Salut !
Eu am cumparat acum 2 ani un 166 dar cu motorul 2.0 TS si instalatie GPL , daca dadeam mai multi bani pe ea bani puteam emite mai multe pretentii si o verificam mai atent , daca ar fi sa cumpar una acum ma-ș uita la urmatoarele :
1. Partea electrică ,ca la orice masina trebuie sa funcționeze corect toate butoanele masinii , luminile interior/exterior , închiderea /deschiderea usilor din cheie ,portbagajul sa merga deschis din butonul cheii si din butonul din torpedou , sa se aprinda becurile de sub usa atunci cand se deschid , lumina torpedou , scrumiera si brichete (fata/spate) , lumini plafoniere fata/spate ,cam tot ce tine de lumini si butoanele masinii trebuie verificat sa functioneze bine .
Legat de faruri ,poate ai noroc si are farurile bune si lumineaza bine pe faza scurtă , in cazul meu si in alte cazuri faza scurta este chioara , recunosc ca nu am mai verificat dupa ce am curatat sticla farului pe interior si lupele pentru ca nu am mers noaptea . Faza lunga este foarte buna ,cel putin in cazul meu.
Daca se poate face o diagnoza este si mai bine .
Am zis de partea electrica pentru ca eu a trebuit sa schimb 3 incuietori de la usa sa se inchida usile din cheie , si carcasa + buton ca sa inchid/deschid usile de la butionul cheii , a trebuit sa schimb firele din zona burdufului de la portbagaj (stanga) pentru ca nu mergea sa deschid portbagajul din butonul din torpedou , becurile de ceață , becurile de marsarier si becurile de pozitie ( sunt 4 bucati ). Eu am avut probleme cu cutia verde din zona sigurantelor de sub volan si nu mergea un bec cand apasam frana , a trebuit schimbata cutia. Butonale de deschiderea/inchidera geamurilor de la sofer in general nu sunt intr-o stare prea buna dar poate ai noroc si sunt tepene . Foarte important ,trebuie sa aiba si codul casetofonului (ICS) pentru orice eventualitate, la mine este format din 4 cifre.
2. Pe partea de suspensie este bine sa se verifice la un service care are aparatura de verificat jocurile ,nu cu levierul , eu cu 20 de lei am scapat si mi-au sa zis problemele dupa puntea fata /spate , e bine sa se verifice pentru ca 166 are intretinerea pe partea de articulatii destul de scumpa .
Pe fata are doua bascule pe fiecare roata ,in caz de se uzeaza pivotul se schimba bascula cu totul ,nu se poate schimba pivotul separat . Pe fiecare roata din fata are 2 bascule , una din aluminiu cu pivot si 2 bucsi in partea de sus , se infige in partea de sus a fuzetei si o bascula mai mare din fier in partea de jos cu pivot si 3 bucsi care se infige in partea de jos a fuzetei.
In spate ,daca masina este intretinuta nu se lasa cu cheltuiala ,dar are la fiecare roata o bascula mai mare cu 3 bucsi , un brat mai stramb cu pivot in capat care se infige in fuzeta si 4 bucsi mai scumpe pentru puntea spate. Am vazut cateva 166 cu rotile din spate inclinate.
Deci , trebuie verificat bine sa nu se lase cu o cheltuiala mai mare dupa aceea. Te poti uita si la anvelope sa vezi daca sunt uzate uniform.
3. Referitor la motor , nu te pot ajuta pentru ca motorul 2.0 este in 4 cilindri si 2.5 in 6 cilindri , eu am spatiu suficient pe langa el , 2.5 este mai inghesuit .
Ce este bine ca 2.5 are doar 6 bujii , nu ca restul motoarelor Twin Spark cu 8 bujii.
Chetuiala este mai mare cu 2.5 , poti intra pe diferite site-uri de piese auto sa vezi cam cat costă distributia ,transmisia si eventual alte piese .
Consumul nu cred ca este mai mic decat la 2.0TS ,eventual la drum lung sa se apropie ,eu in Constanta nu reusesc sa scot mai putin de 13-14 litri de GPL mixt ,50% oras si 50% in afara localitatii , doar la drum lung mai scot in jur de 10-11 litri de gaz la mers lejer,pana in 120 km/ora.
Este cineva pe forum care are un 166 cu motorul 2.5 si daca citeste este mai in masura sa explice.
|