urile de finisare, iar FCA vor ca banii aia sa le ramana lor in buzunar acum.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2018 posts ]  Go to page Previous 163 64 65 66 6781 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited