Inainte de toate verifica turbina daca suporta orice fel de boost mai mare decat stoc. Degeaba ii adaugi putere daca in 20k km iti plesneste turbina sau incepe sa supureze ulei mai ceva ca un porc sange de ignat.
Apoi toate furtunele, conexiunile si motorul in general. Mai multa putere inseamna mai mult efort pus pe fiecare componenta a motorului si transmisiei (rulmenti, planetare, cutie, etc). Nu uita ca e o masina cu o varsta respectabila, iar timpul si-a pus amprenta.
Cutia, ce cuplu suporta? sa nu o uzezi prematur...
Acum o alta poveste ar fi cum pui puterea aia la sol. Eu iti recomand niste cauciucuri premium, care vin cu un cost. Ca degeaba o urci in 250cp daca incepe sa invarta o roata ca nebuna pe niste cauciucuri Tiger, Barum sau mai stiu eu ce. Era o reclama la Pirelli parca: power is nothing without control.
Cu franele am inteles ca ai rezolvat-o, deci se si opreste acum.
Nu ma pricep prea bine, dar un LSD ar merge. Totusi, tre vazut daca pe o arhitectura McPherson functioneaza. Gurile rele zic ca mai mult rau face, dar cum ziceam, nu sunt expert. Stiu ca pe double wishbone e magic
Deci merita investigat.
Radiatorul. O sa ai racire suficienta? din cate stiu Busso are obiceiul sa se incinga destul de bine. Nici spatiul din compartimentul motor nu il prea ajuta. Deci pune in vedere si aspectul asta, de verificat radiator, eventual de inlocuit cu unul mai mare, sau cu o capacitate de racire mai mare. In plus, caldura excesiva si trecerea timpului au copt mai bine tot ce inseamna element de plastic sau cauciuc.
Radiator de ulei: nu stiu daca modelul asta are, dar merita investigat daca se poate instala ceva aftermarket sa ajute racirea in eventualitatea cresterii puterii.
Daca ma intrebi pe mine as face in felul urmator:
- verificat turbina, reconditionat daca e nevoie
- inlocuit furtune turbo cu silicon sau teava metalica (e ceva mai prompta in raspuns la apasarea pedalei)
- bucse de poliuretan (e mai fasneata pe curbe, ceea ce se poate traduce prin abordarea mai vanjoasa a curbelor. Nu o sa fie mai rapida la plecarea de la stop, dar asta te intereseaza? sau sa fi mai rapid overall din A in B?)
- bare de torsiune si bare de rigidizare fata-spate cu specificatii superioere celor stock
- o suspensie usor mai coborata si mai rafinata decat cea stock, arcuri si amortizoare. Mai ales amortizoare! (vezi avantajele de la partea cu bucsele)
- jante usoare (vezi teoriile cu masa nesuspendata)
Oveall, masina o sa se simta mai rapida si mai infipta, chiar daca performantele o sa fie tot acolo, nemodificant puterea si cuplu.
Apoi, as adauga acele axe cu came, daca zici ca sunt mai agresive, si as optimiza softul pentru ele. Probabil ca iti va aduce si un plus de putere dar nu 50cp in plus, ci mai putin. Posibil mult mai putin. Dar din nou, masina se va simti mult mai bine fara sa pui efort suplimentar pe componente.
Ce vreau sa punctez este ca mi se pare mai important sa reusesti eficientizezi ceea ce ai disponibil in termeni de putere, decat sa adaugi dar sa nu o poti pune la sol.
Mno, cred ca am un post mai lung ca al tau
, dar daca tot ai cerut opinii...