It is currently 25 Nov 2024, 23:05

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 19 Feb 2019, 12:11 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am desfacut zilele trecute capacul de la distributie pentru ca imi atrasese atentia ca partea din dreapta a curelei de distributie parea mai slabita decat ce stiam inainte (o verificam periodic desfacand partea de sus a capacului de distributie), de exemplu ieri puteam roti rola fixa cu mana , dupa ce am pornit motorul sa mai intarit ceva cureaua.
Nu stiu cat este de normal sa fie partea din dreapta a curelei mai slabita ,iar partea din stanga si sus intre axe este mai teapana.

Distributia (Gates KP65429XS) montata acum aproximativ 2 ani si jumate si are aproximativ 42.000 km ,cureaua are mai putin cu 2-3000 km pentru ca am schimbat-o cand am inlocuit chiulasa .

Mă batea gandul mai demult ca daca vreau sa mai tin masina, sa cumpar niste scule pentru inlocuirea distributiei pentru ca manopera nu mi se pare cea mai ieftina pentru cateva ore ,mai ales ca este spatiu suficient pe langa distributie,nu trebuie demontata jumatate de masina.
In teorie ,bani pentru manopera (aproximativ 500 lei) vroiam sa ii bag in scule si ma gandisem la urmatoarele :
1.Cale distributie cu cele 2 chei de tensionare sau cum se numesc : http://www.sculeauto.com/detaliiproduse.php?id=4802
2.Ceas comparator cu tija care se infileteaza in bujie : http://www.sculeauto.com/detaliiproduse.php?id=1739
3.Am vazut ca mai sunt niste chei pentru blocat pinioanele de la axa cu came.
4.Cheile dinamometrice m-au bagat putin in ceata pentru ca nu stiu daca exista vreuna mai convenabila care sa poata fi folosita la strangerea unor suruburi mai mici gen cele de la rolele distributiei si strangerea prezoanelor de la chiulasa.
Initial vroiam sa cumpar doar sculele ,iar distributia in urmatoarele luni.


Attachments:
IMG_20190218_104025.jpg
IMG_20190218_104025.jpg [ 2.14 MiB | Viewed 3925 times ]
IMG_20190218_104043.jpg
IMG_20190218_104043.jpg [ 2.07 MiB | Viewed 3925 times ]
Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Distribuția la ts se schimba la 2ani sau 40k km.
Pont: cureaua trebuie sa rămână la fel de tensionata indiferent ca are 1 zi sau 2ani. Ceva nu pare ok la tine.



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 14:30 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Cand se pune la punct, rolele de la axe se slabesc si se intinde cureaua intre ele, asadar trebuie sa fie tensionata, insa in rest, raspunzatoare de tensiune ramane rola intinzatoare, care cred ca si-a pierdut din tarie daca poti invarti rola fixa cu mana. De-a lungul timpului si din cazurile auzite si citite pana acuma, marea majoritate a distributiilor au sarit din cauza rolelor, nu a curelei. Rolele alea sunt de fapt niste rulmenti care se invart cu sute de mii de rotatii pe minut pana la urma si fiind si apasate de curea nu stiu cat de uniform se uzeaza,iar la un moment dat "calca" stramb si buf. Bineinteles, daca si cureaua are microcrapaturi, vibratiile din timpul functionarii motorului se accentueaza si iarasi buf.

Eu am facut distributia in 2016 (kit Contitech), insa nu cred ca am parcurs 15k km de atuncea. Totusi cred ca anul asta o voi schimba, mai mult din cauza curelei care sunt sigur ca si-a pierdut din proprietati.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 15:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa urmaresc mai atent tensionarea curelei , are momente , de exemplu dupa ce azi am pornit motorul pentru 1 min si l-am oprit ,am verificat partea care era slabita si acum este la fel de fixa ca ieri ,dupa ce am pornit/oprit motorul , adica era tensionata bine la fel ca si restul curelei ,posibil dupa cateva ore de stat sa se mai slabeasca putin si cand pornesc motorul sa se intareasca din nou.

Asa am auzit si eu , ca cedeaza de multe ori o rola care afecteaza la randul ei cureaua de distributie. Cureaua arata bine pentru ca nu are o vechime prea mare si nici nu forjez motorul . Cureaua de distributie care era pe masina cand am cumparat-o era plina de crapaturi ,am mers cu frica timp de 2 luni pana am schimbat distributia si transmisia.

