Criteriile mele pentru utilizarea în orice condiții sunt ca indicele de uzura (treadwear) sa fie in plaja de 200-250, indicele de tractiune AA ( traction grades) si indicele de temperatura A(temperature/resistance grades).
Michelin Super Sport le bifeaza pe ultimele două, nu si treadwear care e 300, ceea ce însemna că sunt cam dure, cu un mix relativ ok între anduranta si performanta.
Doar că nu în orice condiții.
Din experienta proprie, Super Sport-urile sunt ca niste buturugi, ceea ce nu e neaparat un aspect negativ pentru ca oferă un feedback excelent al suprafeței de rulare.
Doar că pentru a atinge performanta maxima necesită încălzire, similar unor frane pentru competiții care trebuie sa atingă pragul de temperatura de la care intra in plaja de eficienta maximă.
În cazul franelor temperatura poate fi atinsă si sustinuta mai usor decat in cazul anvelopelor.
Vei simti fading-ul în toate situatiile:
-accelerare
-frânare
-viraje
Sunt ideale pe asfalt încins, insa discutabile dimineata/seara pe racoare cand temperaturile la nivelul asfaltului sunt mai scăzute decât cele de peste zi sau la debutul ploii când amestecul de apa si praf se transforma in mazga, indiferent de anotimp.
Pe asfalt umed/ud reactivitatea de genul on-off e cea mai evidenta, ca atunci cand sunt reci, atat la accelerare/franare, cat si pe viraje.
Aproape deloc progresive în comportament.
Pentru sesiuni de track day sunt super ok, cat e tinut un ritm alert sustinut oferă aderența exvelenta si sunt foarte robuste.
Pentru utilizare pe strada în condiții diverse de solicitare, temperaturi la nivelul asfaltului diferite pe parcursul a 24 de ore si suprafețe cu aderența diferită de la un metru la altul, trebuie acordată mare atenție.
Pentru destinatia si potentialul lor sunt prea multe variabile.
Rezumand, daca asta e alegerea castigatoare, iti urez cat mai multe zile cu soare, caniculare si la cat mai putine variabile
Pe dimensiunea 285 30 19 ca varianta mai potrivita pentru utilizări diverse în orice conditii vad P Zero cu care vine standard echipat QV (treadwear 220).
Pentru track day vad potrivit ceva super soft, în speță pilot Super Cup cu treadwear 140.
Cu mențiunea că nu au capacitatea de rezistență la acvaplanare, sunt pentru sesiuni în zile cu atmosfera uscata.