Salutare,
Desi sunt pe aici de ceva timp, am ezitat pana acum sa-mi fac o introducere corespunzatoare, dar better late than never!
Asadar, din frageda pruncie am fost indragostit de aceasta minunata marca ce ne-a adus atata bucurie de-a lungul anilor! Drept urmare, prin octombrie anul trecut, am constatat ca am niste bani care se plictiseau teribil si am decis sa achizitionez 159-le perfect! Uite asa m-am procopsit cu o Alfa Romeo 159 Ti, Q4, 2.4 Jtdm 10.2009 si 194.000 de km, intr-o conditie aproape imbecabila din punct de vedere estetic si cu cateva mici minusuri la capitotul tehnic! “Fiara” , ca asa ii umbla porecla, statea deci foarte bine avand in vedere varsta si kilometrajul! Absolul totul functional, nicio eroare, full service history, un teanc de facturi cu tot ce s-a schimbat la masina si manopera aferenta! Tara de provenienta, Germania! Dupa achizitie, am facut ce ar fi facut orice om normal si anume, schimbat tot kitul de distributie, pompa de apa, ulei, filtre, un detailing si un tratament al tapiteriei! Si de aici, distractia.
Dupa ce am schimbat pompa de apa, la niste timp dupa, masina a inceput sa fiarba dintr-o data urmat de mesajul excessive fluid in radiator, pe masura ce incetinesc, temperatura revine la 90 si mai merg mult si bine! Binenteles ca atunci cand face asta, refuleaza antigel pe la buson datorita spumei excesive ce se formeaza in vas! Innainte de a cumpara eu masina, i s-a schimbat termostatul si antigelul si in Romania, de catre cel ce a adus-o! Nu imi imaginez ca s-a facut aerisire ca la carte! Cand am schimbat pompa de apa, nu s-a golit instalatia de antigel, ci s-a completat cu altul, ba chiar peste nivel! Nici atunci nu s-a facut aerisire corect, pentru ca graba si mecanici multi-marca! Disperat fiind de spumele din vas, i am mai facut eu aerisiri periodice, iar ieri am luat decizia de a goli instalatia si a spala cu apa distilata plus aerisire cum scrie la manualul de service! Am golit amestecatura de antigel care era foarte tulbure si murdar, practic plin de rugina si am inlocuit cu apa! Acum nu mai face spuma, dupa aerisirea corecta dar cand accelerez pe loc, tot mai apar basici de aer in vas! Mentionez ca masina nu consuma antigel sau ulei, antigelul nu prezinta urme de ulei, uleiul nu a fost contaminat de antigel, pe evacuare nu il scoate!
Stiu ca varianta ideala este sa ajung cu ea la Tzivii, dar imi este aproape imposibil(really long story) pentru ca timpul nu este cel mai bun prieten al meu(ca idee, de jumatate de an am prezoanele si garnitura de la galeria de evacuare in portbagaj)
Ca intrebare pentru voi, innainte de a casuna pe chiuloasa sa o dau jos, ca in proportie de 95% numai de acolo poate fi, aveti vreo sugestie pe unde sa mai incerc, unde sa o mai caut? Ar mai fi de precizat ca am o factura care atesta ca actuala chiulosa a fost shimbata in Germania impreuna cu galeria de admisie, cand masina avea 140.000 de km! Acum are 204.000!
Va las si cateva fotografii pentru a vedea cum arata fiara care imi mananca zilele!
Va multumesc tuturor!
Sent from my iPhone using Tapatalk