Nu stiu motivul ,dar mi se pare exagerat ,sa se schimbe distributia la 40.000 km sau 2 ani cum se recomandă , pana la urma cu ce este mai diferit motorul 2.0TS fata de alte motoare care se tureaza tot pana la 8000 si schimba distributia la 70-80.000 km .
La vechea masina Seat Cordoba am mers 80.000 km cu distributia (5 ani jumate) si am mai mers si urmatorul proprietar inca 50.000 in 2 ani fara sa o schimbe . Din cauza asta cred ca distributile sunt facute sa reziste mult mai mult decat recomanda producatorii ,acum fiecare cu norocul lui.
Daca distibutia de 2.0TS costa ca cea de Logan nu era o pierdere prea mare sa recomande schimbarea la 40.000 km , stiu ca ma costat aproximativ 1000 lei kit distributie cu pompa de apa (650 lei )si kit transmisie (350 lei) + antigel , semering axa cu came (a ramas pe vechea chiulasa) + 500 lei manopera , nu cred ca a durat mai mult de 3 ore toata treaba.


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 17:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
nesquick Quote:
Distribuția la ts se schimba la 2ani sau 40k km.
Pont: cureaua trebuie sa rămână la fel de tensionata indiferent ca are 1 zi sau 2ani. Ceva nu pare ok la tine.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Distributia se verifica la 20k km, si se schimba la 3 ani sau la 36k mile (adica 57k km).
In manualele de utilizare e chiar 60k km (inlocuire curele si role).

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 21:21 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
antonelcodreanu Quote:
nesquick Quote:
Distribuția la ts se schimba la 2ani sau 40k km.
Pont: cureaua trebuie sa rămână la fel de tensionata indiferent ca are 1 zi sau 2ani. Ceva nu pare ok la tine.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Distributia se verifica la 20k km, si se schimba la 3 ani sau la 36k mile (adica 57k km).
In manualele de utilizare e chiar 60k km (inlocuire curele si role).
Nu știu la euro2, însă la euro3 și euro4, îți spun sigur ca sunt 2 ani și 40k km. Cel puțin așa scria in carnetul de întreținere pentru România.



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
nesquick Quote:
antonelcodreanu Quote:
nesquick Quote:
Distribuția la ts se schimba la 2ani sau 40k km.
Pont: cureaua trebuie sa rămână la fel de tensionata indiferent ca are 1 zi sau 2ani. Ceva nu pare ok la tine.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Distributia se verifica la 20k km, si se schimba la 3 ani sau la 36k mile (adica 57k km).
In manualele de utilizare e chiar 60k km (inlocuire curele si role).
Nu știu la euro2, însă la euro3 și euro4, îți spun sigur ca sunt 2 ani și 40k km. Cel puțin așa scria in carnetul de întreținere pentru România.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Eu zic sa te uiti atent, una e verificare, una e inlocuire.


Attachments:
IMG_20190219_202744.jpg
IMG_20190219_202744.jpg [ 308.57 KiB | Viewed 3835 times ]
IMG_20190219_202659.jpg
IMG_20190219_202659.jpg [ 343.35 KiB | Viewed 3835 times ]

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O
Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 23:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu stiu ce informatii au cei de la eLearn ,nu le am cu engleza ,dar daca inteleg ce scriu la intretinere ,la pagina 3 ei recomanda schimbarea la 120.000 km a curelei arborilor balansieri , si mai sus scrie tot la aceiasi kilometri ceva despre cureaua de transmisie si distributie .


Attachments:
intretinere.pdf [175.81 KiB]
Downloaded 96 times
Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 23:33 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
A mai fost discuția asta aici. A fost o modificare a intervalului de service. Cineva chiar a postat o poza cu aceste informații. Dacă nu eram asigur, nu susțineam cu tărie acest lucru.
Dacă îmi amintesc bine și in autodata era trecută aceasta informație. Anyway... fiecare face cum considera... atât timp cât nu se rupe, se poate schimba și la 100k.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2019, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
nesquick Quote:
A mai fost discuția asta aici. A fost o modificare a intervalului de service. Cineva chiar a postat o poza cu aceste informații. Dacă nu eram asigur, nu susțineam cu tărie acest lucru.
Dacă îmi amintesc bine și in autodata era trecută aceasta informație. Anyway... fiecare face cum considera... atât timp cât nu se rupe, se poate schimba și la 100k.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Modificarea a fost cu o reducere, la 3 ani sau la 36k mile.
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_147_ ... dule.shtml
Ness, daca ai informatii concrete, nu ai face rau sa le prezinti.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 00:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca nu a mai aparut nici o modificare din 2010 pana acum de cand a fost postata poza asta pe forum inseamană ca asa a ramas 3 ani sau aproape 60.000km


