It is currently 24 Nov 2024, 20:06

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Achizitie Alfa Romeo 166
PostPosted: 29 Aug 2018, 22:56 
Offline

Joined: 29 Aug 2018, 22:49
Posts: 1
Car: Clio Symbol
Va salut,
Doresc sa achizitionez o Alfa Romeo 166, model non facelift, am gasit una relativ decenta, motor 2.5 V6.La ce ar trebui sa ma uit mai intai inainte de achizitie? Proprietarul sustine ca are distributia schimbata recent, articulatie fata, etc.La exterior vad ca ca mai toate au probleme cu vopseaua sau lacul mai precis.Ma intereseaza mai mult partea mecanica si motorul.
Orice sfat este binevenit.O seara buna !


Top
   
PostPosted: 30 Aug 2018, 21:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Salut !
Eu am cumparat acum 2 ani un 166 dar cu motorul 2.0 TS si instalatie GPL , daca dadeam mai multi bani pe ea bani puteam emite mai multe pretentii si o verificam mai atent , daca ar fi sa cumpar una acum ma-ș uita la urmatoarele :

1. Partea electrică ,ca la orice masina trebuie sa funcționeze corect toate butoanele masinii , luminile interior/exterior , închiderea /deschiderea usilor din cheie ,portbagajul sa merga deschis din butonul cheii si din butonul din torpedou , sa se aprinda becurile de sub usa atunci cand se deschid , lumina torpedou , scrumiera si brichete (fata/spate) , lumini plafoniere fata/spate ,cam tot ce tine de lumini si butoanele masinii trebuie verificat sa functioneze bine .
Legat de faruri ,poate ai noroc si are farurile bune si lumineaza bine pe faza scurtă , in cazul meu si in alte cazuri faza scurta este chioara , recunosc ca nu am mai verificat dupa ce am curatat sticla farului pe interior si lupele pentru ca nu am mers noaptea . Faza lunga este foarte buna ,cel putin in cazul meu.
Daca se poate face o diagnoza este si mai bine .
Am zis de partea electrica pentru ca eu a trebuit sa schimb 3 incuietori de la usa sa se inchida usile din cheie , si carcasa + buton ca sa inchid/deschid usile de la butionul cheii , a trebuit sa schimb firele din zona burdufului de la portbagaj (stanga) pentru ca nu mergea sa deschid portbagajul din butonul din torpedou , becurile de ceață , becurile de marsarier si becurile de pozitie ( sunt 4 bucati ). Eu am avut probleme cu cutia verde din zona sigurantelor de sub volan si nu mergea un bec cand apasam frana , a trebuit schimbata cutia. Butonale de deschiderea/inchidera geamurilor de la sofer in general nu sunt intr-o stare prea buna dar poate ai noroc si sunt tepene . Foarte important ,trebuie sa aiba si codul casetofonului (ICS) pentru orice eventualitate, la mine este format din 4 cifre.

2. Pe partea de suspensie este bine sa se verifice la un service care are aparatura de verificat jocurile ,nu cu levierul , eu cu 20 de lei am scapat si mi-au sa zis problemele dupa puntea fata /spate , e bine sa se verifice pentru ca 166 are intretinerea pe partea de articulatii destul de scumpa .
Pe fata are doua bascule pe fiecare roata ,in caz de se uzeaza pivotul se schimba bascula cu totul ,nu se poate schimba pivotul separat . Pe fiecare roata din fata are 2 bascule , una din aluminiu cu pivot si 2 bucsi in partea de sus , se infige in partea de sus a fuzetei si o bascula mai mare din fier in partea de jos cu pivot si 3 bucsi care se infige in partea de jos a fuzetei.
In spate ,daca masina este intretinuta nu se lasa cu cheltuiala ,dar are la fiecare roata o bascula mai mare cu 3 bucsi , un brat mai stramb cu pivot in capat care se infige in fuzeta si 4 bucsi mai scumpe pentru puntea spate. Am vazut cateva 166 cu rotile din spate inclinate.
Deci , trebuie verificat bine sa nu se lase cu o cheltuiala mai mare dupa aceea. Te poti uita si la anvelope sa vezi daca sunt uzate uniform.

3. Referitor la motor , nu te pot ajuta pentru ca motorul 2.0 este in 4 cilindri si 2.5 in 6 cilindri , eu am spatiu suficient pe langa el , 2.5 este mai inghesuit .
Ce este bine ca 2.5 are doar 6 bujii , nu ca restul motoarelor Twin Spark cu 8 bujii.
Chetuiala este mai mare cu 2.5 , poti intra pe diferite site-uri de piese auto sa vezi cam cat costă distributia ,transmisia si eventual alte piese .
Consumul nu cred ca este mai mic decat la 2.0TS ,eventual la drum lung sa se apropie ,eu in Constanta nu reusesc sa scot mai putin de 13-14 litri de GPL mixt ,50% oras si 50% in afara localitatii , doar la drum lung mai scot in jur de 10-11 litri de gaz la mers lejer,pana in 120 km/ora.

Este cineva pe forum care are un 166 cu motorul 2.5 si daca citeste este mai in masura sa explice.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited