Dupa ceva cam mult timp am ridicat ieri masina.
159 Emotzione albastru inchis, interior piele cuoio. In plus de culoare metalizata nu am mai avut nici o optionala (si asa mi se par prea multi senzori). Combinatia de culori mi se pare superba iar masina are un impact puternic asupra celorlati participanti la trafic.
Despre 159 s-au spus multe asa ca o sa ma rezum la motor.
Motorul este supeb, foarte puternic, cu un cuplu omniprezent (de la 2000 de ture se poate depasi lejer), urca lejer in ture (tipic alfa) insa masina fiind noua nu am trecut de 5000 de rpm. Diferenta de putere fata de vechiul meu 156 este foarte mare. Depasirele se fac foarte lejer fara sa retrogradez. Masina este mai silentioasa ca 156, iar maraitul motorului, foarte sexy (peste 1.6 ts), se aude abia de la 4000rpm.
Ce mi-a placut mult este cutie etajat scurt (la 156 a 4-a mi se parea cam lunga) cu o timonerie foarte exacta. In treapta a 2-a nu cred ca se poate depasi 100 - 110 km/h in aceasta treapta (again la 156 de 1.6 se putea ajunge la 110 cu 2-a). Interesat este ca nici treapta a 6-a nu este foarte lunga. De ex la 140Km/h motorul are 4000rpm, iar la 180km/h are 5000rpm.
Consumul pe ruta brasov - campulung - bucuresti a fost 11.5 iar de la intrare in bucuresti pana in romana a fost 15.7
. Dupa 2000km - 5000km o sa mai scada putin asa ca este in asteptarile mele.
Eu unul sunt foarte multumit ca am trecut peste multele prejudecati (bloc motor opel, 0-100 nu foarte impresionant), am ales acest motor si nu am cazut in "mirajul" motorinei.
Asa ca daca consumul nu reprezinta o problema de netrecut motorul merita cu varf si indesat.