Attachments:
distributie.jpg
distributie.jpg [ 34.58 KiB | Viewed 3804 times ]
Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 11:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este cineva care și-a montat singur distribuția ? Daca a cumpărat cale de fixare a axelor cu came din comerț și au fost bune , daca este vreo alternativa buna la ceasul comparator și dacă sa folosit o alternativa la cheia mai mare de blocat pinionul la axa cu came . Țin minte că atunci când mi sa schimbat distribuția singura scula specială au fost calele de fixare , fara cheie dinamometrica,fara ceas comparator și cheie pinion axa cu came, mi se pare că nu s-au folosit nici cheile in forma de litera T care vin cu calele. Cale de fixare a axelor cu came vreau să cumpăr sigur că nu sunt scumpe , cu restul sculelor nu știu dacă m-ar ajuta și la altă mașină gen golf 4 .


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Ceasul acela comparator, este pentru a te asigura ca pistonul 1 este sus atunci când calezi axele.

Cheia specială, se folosește la roata dințata de la admisie, pentru a o bloca, astfel putând sa desfaci variatorul de faza din ce îmi amintesc. De asemenea este recomandat sa schimbi și variatorul de faza.




Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 11:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
nesquick Quote:
Ceasul acela comparator, este pentru a te asigura ca pistonul 1 este sus atunci când calezi axele.

Cheia specială, se folosește la roata dințata de la admisie, pentru a o bloca, astfel putând sa desfaci variatorul de faza din ce îmi amintesc. De asemenea este recomandat sa schimbi și variatorul de faza.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Poti afla cand e pistonul la PMS si cu o surubelnita, si cu un creion, dar ceasul comparator e pentru precizie.
Variatorul se schimba daca rontaie.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 20:34 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Tin minte ca scotea prima bujie dinspre distributie ,punea putin ulei in capul pistonului si o surubelnita pe gaura bujiei , dar nu mai tin minte care era procedura , cand se oprea din invartit arborele motor.
Stiu cam urmatoarele preturi prentru sculele speciale necesare la schimbarea distributiei
1.Cale distributie cu 2 chei in forma de T - 166 lei
2.Ceas comparator cu tija - 222 lei (mai ieftin de atat nu am gasit , nu au pe stoc decat in 2-3 saptamani)
3.Cheie blocat pinion axa cu came - inca nu am gasit ceva sigur care sa se potriveasca la Alfa Romeo
4.Cheie dinamometrica - 80 lei ,daca ar fi dupa mine as cumpara un Vorel 57350 ,28 - 210 NM,dar nu stiu daca se poate folosi si la strangerea chiulasei
5.Cheie scos variator (optional) -105 lei , pentru asta este util topicul viewtopic.php?t=5221

Pentru cine se pricepe si doreste sa tina masina zic ca se merita investitia ,mai ales ca nu sunt prea multi mecanici care se baga la Alfa Romeo ,iar cei care s-ar fi bagat nu au cale , in Bucuresti poate sunt preturile mai mici la schimbarea distributiei si transmisiei pentru ca sunt mai multi mecanici care se pricep ,dar in multe localitati nu sunt prea multe alternative si vrei nu vrei trebuie sa mai faci si pe mecanicul .


Top
   
PostPosted: 20 Feb 2019, 21:24 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Nu știu cât costa la voi, dar aprox 400 lei este un preț onest din punctul meu de vedere.



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2019, 00:14 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
iuli78 Quote:
4.Cheie dinamometrica - 80 lei ,daca ar fi dupa mine as cumpara un Vorel 57350 ,28 - 210 NM,dar nu stiu daca se poate folosi si la strangerea chiulasei
Nu este vorba in link despre Alfa Romeo, dar asa ca sa-ti faci o idee despre dinamometrica si chiulasa : link

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2019, 00:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc, am dat termenul de chiulasa in general ca au prezoanele mai tepene ,ca as dori sa o folosesc si la alte suruburi si piulite mai solide , unul din dezavantajele pe care le-am citit, este ca cheile mai ieftine nu au parametri de strangere exact cum sunt fixate ,dar pentru utilizare ocazionala ar trebui sa merarga.

Eu am dat 450 lei pe manopera, in principiu ca suma de bani nu este asa de mare . Mi se pare mult doar daca ma gandesc la perioada de timp in care se inlocuieste , pentru 2-3 ore si treaba lejera 400-450 lei nu este de ici de colo mai ales daca trebuie sa muncesti cateva zile pentru ei . Oricum se poate si mai scump ,la reprezentanta cereau daca imi aduc bine aminte 700-800 lei acum 2 ani si ceva.
Asta nu imi place, ca la distributii se cere ceva mai mult (pentru orice masina) ,pe motiv ca nu se schimba asa de des , daca se face o alta operatiune care dureaza 2-3 ore pretul o sa fie mai mic ,chiar la jumatate sau mai putin.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2019, 00:32 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
In general ai normative de h, nu face nimeni pretul din ochi.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2019, 00:53 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 38
Car: 156 JTS
Mitul manoperei scumpe in reprezentanta continua. Anul trecut in reprezentanta la motor 2.0 JTS am dat 500 lei manopera pt inlocuire kit distributie, pompa apa, curea si intinzator arbore balansier, kit curea accesorii. De fapt si la celelalte masini doar in reprezentanta am facut distributia la preturi decente, kiturile de origine fiind chiar mai ieftine decat cele aftermarket.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2019, 15:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Inainte aveam un program (parca autodatata ,nu am mai gasit unul functional pe win 7) care arata si orele necesare pentru diferite operatiuni , probabil ca la fel fac majoritatea service-urilor pentru un pret estimativ ,pune manopera pe ora (in euro) x timpul necesar pentru reparatie.Pana la urma este o afacere,ca masini sunt destule.

La reprezentanta (Autocomo) am intrebat cu gura mea , aproximativ manopera 700 lei kit distributie (acum 2 ani jumate) si in jur de 1100-1200 inlocuire kit ambreiaj. Parerea me ca majoritatea clientilor service-urilor mari sunt cei care au nevoie de factura pentru diferite motive.
Iar la preturi difera si adaosul comercial pe care il baga fiecare reprezentanta , de exemplu pentru mine nu este un pret bun 1700 lei un variator de Twin Spark ,doar ca il cumperi din reprezentanta.

Referitor la cureaua de distributie ,daca vina pentru a fi mai slabita dupa cateva ore o are roala intinzatoare din stanga curelei ,ma gandesc ce exista posibilitatea sa fie de vina si uleui cu ceva praf adunat in timp din zona capacului , in fara de semeringurile de la axele cu came si eventual garnitura capac motor mai exista posibilitatea sa se curga de undeva ulei in zona distributiei. La mine cei care sau ocupat de masina inaintea mea ,au considerat din diferite motive ca nu mai sunt necesare cele 2 capace laterale (cred ca cedeaza mai repede) ale distributiei si din cauza asta capacul cel mare nu se fixeaza bine in partea de sus si ramane un gol de 2 cm plus golurile laterale si se mai aduna praf , daca curge putin ulei nu este de bine.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2019, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
ss_remus Quote:
Mitul manoperei scumpe in reprezentanta continua. Anul trecut in reprezentanta la motor 2.0 JTS am dat 500 lei manopera pt inlocuire kit distributie, pompa apa, curea si intinzator arbore balansier, kit curea accesorii. De fapt si la celelalte masini doar in reprezentanta am facut distributia la preturi decente, kiturile de origine fiind chiar mai ieftine decat cele aftermarket.
Care este reprezentanta aia ?
Anul trecut pe vremea asta turbina mea a binevoit sa se strice.
Am primit oferta de la AutoPadova pt inlocuire turbina cu una oem, pret 4230 lei fara tva din care manopera era de 540 lei fara tva, adica 6 ore X 90 lei. Am intrebat daca in pretul manoperei intra si curatatul traseului de admisie incluzind si clapeta de aer.
Raspunsul a fost evident ca asta costa suplimentar. Am intrebat deoarece elicea din turbina care absoarbe aerul s-a descentrat, in final s-a rupt axul ei iar span de aluminiu cit cuprinde cu ocazia asta.
Nu vreti sa stiti cit a fost oferta de la AutoSanRemo tot reprezentatnta.
Evident ca am optat pt un service neautorizat Fiat si am rezolvat problema cu refacere turbina, curatare traseu admisie aer si schimb de ulei motor la 1800 lei cu tot cu tva.

Tot anul trecut in toamna am inlocuit kitul de ambreiaj cu tot cu volanta plus suportul elastic cutie plus uleiul din cutie.
Pret total 3000 lei din care manopera 450 lei cu tot cu tva.
Am facut operatiunea la AutoPadova dar am negociat inainte manopera. Piesele le-au furnizat tot ei iar rulmentul discul de ambreiaj si placa de presiune au fost OEM, volanta dubla masa fiind Valeo dar nu oem.
Acum daca ne uitam la timpul necesar pt schimbarea turbinei , 6 ore, si timpul pt lucrarile pt ambreiaj, 4 ore, se vede clar ca se pune din burta.
Pt schimbarea turbinei 3 ore sint arhisuficiente cu tot cu pauze de cafea si fumat.
Pt schimbare ambreiaj cam acela a fost timpul necesar

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2019, 16:46 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 38
Car: 156 JTS
Autopalermo Pitesti, inseamna ca am fost norocos. Aproape tot ce am facut la Alfa am facut la ei, la scurt timp dupa ce am cumparat-o. Si nu ca am vrut eu neaparat acolo ci pt ca nu se baga toata lumea la Alfa. Si cand am schimbat parbrizul si revopsit plafonul am fost multumit de lucrare si de cat m-a costat.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2019, 22:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Saptamana viitoare o sa dau din nou capacul de la distributie jos si o sa curat mai bine rola intizatoare cu un spray MANNOL Belt Tensioner 200ml (12 lei) ,daca este indicat dau si pe senzorul de la axa cu came ca devine uleios ,o sa cumpar si o solutie de spalat motorul pe exterior de la MA Professional poate ma ajuta sa curat mai bine chiulasa si blocul motor in zona distributiei fara sa afecteze cauciucul, daca nu merge il pastrez cand schimb distributia si curat mai bine zona curelelor .
Am vazut tot felul de tutoriale despre distributia la TS dar nici unul nu arată toti pasi ,trebuie sa omita cate ceva , ce nu stiu sigur este legat de pinionul de la axa cu came de la admisie , acela este reglabil ca am vazut in multe clipuri ca scoteau cele 4 surubele ,dar nu am vazut in vreunul sa intinda cureaua.
Pe langa rola intinzatoare a distributiei ,cureaua se intinde si din pinionul de la axa cu came de admisie? sau ambele axe au pinioanele fixe ?


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2019, 19:06 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Azi dupa ca am dat capacul de la distributie jos si am curatat mai bine pe lânga rola intinzatoare ,am observat că daca miscam fulia arborelui de la cureaua de transmisie putin cu mana (fara cheie), am observat 2 fenomene :

1. Daca miscam putin fulia in sensul acelor de ceasornic ,rola se tensiona bine si cureaua se intarea (semnul statea in pozitia corecta)
2. Daca miscam fulia invers foarte putin ,rola se slabea si cureaua la fel ,exact ca la inceput cand am pornit discutia despre distributie.

Nu stiu acum daca distributia trebuie sa stea tensionata mereu cand motorul este oprit , deocamdata nu ma deranjeaza atat timp cat se intareste cand pornesc motorul , ideia este sa nu se slabeasca suficient de mult ca atunci cand porneste sa sara de la punct .

Acum nu stiu daca de vina este intinzatorul curelei de distributie care sa slabit sau exista posibilitatea ca arborele sa se dea putin inapoi cativa milimetri si din cauza asta sa se detensioneze cureaua.

Ca o observatie , vad ca multe capace de distributie sunt panarame ,palasticul din care sunt facute devine casant dupa o perioada si se crapa ,in special in zona suruburilor , din 3 capace superioare de 166 2.0 TS nu am vazut vreunul intreg fara crapaturi.
Este recomandat sa se schimbe si capacele de la distributie cu unele noi dupa o perioada . La multe modele de masini capacele de la distributie nu trebuie schimbate niciodata , din pacate motoarele 2.0 TS dupa 166 nu fac parte din categoria asta.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.94 MiB | Viewed 3455 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.91 MiB | Viewed 3455 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.84 MiB | Viewed 3452 times ]
capace distributie.jpg
capace distributie.jpg [ 128.3 KiB | Viewed 3452 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited